Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksuaalinen kemia - eri asia miehelle ja naiselle?

Vierailija
26.09.2017 |

Tässä kun on tullut oltua sinkku 1,5 vuotta ja deittailen taas. Edellinen suhteeni päättyi pitkälti siihen, että kadotin seksuaaliset halut kokonaan. Yritin kyllä harrastaa seksiä säännöllisesti pari vuottakin ilman että olisin oikeasti halunnut. Rakastin kuitenkin häntä, seksuaaliset halut lähtivät puoleltani laskuun. Nyt kun jälkeenpäin ajattelen, niin en tuntenut sitä varsinaista seksuaalista kemiaa häntä kohtaan.

Ja sitten päästään itse aiheeseen. Nyt kun deittailen jälleen, niin minulle seksuaalinen yhteensopivuus on erityisen tärkeä asia. Olen ehkä sitä luokkaa oleva nainen, joka tarvitsee vahvan seksuaalisen latauksen jo suhteen alussa, jotta suhteella olisi mahdollisuudet onnistua (ja että mies ei päädy vauva.fi -palstalle valittamaan, että "vaimo ei anna" ;).

Siksi kysynkin nyt, mitä seksuaalinen kemia teille tarkoittaa? Minulle se tarkoittaa eräänlaista läsnöoloa, toisen kehonkielen kuuntelemista ja ennenkaikkea se on jotain, mitä ei voi selittää (feromonit?).. jossain sitä ennen, tai siinä välissä kuitenkin ilmassa on jo eräänlainen seksuaalinen halu, mikä näkyy katseesta. Suuteleminen ja koskettaminen tuntuu hyvältä ja kehonkieli on jollain tavalla synkassa keskenään. Tiedän että kirjoitukseni tulee saamaan paljon skeptisyyttä osakseen. Mutta olen kokenut joskus tällaista seksuaalista kemiaa, onnekas olin ja koin itse asiassa muutama kuukausi sitten tällaista. Katseesta lähti sekin juttu ja seksi oli mieletöntä :)

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä olen kanssasi, siitä että mitä se kemia minulle on ja siitä, että se kemia tarkoittaa miehille jotain eri asiaa.. Tai että moni mies ei edes ymmärrä koko sanaa.

Vierailija
2/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa mieltä olen kanssasi, siitä että mitä se kemia minulle on ja siitä, että se kemia tarkoittaa miehille jotain eri asiaa.. Tai että moni mies ei edes ymmärrä koko sanaa.

Niinpä. Onkohan naiset sitten yleisesti ottaen jotenkin herkempiä tälle asialle? Itse en ainakaan kiihotu läheskään jokaisen suutelemisesta. Ja jos suutelu ei tunnu miltään, niin ei sitä kemiaakaan ole silloin. Mutta kuitenkin tuntuu että vastapuoli on ollut aina ihan valmiina. Olisi kiinnostavaa kuulla tähän miehen mielipide. 

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Onkohan naiset sitten yleisesti ottaen jotenkin herkempiä tälle asialle? Itse en ainakaan kiihotu läheskään jokaisen suutelemisesta. Ja jos suutelu ei tunnu miltään, niin ei sitä kemiaakaan ole silloin. Mutta kuitenkin tuntuu että vastapuoli on ollut aina ihan valmiina. Olisi kiinnostavaa kuulla tähän miehen mielipide. 

-ap

Luulen, että osin syynä on se, että naiset ja miehet kiihottuu vähän eri asioista tai vähän eri tavalla. Miehet ymmärtääkseni kiihottuu vaikka katsoessaan hyvännäköistä puolipukeista tai alastonta naista tms. Naiset kiihottuu taas sellaisesta seksuaalisesta yhteyden ja läsnäolon tunteesta tms. Miesten kiihottuminen on enemmän riippuvainen ulkoisista asioista, naisten taas sisäisistä asioista (ja se kemian tunne on sisäinen asia). t. se eka vastaaja

Vierailija
4/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Luulen, että osin syynä on se, että naiset ja miehet kiihottuu vähän eri asioista tai vähän eri tavalla. Miehet ymmärtääkseni kiihottuu vaikka katsoessaan hyvännäköistä puolipukeista tai alastonta naista tms. Naiset kiihottuu taas sellaisesta seksuaalisesta yhteyden ja läsnäolon tunteesta tms. Miesten kiihottuminen on enemmän riippuvainen ulkoisista asioista, naisten taas sisäisistä asioista (ja se kemian tunne on sisäinen asia). t. se eka vastaaja

Olet varmaan ihan oikeilla jäljillä, vaikka tähänkin on varmaan variaatioita :). Saatan itsekin tosin kiihottua fantasiamielessä miehistä (ja kiihotunkin) erilaisissa vaatteissa tai jos joku näyttää vain kivalta. Mutta eri asia olisi sitten se, jos olisimme lähemmässä kontaktissa ja en tuntisi sitä oikeaa kemiaa. 

-ap

Vierailija
5/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kerran elämässäni kokenut suudelman, jota en unohda koskaan. Mies oli täyspaska valehteleva pettäjä, mutta voi herraisä se sai mut suutelemalla kuumaksi. Ja oli meinaan vaikea jättää, koska seksi oli niin halleluuuuuuuuuujaaaaaaaah... Vieläkin muistelen kaiholla.

Vierailija
6/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kerran elämässäni kokenut suudelman, jota en unohda koskaan. Mies oli täyspaska valehteleva pettäjä, mutta voi herraisä se sai mut suutelemalla kuumaksi. Ja oli meinaan vaikea jättää, koska seksi oli niin halleluuuuuuuuuujaaaaaaaah... Vieläkin muistelen kaiholla.

Juu rakkaus ja seksi eivät todellakaan kulje aina käsi kädessä. Seksuaalinen kemia ei takaa hyvää parisuhdetta. Mutta hyvä seksi ei unohdu koskaan ;) 

Vierailija
7/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä näen asian niin että seurustelen naisen kanssa joka kanssa elän.Toisaalta seurustelen samalla naisten kanssa joiden kanssa synkkaa makkarin puolella.

Vierailija
8/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menoa riittää kirjoitti:

Itse miehenä näen asian niin että seurustelen naisen kanssa joka kanssa elän.Toisaalta seurustelen samalla naisten kanssa joiden kanssa synkkaa makkarin puolella.

Voitko avata vielä, miten tämä liittyy ajatukseen seksuaalisesta kemiasta, en ihan tajunnut

-ap

Vierailija
9/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa kuulla lisää mielipiteitä asiaan :)

ap

Vierailija
10/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menoa riittää kirjoitti:

Voitko avata vielä, miten tämä liittyy ajatukseen seksuaalisesta kemiasta, en ihan tajunnut

-ap

Ei se ehkä liittynytkään, vaan oli taas yksi osoitus siitä, että mies ei ymmärrä mitä tarkoittaa seksuaalinen kemia?

t. eri

Vierailija
11/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja miehet ei pohjimmiltaan ole niin erilaisia mitä annetaan ymmärtää. Lähinnä kultuuri ja opitut tavat miten asioihin "kuuluu" reagoida on se mikä tekee suurimman eron. Miehet opetataan juroiksi äijiksi ja naisten kuuluu olla oikein feminiinisiä vähän bimboja.

Pitäisi enemmän puhua ihmisen tunteista, eikä miehen tai naisen tunteista.

Vierailija
12/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menoa riittää kirjoitti:

-ap

Ei se ehkä liittynytkään, vaan oli taas yksi osoitus siitä, että mies ei ymmärrä mitä tarkoittaa seksuaalinen kemia?

t. eri

Niin, totta :D. Mutta kyllä mua kiinnostaa silti, että kai joku mies tajuaa mistä tossa on kyse? Kai jossain on olemassa mies joka on kokenut jonkun kanssa (myös sitten ko. naisen mielestä) tämän seksuaalisen latauksen?

ap

Vierailija
13/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä meilläkin oli vaimon kanssa sitä "kemiaa" ekan vuoden. Mutta sitten ei enää ollutkaan. Kuvittelin, että naimisissa sitä "kemiaa" sitten taas olisi. Arvatkaa huviksenne, onko.

Vierailija
14/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne paljon puhuttu kipinät ovat ihan totta, varmaankin feromoneista johtuvaa, tiedostamatonta viestintää geenien yhteensopimisesta jälkeläisiä ajatellen (naisilla).

Miestä vie taas vain tiedostamaton vietti suvun jatkuvuudesta jolloin lähes kaikki käy edes sen yhden kerran. Miehet ovat myös seksuaalisesti kokeilunhaluisempia ja tyydytyskeskeisempiä, toisinaan tämä asia hoituu sitten vaikka sian tai lampaan kanssa.

Vierailija
15/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne seksuaalisen kemian asiat ihan samanlaisia ainakin minulle miehenä kuin avausviestiisi olet kirjoittanut. Ihme yleistystä, että miesten mielestä seksuaalinen kemia olisi vain ulkonäköriippuvainen asia. Totta kai hyvännäköisen naisen harrastaa seksiä, jos siihen avautuu tilaisuus, mutta ei se tarkoita, että välillämme olisi suurta seksuaalista kemiaa.

Nykyisen seurustelukumppanini kanssa meillä on todella kova seksuaalinen veto toisiimme, eikä se tyhjene mihinkään ulkonäköasioihin.

Vierailija
16/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne seksuaalisen kemian asiat ihan samanlaisia ainakin minulle miehenä kuin avausviestiisi olet kirjoittanut. Ihme yleistystä, että miesten mielestä seksuaalinen kemia olisi vain ulkonäköriippuvainen asia. Totta kai hyvännäköisen naisen harrastaa seksiä, jos siihen avautuu tilaisuus, mutta ei se tarkoita, että välillämme olisi suurta seksuaalista kemiaa.

Nykyisen seurustelukumppanini kanssa meillä on todella kova seksuaalinen veto toisiimme, eikä se tyhjene mihinkään ulkonäköasioihin.

Kiitos hyvästä ja avaavasta vastauksesta! Minä en ole väittänyt että miehelle seksuaalinen kemia on vain ulkonäköä, lähinnä mietin että ovatko naiset ja miehet erilaisia tässä asiassa. Toki itsekin naisena olen harrastanut seksiä komean miehen kanssa, mutta se ei ole tarkoittanut että suhteeseen asti sillä oltaisiin menty. 

Hienoa kuulla että olet löytänyt hyvän vastinkappaleen ;)

-ap

Vierailija
17/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sori mutta sä vaikutat aloituksen perusteella vähän vajaalta.

Vierailija
18/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sori mutta sä vaikutat aloituksen perusteella vähän vajaalta.

Perustele.

-ap

Vierailija
19/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kemia voi olla samanlaistakin miehillä ja naisilla, eiköhän ole ihan yksilökohtainen juttu. Ainakin minulla ja miehelläni on hyvin samanlaista, sytytään ja huomataan koska toinen syttyy, siitä innostuu lisää. Toisaalta taas joskus harvoin kun ei kunnolla sytytä mutta yritetään siitä huolimatta senkin huomaa molemmat. Ehkä ollaan onnekkaita kun rakkaus ja seksuaalisuus onnistuu yhdessä ja samassa suhteessa.

Vierailija
20/77 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä avaus siitä nykyrealismista, jossa nykyäijän pitäisi suoriutua nykyNaisen 4.0 kanssa.

Tähän päälle saman kaliiberin vaatimukset arjen, perheen, työn ja minkä vaan kanssa.

"Jos nää jutut ei täyty, niin mä en vaan voi olla miehen kanssa, mun keho ja mieli ei löydä sitä taajutta ilman näitä 72:ta ehtoa. Siis ei vaan toimi.".

Nimim. Missä olet uniikki urhoni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi