Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksuaalinen kemia - eri asia miehelle ja naiselle?

Vierailija
26.09.2017 |

Tässä kun on tullut oltua sinkku 1,5 vuotta ja deittailen taas. Edellinen suhteeni päättyi pitkälti siihen, että kadotin seksuaaliset halut kokonaan. Yritin kyllä harrastaa seksiä säännöllisesti pari vuottakin ilman että olisin oikeasti halunnut. Rakastin kuitenkin häntä, seksuaaliset halut lähtivät puoleltani laskuun. Nyt kun jälkeenpäin ajattelen, niin en tuntenut sitä varsinaista seksuaalista kemiaa häntä kohtaan.

Ja sitten päästään itse aiheeseen. Nyt kun deittailen jälleen, niin minulle seksuaalinen yhteensopivuus on erityisen tärkeä asia. Olen ehkä sitä luokkaa oleva nainen, joka tarvitsee vahvan seksuaalisen latauksen jo suhteen alussa, jotta suhteella olisi mahdollisuudet onnistua (ja että mies ei päädy vauva.fi -palstalle valittamaan, että "vaimo ei anna" ;).

Siksi kysynkin nyt, mitä seksuaalinen kemia teille tarkoittaa? Minulle se tarkoittaa eräänlaista läsnöoloa, toisen kehonkielen kuuntelemista ja ennenkaikkea se on jotain, mitä ei voi selittää (feromonit?).. jossain sitä ennen, tai siinä välissä kuitenkin ilmassa on jo eräänlainen seksuaalinen halu, mikä näkyy katseesta. Suuteleminen ja koskettaminen tuntuu hyvältä ja kehonkieli on jollain tavalla synkassa keskenään. Tiedän että kirjoitukseni tulee saamaan paljon skeptisyyttä osakseen. Mutta olen kokenut joskus tällaista seksuaalista kemiaa, onnekas olin ja koin itse asiassa muutama kuukausi sitten tällaista. Katseesta lähti sekin juttu ja seksi oli mieletöntä :)

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi seksikemia häviää pitkässä juoksussa..puolen vuoden päästä jo.Kai se on luotu niin.Miehet kaipaa aina vaihtelua ja nykyään kun sitä saa niin helposti jos haluaa olla koko ajan seksikemian huipulla niin pitää vaihtaa kumppania aina jonkin ajan päästä.

A. Oikea kemia ei häviä vaan vahvistuu ajan kanssa

B miehet eivät kaipaa enemmän vaihtelua kuin naiset vaan molemmat sukupuolet ovat yhtä moniavioisia ja vaihtelunhaluisia. Niin. Luit oikein. Myös naiset katselevat ja kokeilevatkin vieraita ihan samalla lailla kuin miehet. Evoluutiossa miesten tavoite on levittää siittiöitä ja naisen tavoite kilpailuttaa ainoalle hedelmöittyvälle munasolulleen mahdollisimman paljon erilaisia siittiöitä per kuukautiskierto. Siksi nainen on fyysisesti kykenevä useaan yhdyntään peräjälkeenkin.

Revi siitä :)

Kyllä miehet kaipaa enemmän vaihtelua seksissä kuin naiset.Sitten kun se lapsi on syntynyt ,niin nainenhan sitä hoitaa ja mies pääsee taas levittämään siemeniään :D

Uskottele sä vain noin itsellesi, jos se susta paremmalta tuntuu... :)

Ei taida sulla olla lapsia ja et varmaan ole naimisissa?Revi siitä kemiaa pitkässä liitossa sitten.Minullakin oli alkuaikoina tätä kemiaa mieheni kanssa,mutta eipä ole enään.Sinkkunaisia kyllä ymmärrän kun eivät ole vielä vakiintuneet.

Vierailija
62/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä puhun enemmän eroottisuudesta.  Ulkonäön lisäksi ilmeet ja eleet tekevät naisesta eroottisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi seksikemia häviää pitkässä juoksussa..puolen vuoden päästä jo.Kai se on luotu niin.Miehet kaipaa aina vaihtelua ja nykyään kun sitä saa niin helposti jos haluaa olla koko ajan seksikemian huipulla niin pitää vaihtaa kumppania aina jonkin ajan päästä.

B miehet eivät kaipaa enemmän vaihtelua kuin naiset vaan molemmat sukupuolet ovat yhtä moniavioisia ja vaihtelunhaluisia. Niin. Luit oikein. Myös naiset katselevat ja kokeilevatkin vieraita ihan samalla lailla kuin miehet. Evoluutiossa miesten tavoite on levittää siittiöitä ja naisen tavoite kilpailuttaa ainoalle hedelmöittyvälle munasolulleen mahdollisimman paljon erilaisia siittiöitä per kuukautiskierto. Siksi nainen on fyysisesti kykenevä useaan yhdyntään peräjälkeenkin.

Kyllä miehet kaipaa enemmän vaihtelua seksissä kuin naiset.Sitten kun se lapsi on syntynyt ,niin nainenhan sitä hoitaa ja mies pääsee taas levittämään siemeniään :D

Ei taida sulla olla lapsia ja et varmaan ole naimisissa?Revi siitä kemiaa pitkässä liitossa sitten.Minullakin oli alkuaikoina tätä kemiaa mieheni kanssa,mutta eipä ole enään.Sinkkunaisia kyllä ymmärrän kun eivät ole vielä vakiintuneet.

Kyllä minulla on lapsia ja olen naimisissa. Olen 47 v ja viimeksi viime yönä oli kiihkeää seksiä. Emme edelleenkään voi pitää näpoejämme irti toisistamme mieheni kanssa. Olen tässä matkan varrella pettänytkin, mies tietääkseni ei. Koko ajanhan vaihtelu houkuttelee, mutta kun oma mies sytyttää ja on vahvaa kemiaa, niin onneksi se rauhoittaa.

Sinulla varmastikaan ei puolisovalinta ole perustunut kemiaan vaan muihin tekijlihin. Siksi sinusta tuntuu tuolta etkä meinaa uskoa, millaista on, kun kemiaa löytyy. Me taas mieheni kanssa valitsimme toisemme pelkästään kemian pohjalta. Ekan vuoden ajan luulin, ettei meillä olisi mitään yhteistä muuta eikä mitään puhuttavaa, pelkkää seksiä, mutta yllättäen onkin todella paljon.

Vierailija
64/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on lapsia ja olen naimisissa. Olen 47 v ja viimeksi viime yönä oli kiihkeää seksiä. Emme edelleenkään voi pitää näpoejämme irti toisistamme mieheni kanssa. Olen tässä matkan varrella pettänytkin, mies tietääkseni ei. Koko ajanhan vaihtelu houkuttelee, mutta kun oma mies sytyttää ja on vahvaa kemiaa, niin onneksi se rauhoittaa.

Sinulla varmastikaan ei puolisovalinta ole perustunut kemiaan vaan muihin tekijlihin. Siksi sinusta tuntuu tuolta etkä meinaa uskoa, millaista on, kun kemiaa löytyy. Me taas mieheni kanssa valitsimme toisemme pelkästään kemian pohjalta. Ekan vuoden ajan luulin, ettei meillä olisi mitään yhteistä muuta eikä mitään puhuttavaa, pelkkää seksiä, mutta yllättäen onkin todella paljon.

Minäkin valitsin kyllä myös kemian pohjalta mieheni,en pysty tietämään mikä on syynä,kun tuo seksielämä ei ole enään pitkään aikaan ollut mielekästä.

Vierailija
65/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin valitsin kyllä myös kemian pohjalta mieheni,en pysty tietämään mikä on syynä,kun tuo seksielämä ei ole enään pitkään aikaan ollut mielekästä.

Olisitteko muuttuneet liikaa ns kumpoaneiksi ja tiimiksi tms? Kipinän ylläpito vaatii sen mielestäni, että näkee toisen pääasiassa rakastajana eikä ns parhaana ystävänä. Silloin hommailu ei tunnu sukurutsaiselta ja väärältä. Ja myös juttuja pitää uudistaa, muuten kyllästyy taatusti. Siis kokeilla uusia juttuja aina välillä, uudistaa ns proseduureja eikä jumittaa yhdellä ja samalla tavalla jatkuvasti.

Se 47 v

Vierailija
66/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitteko muuttuneet liikaa ns kumpoaneiksi ja tiimiksi tms? Kipinän ylläpito vaatii sen mielestäni, että näkee toisen pääasiassa rakastajana eikä ns parhaana ystävänä. Silloin hommailu ei tunnu sukurutsaiselta ja väärältä. Ja myös juttuja pitää uudistaa, muuten kyllästyy taatusti. Siis kokeilla uusia juttuja aina välillä, uudistaa ns proseduureja eikä jumittaa yhdellä ja samalla tavalla jatkuvasti.

Se 47 v

Niin eli ylläpitää parisuhdetta. Omissa parisuhteissakin olen huomannu, et jos alkaa olla paljon muuta elämässä niin helposti pitää parisuhdetta vaan kantavana voimana, mut sen ylläpito unohtuu.

Väliinvetäjä

Vierailija
67/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen bi-nainen ja juttu menee mulla näin: naisista suuri osa on kiinnostavia seksuaalisesti, jos on sopivan ikäinen ja riittävän hyvännäköinen. Miehistä suurin osa ei kiinnosta niin että alkaisin seksiin, vaikka miehissä tunnistan erilaisia komeustyyppejä ja monet miehet miellyttää silmää.

Molemmissa sukupuolissa on ne harvat yksilöt, joiden kanssa on kemiaa: tuoksu tuntuu oikealta, läheisyys tuntuu hyvältä, suuteleminen tuntuu ihanalta ja sitä voisi jatkaa loputtomasti.

Vierailija
68/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä puhun enemmän eroottisuudesta.  Ulkonäön lisäksi ilmeet ja eleet tekevät naisesta eroottisen.

Suosittelen sokkona puhumista ja olemista naisen kanssa niin alkaa sitä kemiaakin löytymään. Side silmille ja uppoutumaan kemiaan ;)

Vierailija
69/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varmaan sitten koskaan kokenut tätä, koska yksikään mies ei ole sytyttänyt siinä mielessä.

Nyt olen ensimmäistä kertaa jonkinlaisessa tapailusuhteessa, mutta vieläkään ei tule sitä tunnetta, että en voisi "pitää näppejäni erossa". Nautin hänen kanssaan olemisesta, olen häneen ihastunut, tykkään pitää kädestä ja maata vierekkäin, halailu on ihanaa...

Mutta jotain minussa on varmaan sitten rikki, koska en yhtään tiedä mistä te puhutte. En usko että tulen sitä ikinä kokemaankaan, kun en ole mikään teini enää eikä sitä ole tähän mennessä tapahtunut.

Vierailija
70/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kerran elämässäni kokenut suudelman, jota en unohda koskaan. Mies oli täyspaska valehteleva pettäjä, mutta voi herraisä se sai mut suutelemalla kuumaksi. Ja oli meinaan vaikea jättää, koska seksi oli niin halleluuuuuuuuuujaaaaaaaah... Vieläkin muistelen kaiholla.

Noloa miten joku voi olla noin alistuva.

Mä olin, toisaalta mä en kokenut olevani alistunut, vaikka meidän seksissä aina olinkin. Nautin niin mielettömästi siitä hänen kanssaan. Tuliset suudelmat ja se seksi, suuseksi ja ne kiihkeät huumaavat yhdynnät joita ei unohda koskaan koukuttivat mut moneksi vuodeksi häneen kiinni. Tuntui, että hän tunsi vartaloni paremmin kuin minä itse. Sitä voisi verrata riippuvuuteen tupakasta tai jopa huumeista, ei pääse, eikä aina haluakaan irti, vaikka tietää että jokaisen ihanan hetken jälkeen elettiin kohta taas arkea, jossa mies kulki omia polkujaan.

Hän saatoi häipyä kertomatta maisemista moneksi päiväksi, puhelin ei vastaa, lähti illalla baariin ja saattoi palata seuraavana päivänä tai sitä seuraavana. Selitellyt hän ei koskaan, ei anteeksipyyntöjä, kukkia hän toi usein ilman sanoja. Kysyttäessä näytti kuvia bändikeikoilta (roudasi niitten kamppeita). Isänä hän ei paljoakaan ole ollut läsnä, mutta sanoo, että rakastaa poikaa, toisin kuin mulle harvoin tuota sanoi. Paremminkin vain mä haluan sua, sä oot niin kaunis, ihana, seksikäs, tyylistä. Ja sanoo sitä joskus edelleen ja joka kerta mä vähän notkahdan polvista kun hän koskettaa vaikka vain halaisi tuttavallisesti.

En voisi koskaan inhota häntä koska hän oli niin ihana sängyssä, mutta en usko, että enää sortuisin tuohon, että kemiat vie ja järki jää täysin. Toista ei pysty muuttamaan, eikä ikä tuo muutosta mun kokemuksen mukaan. Jotkut saattaa "kehittyä" varsinkin lapsen syntymän jälkeen, mutta aikuista ihmistä on vaikea muokata.

Alistetuksi en itseäni kokenut, siksikin koska kukaan ei pakottanut mua jäämään hänen luokseen, tein sen täysin omasta tahdosta, vaikkakin olin riippuvainen seksistä hänen kanssaan. Halusin olla enemmän kuin mitään muuta. Emme juuri koskaan riidelleet, en jaksanut huutaa tai paiskoa tavaroita, koska tiesin ettei se muuttaisi mitään. Lopulta sitten kyllästyin ja muutettiin pojan kanssa muualle eroten sovussa.

Vierailija
71/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% miehistä on minulle seksuaalisesti epämiellyttäviä, ts. kemia puuttuu täysin... Eipä sille mitään voi.

Vierailija
72/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemia on kyllä sellainen pään sisäinen juttu.Vaikka olisi minkälainen mies kyseessä,niin eipä homma tunnu hyvältä jos on sisäisiä lukkoja.Olen ollut komean miehen kanssa,mutta en pystynyt luottamaan häneen(kyse ei ollut yhden illan jutusta/seksisuhteesta ,niissä on varmasti helpompi toimia kemian mukaan,kun keskittyy vaan seksiin)tarkoitus oli alkaa rakentaa ihan vakavaa suhdetta tähän mieheen,mutta jotenkin hän vain sai minut ahdistumaan ja en nauttinut yhtään seksistä hänen kanssaan(koska hän ei oikein osoittautunut hyväksi ja luotettavaksi mieheksi)Vaikka olisi millainen vetovoima keskenään,niin kyllä se vaatii sellaisen tietyn luottamuksen siinä (riippuu tietysti minkälaista suhdetta hakee)

Vierailija
73/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varmaan sitten koskaan kokenut tätä, koska yksikään mies ei ole sytyttänyt siinä mielessä.

Nyt olen ensimmäistä kertaa jonkinlaisessa tapailusuhteessa, mutta vieläkään ei tule sitä tunnetta, että en voisi "pitää näppejäni erossa". Nautin hänen kanssaan olemisesta, olen häneen ihastunut, tykkään pitää kädestä ja maata vierekkäin, halailu on ihanaa...

Mutta jotain minussa on varmaan sitten rikki, koska en yhtään tiedä mistä te puhutte. En usko että tulen sitä ikinä kokemaankaan, kun en ole mikään teini enää eikä sitä ole tähän mennessä tapahtunut.

Aussa ei ole mitään rikki. Olet ihan normaali. Kemia on harvinaista ja olen itse kohdannut sitä n kerran 10 vuodessa.

Vierailija
74/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aussa ei ole mitään rikki. Olet ihan normaali. Kemia on harvinaista ja olen itse kohdannut sitä n kerran 10 vuodessa.

Mutta pariudunko ilman tätä ihmeellistä kemiaa? Ko. mies haluaisi parisuhteen, naimisiin ja kaksi lasta. Mutta kun hän koskettaa minua, se tuntuu kivalta. Muttei sen enemmältä. Pitäisikö se tuntua kivemmalta? En tiedä kun en ole muuta kokenut.

Vierailija
75/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pariudunko ilman tätä ihmeellistä kemiaa? Ko. mies haluaisi parisuhteen, naimisiin ja kaksi lasta. Mutta kun hän koskettaa minua, se tuntuu kivalta. Muttei sen enemmältä. Pitäisikö se tuntua kivemmalta? En tiedä kun en ole muuta kokenut.

Ei kannata sitoutua ihmiseen johon ei tunne seksuaalista halua, ihan oikeasti, jos mies ei ole mikään aseksuaali, niin onneton avioliitto siitä tulee. Ja mitäs sitten jos kohtaatkin "sen oikean" ja olet kiinni perheessä?

Vierailija
76/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroottisuus on ihmisen ominaisuus joka näkyy kaikille ympärillä oleville. 

Mutta se "kemia" toimii vain joidenkin kanssa, eikä se näy välttämättä mitenkään ulospäin toisille. 

En tiedä onko se sitten ne feromonit, tuoksu, ääni vai mikä, mutta mulla vaikuttaa tämä kemia niin että siinä yhdessä ihmisessä miellyttää kaikki, epäilen että se on biologiaa, geenit kertoo kuka on geenien perusteella sopiva pariutumiskumppani jälkeläisten tekoon.

Minä valitsin mieheni niin että ei nähty livenä kuin vasta 3-4 kk sen jälkeen kun alettiin puhua puhelimessa ja viestitellä. se oli aika jännä paikka sitten kun tavattiin, että onko sitä fyysistä kemiaa sitten kun oli jo ihmiseen ihastunut. Olisin ollut todella pettynyt jos miehen kosketus ei olisi tuntunut hyvältä ym. enkä olisi alkanut parisuhteeseen jos fyysistä yhteyttä ei olisi löytynyt.

Naisilla on ohuempi iho kuin miehillä, ja epäilen että sen takia joku kosketuskin tuntuu voimakkaammin naisella kuin miehellä, miehelle riittä se katseleminen, mutta naisen pitää koskettaa, maistaa, haistaa ja kuulla. Ja toki se on ehdottoman tärkeää mitä se mies sanoo. Puheilla naisen saa halukkaaksi ihan ensimmäisenä.

Minä olen elämäni aikana tuntenut tätä "kemiaa" ehkä 4-5 mieheen, ja niistä kahden kanssa olen ollut pitkässä parisuhteessa, mitään irtosuhteita en ole koskaan halunnut. En pysty seksistä nauttia kuin oman rakkaan kanssa, seksi kun on fyysistä rakkautta. Enkä tunne kauheasti mitään kemioita muihin miehiin kuin siihen jonka kanssa olen rakkaussuhteessa. Toki jotkut miehet on niin karismaattisia että vähän viisari värähtää, mutta ei se mene niin pitkälle että kuvittelisin edes mielessäni harrastavani seksiä heidän kanssaan. 

Vierailija
77/77 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata sitoutua ihmiseen johon ei tunne seksuaalista halua, ihan oikeasti, jos mies ei ole mikään aseksuaali, niin onneton avioliitto siitä tulee. Ja mitäs sitten jos kohtaatkin "sen oikean" ja olet kiinni perheessä?

Mutta kun halu ja kemia ovat eri asioita. Tai niin tässä keskustelussa on pohdittu.

Uskon että se oikea on se jonka valitsee. Ja sitten jos jotenkin kummasti myöhemmin joku superkemia kävelee vastaan, se on sen ajan murhe.

Haen nyt takaa sitä, että jos kerran 10 vuodessa nainen tapaa miehen jonka kanssa on kemiaa, voi olla ettei tapakaan. Että minä en koskaan tapaa. Ja sitten olen yksin. Kirjaimellisesti koko elämäni, jota on puolet mennyt.