Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Selänteiden pojat voi pelata fudista suom. joukkueessa?

Vierailija
10.07.2008 |

Siis onko niillä joku "vapaa passi"? Eihän ne voi käydä säännöllisesti treeneissäkään? Nyt siis ovat osallisina hesa cupissa..

Ihme touhua! Mä en tuohon suostuisi vaikka olisi kuinka hyvää pr-ää pitää poika tiimissä! Toi syö joukkuehenkeä. Murr..

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en huomenna teinejäni valmenna, kausi alkaa elokuussa taas..

Ja onhan täällä toiset jopa ymmärtäneet mistä puhutaan.

Se on vaan monesti niin vastustamatonta tulla huutelemaan ketjuun jotain ihan sekundaa vaikka asiasta ei mitään tietäisi..

ps. kaikki pelaa sääntö on turvaksi ettei vain "hyviä" peluuteta. Ja että ne "vaatimattomatkin" pelaajat pääsee kentälle. MUTTA, jos ei käy treeneissä, valmennuksen ei ole pakko peluuttaa eikä näin useinkaan tee. Se esimerkkinä toimii muille. Eli jos haluaa pelata turnauksissa, tulet treeneihin- sääntö jyrää.

pps. en tiedä fair play sääntöjä mutta lapsen kaveri sanoi, ettei 12v. sarjassa ole enää noita sääntöjä.. koskee kuulemma alle 12v junnuja. Itse en ole perehtynyt nykysääntöihin tarkasti.

-ap

Vierailija
62/66 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellesi.Ymmärrätkö, että muilta ihmisiltä voi jopa oppia jotakin uutta? Tässä tapauksessa (poikani pelaa siis jäkistä) vaikka treenisysteemeistä, verrata jenkki-suomi-valmennusta esim.

Ja lisäksi huvittava pointti, poikani joukkueessa pelaa erään julkimon poika:) EIkä poika (eivätkä vanhemmatkaan) ole sen kummoisempia kuin muutkaan pelurit ja vanhemmat, yllätys sinulle varmaan joka tuosta "korkeasaari"-hömpästä kirjoitit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uso mua, olen siellä ollut poikani kanssa. -61

Vierailija
64/66 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta jos potkii palloa siellä sun täällä ja tulisi sitten kesäksi seuraan "vierailemaan". Tämän allekirjoittaa varmasti jokainen valmentaja JUNIORITASOLLA! Ihan turha vetää tähän jotain maajoukkueita jne mukaan. Joukkuepelaaminen on erilaista kun jonkun muun lajin harrastaminen, voit esim. toki golfata jenkeissä ja tulla kesäksi suomen kentille. Seurassa junioritasolla kuukauden tai kahden visiitit jossain seurassa on eriskummallista ja tuohon en toivoisi, että kukaan suostuu, yhdenkään kohdalla.

Olen samaa mieltä siitä, että ketjuun on nyt osallistunut ihmisiä jotka eivät tiedä juniorijoukkueurheilusta mitään, silloin on tosi vaikea ymmärtää tätä asiaa.

Totuushan on, että jo junioriseurista annetaan potkuja esim. väärän asenteen takia, tai sen takia, ettei treeneissä käyminen maistu.

Vierailija
65/66 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti, että ko. turnaukseen kasataan ihan eri joukkueet kuin muuten. Pitää varmaan osittain paikkaansa, mutta yleensä joukkueet kuitenkin kasataan saman seuran pojista / tytöistä. Tänään tosin oli Hesarissa juttu Oulusta tulleesta kokoomajoukkueesta, jossa oli poikia useammasta seurasta.

Yleensä homma kai isommissa seuroissa menee niin, että piirisarjaa tms. pelataan 2-3 ns. tasavahvalla joukkueella ja Hesacupiin jengit jaetaan tason mukaan (myös kaikkein pienimmissä, isommillahan nuo tasojoukkueet on myös sarjoissa).

Tästä systeemistä saa sitten olla mitä mieltä vain, mutta tosiasia on, että monelle 9-12-vuotiaalle, jotka eivät vielä pääse mihinkään isoihin ns. SM-turnauksiin, on Hesacup vuoden tärkein turnaus. Tämän takia kasataan näitä "edustusjoukkueita" myös kaikkein nuorimpiin, eli halutaan päästä tässä turnauksessa mahdollisimman pitkälle ja mitata oikeasti omaa tasoa niihin kaikkein parhaisiin joukkueisiin.

Tuntuu siksi aika hassulta, kun täällä monet ovat kommentoineet, ettei Hesacupiin kuitenkaan saada hyviä joukkueita kasaan ja kenet vain otetaan pelaamaan jne. Kyseessä on kuitenkin pikkupoikien sarjoissa varmasti ainakin Etelä-Suomen arvostetuin turnaus, jossa takuulla kaikki ne, joilla on mitään menestymismahdollisuuksia, pelaavat ihan tosissaan.

Vierailija
66/66 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selänteen poikia pilaamaan tasoa jos nämä eivät ole yhtään viitsineet harjoitella eivätkä osaa mitään.

Ei siis huolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä