Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Flagyl comp - kokemuksia ja vertaistukea

Vierailija
23.08.2016 |

Sain eilen gyneltä ensimmäistä kertaa Flagyl comp- emätinpuikkokuurin. Kuurin pituus on 5 iltaa.

Onko teillä Flagyl-puikkojen käyttö aiheuttanut veristä vuotoa, melkein kuukautismaista? Minulla oli ilmeisesti tulehduksesta johtuvaa verta valkovuodon seassa jo ennen kuuria, mutta nyt tuntuu kuin olisi menkat alkaneet, vaikka veri nyt ei menekään pikkuhousunsuojaan asti...
Voisiko olla, että nyt ns. emätin ja kohtu puhdistuu ja siksi tämä vuoto alkoi?

Kuukautisia ei ole ollut moneen vuoteen Mirenan takia ja eilen kun ultrattiin, niin ei ollut kohdussakaan mitään, eli kuukautisista ei kyse.

Kuinka kauan teillä kesti, että kuuri tehosi? Mietin, että jos tuon viiden päivän jälkeen on vielä oireita, pitäisikö jatkaa, kun paketissa on 10 puikkoa.. Puikkojen käyttö tuntuu tosi hankalalta, koska en ole koskaan käyttänyt edes tamponeja + olen totuttanut itseni siihen, että käyn öisin kerran vessassa, joten puikkokin tai ainakin osa siitä saattaa mennä siinä sitten! :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai joku on näitä puikkoja käyttänyt..?

Kaikki vertaistuki on tarpeen!

AP

Vierailija
2/17 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä tuo vuoto voi johtua, mutta olen käyttänyt noita puikkoja monta kertaa ja ne ovat auttaneet omiin oireisiini paremmin kuin mikään muu. Ja olen käyttänyt niitä putkeen jopa kolme paketillista (mulla on vähän pidempiaikaisempi/monimutkaisempi juttu) gynen suostumuksella, joten jos 5 päivän kuuri ei auta, voit mielestäni ihan huoletta käyttää paketin loppuun. Pitäisi olla turvallista. Mulla ei tosin ole ollut veristä vuotoa, joten kannattaa todellakin soittaa lääkärille tai edes koittaa saada jotain hoitajaa puhelimeen, jos mitenkään mahdollista. Ja katsoitko, sanotaanko pakkausselosteessa mitään verisestä vuodosta?

Ja tuo on aika huono juttu, että käyt yöllä vessassa. Voi hyvinkin olla, että sen takia kuuri ei tehoa kunnolla. Sen puikon pitäisi olla siellä aikalailla kokonaan mahdollisimman kauan parhaan tuloksen saamiseksi. Ehkä suun kautta otetava kuuri olisi ollut parempi.

Vierailija
4/17 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään kokemuksia? :(

Vierailija
5/17 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä tuo vuoto voi johtua, mutta olen käyttänyt noita puikkoja monta kertaa ja ne ovat auttaneet omiin oireisiini paremmin kuin mikään muu. Ja olen käyttänyt niitä putkeen jopa kolme paketillista (mulla on vähän pidempiaikaisempi/monimutkaisempi juttu) gynen suostumuksella, joten jos 5 päivän kuuri ei auta, voit mielestäni ihan huoletta käyttää paketin loppuun. Pitäisi olla turvallista. Mulla ei tosin ole ollut veristä vuotoa, joten kannattaa todellakin soittaa lääkärille tai edes koittaa saada jotain hoitajaa puhelimeen, jos mitenkään mahdollista. Ja katsoitko, sanotaanko pakkausselosteessa mitään verisestä vuodosta?

Ja tuo on aika huono juttu, että käyt yöllä vessassa. Voi hyvinkin olla, että sen takia kuuri ei tehoa kunnolla. Sen puikon pitäisi olla siellä aikalailla kokonaan mahdollisimman kauan parhaan tuloksen saamiseksi. Ehkä suun kautta otetava kuuri olisi ollut parempi.

Kiitos vastauksesta! 

Mukava kuulla, että kuuri on auttanut. Olen vasta yhden puikon käyttänyt, tänään toinen ja perjantaina viimeinen.. ehkä jatkan koko loppuviikon, täytyy katsoa miltä tilanne näyttää perjantaina.

Sanoin kyllä gynekologilleni verisestä vuodosta, jota oli jo su-ma. Luulen, että tämä flagyl comp on lisännyt vain eritteen määrää ja siksi myös ns. veristä vuotoa. Haittavaikutuksissa ei ollut verisestä vuodosta mitään, mutta siitä oli, että eritteen määrä voi lisääntyä. 

Täytyy toivoa, että tulehdus menisi tällä kuurilla ohi ja kaikki palaisi normaaliksi! Pelkään ihan hirveästi, että tästä tulee jokin ihme kierre tms.

AP

Vierailija
6/17 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja syön nyt samalla "kaiken varalta" femiflor- maitohappobakteerikapseleita yhden päivässä, vähän niin kuin tukimielessä..

AP

Vierailija
7/17 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ollut tuo kuuri, mutta hyvin se meni minun mielestä.. Tuota vain jäin ihmettelemään, miksi olet opettanut itsesi käymään yöllä vessassa? Minulle on aina riittänyt illalla käynti ja sitten aamulla. 

Vierailija
8/17 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ollut tuo kuuri, mutta hyvin se meni minun mielestä.. Tuota vain jäin ihmettelemään, miksi olet opettanut itsesi käymään yöllä vessassa? Minulle on aina riittänyt illalla käynti ja sitten aamulla. 

Kiitos vastauksesta!

No sanos muuta tästä vessa-asiasta. Se on joskus ollut tapa, joka on jäänyt päälle. Raivostuttavaa. Nyt opettelen siitä pois. En yleensä käy keskellä yötä vaan käyn vessassa, menen sänkyyn ja koitan nukahtaa --> uni ei heti tule ja tulee muka vessahätä, ja joudun käymään vessassa.

AP

Vierailija
9/17 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verestä ei sanota mitään pakkausselosteessa niin tuskin se on vaarallista, etenkin jos et vuoda tuota enempää ja sitä oli jo ennen kuurin aloittamista.

Mulle tuli vuosia sitten tulehduskierre enkä tosiaankaan toivoisi sitä kenellekään. Sinuna varmaan jatkaisin varmuuden vuoksi kuuria kolme päivää oireiden loppumisen jälkeen.

Ja Femiflor on aina hyvä juttu, otan kapselin joka päivä ennaltaehkäisymielessä.

t. #3

Vierailija
10/17 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos verestä ei sanota mitään pakkausselosteessa niin tuskin se on vaarallista, etenkin jos et vuoda tuota enempää ja sitä oli jo ennen kuurin aloittamista.

Mulle tuli vuosia sitten tulehduskierre enkä tosiaankaan toivoisi sitä kenellekään. Sinuna varmaan jatkaisin varmuuden vuoksi kuuria kolme päivää oireiden loppumisen jälkeen.

Ja Femiflor on aina hyvä juttu, otan kapselin joka päivä ennaltaehkäisymielessä.

t. #3

Niinpä. Luulen, että kuuri on vain vahvistanut sitä jo alkavaa vuotoa.

Kuinkakohan nopeasti nämä alkavat vaikuttamaan? Mietin vain, että voisin kuvitella esim. tuon vuodon loppuvan vasta, kun lopetan puikkojen käytön (koska se lisäsi vuotoa). Periaatteessa siis en tiedä, onko kuuri tehonnut vasta, kun lopetan kuurin...

Femiflor minulla ihan ensimmäisenä aloitti tuon ruskean vuodon. Ehdin kolme päivää sitä syödä ja sitten alkoi. Sen jälkeen meninkin lääkäriin (yksityinen, gyne). 

AP

Vierailija
11/17 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. #3

Kuinkakohan nopeasti nämä alkavat vaikuttamaan? Mietin vain, että voisin kuvitella esim. tuon vuodon loppuvan vasta, kun lopetan puikkojen käytön (koska se lisäsi vuotoa). Periaatteessa siis en tiedä, onko kuuri tehonnut vasta, kun lopetan kuurin...

Femiflor minulla ihan ensimmäisenä aloitti tuon ruskean vuodon. Ehdin kolme päivää sitä syödä ja sitten alkoi. Sen jälkeen meninkin lääkäriin (yksityinen, gyne). 

AP

Siis sanoiko gyne, että Femiflorin käyttöä voi jatkaa, vaikka se aiheutti tuollaista vuotoa? :O

Ehkä sen ottaminen pitäisi nyt lopettaa ja katsoa, loppuuko vuoto? Tai jos se edes vähenisi?

Vierailija
12/17 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. #3

AP

Siis sanoiko gyne, että Femiflorin käyttöä voi jatkaa, vaikka se aiheutti tuollaista vuotoa? :O

Ehkä sen ottaminen pitäisi nyt lopettaa ja katsoa, loppuuko vuoto? Tai jos se edes vähenisi?

Sanoi vain, että tuskin johtui Femiflorista ja voin hyvin syödä sitä. Itse kyllä epäilen aiheuttajaksi sitä, koska se alkoi nimenomaan sen käytön jälkeen kolmantena päivänä eli silloin, kun kapselit alkavat vaikuttamaan. Ja jollain muullakin oli googlettelun perusteella käynyt samoin, että 2 päivän jälkeen oli ruskea vuoto alkanut.

En nyt sitten tiedä, mitä tehdä...

AP

Vierailija
13/17 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femiflor on pelkkää maitohappobakteeria. Aika epätodennäköistä että se aiheuttaisi veristä vuotoa..

Eikös flagyl comp ole tämä versio missä on emätinpuikot ja suunkautta otettavat tabletit? Olethan ottanut ne tabletit myös?

Vierailija
14/17 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Femiflor on pelkkää maitohappobakteeria. Aika epätodennäköistä että se aiheuttaisi veristä vuotoa..

Eikös flagyl comp ole tämä versio missä on emätinpuikot ja suunkautta otettavat tabletit? Olethan ottanut ne tabletit myös?

Ei vaan kyseessä pelkkä emätinpuikko. Mitään tabletteja en saanut.

Ap

Vierailija
15/17 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä on tilanteesi nyt? Mulla ihan samanlainen tilanne kuin sulla...

Vierailija
16/17 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet ?

Uskoisin sinun joutuvan useasti öisin käymään wc tarpeilla, kun ikää alkaa menemään yli 50v

Tai olet harvinainen poikkeus.

Vierailija
17/17 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä römpsästä ei ole mitään muuta kuin haittaa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi