Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten naapuri kolistelee ja paukuttaa? Auttakaa.

Vierailija
26.09.2017 |

Mitä sellaista ihmiset tekevät kerrostaloasunnoissaan mistä syntyy kolinaa ja pauketta, ja jatkuvasti? Aamuseitsemästä yöyhteen? En ole itse keksinyt vastausta. Imurointi, ei? Punttijumppa, ehkä? Ihan vaan painavien tavaroiden pudottelu lattialle, todennäköisin. Paukuttelu on tasaisen epätasaista, jatkuu yleensä koko päivän.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa kolisee vesiputket, kun joku avaa tai sulkee hanan. Ei aina. Se kuulostaa just siltä kuin jossain naapurissa kolisteltaisiin.

Alapeukuttajien mielestä kyseisessä talossa siis ei kolise vesiputket? Oletteko käyneet kuuntelemassa vai mihin teidän tietonne perustuu?

Vierailija
42/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla että muillakin on "mukavia" naapureita. Oma naapurini paiskoo myös ulko-ovea niin että koko kämppä jytisee, keittiön kaapistot ja laatikot saa myös sellaista kyytiä että omissa keittiön kaapeissani astiat hyppii. Tämä toistuu jokapäivä koko illan puolille öin asti. Paiskomisen lomassa on kiva myös huudattaaaa subbaria. Joskus kun naapuri sattuu olemaan pois kotoa ja olisi muuten hiljaista niin johan sen koiran irvikuva ulisee ja räksyttää tuntitolkulla. Olen asiasta naapurille muutaman kerran käynyt sanomassa, eikä tälle mene viesti perille. Pitää varmaan yrittää isännöitsijälle ilmoittaa, kyllä ihmiset osaa olla sitten mukavia....

Tähän maahan pitäisi ottaa, muutaman Amerikan osavaltion tavoin, niinsanottu stand your ground-periaate- joka kämppään. Rynkyllä vaan tulittamaan siihen seinään/suuntaan josta jatkuva pauke kuuluu. Sitten tauko ja kuunnellaan, meluaako vielä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko kenties hänen yläpuolellaan? Voipi silloin olla kyse siitä että sinun asunnossai kävellään kantapäillä tai kolautetaan jotain lattiaan tai siirrellään jotakin liian aikaisin aamulla tai liian myöhään lllalla. Tai sitten sinulla on lapsia jotka ei osaa illa rappukäytävässä... Eli syy voi olla koston kierteessä. Eli silmä silmästä.

Vierailija
44/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset saavat asua NORMAALISTI kerrostalossa, kuten availla kaappejaan jne. Muuttakaa maalle jos ette sitä kestä.

Vierailija
45/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kovempaa on meteli sitä normaalimpaa palstalaisten ja naapureiden mielestä myös isännöitsijä tuntuu olevan samaa mieltä yöllä saa mm käyttää pesukonetta,käydä suihkussa ja erityisesti kantapääjyskyttää ja nimenomaan kolistella 24/7.

Vierailija
46/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en paljoa välittänyt satunnaisista koirien haukkumisista aikoinaan, mutta sitten yläkertaan muutti nuoripari koirineen, ja koiralla valtava eroahdistus ja nuoripari rellesti kaupungilla viikonloput. Ei tarvittu kuin muutama uneton viikonloppuyö ulisevan ja ovia raapivan koiran ääniä kun pienikin haukkuminen jossain alkaa ärsyttämään tavattomasti. Olen yrittänyt opetella tästä ärsyyntymisestä pois, mutta jotenkin se sietokyky laski tuon yhden tapauksen takia. Jätin lappusia ja aikanaan kyllä muuttivat poiskin, joten suurin ongelma on jo poistunut. Ärsyyntyminen ei.

Vierailija
47/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yläkerrasssa asuu nuori nainen ja asunto on 28 neliötä. Niin ollaan miehen kanssa mietitty, että mitä hän siirtelee siellä koko aika ja muutenkin kova kolina ton kokoisessa asunnossa.

Vierailija
48/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistunut häirikkönaapuri. Mielenterveyden ongelmia. Naapuria ketuttaa, eikä hän voi hyvin. Purkaa pahaa oloaan muihin.

Tähän johtopäätökseen olen tullut vastaavanlaisten kohdalla.

Vierailija
49/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tätä pohdin itsekin. Muutin kesäkuun alussa ( juuri metelin takia) ja sain asua reilun kuukauden rauhassa ennen kun naapuri( naapurit?)vaihtui. Nyt kuulostaa päivittäin usein siltä niinkun joku riehuisi jonkun moukaria kanssa tai törmäilisi seiniin, jatkuva Jyske. Pari kertaa mennyt hermo ja olenpolkenut jalalla lattiaa tai huitaissut seinää- melu tästä vain kasvanut. Olen pohtinut että pitää vissiin tehdä ilmoitus tuonne alaovelle: " Arvoisa norsu! Uskon että koko rappu on jo tietoinen olemassaolostasi joten sinun ei enää tarvitse esitellä maijesteettisia ääniäsi. Uskon että entisestä laumasta erkaantuminen on varmasti ottanut koville, ehkä sinun kannattaa palata sinne mistä olet tullut?"

No älä nyt ainakaan noin sano, tai "norsu" ilmoittaa isännöitsijälle ilkeästä viestistä ja saat vielä itse varoituksen. 

Vierailija
50/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut kokoajan naapurissa. Onneksi naapurini on hiljainen eläkeläinen.

Vierailija
51/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheata lukea näitä. Kiitä luojaani joka päivä, että asun talossa, jossa on aina ollut hiljaisia seinä- ja laipionaapureita. Mummeleita ja muuten hiljaisuutta arvostavia.

Miksi tosiaan ihmisillä on sellainen käsitys, että jos hän nyt just ei tule sinne naapurin kämppään sisälle ajamaan potkulaudalla, pelaamaan korista, nostamaan painoja, tekemään ikuista remonttia, harrastamaan puutöitä tai pieksämään ukkoaan/akkaansa, niin se on ilman muuta sallittua rapussa ja omassa kämpässä?

Tuntuu, että nykyisin kaikilla kerrotaloon muuttavilla pitäisi teetättää kurssi "Miten asun kerrostalossa".

Joka vastaisi yhdenkään kysymyksen väärin, ei saisi asuntoa.

Vierailija
52/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koko päivän kotona kyttäämässä naapurin ääniä?

Vierailija
53/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa asua näissä helvetin betonikopperoissa, mutta ympärillä oleva kivi syö miehen sydäntä rotanlailla, niin pääsee aiemmin poiskin täältä ympäriinsä paskotusta maailmasta.

Vierailija
54/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä naapuri lenkkeilee rivitalossa. Tuntikausia päivässä päivin ja öin.

Tumps tumps tumps, ja ilmeisesti välillä vaihtoaskel-hyppy.

Vierailija
55/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItähän tarkoitat kolinalla? Toisia tuntuu häiritsevän naapurin herätyskellokin, tai jos naapuri vetää vessan tai laittaa ruokaa. Sen ymmärrän jos bilettäminen, huuto tai patterien kolistelu häiritsee. 

Vierailija
56/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun alakerrassani joku kolistaa patteria jatkuvasti. En käsitä mitä hemmettiä ihmiset edes tekevät patterin vieressä? Itselläni ei ole ikinä ollut tarvetta hillua patterin lähellä ja kilkutella siinä jotain. 

Seinän takana taas yksi huudattaa musiikkia niin lujaa että koko rapussa kuuluu. Luulisi voivan kuunnella hiljemmallakin taikka kuulokkeilla.

Vierailija
57/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurista kuului 24/7 kolinaa. Aloin itsekin paukuttaa kaikkea mahdollista. Pyykkikorin tiputan metrin korkeudelta kylppärin lattialle. PAMPAMPAM! Imuroidessa muistan imuroida pitkään ja hartaasti pattereita, koska ne ovat niin kovin pölyisiä. KOLIKOLIKOLIKOLI! Imuroidessa myös nurkat ja listan päällyset on tosi tärkeät. JYSKJYSKJYSK. Ai, naapurin murkkuikänen pentu haluaisi nukkua kouluaamuna mahdollisimman pitkään? Ei onnistu, koska mun pitää kiinnittää taulukoukku seinään klo 7.00. PAUKPAUKPAUK! Ja kun vihdoin sataa lunta, muistan käydä pihalla RAAAAASTAMASSA joka hlvetin uniikin lumihiutaleen hiutale kerrallaan lumikasaan. Kun mun pitää kävellä vaikka makkarista olohuoneeseen, muistan kävellä kantapäillä NORSUNASKELIN. Ulko-oven muistan myös pamauttaa täysill kiinni, että patterit paukkuu ja ikkunat HELISEE.

Kun tätä pampam-kolikoli-jyskjysk-raastraast-norsunaskel-lääkettä tarjosin naapurille tarpeeksi pitkään, sielläkin on ollut viime aikoina kovin hiljaista.

Vierailija
58/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse alakerran, yläkerran vai seinänaapurista?

Vierailija
59/95 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin naapuri huutelee jotain epämääräistä ölinää koko ajan. Akkansa istunee hiljaa ja mököttää. Nuorehkolla miehellä jokin jatkuva pätemisen tarve muijalleen..

Pelkää ilmeisesti, että muija livahtaa pian naapuriin, kun kääntää selkänsä ;).

No joo, tosi rasittavat naapurit.

Vierailija
60/95 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tätä pohdin itsekin. Muutin kesäkuun alussa ( juuri metelin takia) ja sain asua reilun kuukauden rauhassa ennen kun naapuri( naapurit?)vaihtui. Nyt kuulostaa päivittäin usein siltä niinkun joku riehuisi jonkun moukaria kanssa tai törmäilisi seiniin, jatkuva Jyske. Pari kertaa mennyt hermo ja olenpolkenut jalalla lattiaa tai huitaissut seinää- melu tästä vain kasvanut. Olen pohtinut että pitää vissiin tehdä ilmoitus tuonne alaovelle: " Arvoisa norsu! Uskon että koko rappu on jo tietoinen olemassaolostasi joten sinun ei enää tarvitse esitellä maijesteettisia ääniäsi. Uskon että entisestä laumasta erkaantuminen on varmasti ottanut koville, ehkä sinun kannattaa palata sinne mistä olet tullut?"

Jees, sama meno jatkuu edelleen, vielä 5kuukautta lusittavana tässä kämpässä kun 11kk sitoutuminen. Opiskelu menee päin helvettiä kun "koti" on mulle (ollut mulle vielä muutama vuosi takaperin) se ainoa paikka missä voinut rauhoittua ja latautua- eipä ole enää kun en pysty täällä edes opiskelemaan ja tuo jysäyskolina jatkuu usein yli puolen yön, isännöitsijä ei ole kommentoinut mitään. Nooh, tulin siihen ratkaisuun, kun hermo meni täysin eikä tähän muutosta näytä tulevan, että hyvin sitten itse tasajalkaa, potkin seiniä ja paikkaan tasan tarkkaan kaikki kaapit ym niin lujaa kiinni kun vaan perkele voimaa riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan