Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näinpä muuten tänään jotain järkkyä, päiväkodin pihassa

Vierailija
09.10.2007 |

Olin viemässä aamulla lastani hoitoon, kun parkkipaikalle ajoi isä lapsensa kanssa. Ei muuten mitään, mutta lapsi oli alle 2v, eikä todellakaan missään turvaistuimessa. Tai edes penkillä, vaan ISÄN SYLISSÄ kun isä ajoi autoa!!!

Jumantsuikka jos joku ikinä uskaltais ajaa mun lapseni kanssa tuolleen, sais kuulla kunniansa!!

Onnea vaan sulle, jonka mies ja lapsen isä tuokin oli.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näet seuraavan kerran niin sano hoitajille niin voivat puhua perheen kanssa.

Vierailija
2/9 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näen harva se aamu.

Äiti tuo n. 4-5 v lapsensa myös autolla. Lapsi roikkuu takapenkillä ilman turvavyötä,istumista tai korokkeista puhumattakaan.

Tämä äiti polttaa myös autossa tupakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainitsin jokunen aika sitten isästä, joka tuo kaksivuotiaan auton etupenkillä ilman vöitä hoitoon, ja tädit totesivat, että eivät oikein voi puuttua, kun ei ole heidän vastuullakaan... elikäs poliisiasia!

Vierailija
4/9 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin lapset istuvat etupenkillä ilman vöitä, milloin HYPPIVÄT takapenkillä...

Vierailija
5/9 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse köytän aina lapset (3 kpl) istuimiin, vaikka työtä siinä on.

Vierailija
6/9 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isäntäväki kaarsi samaan aikaan pois talon pihalta. Parivuotias natiainen istui isänsä sylissä ratin takana.

Itsekin olemme joskus antaneet lasten " ajaa" kotipihassa parikymmentä metriä, kun vaihde on ykkösellä. Mutta se lienee hieman eri asia kuin julkisilla teillä ja kunnon vauhdeissa.

Vierailija
7/9 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet päivähoitoon, neuvolaan, kauppaan tulevista lapsista ovat autossa aivan puutteellisesti kiinnitettyinä. Pahimmillaan roikutaan naama kojetaulussa kiinni etupenkillä ilman minkäänlaista vyötä ja useimmiten paikalla vielä airbag, joka taajamavauhdissa lauetessaan tappaa lapsen. Etenkin isät tuntuvat olevan välinpitämättömiä asian suhteen, ilmeisesti tyypilliseen suomalaistyyliin " mä oon niin hyvä kuski ettei etenkään tässä lyhyellä matkalla mitään istuimia ja vöitä ruveta tempomaan..." Valtaosa kolareistahan sattuu nimenomaan n. kymmenen kilsan säteella kotoa, tutussa ympäristössä ja taajamanopeuksilla - ei moottoriteillä tai matka-ajossa. Olen kyllä jo useampia kertoja miettinyt, että pitäisikö pyytää poliisia ratsaamaan jonain aamuna esim. kunnan päiväkotien parkkipaikoilla kaikki lapsikuljetukset. Olisi kyllä melkoinen rysä.

Ja siltä varalta, että joku taas aloittaa älämölön siitä, että hoida omat asiasi, mitäs muiden lapset ja niiden kuljetus sulle kuuluu: no, kyllä kuuluu, koska olen lääkärinä siellä yliopistosairaalan päivystyksessä niitä loukkaantuneita tutkimassa ja hoitamassa. Eli kyllä nimenomaan kuuluu. Meillä ei omat lapset kulje metriäkään autossa ilman asiallista turvaistuinta.

Vierailija
8/9 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun vanhemmat puhuvat pk:n aikuisista täteinä. Täti sitä ja tätä. Jos ei nimeä muista niin sitten voi puhua aikuisista ei TÄDEISTÄ!!!!!!!

Vierailija
9/9 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuu joskus etupenkillä mun vieressä turvavyössä. Matkaa 200m ja vauhti ykkösellä. Jatkan siis päiväkodista aina itse töihin samaan suuntaan niin siksi menemme pätömatkan autolla.

Olen kyllä varmaan sanonut hoitajia tädeiksi... En tiennyt, että siinä on jotain moitittavaa... Yleensä puhun kyllä hoitajista, myös tarhan opesta käytän nimitystä hoitaja, koska hän on myös mielestäni siellä hoitamassa lapsia, vaikka työnkuva onkin vähän erilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi