Miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta on vääristynyt
Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.
Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.
Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.
Kommentit (1305)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua aina huvittaa miten miehet luulee, että ulkonäkö on painosta kiinni. Esim paljon treenaava kaverini on todella lihaksikas ja timmi painoindeksillä 27,5, rasvaprosentti 13 luokkaa. Ei se paino kerro edelleenkään kaikkea, eri ihmiset näyttävät erilaiselta samassa painossa.
Ai nyt se on jo 27,5,/13, äsken oli vain 25 :D
Joo, kyllähän roidaavia naisbodareita löytyy
https://cdn2-thevladarcompany.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/05…
Jotka siis ovat vetäneet aivan överiksi, kuten miespuoliset vastineensa, mutta onko sana mikä tulee mieleen tuosta urheilullinen?
Tuo kaverisi, ja tuo joka aikaisemmin kirjoitti, eivät taatusti ole 13% ja 25-27. Vaikka kyllä minä voin uskoa että joku hyvä tyyppi on joskus 2v sitten pihdeillä mitannut, ja ilmoittanut tuommoisen tuloksen :D
Olen eri ihminen kuin edellinen.,jolle vastasit:D
Ja onpa hyvinkin, katsoa kun ihan on sellainen Inbody-laite jolla sitä rasvaprossaa mitataan nykyään ei tarvitse pihdeillä :D ja mukana itsekin olen ollut mittaamassa. Kyseinen kaveri kisaa.Mulla rasva prossa kans 12-13 ja painoindeksi olisi 26,8 eli ylipainoisen puolella jos sitä katsottaisiin. Salitreeniä takana itsellä 5 vuotta. Olen myös 2 lapsen äiti.
Ei mammat ainakaan vaatimattomia ole valehteluissaan. Tuo olisi jo miehelle ihan hyvä, mutta naiselle (ei roidaavallae) aivan uskomaton. Eiköhän se sun rasvaprosentti todellisuudessa ole siellä jossain 20-25 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua aina huvittaa miten miehet luulee, että ulkonäkö on painosta kiinni. Esim paljon treenaava kaverini on todella lihaksikas ja timmi painoindeksillä 27,5, rasvaprosentti 13 luokkaa. Ei se paino kerro edelleenkään kaikkea, eri ihmiset näyttävät erilaiselta samassa painossa.
Jotka siis ovat vetäneet aivan överiksi, kuten miespuoliset vastineensa, mutta onko sana mikä tulee mieleen tuosta urheilullinen?
Tuo kaverisi, ja tuo joka aikaisemmin kirjoitti, eivät taatusti ole 13% ja 25-27. Vaikka kyllä minä voin uskoa että joku hyvä tyyppi on joskus 2v sitten pihdeillä mitannut, ja ilmoittanut tuommoisen tuloksen :D
Ja onpa hyvinkin, katsoa kun ihan on sellainen Inbody-laite jolla sitä rasvaprossaa mitataan nykyään ei tarvitse pihdeillä :D ja mukana itsekin olen ollut mittaamassa. Kyseinen kaveri kisaa.Mulla rasva prossa kans 12-13 ja painoindeksi olisi 26,8 eli ylipainoisen puolella jos sitä katsottaisiin. Salitreeniä takana itsellä 5 vuotta. Olen myös 2 lapsen äiti.
Ei mammat ainakaan vaatimattomia ole valehteluissaan. Tuo olisi jo miehelle ihan hyvä, mutta naiselle (ei roidaavallae) aivan uskomaton. Eiköhän se sun rasvaprosentti todellisuudessa ole siellä jossain 20-25 välillä.
Ihan muille esimerkinä
https://fabulousbody.com/wp-content/uploads/2017/07/femalebodytypeperce…
voi katsoa miltä se reilun kympin rasvaprosentti naisella näyttää. Ja sitten jos kuvitellaan että em. henkilö olisi muuten 165/75 tms eli suunnilleen 27bmi niin ehkä maallikotkin tajuavat että paskaahan tämä postaaja jauhaa.... Mutta toki voimaantunutta naista pitää aina yläpeukuttaa oli psykoosit sitten kuinka kovia tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuossa on urheilullinen vartalo ja naisellinenkin.
Brittany Johnson.
.
Nuo tuossa on kyllä suorastaan upea kroppa. Juuri oikea lantio. Toivottavasti oli täysikäinen, ettei tässä kuolattu liian nuorta.
Aivan sama.
Jos kuolaamisesta on kyse, niin ei oo aivan sama.
