Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi papa- kokeen vastaus viipyy?

Vierailija
18.09.2007 |

Sain kutsun papa- seulontaan (Helsingissä) ja kävin otattamassa näytteen jo elokuun alussa. Vastaus pitäisi siis tulla postissa kotiin.

Ei vaan ole vieläkään kuulunut, vaikka on mennyt jo yli 6 viikkoa.

Yleensä olen käynyt ottamassa papa- kokeen yksityisellä gynellä, jossa vastaus on tullut parissa viikossa.

Kauanko teillä muilla, jos olette joukkoseulonnoissa käyneet, on tuo papan vastaus viipynyt?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun tulokset on tullut jo omapostiin, mutta ei näy kannassa? Koska kirjeessä luki että löydökset vaativat jatkotutkimusta ja että oma sairaanhoitopiiri laittaa kutsun kolposkopiaan.

Onko tässä nyt aihetta olla huolissaan?

Vierailija
22/38 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä kun mies on gyne niin saan nuo tulokset supernopeaan:) Jotain hyötyä miehenkin ammatista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tosi nopeasti, n. kahden viikon päästä kokeen ottamisesta.

Kävin Kalasatamassa.

Vierailija
24/38 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehnis kirjoitti:

Entäs kun tulokset on tullut jo omapostiin, mutta ei näy kannassa? Koska kirjeessä luki että löydökset vaativat jatkotutkimusta ja että oma sairaanhoitopiiri laittaa kutsun kolposkopiaan.

Oletko siis saanut mitään muuta tietoa kuin tuon?

Vierailija
25/38 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus vuodelta 2007. Toivottavasti ap on nyt saanut vastauksen.

Vierailija
26/38 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehnis kirjoitti:

Sen verran muutoksia, että haluavat ottaa koepalat. Voi myös parantua koepalojen otolla.

Vierailija
27/38 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas Espoossa en ole saanut koko kutsua vielä. Onko k. testaus vienyt kaikki resurssit?

Vierailija
28/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee kutsu kolposkopiaan niin tarkoittaako se sitä, että muutokset on vakavia?

Vierailija
29/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä pari vuotta sitten tuli vastaus päivässä! Olin kyllä hyvin yllättynyt että niin nopeasti tuli.

Vierailija
30/38 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imatralla otettiin minulta näyte ja luvattiin kolmen viikon päästä tuloksia...yli viis viikkoa mennyt, mut kai ne silti ilmottaa vaikka ois ihan hyvin kaikki?

Muutama kerran kun aiemmin kävin, oli jotain pientä muutosta näkynyt, mutta ei mitään huolestuttavaa.

Vierailija
31/38 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatketaanpa vanhaan ketjuun.

Kuinka kauan olette lähiaikoina odotelleet kohdunkaulan syövän joukkoseulonnan tuloksia? Mulla mennyt nyt 10 viikkoa ja vastaus luvattiin 6-8 viikossa. Joko kannattaisi selvitellä, missä vastaus viipyy 🤔 Tulevatko vastaukset tosiaan vain kirjeellä, ei omakantaan?

Miten tässä kävi? Itse olen nyt samanlaisessa tilanteessa joten kiinnostaisi tietää. 

Vierailija
32/38 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös odoteltu liki 2kk jo.

Mutta nämä siis tulee omapostiin näkyviin?

Olen siis miettinyt, että onko kadonnut smalla kerralla kuin verottajan ennakkoverolaput 😂

Mutta toistaseks ei kyllä näy omapostissakaan.

Siskolle ei vastaukset tulleet lopultakaan omakantaan, eikä itselläkään ainakaan aiemmat kontrollit siellä näy

Vierailija
33/38 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI oo tullut tännekään vieläkään, 2 kuukautta jo melkein ootettu täälläkin. Ahdistaa kun ei saa tietoon tulosta. Alueeni Pohjanmaa. 

Vierailija
34/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi viikkoa testistä, terkkarissa otettu. nyt sp:ssa ilmoitus että tulokset näkyy omapostissa, ja kirje tulee myös normipostilla. en uskalla lukea ... jos on hälyttävää näkyykö omapostissa vai soittaako lääkäri/hoitaja ensin?

Vierailija
35/38 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemellä kävin ensin joukkoseulonnassa, vastaus tuli alle parissa viikossa. Kävin muutoksien takia kontrollipapassa ja sanoivat että kaksi viikkoa kestää ja katson tuloksen omakannasta. Huomenna tulee 2 viikkoa näytteenotosta. Minä en odottele hyvin pitkään jos ei huomenna näy, vaan soitan ensi viikolla mikä kestää. Miten muut malttaa odottaa montakin viikkoa arvioidun ajanjakson jälkeen? Mä en jaksa odottaa vaan haluan tietää ja tarvittaessa antaa uuden näytteen jos edellinen näyte on hukkunut, koska sitäkin tapahtuu.

Vierailija
36/38 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tasan 1 kk seulonnasta, eikä kirjettä oo kuulunut. Hoitaja lupaili PARISSA VIIKOSSA. Omakantaan tosiaan ei ole tullut mitään. Sanoi jos ei ala kuulua, puhelimitse voi tiedustella.

En nyt kuollaksenikaan muista, oliko puhe terveysasemasta vai mistä. Espoolaiset, mistä ootte soittaneet tuloksia???

Vierailija
37/38 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/38 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkoseulonnan tulokset kestävät pidempään kuin lääkärin lähetteellä pyydetyt. Joukkoseulonnan vastaukset eivät näy ollenkaan oma kannassa toisin kuin lääkärin lähetteellä olevat tulevat näkyviin kantaan. Ja Papa kokeet tutkitaan pääkaupunki seudulla ainakin jorvin patologialla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän