Miten naapuri kolistelee ja paukuttaa? Auttakaa.
Mitä sellaista ihmiset tekevät kerrostaloasunnoissaan mistä syntyy kolinaa ja pauketta, ja jatkuvasti? Aamuseitsemästä yöyhteen? En ole itse keksinyt vastausta. Imurointi, ei? Punttijumppa, ehkä? Ihan vaan painavien tavaroiden pudottelu lattialle, todennäköisin. Paukuttelu on tasaisen epätasaista, jatkuu yleensä koko päivän.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa asuu joku fitness-mamma joka paiskoi painoja. Ei paisko enää. Kävin kerran oven takana kesken jumppatuokion... hän siirtyi jollekin salille riehumaan.
Meillä sama.
Hypitään kyykkyjä miehen kanssa ja tiputellaan painoja.
Ihan uskomatonta porukkaa!!
Valtion pitäis antaa jokaiselle tontti jossa omakotitalo jottei tarvis kuunnella eikä katella yhtään naapuria!!!
Vierailija kirjoitti:
Minun älyllisesti debiili naapuri aiheuttaa kolinaa ja pauketta askeltamalla... *anteeksi* hyppimällä kantapäät edellä kuin kenguru konsanaan asunnossaan. Sitten tuo puusta laskeutumaton tapaus on myös expertti ovien ja laatikoiden paiskomisessa ja avaamisessa.
Rappusetkin kuljetaan aina kaiteta kolistellen ja askeleet hyppien/juosten alas. Liekö tuo kolistelu joku käyttäytymismalli joka on pololle jäänyt pienestä asti päälle aikuisikään saakka. Todennäköisesti rasavilliä on pidetty kaukalossa "kalterien" takana ja hänelle ei ole annettu tarpeeksi huomiota. Nyt hän sitten protestoi vääryttää kurittamalla kaiteita joilla ei ole osaa eikä arpaa.
Tähän tulee varmasti alapeukutusta ja joku greennpeace ituhippi varmasti protestoi sillä häiriintyneillä kusipääapinoillakin pitää olla oikeuksia.... Kuitenkin noihin puusta laskeutumattomiin käveleviin kasoihin paskaa, auttaa varmasti vain kadulla hakkaaminen. Elävät täysin omassa kuplassa pitäen jatkuvaa mekkalaa ja suuttuvat itse jos oma toiminta häiritsee muita... nyrkkiä naamaan vaan porukalla. Ainiin, laki kieltää koska on kusipäinen puolella ja paapoo niitä
Meillä mies kävi keskustelemassa kolistelevan naapurin kanssa ja niin loppui metelöinti.
Mua ärsyttää joskus naapureiden metelöinti, niin mulla on sellainen viritys että mä kiinnitän pöytätuulettimeen nippusiteillä jakoavaimen, ja laitan sen patterin viereen (niin että tuuletin kääntyy puolelta toiselle ja kolauttaa aina toisella puolella patteriin).
Jätän tämän päälle joskus kun poistun kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää joskus naapureiden metelöinti, niin mulla on sellainen viritys että mä kiinnitän pöytätuulettimeen nippusiteillä jakoavaimen, ja laitan sen patterin viereen (niin että tuuletin kääntyy puolelta toiselle ja kolauttaa aina toisella puolella patteriin).
Nerokasta. Sit jos joku valittaa, niin voi sanoa että oli todistettavasti vaikka duunissa silloin kun häiriö havaittiin.
Yläkerran narkkarit varmasti arvostaa, ovat juuri ja juuri menneet nukkumaan kun lähden aamuseitsemältä töihin.
Asun superhiljaisessa talossa, mutta..yläkerrassa asuu vuorotyötä tekevä nainen, on vähän äkkipikaisen oloinen. Hänellä on kissa tai kissoja ja siitäkös riesa syntynyt. Kissoilla on yksi huone omanaan ja se on tietysti oman makuuhuoneen yläpuolella. Kissat pyörittelee yöllä jotain, hyppii ylhäältä alas jne. Inhottavia kopsahduksia, vaikka eikös sanota että kissat ovat hiirenhiljaisia.
Yks yö tulin kotiin klo 2 yöllä keikalta niin tämä yläkerran naapuri oli valveilla ja siellä juuri kissa parvekkeella pomppi nissä ihme puissa. En myöskään ihmettele jos naapuri valvoo yötä myöden että mistä ne kaikki kopsahdukset yölläkin johtuu. Mut tää on tätä kerrostalo elämää..
Yläkerran naapuri saa välillä jonkun kohtauksen, helvetinmoinen kolina käy ja kantapäät raikaa.
Iteltä ei yleensä kuulu kuin korkeintaan astioiden tiskaus, kun ne astiat välillä osuu altaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on neroutta. Itse väsään samanlaisen heti kun muutan omistuskämppään ja jos siellä useampi naapuri pitää jatkuvaa orkesteria käynnissä. Yhden naapurin hillitsemiseen riittää joko seinän täräyttäminen pari kertaa kunnolla, katon hakkaaminen valinnaisella pitkävartisella, tylpällä ja painavalla esineellä- tai jos alemman kerroksen apinointi saa hermot kireälle niin helpointa on vastata meluun ja alkaa hyppimään tasajalkaa polkaisten alas tullessa oikein kunnolla... Edellisestä asunnosta(omistus) jouduin muuttamaan kun isännöitsijä ja hallitus paapoi häiriköitsijöitä(vuokralaisia ja alivuokralaisia). Rappu täynnä lasia, mekkalaa yö myöhään ja jos teki valituksen niin ilmoituksen tekijän tiedot annettiin häiriköitsijälle... Tuolloin apinaorkesteria hillitsi hieman( kuului 1kerroksesta ylimpään asti) klassisen musan luukuttaminen ilmanvaihtokanavaan. Koin että minulla oli tähän myös isännöitsijän sekä hallituksen siunaus- kun itse meluavat osapuolet eivät suostuneet osallistumaan äänieristyksien parannus kustannuksiin( yllätys...) eikä isännöinti tai hallitus nähnyt käytännössä 24/7 futsismatsilta kuulostavaa huutoa häiritseväksi, oli mulla mielestäni täysi oikeus peittää melu muualla iv kanavan kautta. Ilmoitin tästä isännöintiin ja se palvelu vaihtui( taisi luovuttaa ja ottaa hatkat) siitä reilun kuukauden päästä. Kaiken tuon jälkeen( vajaa vuosi jatkuvaa melua, kolinaa, tietojen luvatta luovuttamista, rapun turvallisuudesta piittaamattomuus sekä asukkaan pitäminen pimennossa asioista kun kysyy selitystä) taloyhtiön hallitus lähetti minulle kutsun kokoukseen vaikken itse kuulunut koko psykopaattikerhoon mukaan.... Tehkää taloyhtiöissänne itsellenne sekä muille naapureille yhteinen palvelus- hommatkaa ensinnäkin hyvä isännöintipalvelu joka ei vain hiljaa mutise ja vikise. JA valitkaa hallitukseen jumalauta ihmisiä joilla on selkäranka ja päätäntäkykyä hoitaa asioita ja pitää järjestystä yllä. Älkää myöskään itse olko niitä passiivisia beatnikkejä joille käy kaikki- sillä asenteella saatte naapuriksi miljoona air bnbtä ja forenomia, vuokratyö raksaukkoja ja tuomiopäiväntapauksia joilla vikatkin asunnot menneet JO alta... talojen pihat lainehtii kusesta ja tupakannatsoista, kukaan ei viihdy ja käytävässä pitää varoa ettei saa kukria selkään....
Vierailija kirjoitti:
Sinuna menisin jo Leijonan luolaan, mahtava idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on neroutta. Itse väsään samanlaisen heti kun muutan omistuskämppään ja jos siellä useampi naapuri pitää jatkuvaa orkesteria käynnissä. Yhden naapurin hillitsemiseen riittää joko seinän täräyttäminen pari kertaa kunnolla, katon hakkaaminen valinnaisella pitkävartisella, tylpällä ja painavalla esineellä- tai jos alemman kerroksen apinointi saa hermot kireälle niin helpointa on vastata meluun ja alkaa hyppimään tasajalkaa polkaisten alas tullessa oikein kunnolla... Edellisestä asunnosta(omistus) jouduin muuttamaan kun isännöitsijä ja hallitus paapoi häiriköitsijöitä(vuokralaisia ja alivuokralaisia). Rappu täynnä lasia, mekkalaa yö myöhään ja jos teki valituksen niin ilmoituksen tekijän tiedot annettiin häiriköitsijälle... Tuolloin apinaorkesteria hillitsi hieman( kuului 1kerroksesta ylimpään asti) klassisen musan luukuttaminen ilmanvaihtokanavaan. Koin että minulla oli tähän myös isännöitsijän sekä hallituksen siunaus- kun itse meluavat osapuolet eivät suostuneet osallistumaan äänieristyksien parannus kustannuksiin( yllätys...) eikä isännöinti tai hallitus nähnyt käytännössä 24/7 futsismatsilta kuulostavaa huutoa häiritseväksi, oli mulla mielestäni täysi oikeus peittää melu muualla iv kanavan kautta. Ilmoitin tästä isännöintiin ja se palvelu vaihtui( taisi luovuttaa ja ottaa hatkat) siitä reilun kuukauden päästä. Kaiken tuon jälkeen( vajaa vuosi jatkuvaa melua, kolinaa, tietojen luvatta luovuttamista, rapun turvallisuudesta piittaamattomuus sekä asukkaan pitäminen pimennossa asioista kun kysyy selitystä) taloyhtiön hallitus lähetti minulle kutsun kokoukseen vaikken itse kuulunut koko psykopaattikerhoon mukaan.... Tehkää taloyhtiöissänne itsellenne sekä muille naapureille yhteinen palvelus- hommatkaa ensinnäkin hyvä isännöintipalvelu joka ei vain hiljaa mutise ja vikise. JA valitkaa hallitukseen jumalauta ihmisiä joilla on selkäranka ja päätäntäkykyä hoitaa asioita ja pitää järjestystä yllä. Älkää myöskään itse olko niitä passiivisia beatnikkejä joille käy kaikki- sillä asenteella saatte naapuriksi miljoona air bnbtä ja forenomia, vuokratyö raksaukkoja ja tuomiopäiväntapauksia joilla vikatkin asunnot menneet JO alta... talojen pihat lainehtii kusesta ja tupakannatsoista, kukaan ei viihdy ja käytävässä pitää varoa ettei saa kukria selkään....
Alapeukutuksesta päätellen joku ei pidä ideasta, että taloyhtilöistä tehtäisiin sellaisia missä perseilijöitä, apinointia ja täyttä kusipäisyyttä muita naapureita kohtaan ei sulatettaisi. Lisäksi taloyhtiön hallituksen pitäisi,alapeukuttajan mielestä varmaan olla myös sysi paska sekä asukkaiden turvallisuuden ja asumisen kannalta toimimaton??
Vierailija kirjoitti:
Naapurin vessan ovi vinkuu. Minkälainen ihminen ei rasvaa saranoita?
Kuuro? Kävin juuri kuuron lapseni luona kylässä ja huomasin, että kolme ovea vinkuu, hän ei sitä sitten tietenkään tiennyt. Minä kyllä sitten rasvasin ne.
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa jump jump boom klonks batam kolinaa ja jytinää joka helvetin päivä. Auttaisikohan ilmoitustaululle piirtustus norsusta kerrostalossa ja pohdintaa elefanttien telamiinalla metsästämisen laillistamisesta tietyissä tilanteissa...
Täällä alkoi kolina hiljenemään kun aloin aina ryminän alkaessa itse heittelemään ja vierittelemään maustepurkin peltikantta pitkin parkettia. Jotain huudahduksia sieltä kuului ja sitten hiljeni. Joku kusipää loukkaantui kun kokee nyt ettei voikaan harrastaa 24/7 kävelevänä kusi ja paskakasana oloa, ilman että joku keksiii vastalääkkeen
Minunkin norsunaapuri tömistelee taas että ikkunat helisee ja tämänkin asunnon lattia tärisee.
Biisisuositus aloittajalle ja hengenheimolaisilleen:
Tom Waits, What is he building in there?
Vierailija kirjoitti:
Minunkin norsunaapuri tömistelee taas että ikkunat helisee ja tämänkin asunnon lattia tärisee.
jos on yläkerran naapuri niin ala hakkaamaan jollain tylpällä esineellä ( jostä ei jää jälkiä mutta kuuluu SELKEÄ ääni) täysillä kattoon. Jatka vaikka melu hiljenisi- kertoo että sua vituttaa ja säkin osaat. Jos on alakerran naapuri niin tiputtele tavaroita äänekkäästi lattialle vartti putkeen. Jos jompikumpi seinanaapuri niin joko heitä panavia esineitä seinään tai sitten,jos esim. kipsilevy, niin laita laudanpätkä seinäävasten ja vasaroi sitä. Ei jää jälkiä mutta kuuluu kyllä. Itse huidon välillä nyrkillä seinää, vuoroin tiputtelen tavaroita lattialle. Yöt nukun tulpat korvissa ja heti aamulla, jos tarpeeksi vituttaa niin laitan pyykkikoneen laulamaan ja aloitan kolistelun ennen töihin lähtöä. Jos noi kusipäät mekastaa yöt ja päivät niin niillä on silloin varaa myös herätä TODELLA aikaisin. Jos eskaloituu ja tulevat ovelle niin laitan tainnoksiin....
Vierailija kirjoitti:
Repesin, nyt on v*ttuunnuttu ja kostoon paneuduttu huolella! 👌
Tykkää istua panokoneen pantavana.
Juoksumatto on paras tapa paukuttaa naapuriin asti pitkäkestoisesti.