Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kovat kivut ja epäasiallinen gyne

Vierailija
26.09.2017 |

Olen reilun kuukauden raskaana ja minulla on ollut erittäin kovia kipukohtauksia ja kipuilua alalaidassa. Jouduin viime viikolla soittamaan ambulanssin yöllä tämän takia. Lanssin saavuttua kohtaus oli loppumaisillaan ja tuskanhiki kuivunut iholta, joten lanssimiehet totesivat vain, että " Jää kotiin, nipistelyt kuuluu raskauteen". Soitin seuraavana päivänä neuvolaan, josta tuli samat ohjeet.

No... Jäin sitten kotiin ja kipuilut jatkuivat joka päivä useaan kertaan, niin etten pystynyt tekemään edes ruokaa itselleni. En pystynyt edes nukkumaan. Hakeuduin seuraavaksi päivystykseen.

Päivystyksessä ohjasivat gynelle, jossa minulle sattui maailman ihanin lääkäri...

1.kyseinen naisgynekologi alkoi oireiden kuvaili jälkeen syyllistämään minua kurkku suorana ja pää punaisena, miksi en tullut aikaisemmin. Että olenko tyhmä?
2. Kerroin minulla olevan huonoja kokemuksia hyväksikäytöstä, jonka vuoksi pelkään gynekologeja. --> gynekologi tokaisi,että hän tekee tutkimuksen vaikka väkisin.
3. Ultrassa ja sisätutkimuksessa ei löydetty mitään poikkeavaa. Gynekologini kommentoi tähän, että raskaus ei ole sairaus, sinulla on kivut korvien välissä.

Itkin ensimmäisestä kohdasta lähtien koko käynnin ajan, enkä saanut mitään apua kipuihini, jotka lamaannuttavat minut täysin päivittäin...

Voiko tuosta tehdä valituksen johonkin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*alavatsassa eikä alalaidassa. Damn you autocorrect

Vierailija
2/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani sun puolesta, ehdottomasti kannattaa valittaa. Kerro asiasta myös neuvolassa, ja jos et sieltä saa apua ja sympatiaa, pyydä päästä toiselle terkkarille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla kokemuksia pahoista alavatsakivuista viikolla 5+6?

Onko mitään kotikonstia, joka auttaisi?

Olen nyt joutunut pyytämään sairaslomaakin töistä tämän takia. :'(

En odottanut että raskaus olisi tällaista. Aamupahoinvointi on ihan piece of cake, mutta nää kivut... :'(

Mistään ei tunnu saavan apua. Pelkkää vähättelyä tyyliin "on naiset ennenkin raskaana ollut" ja "kivut kuuluu asiaan"

En usko että nämä ovat sinnepäinkään normaalia luokkaa. Mutta mitä minä tietäisin, olenhan vasta ensimmäistä kertaa raskaana

Vierailija
4/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kirjoitusvirheet. Vaikea kirjoittaa tässä olotilassa kännykällä. V*ttu

Vierailija
5/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli alkuraskauden aikana menkkamaisia kipuja. Koita kestää ap! Hyvä että kaikki näytti olevan kunnossa.

Vierailija
6/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita neuvolaan uudestaan, kovat kivut ei kuulu normaaliin raskauteen. Toisaalta saattaa olla, ettei mikään ole vialla vaan raskautesi on kivulias ilman näkyvää syytä.

Vaikka kipusi loppuisivat nyt, soita silti neuvolaan ja pyydä aika.

Muista, että terkkariakin saa vaihtaa jos yhteistä säveltä ei löydy.

Vierailija
7/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se siis varmaa, että sulla ei ole kohdunulkoista raskautta? Se nimittäin voi olla todella kivuloinen ja jos jotakin repeää (esim. munajohdin), se voi olla hengenvaarallistakin.

Eli alkio on nähty ultralla kohdussa ja sulla ei ole toista munasolua kasvamassa johtimissa?

Menkkamaisia kipuja liittyy alkuraskauteen kyllä, muttei ne ole niin kovia, että pitäisi hommata lanssi keskellä yötä kotiin.

Vierailija
8/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa poltti alaselkään ihan hirveästi, olin tosi kipeä. Ohi meni ajan kanssa kunnes tuli seuraavat vaivat. Onnea vauvasta ♥

Vierailija
9/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Tampereella?

Tulee ihan mieleen gyne jolle itse erehdyin, en raskaana ollut mutta muuten vaan tein kaiken väärin enkä ollut edes sen vertaa kompetentti ihminen, että minua olisi kannattanut kuunnella. Haukkui suurinpiirtein minut itse keksimistään "rikkeistä" joita olin tehnyt hänen mielestään. Ei myöskään uskonut jos sanoin minulla olleen jotakin oiretta tai vastaavasti jotakin oiretta ei. Päätti itse mitä oli ja mitä ei ja puhui päälle kun yritin "puolustautua" (hullua oikeasti että siltä se tuntui, vaikka menin ihan normaalille vastaanotolle enkä edes ollut mitään sukupuolitautia hankkinut vaan ihan muu vaiva...).

Vierailija
10/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit että kokemuksia hyväksikäytöstä ja siksi pelkäät gynekologeja. Tämä lääketieteen ja potilaskohtaamisen kultainen aarre päättää sitten oikein todeta, että tutkii "vaikka väkisin"? Wau. Pistä valitusta eteenpäin. Hitto mikä empatiakyvytön sunnuntaisadisti sulla ollut vastassa, otan osaa. Kipuihin tai raskausoireisiin en osaa sanoa mitään.

Vierailija
11/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pitää kyllä laittaa valitusta eteenpäin, mutta en tiedä tuon gynekologinyt nimeä. Miten sellainen tehdään?

Tutkivat ultrassa. Ei pitäisi olla kohdunulkoinen raskaus. Ruskuaispussi oli ihan hyvässä kohdassa.

Ennen raskautta ja pillereitä minulla oli kovat kivut myös menkkojen aikaan? Voiko tämä vaikuttaa asiaan? Eivät tosin olleet ihan näin kovia.

Tapaus on siis Itä-Suomessa

Vierailija
12/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynen nimen saat tietää soittamalla sairaalaan/terveyskeskukseen, jossa kävit. Ilmoitat nimesi ja käyntiajan ja kysyt kuka oli lääkärisi.

Vierailija
13/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla todettu ennen raskautta jotakin poikkeavaa kuukautiskipuihin liittyen ? 

Vierailija
14/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kummassakin alkuraskaudessa tosi kovia kipuja alavatsassa. Öisin kävelin ympäri asuntoa villapusero mahan ympärille käärittynä ja läähättelin kummallisissa asennoissa. Terveet lapset sain :) Toisessa raskaudessa tuli kyllä kova verenvuotokin ja ultran mukaan tuli kohdusta, ehkä odotin sitten hetken aikaa kaksosia, ken tietää. Mutta tähän ei liittynyt edes mitään kovaa kipua. Ilmeisesti se kipu tuli vaan siitä, että kohdun piti alkaa kasvaa, oli vissiin vähän käynnistysvaikeuksia :)

Vierailija
15/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on aina ollut kovat kuukautiskivut. Raskauden aikana on ollut sellaisia kipuja niin kuin menkat olisivat pian alkamassa. Ne eivät ole olleet läheskään niin kovia kuin kuukautiskivut.

Vierailija
16/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauteen kuuluu kohdun kasvukivut. Ehkä sinä olet vain kipuherkkä, kun kaiken kuitenkin on todettu olevan kunnossa.

Vierailija
17/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yllätä: hoitoala ja sadistit

Kauhulla ensimmäistä gynekäyntiään odottava... 

Vierailija
18/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todettu mitään outoa ennen.

Vierailija
19/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa aina tukihenkilö mukaan, ei ole niin helppoa olla luonnehäiriöisenkään oma itsensä. Mutta vaihtoon... Ja voi lähteä myös kesken kaiken pois, jos siltä tuntuu.

Vierailija
20/21 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi lisätutkimuksia! Hyvä että kohdunulkoinen raskaus on poissuljettu. Onko mahdollista että sinulla olisi endomentrioosi? Onko ollut koskaan munasarjakystaa? Joskus se kysta joudutaan leikkaamaan jo raskausaikana pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi