Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hoitajat ovat niin usein töykeitä?

Vierailija
25.09.2017 |

Soitin aamulla terveyskeskukseen ja jätin soittopyynnön. Hetki sitten minulle soitti todella tympääntyneen oloinen hoitajaksi esittäytynyt ihminen, jota ei selvästikään kiinnostanut asiani. Hän käski minun menemään yksityiselle tai soittamaan huomenna uudestaan. Pyysin siis tälle viikolle aikaa hoitajalta.
Tämä ei ole todellakaan ensimmäinen kerta, kun hoitaja on ollut todella ilkeä ja törkeä. Miksi liian moni hoitaja käyttäytyy näin?

Kommentit (190)

Vierailija
181/190 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire, riittämättömyyden tunne, se että haluaa auttaa potilaita mutta ei vaan aika riitä tai ei ole aikoja mitä antaa potilaille->otat vastaan potilaan raivon, surun, harmistuksen->stressi->uupumus->työkyvyttömyys

Vierailija
182/190 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun koulukiusaajat ainakin hakeutui lähihoitajiksi... Eli alalla on paljon tuota porukkaa

No lähihoitaja on vain lähihoitaja. Mutta asiaan; kaikkiin ammattiryhmiin kuuluu myös sinne kuulumattomia - valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/190 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtaako sairaanhoitajat paljon häiriköintiä? Sairaalassa käydessäni huomasin, että lähes kaikilla hoitajilla oli henkilökortista sukunimi teipattu piiloon. Tuli mieleen, että alkaako jotkut potilaat stalkkaamaan Facebookissa tai muualla, jos saavat koko nimen tietoon.

Itse en pidä henkilökorttia edes näkyvissä kun ensimmäisinä vuosina alkoi tulla viestejä yh- äideiltä ja joskus miehiltä jotka väittivät minun vikitelleen heidän vaimoaan vastaanotolla tms.. toki olen komea ja miellyttävä mies, kai se mustasukkaisuus purkautuu joillain miehillä sitten tuolla tavalla.

Vierailija
184/190 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni palkka, vuorotyö, kotielämän paineet, joista jatkuva vitutus. Mites nuo?

En odottanutkaan, että hoitaja olisi ammattilainen joka ei purkaisi kotielämän paineita asiakkaisiin.

Vierailija
185/190 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisia hoitajia on, yksi sai melkein itkun silmään kun oli niin empaattinen tulehtuneen pienen leikkaushaava kanssa. Samalla reissulla käytävällä otettiin verikoe ja hoitaja pyöritteli silmiään kun sanoin että voi siihen laastarin laittaa :) kysyi siis eka, mutta kun mukana ei ollutkaan laastaria.

Vierailija
186/190 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää katsoa pitkään ja kysyä oletko siis lähihoitaja. Jos vastaus on kyllä, sitten tuhahdat, että oookkei, sitten joo. Ja jos ei, sitten vaan ihmettelet, että luulis. Ainoa oikea tapa suhtautua töykeään hoitajaan.

Vierailija
187/190 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sotealan sijainen ja sanonpahan vaan että ilmapiiri ja vakkareiden kohtelu on sitä luokkaa että pelkään menettäväni kaiken inhimillisyyteni. Vakkarit eivät puhu tai tervehdi. Kaikesta kiireestä syytetään meitä sijaisia. Ilmapiiri on vähintäänkin uhkaava. Yritä siinä sitten olla mukava kaikille muille vaikka sydän itkee verta.

Vierailija
188/190 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä työssäni ihan peruslähtökohtana ystävällisyys. Tiuski tai "vittuile" en ikinä, mutta toki kerron ihan asiallisesti, jos joku asia ei ole mahdollinen. Se ei mielestäni taas ole töykeyttä tai vittuilua.

Tosi turhauttavia on omaiset, joille yrittää rautalangasta vääntää, miksi heidän sukulaisensa ei saa tiettyä lääkettä huoneeseensa jotta voisi ottaa tätä vapaasti tai miksi jotain tiettyä luontaistuotetta ei tulisi tietyn lääkkeen vuoksi syödä lainkaan. Nää tilanteet on joskus sellaisia, että kuuntelet, kuinka omaiset sitten haukkuu sinut tästäkin hyvästä, vaikka kuinka koetat kertoa että me hoitajat ei valitettavasti voida tähän lääkitysasiaan puuttua vaan määräykset tulevat lääkäriltä. Ei auta, vaikka koetat esittää ratkaisuehdotusta ja kuinka olet empaattinen. Toki en ammattilaisena tähän lähde mukaan, mutta kyllähän nämä meinaa hymyn välistä hyytää. Toki vasta, kun keskustelu on käyty.

Vierailija
189/190 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sairaseläkeläinen, joka joutuu ikävä kyllä käyttämään paljon terveydenhuollon palveluita vaikka se hävettää minua. Apua pyydän vain äärimmäisessä hädässä kun mikään kotikonsti ei pure.

Hoitajat ovat olleet aina ystävällisiä minulle. Eivät mielin kielin vaan hoitaneet työtehtävänsä asiallisesti ymmärtäen olevansa tekemisissä ihmisen kanssa. En odota, että hoitajasta tulisi paras kaverini tai terapeuttini. Olen nähnyt osastolla maatessa, kuinka hoitajat joutuvat menemään melkein puolijuoksua paikasta toiseen.

Ikävä kyllä osastolla viruessa kuulee samassa huoneessa väkisinkin muiden potilaiden kommentteja. Valitetaan ruoasta ja juoksutetaan hoitajaa täyttämään vesikannua tai lasia vaikka sängyn vieressä istuisi puoli komppaniaa sukulaisia, joilla ainakin olisi liikuntakyky tallella ja voisivat täyttää sen vesikannun.

Onneksi on olemassa topakoitakin hoitajia, jotka sanovat suoraan, että jos jalat ja tasapainoaisti toimivat niin silloin kannattaisi hakea sitä vettä ihan itse koska siten ehkäistään myös makaamisesta aiheutuvaa veritulppariskiä.

En ymmärrä sitäkään, että sokerittoman ruokavalion tilanneet narisevat vierailleen kun ei saa mitään ”hyvää” vaikka ateriat ovat vuodepotilaan kulutukseen nähden monipuolisia. Sitten vieraat tuovat niitä sokeriherkkuja potilaalle! Johan siinä esimerkiksi verensokerinäytteet menevät päin prinkkalaa kun yöllä eli periaattessa paaston aikaan napostelee sokerisia karkkeja! En ymmärrä ihmisiä.

Jotkut potilaat kertovat tarkkaan kaiken, mitä ovat kuulleet kierrolla, vierailleen. En voi käsittää sitäkään, miksi vaitiolovelvollisuus ei koske potilaita? On inhottavaa kun huonetoveri selittää sairaushistoriaani tuntemattomille ihmisille.

Vierailija
190/190 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi