Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esidiabetes

Vierailija
26.09.2017 |

Kävin lääkärillä ja hän totesi, että minulla on esidiabetes. Sain paljon neuvoja, esitteitä sekä seuraavaksi tutkitaan pitkäaikaisverensokeri. Omega kolmosta pitäisi saada joka päivä vaikka pullosta niin rasva-arvot muuttuisivat paremmiksi.

Onko kukaan käynyt siinä pitkäaikaissokerimittauksessa? Meneekö siinä kauan ja pitääkö paastota koko ajan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaissokeriin ei tarvitse paastota. Nopea verikoe kyynärtaipeesta.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk03…

Vierailija
2/14 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli arvo otetaan varmaan kun käyn seuraavan kerran labrassa. Minun pitää käydä toiseen sairauteen liittyvän lääkityksen vuoksi kolmen kuukauden välein kontrollilabrassa muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on ylipainoa kannatta laihduttaa 5 - 10 kg voi olla ratkaiseva taudin puhkeamisen kannalta. ykkönen

Vierailija
4/14 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on ylipainoa kannatta laihduttaa 5 - 10 kg voi olla ratkaiseva taudin puhkeamisen kannalta. ykkönen

Ylipainoa on hieman ja sen verran järkytyin diagnoosista, että tulin kävellen kotiin eli päätin heti lääkärin huoneesta ulos päästyäni alkaa liikkumaan enemmän. Minun ongelmani on se, että pelkään pimeää enkä pärjää missään yhteisliikunnassa koska olen epämusikaalinen. Kokeilin kerran ryhmäjumppaa ja olin jatkuvasti jalat solmussa ja jäin muista jälkeen jne.

Liikuntahan ei laihduta mutta aion kokeilla kaikki esitteissä olevat ruokareseptit. En kerro perheelle mitään vaan nostan ruoan pöytään ja syövät sitä sitten niin paljon kuin maistuu. Aika papu- ja kasvispitoista ruokaa on tiedossa. Minulle oli uusi tieto, että soija vähentää diabetesriskiä ja sitä voi syöttää miehellekin.

Vierailija
5/14 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille samaa vaivaa poteville kysymys: onko noloa sanoa esim. kylässä ettei ota sokerisia tarjottavia esidiabeteksen vuoksi?

Vierailija
6/14 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan siis infektioperäisestä sairaudesta, kun puhutaan diabeteksesta. Tai todistakaa, ettei se ole infektioperäinen.

Vierailija
7/14 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muille samaa vaivaa poteville kysymys: onko noloa sanoa esim. kylässä ettei ota sokerisia tarjottavia esidiabeteksen vuoksi?

Ei sun tarvitse mitään selittää, jätät vain syömättä.

Vierailija
8/14 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko sitä syitä sanoa, kun ei vaan nyt maistu. Läheisille voi kyllä kertoa.

Vierailija
9/14 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoa on hieman ja sen verran järkytyin diagnoosista, että tulin kävellen kotiin eli päätin heti lääkärin huoneesta ulos päästyäni alkaa liikkumaan enemmän. Minun ongelmani on se, että pelkään pimeää enkä pärjää missään yhteisliikunnassa koska olen epämusikaalinen. Kokeilin kerran ryhmäjumppaa ja olin jatkuvasti jalat solmussa ja jäin muista jälkeen jne.

Liikuntahan ei laihduta mutta aion kokeilla kaikki esitteissä olevat ruokareseptit. En kerro perheelle mitään vaan nostan ruoan pöytään ja syövät sitä sitten niin paljon kuin maistuu. Aika papu- ja kasvispitoista ruokaa on tiedossa. Minulle oli uusi tieto, että soija vähentää diabetesriskiä ja sitä voi syöttää miehellekin.

Mitä esitteitä ja minkälaista ruokaa ohjeistetaan?

Vierailija
10/14 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni todettiin esidiapetes 2004. Työterveyshoitaja antoi nipun esitteitä ja vihjaili jo insuliinihoidosta tulevaisuudessa, johon sanoin ettei käy! Minimoin leivänsyönnin ja jätin perunat pois. Ostin myös verensokerimittarin. Parin viikon kuluttua arvo oli lähes normaali. Kuukausi,niin se oli 5.1 jossa se on pysytellyt siitä asti.  Aiheesta olisi paljonkin kirjoitettavaa.

Vierailija
11/14 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetesta on montaa laatua. Jopa ykkösiä on vaikeaa ja helppoa. Kakkostyypin mikä sinulla todennäköisesti tulossa hoituu liikunnan lisäämisellä ja syömistottumuksia muuttamalla. Huonot rasvat pois ja munkit/pullat pois. Syö myös vähän ja monta kertaa päivässä se pitää verensokerin tasaisena ja pitkäaikainenkin on parempi. Sinulla mitataan siis keskiarvoa monen kuukauden ajalta. Tarkoittaen että syö vähän ja monta kertaa ja terveellistä sekä liiku syönnin jälkeen vähän. T:ykkönen.

Vierailija
12/14 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa sanoa että olet siirtynyt terveelliseen elämäntapaan koska on kolesteroliarvot kohonnut. Kukaan ei voi masentua siitä.

Vierailija
13/14 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, suomalainen kursailukulttuuri ja se, että tavallaan kuuluu asiaan kieltäytyä pari kertaa vaikka mieli tekisi ottaa tarjottavia. Kuinka siinä voi sanoa konkreettisen ein?

Vierailija
14/14 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, suomalainen kursailukulttuuri ja se, että tavallaan kuuluu asiaan kieltäytyä pari kertaa vaikka mieli tekisi ottaa tarjottavia. Kuinka siinä voi sanoa konkreettisen ein?

Taidat olla mainoksen uhri. Normaalilla järjellä varustettu nykyaikainen ihminen ymmärtää kyllä ein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi