Sinkkunaisten ongelma - ovat liian älykkäitä miehille
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-4919208/The-women-clever-boyf…
Juurikin näin!! Miehet ovat liian simppeleitä modernille naiselle, joka kaipaa keskustelua filosofiasta, politiikasta, kirjallisuudesta ja tieteistä. Miehet eivät osaa keskustella kuin videopeleistä ja jotkut jostain autoista tai rakentamisesta.
Kommentit (162)
Tämä palsta kyllä todistaa kaiken muun olevan syynä paitsi liika älykkyys
En ymmärrä tätä keskustelua. Itse olen hyvässä työssä ja korkeakoulutettu, yksinhuoltaja yhdelle lapselle ja asun omistusasunnossa. Olen nätti ja hoikka ja mielestäni fiksuus on sitä että kuuntelee toista osapuolta ja ymmärtää ettei oma maailmankatsomus ole ainut oikea. Olen aina elänyt suhteessa, kolme pitkää seurustelusuhetta jossa jokainen mies on ollut "ns" rumempi ja ei koulutettu. Suhteessa ei koskaan ole tullut ongelmaa fiksuudesta tai älykkyydestä. Mielestäni on paljon ei koulutettuja viisaita miehiä. Se viisaus löytyy kyllä kun kaivaa vähän pintaa syvemmälle.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä keskustelua. Itse olen hyvässä työssä ja korkeakoulutettu, yksinhuoltaja yhdelle lapselle ja asun omistusasunnossa. Olen nätti ja hoikka ja mielestäni fiksuus on sitä että kuuntelee toista osapuolta ja ymmärtää ettei oma maailmankatsomus ole ainut oikea. Olen aina elänyt suhteessa, kolme pitkää seurustelusuhetta jossa jokainen mies on ollut "ns" rumempi ja ei koulutettu. Suhteessa ei koskaan ole tullut ongelmaa fiksuudesta tai älykkyydestä. Mielestäni on paljon ei koulutettuja viisaita miehiä. Se viisaus löytyy kyllä kun kaivaa vähän pintaa syvemmälle.
Etkö ymmärrä että oma maailmankatsomuksesi ei ole ainoa oikea kun et ymmärrä tätä keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä että oma maailmankatsomuksesi ei ole ainoa oikea kun et ymmärrä tätä keskustelua?
Kyllä, en väittänyt olevani oikeassa. Kerroin mielipiteeni. Mielestäni nämä koulutetut ja älykkäät naiset hakevat vääriä asioita ja sitten ihmetellään kun jäädään yksin.
Työskentelen vaativassa tehtävässä teknisellä alalla. Siellä näkee välillä naisilla vaikuttavia ansioluetteloita, mutta sitten kun mennään työasiaan niin ovat yhtä tyhmiä kuin kirjallisuutta lukevat humanistit. Eli ainakaan ansioluetteloa ei ole kasattu omien ansioiden avulla vaan ehkä ennemmin miesten säälin ja...noh...sukupuolen vuoksi annettu helpotusta.
Olen kuitenkin taipuvainen uskomaan siihen, että on erilaisia älykkyyden muotoja, analyyttinen, empaattinen jne., mutta ne pitäisi osata eritellä eli jos joku sanoo sinua älykkääksi ihmiseksi tunneälysi vuoksi niin ei ehkä kannata hakeutua tekniikan alalle.
Syvälliset keskustelut naisten kanssa...no olen itse nelikymppinen mies ja elämäni aikana tapaamani oikeasti fiksut ja syvälliset naiset voi esittää yhden käden sormilla. Okei, no ehkä kahden.
Yleensä jos tuntuu aina että olet fiksuin ihminen porukassa ja muut ovat typeryksiä niin kannattaa vaihtaa porukkaa eikä itkeä ja pilkata muita ihmisiä tyhmyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä jos tuntuu aina että olet fiksuin ihminen porukassa ja muut ovat typeryksiä niin kannattaa vaihtaa porukkaa eikä itkeä ja pilkata muita ihmisiä tyhmyydestä.
Riippuu tietenkin siitäkin mitä elämältä tavoittelee. Jos tavoite on pilkata muita tyhmyydestä, niin ei ehkä kannata.
Kyllä lähtökohtaisesti älykkyys tarkoittaa laaja-alaista kiinnostusta kaikkiin asioihin. Voidaan keskustella esim seuraavista asioista
-kiinteän olomuodon fysiikka
-kvanttimekaniikka
-tilastollinen fysiikka
-laskennallinen fysiikka, numeeriset menetelmät
-tekoäly
-predikaattilogiikka
-assembly-ohjelmointi, C-ohjelmointi, Java-ohjemointi, OpenGL, SQL
-prosessorien suunnitteluperiaatteet (superscalar, superpipelining) ja oheisprosessorit (CPU, FPU, MMU, DSP, VLIW, FPGAs, SOCs)
-elektroniikka, transistorikytkennät, operaatiovahvistimet, diodi, vaihtovirta
-käyttöjärjestelmät
-sulautetut järjestelmät
-auringon fysiikka
-meterologia
-geologia
-biokemia, mikrobiologia
-integraaliyhtälöt, differentiaaliyhtälöt
Otan tutkimuksen esille jostakin tutkimustietokannasta ylläolevista aiheista, osaatteko keskustella luontevasti?
Vierailija kirjoitti:
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-4919208/The-women-clever-boyf…
Juurikin näin!! Miehet ovat liian simppeleitä modernille naiselle, joka kaipaa keskustelua filosofiasta, politiikasta, kirjallisuudesta ja tieteistä. Miehet eivät osaa keskustella kuin videopeleistä ja jotkut jostain autoista tai rakentamisesta.
No nyt tuli taas oikein kunnon yleistys. Ja kaikki modernit naisethan osaavat keskustella filosifiasta, politiikasta, kirjallisuudesta ja tieteistä? Mielelläni keskustelen näistä aiheista, mutta harvoin on naista tuollaiset kiinnostaneet.
Kyllä.
Kauppaopiston naiset menee rinnanmitalla ohitse muista.
t: yo-merkonomin kanssa naimisissa oleva DI
Ei miehet (joo, yleistän, mutta ei nyt takerruta lillukanvarsiin) halua älykästä puolisoa. Miehet haluaa tunnemanagerin, joka kantaa miehen tunneasiat, hoitaa pakolliset sosiaaliset suhteet muihin kuin miehen omiin kavereihin ja jolta ehkä saa seksiä (tämä on pitkässä, ihastumisvaiheen ohittaneessa suhteessa monelle miehelle yllättävän vähämerkityksellinen asia). Älykkäämpi keskustelu ja aikuismainen kanssakäyminen hoidetaan miesporukoissa. Naisella taas on tähän tunnekirjon hoitamiseen ystävät ja muu sosiaalinen verkosto. Parisuhteelta haetaan älyllistä kohtaamista kahden tasavertaisen välillä.
Eipä ihme, ettei oikein natsaa.
Ongelma on siinä, että ensinnäkin älykkäitä ja/tai kauniita ihmisiä on vain pieni osa. Kaikki naiset tahtovat älykkään miehen ja miehet kauniin naisen. Ei onnistu.
Toinen asia on, että älystään riippumatta moni mies haluaa naiselta vain seksiä ja yhteiseloa, ja mielenkiintoiset keskustelut ja ylipäätään sosiaalinen elämä hoidetaan (miespuolisten) kaverien kanssa. Eli ajatusmalli, jossa nainen on miehen mielestä ikään kuin eri lajia kuin mies, eikä naisen kanssa keskustella henkeviä.
^Heh, tulin kirjoittamaan saman asian kuin edellinen kirjoittaja samaan aikaan :D t.164
Vierailija kirjoitti:
Syvälliset keskustelut naisten kanssa...no olen itse nelikymppinen mies ja elämäni aikana tapaamani oikeasti fiksut ja syvälliset naiset voi esittää yhden käden sormilla. Okei, no ehkä kahden.
Sama mulla miesten suhteen.
Löysin heti miehen ja olen nyt naimisissa, kun luovuin vaatimuksesta, että miehen kanssa pitäisi voida keskustella syvällisiä. Valitsin sen sijaan puhtaasti ulkonäön ja seksikkyyden perusteella. Hyvin onnistui. Vanhaksi piti elää, ennen kuin oivalsin, ettei miehiltä voi odottaa samanlaista älyllistä keskustelua kuin naisilta. Seksi on tärkeintä suhteessa.
Minulle riittää, että juttelua riittää aiheesta kuin aiheesta. Tai että on omat perustellut mielipiteet olemassa asioihin. Kun olen tutustumassa mieheen kirjoitteluvaiheessa, haluan tietää aika paljon asioita ennen edes ajateltua tapaamista. Jos mies ehdottaa muutaman viestin jälkeen tapaamista, loppuu yhteydet. Miksi lähtisin tapaamaan ketään, jolla selkeästi on ainoastaan p***u mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittää, että juttelua riittää aiheesta kuin aiheesta. Tai että on omat perustellut mielipiteet olemassa asioihin. Kun olen tutustumassa mieheen kirjoitteluvaiheessa, haluan tietää aika paljon asioita ennen edes ajateltua tapaamista. Jos mies ehdottaa muutaman viestin jälkeen tapaamista, loppuu yhteydet. Miksi lähtisin tapaamaan ketään, jolla selkeästi on ainoastaan p***u mielessä.
niin tapaamisella ei voi ilmeisesti keskustella?
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun luettuani voin vaan ihmetellä miten me suomalaiset edes pariudutaan ja tehdään lisää suomalaisia? Tuntuu olevan vaikeaa tuohua tuo parinvalinta, varsinkin akateemisissa piireissä. Te nyt 20-30 vuotiaat sinkut, jotka nyt kärvistelette sinkkuina, niin tekisi mieli saada teiltä viestiä 20 vuoden päästä ja kuulla miten parisuhdekuviot sitten lopulta menikään.
Naisille vaan vinkkinä, että jokaiselle teille ei vaan löydy George Clooney-lookalikea 130 ÄO:lla, joten rimaa vaan alemmas ja mitä aikaisemmin tämän tajuatte, niin sitä parempi mahdollisuus teillä on saada jokseenkin kelvollinen mies kainaloon, ns. kakkoskorin mies.
Itsellä on onneksi aina riittänyt naisia lukioajoista lähtien, oli sitten kyse seksikumppaneista, kihlatuista, yhdenyönjutuista tai aviopuolisosta. On ainakin tullut koettua melkoinen kattaus suomalaisia naisia ja voin kertoa, että "joka lähtöön" on riittänyt erilaisia persoonia akateemisista kouluttamattomiin lähiölumppuihin.
Summa summarum..... jokainen elämäni nainen on vastannut kyseisen elämäntilanteen tarpeeseen ja on ollut juuri oikea siinä hetkessä.
M46
Kuvailet osaa entisistä naisistasi lähiölumpuiksi, noinko todella ajattelet joistakin kumppaneistasi? Säälin naisia, jotka päätyvät yhteen kaltaisesi ylimielisen kusipään kanssa. Tuskin olet hääppöinen itsekään, luultavasti ihan peruspulliainen mutta luulot itsestäsi on sitäkin kovemmat. Miten tavallinen nainen voisi koskaan muodostaa tervettä suhdetta yhdenkään miehen kanssa, kun te taviksetkin käyttäydytte kuin Euroopan omistaja?
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että ensinnäkin älykkäitä ja/tai kauniita ihmisiä on vain pieni osa. Kaikki naiset tahtovat älykkään miehen ja miehet kauniin naisen. Ei onnistu.
Toinen asia on, että älystään riippumatta moni mies haluaa naiselta vain seksiä ja yhteiseloa, ja mielenkiintoiset keskustelut ja ylipäätään sosiaalinen elämä hoidetaan (miespuolisten) kaverien kanssa. Eli ajatusmalli, jossa nainen on miehen mielestä ikään kuin eri lajia kuin mies, eikä naisen kanssa keskustella henkeviä.
Naiset haluaa myös älykkyyden lisäksi komean miehen. Eli ei ihme jos ehdokkaat on aika harvassa
eihän me pariuduta eikä lisäännytäkkään. Hedelmällisyys suomessa 1.56, joka sisältää muualta tulleet synnytyskoneet.