Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla erikseen "kotivaatteet"?

Vierailija
26.09.2017 |

Kysymys otsikossa.
Minun suvussani ei kellään ole sellaisia paitsi minulla. Opin tavan vasta aikuisena, ja nykyään kiskaisen aina trikoot ja t-paidan päälle kun tiedän ettei tarvitse sinäpäivänä enää mennä ihmisten ilmoille.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, yksillä tutuilla on ja tosi ihmeellistä touhua, kun jengi vaihtelee kledjuja kesken kyläilyn

Vierailija
42/104 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kotivaatteina toimivat vanhat kulahtaneet vaatteet, joista pidän mutta jotka ovat jo niin nuhjuisia ettei niillä ns. ihmisten ilmoille enää kehtaa mennä. Kestävätpä ne "pitovaatteet" sitten pidempään kun en käytä niitä koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kylpytakki.

Sama. Lisänä villasukat. Monesti ihan nakunakin, jos on vuodenaika, että verhot miltei kokoajan kiinni.

Vierailija
44/104 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on kotivaatteet, vaihdan aina kun tulen kotiin. Ulos lähteissä sitten tilanteen mukaan vaatetta niskaan, esim kauppaan eri vaatteet kuin vaunukävelylle jne. Tästä aiheutuu taas se että joka paikassa lojuu vähän käytettyjä vaatteita joita ei viitsi pestä puolen tunnin kauppareissun jälkeen. Helpommalla pääsisi jos käyttäisi päivän samaa asua mutta kotona pitää olla "lökövaatteet". Niillä ei kehtaa käydä ulkona.

Vierailija
45/104 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on ja on ollut ihan lapsuudesta asti, ne ostetaan myös erikseen eli eivät ole mitään vanhoja ja kulahtaneita vaatteita, joita ei enää kehtaa käyttää ulkona.

Vierailija
46/104 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöpaita ja lökäpöksyt.

Tapa tullut teininä, kun halusin nopeasti epämukavat rintsikat pois päältä koulun jälkeen, mutta tavallista paitaa ei voinut ilman rintsikoita pitää.

Kävin pienennyttämässä rinnat aikuisena mutta siltikin tykkään pistää mukavat päälle kotona. Ei tarvi stressata tahroja ja muutenkin vähemmän pyykkiä kun siistit vaatteet voi pistää päälle useampana päivänä.

Muuten varmaan seikkailisin kotona alasti, mutta asun kerrostalossa jossa isot ikkunat ja estoton näkyvyys vastapäiseen rakennukseen.

Vierailija
47/104 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vapaapäivinä nyt tietysti on vähän erilaiset vaatteet, mutta viihdyn farkuissa niin töissä kuin kotonakin enkä näe tarvetta vaihtaa kesken päivän. Ulkoiluvaatteet vaihdan, kun siihen on tarvetta. Teen siis päinvastoin kuin äiti opetti, minusta tuntuisi ankealta vaihtaa kotona kulahtaneempaan.

Vierailija
48/104 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt välttämättä tule paitaa vaihdettua, mutta farkut (jotka ovat mielestäni saatanan keksintö ihmiskunnalle) lentää välittömästi päältä pois kun kotioven saan kiinni,ja jotkut mukavat pyjamapöksyt jalkaan. Omistan myös ihan pehmoisiakin housuja mutta nekin kyllä lähtee päältä.Jos olen kotona koko päivän niin sitten laitan jonkun löysän ja pehmeän paidan. En muista mistä tapa on tullut. Voi olla että kotoa.

Vierailija
49/104 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kotivaatteet. Olen jopa ostanut kotivaatteita (esim söpöt kotihousut) ja ne vedän aina päälleni heti kun tulen kotiin. Eli jotkut kivat, rennot kotivaatteet, en halua ihan mihin tahansa rönttään pukeutua edes kotioloissa. Käydään aina miehen kanssa ensi töiksemme töiden jälkeen vetämässä kotiasut päälle, se on varma rentoutumisen merkki.

