Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten naapuri kolistelee ja paukuttaa? Auttakaa.

Vierailija
26.09.2017 |

Mitä sellaista ihmiset tekevät kerrostaloasunnoissaan mistä syntyy kolinaa ja pauketta, ja jatkuvasti? Aamuseitsemästä yöyhteen? En ole itse keksinyt vastausta. Imurointi, ei? Punttijumppa, ehkä? Ihan vaan painavien tavaroiden pudottelu lattialle, todennäköisin. Paukuttelu on tasaisen epätasaista, jatkuu yleensä koko päivän.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerrassa kolistellaan iltaisin klo 19-20. Luulisi, että se riittäisi, mutta eheii. Kolistelu jatkuu vielä 22.30-23.30. Onneksi sentään ei enää aamuöisin, kuten aiemmin oli tapana.. Rakki kyllä totutusti herättää 1-2 ja 5-6 välissä.. 

Vierailija
82/95 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa asuu joku fitness-mamma joka paiskoi painoja. Ei paisko enää. Kävin kerran oven takana kesken jumppatuokion... hän siirtyi jollekin salille riehumaan.

Uskomaton puupää tuokin.

Jos ei ole varaa kuntosalilla käyntiin, niin ulkonakin voi jumpata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko helpoin käydä kysymässä, jos noin paljon kiinnostaa naapurin kolistelut?

Ei kukaan voi olla niin tyhmä, että täältä kysyy neuvoja..

Vierailija
84/95 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuntosali kotona-meininki on varmaan jämiä korona ajalta kun salit suljettiin ja kuntoiluhullut siirtyivät jumppaamaan kotiin. Tekevät sitä edelleen kun on ilmaista toisin kun salilla käynti. Esim meidän yläkerrassa on asukkailla kuntosali mutta ei varaa pesukoneeseen kun raahaavat pyykkejään naapuritalon pesutupaan. Kumpi on sitten tärkeämpi, sitä voi jokainen miettiä.

Vierailija
85/95 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän uskoa, että useimmat eivät tahallaan metelöi vaan eivät vain ymmärrä, että se kuuluu toiseen asuntoon. Ylänaapurini lapsi alkoi ennen joka aamu kuudelta leikkiä ilmeisesti pikkuautoilla patteria vasten ja ajeli sellaisella taaperomopolla. Sanoin tästä kerran käytävässä äidilleen ja hän oli kovin pahoillaan. Siihen loppui metelöinti. Kannustan siis nostamaan asian esiin kohteliaasti. Myös lappu postiluukusta on ihan ok, jos ei tiedä kuka asunnossa asuu.

Vierailija
86/95 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurieiymmärrä kirjoitti:

Yläpuolellani asuu ilmeisesti eläkkeellä oleva ihminen. Hän aloittaa kolistelun yleensä klo 6 jälkeen ja lopettaa 23-23.30 välissä. Kolinaa tapahtuu pitkin päivää. Univelka on jatkuva, sillä hän herättää joka aamu kolinaan ja häiritsee sillä myös nukahtamista. Naurettavinta on, että en voi ottaa edes päiväunia töiden jälkeen, hän kolistelee ja rymistelee myös silloin. Käsittämätöntä kuinka joku voi saada kaikesta melua aikaan. Aiemmat samassa asunnossa asuvat kolmet eri naapurit eivät koskaan aiheuttaneet säännöllistä haittaa, joten jotain asukkaan toimintatavoissa on pielessä. Koska hän häiritsee päivittäin unia myös hiljaisuuden aikana, hänestä lähtee isännöitsijälle valitus. Ei ole normaalia ryskyttää ja kolistella kymmeniä kertoja päivän aikana. Ei "normaalista elämisestä" kuulu naapuriin jatkuvaa ryskettä ja pauketta.

Lapsia aina syytetään metelistä, mutta nämä eläkeläiset ovat myös raskaita naapureita toisinaan.

Joka päivä vieraita kämppä täys ja kaikilla ilmeisesti huono kuulo, kun pitäö huutaa asiansa.

Puhelimessa huudetaan myös puolet päivästä, kolistellaan ja tietysti se kantapää kumina lisänä tai jonkinlaiset korkosaappaat, reinot mitkä lie kopisevat hirviökengät pitää olla.

Vierailija
87/95 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kuntosali kotona-meininki on varmaan jämiä korona ajalta kun salit suljettiin ja kuntoiluhullut siirtyivät jumppaamaan kotiin. Tekevät sitä edelleen kun on ilmaista toisin kun salilla käynti. Esim meidän yläkerrassa on asukkailla kuntosali mutta ei varaa pesukoneeseen kun raahaavat pyykkejään naapuritalon pesutupaan. Kumpi on sitten tärkeämpi, sitä voi jokainen miettiä.

No, mihinpä sitä omaa pesukonetta tarvitsee, jos voi muuallakin pestä pyykit. Noin heille syntyy varmasti enemmän säästöä kuin siitä, että omistaisivat pesukoneen ja maksaisivat kuntosalijäsenyyttä. Ja kynnys kuntoilla pienenee, kun ei tarvitse erikseen lähteä mihinkään.

Mutta kotiin hankittavat kuntoilulaitteet tulisi toki valita niin, että niistä ei tule kamalaa meteliä. Ja kuntoiluajat toki välttäen iltaa, yötä ja aamua.

Vierailija
88/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yritän uskoa, että useimmat eivät tahallaan metelöi vaan eivät vain ymmärrä, että se kuuluu toiseen asuntoon. Ylänaapurini lapsi alkoi ennen joka aamu kuudelta leikkiä ilmeisesti pikkuautoilla patteria vasten ja ajeli sellaisella taaperomopolla. Sanoin tästä kerran käytävässä äidilleen ja hän oli kovin pahoillaan. Siihen loppui metelöinti. Kannustan siis nostamaan asian esiin kohteliaasti. Myös lappu postiluukusta on ihan ok, jos ei tiedä kuka asunnossa asuu.

Ihan kauniisti ajateltu ja noin -yritin- itsekin ajatella ennen. Sittemmin, kun paloi hermo ja laitoin usean huonosti nukutun yön jälkeen heti aamusta pyykkikoneen laulamaan ja potkin sekä hakkasin seiniä ihan tarkoituksella, paheni tuo mekkala entisestään. Eli tietävät aivan helvetin hyvin aiheuttavan melua. Monelle vajaaälyiselle kusipäälle tuo melun pitäminen on myös miehisyysriitti. He ilmoittavat paiskomisella ym. että "juuri minä olen täällä nyt". Annas olla jos he kuulevat että joku muu pitää mitään ääntä- se on isku heidän egolleen- silloin ei enää apinointi, huutaminen tai kaupunkimaasturikaan auta....

Vierailija
89/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kauniisti ajateltu ja noin -yritin- itsekin ajatella ennen. Sittemmin, kun paloi hermo ja laitoin usean huonosti nukutun yön jälkeen heti aamusta pyykkikoneen laulamaan ja potkin sekä hakkasin seiniä ihan tarkoituksella, paheni tuo mekkala entisestään. Eli tietävät aivan helvetin hyvin aiheuttavan melua. Monelle vajaaälyiselle kusipäälle tuo melun pitäminen on myös miehisyysriitti. He ilmoittavat paiskomisella ym. että "juuri minä olen täällä nyt". Annas olla jos he kuulevat että joku muu pitää mitään ääntä- se on isku heidän egolleen- silloin ei enää apinointi, huutaminen tai kaupunkimaasturikaan auta....

Loppujen lopuksi, mikä tuohon ainoastaan auttaisi, taitaisi olla bensaa postiluukusta tai sitten rappukäytävään katsomaan, kummalla pesari heiluu nopeammin....

Vierailija
90/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuksi, mikä tuohon ainoastaan auttaisi, taitaisi olla bensaa postiluukusta tai sitten rappukäytävään katsomaan, kummalla pesari heiluu nopeammin....

Oli miten oli, ehdotan että levitetään koko homma täysin käsiin. Jatkossa jos ketään häiritsee naapurin kolina/ on jatkunut pidempään eikä loppua näy, niin laittakaa bassot täysille ja kaikki systemaattisesti kaappeja ja ovia paiskomaan. Ympäri maata. Varsinkin nyt kun vuokrat ja vastikkeet, ym. nousee niin juuri NYT on tilaisuus, levittäkää kaikki sanaa että kilpaa jokainen meluamaan niin lujaa että ikkunat ja ovet helisee, 24/7. Siinä olisi myös isännöitsijöille mietittävää- toisaalta voisivat jatkaa ei mihinkään puuttumista samaan malliin kun koko taloyhtiön yhtäaikaiseen meluun voi olla vaikea puuttua...

Vierailija
91/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko helpoin käydä kysymässä, jos noin paljon kiinnostaa naapurin kolistelut?

Ei kukaan voi olla niin tyhmä, että täältä kysyy neuvoja..

Kommentoi joku kusipäinen puusilmäinen pelle joka kaiketi tykkää itse metelöidä/ ei kiinnosta muiden kotirauha, ja otti nyt itseensä kun joku edes palstalla asiaa pohtii. Ime paskaa!

Vierailija
92/95 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset saavat asua NORMAALISTI kerrostalossa, kuten availla kaappejaan jne. Muuttakaa maalle jos ette sitä kestä.

Ihmiset saa myös vastata tuohon normaaliin paiskomiseen tasan samalla mitalla. Jos kuuntelen itse joka yö kolinan niin aloitan tasan samanlaisen kolinan heti kun hiljaisuus loppuu. Sama juttu päivällä ja illalla, jos olen kuunnellut useamman tunnin jonkun puusilämäisen kusipään kolinaa, alan itsekin paiskomaan kaappeja. Itseasiassa par aikaa hypin joko tasajalkaa tai paiskon keittiön kaappeja kiinni niin lujaa kun lähtee. Yöt kuuntelen aamu kahteen tai kolmeen naapurin jytinää ja heti aamulla pidän huolen että naapuri saa nukkua vain sen 3-4tuntia. Jos käy niin että tulee vinkumaan ovelle niin saa tasan satavarmasti nyrkistä naamaan

Täällä uutena ilmiönä, kolinan lisäksi, joku pienimunainen puusilmä on ottanut tavakseen päristää jollain helvetin harrikalla monta kertaa päivässä tossa taloyhtiön pihalla. Taidan käydä joku päivä iskemässä puukon renkaaseen....

Vierailija
93/95 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se alakerrastakin kuuluu. T. Ylimmän kerroksen asukas

Vierailija
94/95 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä uutena ilmiönä, kolinan lisäksi, joku pienimunainen puusilmä on ottanut tavakseen päristää jollain helvetin harrikalla monta kertaa päivässä tossa taloyhtiön pihalla. Taidan käydä joku päivä iskemässä puukon renkaaseen....

Näillä on joku aivovamma kun täälläkin yksi päristeli ensin aina minuutti pari ennenkuin lähti matkaan. Koko talo tärisee tyyliin kun sitä paskaa pitää polkea pihassa.

Vierailija
95/95 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapuri ainakin paiskaa jokaikisen oven ja kaapin oven kiinni. Teen nykyään samaa jotta mulkku saa maistaa omaa lääkettään. Mokomakin idiootti.

Minä hakkaan myös seinää,kun naapuri kolistelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän