Seksuaalinen kemia - eri asia miehelle ja naiselle?
Tässä kun on tullut oltua sinkku 1,5 vuotta ja deittailen taas. Edellinen suhteeni päättyi pitkälti siihen, että kadotin seksuaaliset halut kokonaan. Yritin kyllä harrastaa seksiä säännöllisesti pari vuottakin ilman että olisin oikeasti halunnut. Rakastin kuitenkin häntä, seksuaaliset halut lähtivät puoleltani laskuun. Nyt kun jälkeenpäin ajattelen, niin en tuntenut sitä varsinaista seksuaalista kemiaa häntä kohtaan.
Ja sitten päästään itse aiheeseen. Nyt kun deittailen jälleen, niin minulle seksuaalinen yhteensopivuus on erityisen tärkeä asia. Olen ehkä sitä luokkaa oleva nainen, joka tarvitsee vahvan seksuaalisen latauksen jo suhteen alussa, jotta suhteella olisi mahdollisuudet onnistua (ja että mies ei päädy vauva.fi -palstalle valittamaan, että "vaimo ei anna" ;).
Siksi kysynkin nyt, mitä seksuaalinen kemia teille tarkoittaa? Minulle se tarkoittaa eräänlaista läsnöoloa, toisen kehonkielen kuuntelemista ja ennenkaikkea se on jotain, mitä ei voi selittää (feromonit?).. jossain sitä ennen, tai siinä välissä kuitenkin ilmassa on jo eräänlainen seksuaalinen halu, mikä näkyy katseesta. Suuteleminen ja koskettaminen tuntuu hyvältä ja kehonkieli on jollain tavalla synkassa keskenään. Tiedän että kirjoitukseni tulee saamaan paljon skeptisyyttä osakseen. Mutta olen kokenut joskus tällaista seksuaalista kemiaa, onnekas olin ja koin itse asiassa muutama kuukausi sitten tällaista. Katseesta lähti sekin juttu ja seksi oli mieletöntä :)
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kerran elämässäni kokenut suudelman, jota en unohda koskaan. Mies oli täyspaska valehteleva pettäjä, mutta voi herraisä se sai mut suutelemalla kuumaksi. Ja oli meinaan vaikea jättää, koska seksi oli niin halleluuuuuuuuuujaaaaaaaah... Vieläkin muistelen kaiholla.
Noloa miten joku voi olla noin alistuva.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen aihe, itse en ehkä ole ikinä sitä kunnon vetoa tuntenut. Tiettyä vetoa/halua kyllä toisia silmiin katsottaessa on ollut mutta en mitään sellaista kunnon kipinää mitä täälläkin on kuvailtu.
Se voi myös loppua lyhyeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen aihe, itse en ehkä ole ikinä sitä kunnon vetoa tuntenut. Tiettyä vetoa/halua kyllä toisia silmiin katsottaessa on ollut mutta en mitään sellaista kunnon kipinää mitä täälläkin on kuvailtu.
Se voi myös loppua lyhyeen.
Riittää kun joutuu pettymään toiseen kerran oikein pahasti. Ei tarvita muuta.
Tosi ärsyttävää, kun esim. Johannan kotona siinä aloituskohtauksessa oli kamalan huono äänitys, ei meinannut saada naisten puheista mitään selvää.
Vierailija kirjoitti:
On ne seksuaalisen kemian asiat ihan samanlaisia ainakin minulle miehenä kuin avausviestiisi olet kirjoittanut. Ihme yleistystä, että miesten mielestä seksuaalinen kemia olisi vain ulkonäköriippuvainen asia. Totta kai hyvännäköisen naisen harrastaa seksiä, jos siihen avautuu tilaisuus, mutta ei se tarkoita, että välillämme olisi suurta seksuaalista kemiaa.
Nykyisen seurustelukumppanini kanssa meillä on todella kova seksuaalinen veto toisiimme, eikä se tyhjene mihinkään ulkonäköasioihin.
Mun mies puhuu tästä myös paljon ja tunnistaa, milloin on kemiaa ja milloin ei. Se vaatii kuitenkin paljon kokemusta eri kumppaneista ja sellaista tasoa, että on mahdollisuus valita nainen, jonka kanssa kemiaa on. Moni mies on vähän epätoivoinen ja ottaa sen, kenet saa. Vastaavadti nainen, joka haluaa epätoivoisesti perustaa perheen, valitsee seksielämän kannalta helposti väärin perustein - ei rakastajaa vaan ns hyvän isän lapsilleen. He ovat niitä, joiden mielenkiinto puolisoa kohtaan katoaa ajan kanssa. Kun taas pohjalla on aito vahva kemia, se ei vaan katoa koskaan ja intohimoa löytyy pitkän ajan päästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne seksuaalisen kemian asiat ihan samanlaisia ainakin minulle miehenä kuin avausviestiisi olet kirjoittanut. Ihme yleistystä, että miesten mielestä seksuaalinen kemia olisi vain ulkonäköriippuvainen asia. Totta kai hyvännäköisen naisen harrastaa seksiä, jos siihen avautuu tilaisuus, mutta ei se tarkoita, että välillämme olisi suurta seksuaalista kemiaa.
Nykyisen seurustelukumppanini kanssa meillä on todella kova seksuaalinen veto toisiimme, eikä se tyhjene mihinkään ulkonäköasioihin.
Inhoan itsekin sukupuoliyleistyksiä ja uskon hyvin, että seksuaalisen vetovoiman ja "kemian" rakentuminen on aika yksilökohtaista. Toisaalta luulen, että jonkinlaisia _keskimääräisiä_ eroja miesten ja naisten välillä tässä on, vaikka yksilötasolla poikkeamia olisi paljonkin.
Minusta noiden keskimääräisten erojen kannalta tuossa hyvässä viestissä ylläkin on tosi kiinnostavaa, että siinäkin mies kirjoittaa, että "totta kai hyvännäköisen naisen kanssa harrastaa seksiä, jos siihen avautuu tilaisuus". Itse taas naisena nimenomaan en sanoisi niin. On paljon hyvännäköisiä miehiä, joita pidän kuitenkin seksuaalisesti jopa vieraannuttavina. Kyllä minulle juuri se seksuaalinen kipinä ja kiinnostus syntyy jostakin muusta. Aivan valtava valtaosa maailman miehistä on sellaisia, joihin en mieluusti koskisi seksuaalisessa mielessä. Tuntuu kuitenkin siltä, että suurin osa tuntemistani miehistä kyllä olisi valmiita ainakin kertaalleen vähän kokeilemaan aika isoa osaa naisista. :D Pidempi suhde olisi sitten asia erikseen.
Loistavasti kuvattu miesten ja naisten ero! Juuri näin se menee.
N
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan sitten sinkku? Säälittäisi olla sun kumppani, jos kunnon kipinää ei ole lötynyt.
Kyllä toi seksikemia häviää pitkässä juoksussa..puolen vuoden päästä jo.Kai se on luotu niin.Miehet kaipaa aina vaihtelua ja nykyään kun sitä saa niin helposti jos haluaa olla koko ajan seksikemian huipulla niin pitää vaihtaa kumppania aina jonkin ajan päästä.
Välillä alkaa tuntua,kun niin moni mies vonkaa seksiä(olen hyvännäköinen nainen)niin juuri miehet ei paljon muusta välitä seksissä kun riittää,että nainen on kaunis.Miehet ovat siis tosi visuaalisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toi seksikemia häviää pitkässä juoksussa..puolen vuoden päästä jo.Kai se on luotu niin.Miehet kaipaa aina vaihtelua ja nykyään kun sitä saa niin helposti jos haluaa olla koko ajan seksikemian huipulla niin pitää vaihtaa kumppania aina jonkin ajan päästä.
A. Oikea kemia ei häviä vaan vahvistuu ajan kanssa
B miehet eivät kaipaa enemmän vaihtelua kuin naiset vaan molemmat sukupuolet ovat yhtä moniavioisia ja vaihtelunhaluisia. Niin. Luit oikein. Myös naiset katselevat ja kokeilevatkin vieraita ihan samalla lailla kuin miehet. Evoluutiossa miesten tavoite on levittää siittiöitä ja naisen tavoite kilpailuttaa ainoalle hedelmöittyvälle munasolulleen mahdollisimman paljon erilaisia siittiöitä per kuukautiskierto. Siksi nainen on fyysisesti kykenevä useaan yhdyntään peräjälkeenkin.
Revi siitä :)
Vierailija kirjoitti:
Joo, sulle meni nyt halut ja kemiat sekaisin, sorry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
B miehet eivät kaipaa enemmän vaihtelua kuin naiset vaan molemmat sukupuolet ovat yhtä moniavioisia ja vaihtelunhaluisia. Niin. Luit oikein. Myös naiset katselevat ja kokeilevatkin vieraita ihan samalla lailla kuin miehet. Evoluutiossa miesten tavoite on levittää siittiöitä ja naisen tavoite kilpailuttaa ainoalle hedelmöittyvälle munasolulleen mahdollisimman paljon erilaisia siittiöitä per kuukautiskierto. Siksi nainen on fyysisesti kykenevä useaan yhdyntään peräjälkeenkin.
Nainen?
Miten se kemia eroaa ihastumisesta? Osaatteko kuvailla? Ja tunteeko kemian heti vai voiko sitä syntyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet kaipaa enemmän vaihtelua seksissä kuin naiset.Sitten kun se lapsi on syntynyt ,niin nainenhan sitä hoitaa ja mies pääsee taas levittämään siemeniään :D
Olen nainen. Minulle tuo tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että toinen ihminen on haluttava. Eikä muuta. Ja se "kipinä" pitää todellakin olla heti ensitapaamisesta lähtien, muuten en innostu.
Ap kuulostaa ihan sinkulta joka aina jonkin aikaa "tapailee"miehiä joihin tuntee "seksuaalista kemiaa"ja kun se tapailu sitten miehen puolelta loppuu niin Ap etsii taas uutta kenen kanssa tuntee tätä "seksuaalista kemiaa"vai oletko Ap naimisissa?
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen, että seksuaalinen kemia, on jotain mikä on kahden ihmisen välillä, siinä missä seksuaalinen halu on taas siinä ihmisessä itsessään (tunnetilana, ihmisen "sisällä"). Seksuaalinen kemia liittyy siis vuorovaikutukseen (yleensä sanattomaan) kahden välillä. Voisiko olla niin, että vuorovaikutuksen nyansseja herkästi havaitsevat ihmiset huomaavat kemian, osaavat rakentaa sitä kemiaa ja pitävät sitä tärkeänä. Sitten taas ne, jotka eivät kiinnitä niin paljon edes huomiota vuorovaikutukseen (eli sanattomiin asioihin kahden ihmisen välissä ja välillä) vaan kiinnittävän enemmän huomiota kummassakin yksilössä itsessään oleviin ominaisuuksiin, niin he ei ole niin herkkiä tuolle kemialle tai eivät ehkä jopa ymmärrä sitä?
Oletteko te ihan tosissanne? Miksi teette hyvin simppelistä asiasta monimutkaisen ja analysoitte sen ihan .. kuivaksi?
Seksuaalinen halu eli kemia voi olla vain yhden ihmisen sisällä, jos toinen ei tunne sitä takaisin. Sille ei voi mitään. Jos molemmat tuntevat halua niin sitten molemmat tuntevat halua. Se halu missään välitilassa leiju. Se on ihmisen sisällä.
Herraisä, nyt tunnen todellakin olevani erilainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Revi siitä :)Kyllä miehet kaipaa enemmän vaihtelua seksissä kuin naiset.Sitten kun se lapsi on syntynyt ,niin nainenhan sitä hoitaa ja mies pääsee taas levittämään siemeniään :D
Uskottele sä vain noin itsellesi, jos se susta paremmalta tuntuu... :)
Kemiaa on vaan silloin kun molemminpuolinen kiinnostus kohtaa.Ainakin itse huomaan,kun oikein sytyn jollekin miehelle. Olen nyt tavannut aivan mielettömän miehen ja seksi on taivaallista hänen kanssaan.Usein mietin miten tuollainen huippuyksilö haluaa minua..mutta uskon,että se on se kemia<3