Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla erikseen "kotivaatteet"?

Vierailija
26.09.2017 |

Kysymys otsikossa.
Minun suvussani ei kellään ole sellaisia paitsi minulla. Opin tavan vasta aikuisena, ja nykyään kiskaisen aina trikoot ja t-paidan päälle kun tiedän ettei tarvitse sinäpäivänä enää mennä ihmisten ilmoille.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Yleensä t-paita ja jonkunlaiset colleget tms. Itsellä on jakkupuku töissä, niin ei jaksa sitä kotona pitää..

Vierailija
62/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole erikseen kotivaatteita. Sen sijaan on vapaa-ajan vaatteeita, joita pidän kun olen kotona tai maalla. Sellaiset mukavat vaatteet, joissa menen myös kauppaan, koiran kanssa lenkille, korttelibaariin, kahville, ajan viikonlopuksi maalle tms. Chinot tai stretch-farkut, puuvillapaitis tai joku ihana kashmirneule tai iso villatakki sään mukaan yleensä. Kesällä shortsit ja paitis tai lyhyt mekko Näitä kaikkia mulla on varmaan kymmeniä. Mitään löhöilyvaatteita tai vanhoja virttyneitä ja kulahtaneita "kotivaatteita" minulla ei ole.

Olen kylmänarka, joten nukun yleensä hyvissä, puuvillaisissa college-housuissa (dkny ja calvin klein on suosikkeja) ja hyvälaatuisessa aluspaidassa. Huppari päällä niin voin niissä katsoa telkkaakin sohvalla. Mutta yleensä olen kotona ihan pukeutuneena. Kotoa opittua kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joko enimmäkseen alasti tai kotivaatteissa. Kotivaatteet eivät ole kulahtaneita, vaan sellaisia joissa on mukava olla: pehmeitä verkkareita, leggingsejä, pehmeitä / liukkaita kankaita, onepiece-haalareita, villasukkia, iso muhkea kylpytakki.

Vierailija
64/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla oli tapana 60-luvulla että kotona huonommat vaatteet, meillä ei ollut.

Yleensä aina kun piti mennä jonnekin vaikka ostoksille, vaihdettiin siistiä ja puhdasta.  Olihan se hiukan yksinkertaisuuttakin joskus, kun joku sai sairauskohtauksen, ensimmäiseksi tietenkin olisi pitänyt mennä lääkäriin, siinäkin hössättiin että vaate on likainen.

Vierailija
65/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että lapsuudenkodissa oltaisiin pidetty erikseen kotivaatteita. Me kyllä miehen kanssa vaihdetaan farkut pois jalasta ja mä en koskaan pidä myöskään rintsikoita kotona. Jotkut rennot ja mukavat vaatteet pitää kotona olla, mutta tykkään, että näytetään silti ihmiseltä. Esim. samat vaatteet jotka voisi laittaa joogatunnille, on ok kotona +villasukat.

Entä hiukset? Itse tykkään, että ihmisten ilmoilla on otsatukka siististi ja hiukset on auki, mutta kotiintullessa haluan hiukset pois kasvoilta, eli nuttura korkealle ylös. En voisi koskaan mennä ulos näin. Naama näyttää alastomalta ilman hiuksia.

Vierailija
66/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän samoja ryysyjä kotona että kaupungolla kulkiessa.

Vierailija
67/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paita tai paituli. Viileämmillä ilmoilla lisäksi college- tms. housut. Ihan samoin on äitinikin aina vaihtanut kotona mukavampiin vaatteisiin. 

Vierailija
68/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut vaihdan kotona hameeseen, jos olen sellaiset jostain syystä joutunut pukemaan. Muuten ei. En myöskään pysty hillumaan yöpaitasillani päivällä, tulee sairas olo.

Vierailija
69/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on! Farkut on epämukavat kotona pidettäviksi, sekä siivoillessa, tiskatessa ym. ne olisi hetkessä tahraiset. Monesti onnistun autosta noustessa pyyhkäisemään likaista auton kynnystä lahkeella, joten senkin takia vaihdan kotivaatteet. Pidän ihan perus trikoopaitaa ja leggingsejä tai collegehousuja. Kaarituetut liivit heitän myös pois kotiin päästyä.

Vierailija
70/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juicy Couturen ikivanhat (ja pirun kestävät!) velourihousut ja joku t-paita, jos olen siis miehen kanssa kahdestaan eikä ketään tulossa kylään. Pörrösukat jalassa, tai ohuemmat jos lattia ei tunnu kylmältä. Enkä tykkää käyttää rintsikoita kotona noiden vaatteiden kanssa, antaa rintojenkin verenkierron elpyä välillä :)

Vierailija
71/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin velour oloasu (housut+huppari) on kovassa käytössä, vaihdan sen päälle heti kun kotiin pääsen. Ei mitenkään super kaunis tai ylellinen, mutta sen verran siisti että voi se päällä vieraita kotiin päästää. Pitäisi ostaa toinen, aina oloasun ollessa pyykissä, hiippailen verkkareissa ja trikoopaidassa eikä tunnu yhtään niin mukavalta :-D

Lapselle ei ole erikseen kotivaatteita, kyllä päiväkoti-ikäisen vaatteet pitää olla mukavat ja käytännölliset aamusta iltaan.

Vierailija
72/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotivaatteina jotkut legginssit/kangasshortsit ja ihan normaali rento paita. Molemmat hyväkuntoisia että voi tarvittaessa mennä kauppaan niillä.

Vierailija
73/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on oltava hirveän kurjassa kunnossa jos menen verkkareissa kauppaan.

Ei kai tuota kukaan huomaisi mutta ainakin puhdas oltava kotioven ulkopuolella.

Vierailija
74/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta usein laitan ylleni olovaatteet vasta illalla, usein suihkun jälkeen. Olopaita palvelee samalla yöpaitana. Jos on ylitiukat farkut, ne sattaa vaihtua mukavampiin jo heti kun pääsen kotiin. Olen lisäksi kranttu mutta en kelpuuta collegeja olohousuiksi, ne on liian paksua kangastaja liian paksu vyötärökaistale. Liikuntaan ne taas sopii. Oleiluun käy trikoo ja fleece.

Vierailija
75/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, että lapsuudenkodissa oltaisiin pidetty erikseen kotivaatteita. Me kyllä miehen kanssa vaihdetaan farkut pois jalasta ja mä en koskaan pidä myöskään rintsikoita kotona. Jotkut rennot ja mukavat vaatteet pitää kotona olla, mutta tykkään, että näytetään silti ihmiseltä. Esim. samat vaatteet jotka voisi laittaa joogatunnille, on ok kotona +villasukat.

Entä hiukset? Itse tykkään, että ihmisten ilmoilla on otsatukka siististi ja hiukset on auki, mutta kotiintullessa haluan hiukset pois kasvoilta, eli nuttura korkealle ylös. En voisi koskaan mennä ulos näin. Naama näyttää alastomalta ilman hiuksia.

Mulla päinvastoin: töissä ja ulkona tukka säntillisesti kiinni, kotona vapaana ja auki.

Vierailija
76/104 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on oltava hirveän kurjassa kunnossa jos menen verkkareissa kauppaan.

Ei kai tuota kukaan huomaisi mutta ainakin puhdas oltava kotioven ulkopuolella.

Tiedätkö, että verkkarit voi pestäkin?

Vierailija
77/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
78/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen feministi, joten minun pitää pukeutua mahdollisimman rumasti legginseihin aina julkisilla paikoilla. kotona voin käyttää kauneempia vaatteita

Vierailija
79/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joko enimmäkseen alasti tai kotivaatteissa. Kotivaatteet eivät ole kulahtaneita, vaan sellaisia joissa on mukava olla: pehmeitä verkkareita, leggingsejä, pehmeitä / liukkaita kankaita, onepiece-haalareita, villasukkia, iso muhkea kylpytakki.

Kyllä kotivaatteiksi sopisi paremmin kulahtaneer vaatteet, ei tarvi roskiin heittää

Vierailija
80/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan käytä kotona samoja vaatteita, jotka ovat koskeneet likaisten hippien saastuttamiin julkisen liikenteen tai kahviloiden penkkeihin.