Mukavuussyistä pääosin, ja pysyy ne vaatteet siistimpinä. Tuntuisi oudolta rötköttää sohvalla joku sifonkipaita päällä... Ja kuitenkin heittäisin jotain ruokaa päälleni jne. Vaatteet pysyy siisteinä pidempään kun niissä on vaan siististi :D

Vierailija
50/104 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erikseen kotivaatteet. Ne ovat sieviä ja naisellisia, siis yleensä värikkäitä hameita ja sävy-sävy puseroita. Asumme isossa paritalossa ja meillä on ovet auki.  "Vieraita" voi tulla ja mennä, eikä tarvitse erikseen sitten pukea jos käy kaupassa lähellä. Meillä ei taida kukaan alakerran oleskelutiloissa kulkea alusvaatteisillaan.  Olen tähän tottunut, asuimme lapsena Helsingin keskustassa.  Kyllä toisillakin iltapäivisin käydessä oli aikuisilla oikeat vaatteet päällä. Lapsilla on pyhävaatteet erikseen. Jos kotona syödään pyhänä, katan pöydän  kauniisti, se käy nopeasti kun on tottunut.  Riisun  vasta sitten kun menen pesulle ja nukkumaan.  Kotona kai olen oppinut, että aina pitää olla kammattu ja laitettu.  Jonkun mielestä kai ihan turhaa.  Mutta kun meillä on aina väkeä, en taidakkaan  olla kokaan yksin.

Vierailija
51/104 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan enemmän kotikuteita kun "arkivaatteita" :D

Vierailija
52/104 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, olen köyhä ja työvaatteita pitää varjella, käytän niitä pitkään.

Vierailija
53/104 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaapa ollakin. En viitsi kotiin kantaa kaikkia ihmiseritteitä, joita sairaalamaailma vilisee.

Vierailija
54/104 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona mulla on yleensä pienehkö ohut mukava toppi ja legginssit, tai pidempi toppi ja alushousut. Puoliso tykkää kehua, puristella lempeästi ja ihailla, joten käytän eniten pitsi- ja mesh-kankaisia alushousuja. Talvella tietysti pukeudun peittävämmin, koska asunto kylmenee, mutta keksin mä kyllä silloinkin jotain söpöä päälleni puolisolle kommentoitavaksi.

Kaupungille ja ulos muutenkin pukeudun asiallisesti.

Vierailija
55/104 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta tämä tapa on tullut minulle vasta viime vuosina. Kun tulen töistä, pitää vaihtaa työvaatteet pois ja kun lähden kaupungille, laitan vähän paremmat vaatteet kuin kotona. Kotona esim jumppaan ja siivoan ja sitä ei voi tehdä farkuissa. Nuorempana tein niin, kun lähdin kaupungillekin aina farkuissa ja jossain lönöpaidassa, mutta nykyään pidän vähän erilaisia paitoja. 

Vierailija
56/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhemmistä oloista, ja siistejä kouluvaatteita säästettiin. "Huonommat" vaihdettiin kotioloihin, ja niissä sitten vain oltiin tai tehtiin kotitöitä ja ulkotöitä.

Edelleen pukeudun töihin "paremmin" ja edelleen rahasta vähän tiukkaa. Vaatteet vaihdan edelleen. Työvaatteissa voin sitten mennä kylään tai ravintolaan tai teatteriin.

Vierailija
57/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kotona syödään pyhänä, katan pöydän  kauniisti, se käy nopeasti kun on tottunut.  

Miten tämä kuului aiheeseen? 

Vierailija
58/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatamin asu, parempien vaatteiden alla. :)

Vierailija
59/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ihan lapsena kotoota opittu tapa.

Osin johtuu mukavuudesta ja osin siitä, että kotona riittää vähempi vaatemäärä kuin töissä (kotona lämpimämpi).

Vierailija
60/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mulla on laatikollinen täynnä pelkästään kotivaatteita. Kulahtaneita/pesussa huonoksi menneitä t-paitoja ja löysiä housuja. Ei tulis mieleenkään olla kotona esim farkuissa.