Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla erikseen "kotivaatteet"?

Vierailija
26.09.2017 |

Kysymys otsikossa.
Minun suvussani ei kellään ole sellaisia paitsi minulla. Opin tavan vasta aikuisena, ja nykyään kiskaisen aina trikoot ja t-paidan päälle kun tiedän ettei tarvitse sinäpäivänä enää mennä ihmisten ilmoille.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kotivaatteet. Vaihdan aina ensimmäiseksi kotivaatteet päälleni kun tulen kotiin. En osaa olla kotona "kaupunkivaatteissa". Kotona pukeudun kevyesti, sortsit/toppi/t-paita -tyyliin, enkä pysty olemaan sisällä paksuissa vaatteissa.

Vierailija
82/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, olen aina kotonani alasti. Myös vieraiden tai remontti- tai huoltomiehien (hyvin harvinaista) aikana, ja myös ruokaa tuovalle kuskille avaan aina oven alasti. Vapauttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alushousut, nilkkasukat ja niiden päällä villasukat. Ei muuta. Noilla sujuu etätyöskentely mainiosti, kunhan ei vahingossa pistä videopalavereissa kameraa päälle.

Vierailija
84/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena parhaan kaverini kotona oli tämä tapa. Oli hassua, että kun menimme heille, saimme oitis collogeasut päälle. Kaverini äiti aina sanoi, että eikös meidän ole kivempi olla pehmeissä vaatteissa, ja kyllähän se niin olikin.

Aikuisena ymmärsin, että hän vain halusi pitää kotinsa puhtaana. Kivempihan se on antaa lasten hyöriä sohvilla ja sängyissä, kun heillä on puhtaat vaatteet sen sijaan että kaiken maailman lahkeissa olevat kuraroiskeet tai hiekanjyvät kulkeutuvat joka paikkaan. Saati muu ryönä, mitä lasten (ja miksei aikuistenkin) vaatteisiin ulkomaailmassa kertyy.

Itse vaihdan aina kotivaatteet ylle, yleensä trikoot ja jonkun hupparin, kun olen kotona.

Vierailija
85/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pukeutuu mukavasti laadukkaisiin vaatteisiin niin ei tarvitse erikseen mitään kotivaatteita. Merinovillapita ja pellavahousut ovat tyylikkäät sekä mukavat eli kelpaavat niin toimistolle kuin myös kotiinkin

Vierailija
86/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin myös että mistä olette oppineet sen tavan? Vaihdoitteko lapsena myös eri vaatteet päälle kotiin tultaessa? Entä vanhempanne?

Vaihdatteko kotivaatteiden jälkeen sitten vielä yöpuvun?

AP

Vanhemmilla ei ollut erikseen kotivaatteita eikä minullakaan lapsuuden kodissa. Köyhänä opiskelijana päätin säästää parempia vaatteita ennen aikaiselta kulumiselta siten että pidän kotona huonompia kulahtaneita vaatteita. Se tapa on jäänyt. Joskus vaihdan vielä yöpuvun ja joskus en.

Vierailija
87/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina alasti oon.

t. Tussu-Liisa

Vierailija
88/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän rippikoulu pukua kotona ja vaihdan muualle lähtiessä rennompiin. 

Vierailija
89/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En voisi kuvitellakaan käyttäväni kotitöissä ja puutarhahommissa ns. siistejä vaatteita. Heti kotiin tultuani vaihdan vaatteet vanhoihin legginseihin ja johonkin vanhaan, löysään paitaan. Olen toiminut näin aina.

Vierailija
90/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän kotona hupparia, jossa on teksti "President Trump 2020". Täytynee pian päivittää.

Vierailija
91/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi vaihdella vaatteita. Mulla ne samat mitä on aamulla päälleen vetänyt ja sitten menee pyykkiin jos likaantuvat. 

Vierailija
92/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ostan kotivaatteita, ihan tarkoitukseen. Ne on pehmeitä ja joustavia ja vaihdan aina vaatteet kun tulen kotiin. Tapa on tullut minulle vanhemmiltani, myös heillä oli kotiasut.

Vierailija
93/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivaatteeksi käyvät ne vaatteet, joita ei enää voi käyttää ns. "ihmisten ilmoilla". Ja sinkku kun olen, kukaan ei edes valita.

Vierailija
94/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin! Mamman kutomat villasukat, supermukavat olohousut, yli-iso t-paita tai pitkähihainen ja viileämmällä vielä pehmeä aamutakki. Kuka hullu nyt jossain farkuissa ja kauluspaidassa viettää aikaa kotonaan?!

Vierailija
95/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kotivaatteet. Vaihdan aina ensimmäiseksi kotivaatteet päälleni kun tulen kotiin. En osaa olla kotona "kaupunkivaatteissa". Kotona pukeudun kevyesti, sortsit/toppi/t-paita -tyyliin, enkä pysty olemaan sisällä paksuissa vaatteissa.

Yöpukua en käytä, vaan nukun alasti.

Vierailija
96/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona välttää vähä huonommat kutaleet nii ee paremmat vuatteet kulu ja siästyyvät sitte kaavemmin hyvänä immeesten ilimoella piettäväks.

Vierailija
97/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PVC-alusasu.

Vierailija
98/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Ostan kotivaatteita, ihan tarkoitukseen. Ne on pehmeitä ja joustavia ja vaihdan aina vaatteet kun tulen kotiin. Tapa on tullut minulle vanhemmiltani, myös heillä oli kotiasut.

Minäkin ostan aina kotivaatteet, ihan tarkoituksella vain kotikäyttöön. Pihatöihinkin ryhtyessäni vaihdan eri vaatteet. Yleensä jotkin ohuet puuvillaiset pitkäthousut (joogahousut), ja pitkähihainen t-paita ja huivi tai hattu päähän ja puutarhahansikkaat käteen. Mukavat kengät jalkaan, joskus kumpparit.

Vierailija
99/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut .Mukava paita ja housut iän ikuiset.Kylpyakkikin nin rakas,en raski luopua ja on aikansa elännyt.Saunalle ostin uuden jota käytän saunalle meno ja paluu.Nukka vieru kypytakki sit heti kotini saunalta palattuani päälle..

Vierailija
100/104 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin myös että mistä olette oppineet sen tavan? Vaihdoitteko lapsena myös eri vaatteet päälle kotiin tultaessa? Entä vanhempanne?

Vaihdatteko kotivaatteiden jälkeen sitten vielä yöpuvun?

AP

Kyllä, lapsena piti heti vaihtaa koulusta tultua, kotivaatteet ylle, että kouluvaatteet säilyivät raikkaina ja puhtaina.