Hieno urheilija ja upea kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan muille esimerkinä
https://fabulousbody.com/wp-content/uploads/2017/07/femalebodytypeperce…
voi katsoa miltä se reilun kympin rasvaprosentti naisella näyttää. Ja sitten jos kuvitellaan että em. henkilö olisi muuten 165/75 tms eli suunnilleen 27bmi niin ehkä maallikotkin tajuavat että paskaahan tämä postaaja jauhaa.... Mutta toki voimaantunutta naista pitää aina yläpeukuttaa oli psykoosit sitten kuinka kovia tahansa.
Inise sinä vaan siellä, mutta lihas painaa enemmän kun läski. Ihniset luulevat että painan 56-60 kg.
Mikähän tuo viimeisin rasvaprosenttikuva on.
Täälläkin 2lapsen hoikka äiti jolla rasvaprossa rapiat 13. Enkä todellakaan näytä tuolta kuin tuo treenattu keho.. Ei mulla lihakset erotu tuolla tavalla todellakaan, olen vain perus hoikan hyväkuntoisen näköinen, joskin treeni tuonut muutaman lihaskilon lisää.
Mies 175cm 78kg, rasvaprosentti 17-20% väliin. Penkistä nousee 105kg, leukoja menee 13, kyykky 140kg. Ihme kun lyhemmät samanpainoiset naiset huonommilla tuloksilla ovat alemmissa rasvaprosenteissa omien kertomustensa mukaan?
Voiskos johtua vaikka siitä että sä et ole lähelläkään sitä 13% rasvoja... inbodyt nyt näyttää mitä sattuu. Kehonrakennuskisoihin menossa oleva nainen on suunnilleen niissä 13 rasvoissa.
Mutta joo enpä jaksa enempää amatöörien kanssa tapella. Oikeastaan ihan sama vaikka luulette olevanne vitosen rasvoissa
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tuo viimeisin rasvaprosenttikuva on.
Täälläkin 2lapsen hoikka äiti jolla rasvaprossa rapiat 13. Enkä todellakaan näytä tuolta kuin tuo treenattu keho.. Ei mulla lihakset erotu tuolla tavalla todellakaan, olen vain perus hoikan hyväkuntoisen näköinen, joskin treeni tuonut muutaman lihaskilon lisää.
Se on esimerkki siitä, miltä se oikeasti näyttää. Sinä et ainakaan väittänyt yhdistäväsi korkean bmin noihin rasvoihin.
Tässä bmi 24.7 kisarasvoissa (10%)
https://www.totalprosports.com/wp-content/uploads/2011/08/7-sheila-blec…
Ilmoitettu offseason paino tuottaa bmi ~27, mutta silloin rasvatkin nousee paljon enemmän kuin 3%.
Meillä ei ole tuon luokan ammattilaisia vauva palstalla ainuttakaan.
PS.
Vanhan maailman naisbodaajissa, bmi oli 20 tienoilla. Kike Elomaa alle 20 kisapainoissa. Mainitsen perpektiivin takia.
Ylivoimainen kirjoitti:
Ylipaino on ylivoimaa.
Alipaino on alivoimaa?
Normaali vai urheilullinen?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin normaali, voi olla urheilullinenkin. Minusta on omituista ajatella, että tavallisen ihmisen elämässä urheilullisuus tarkoittaisi automaattisesti matalaa rasvaprosenttia korkeaa lihaserottuvuutta. Urheilullisuudeksi normaalien ihmisten mittakaavalla käsitän sen, että harrastaa liikuntaa muun elämän ohessa ja on hyvä kunto. Ei se välttämättä näy minään fitness-kroppana vaan usein siinä, että on hoikka/normaalipainoinen ja jaksaa touhuta sekä kävely/ryhti on reipas. Tuosta kuvasta ei voi päätellä mitään, kun ei näe ihmisen liikkuvan.
Miehet ei vaan millään käsitä että voimaantuneilla naisilla on iso pylly
Kim Kardashian tyyppinen läskiperse on ihan karmea ja kaukana urheilullisesta.
Vierailija kirjoitti:
Normaali ja vartalotyyppi yhden kuvan perusteella laihaläski. Eli säilyy hoikkana tekemättä mitään fyysistä, mutta kroppa on löysän pehmeä ja fyysinen kunto luokkaa hengästyy noustessaan parin kerroksen rappuset.
Vierailija kirjoitti:
Vahvasti normaali!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.
Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.
Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.
Naiset nyt ovat syntyjäänkin vähän hassun näköisiä – kuka enemmän, kuka vähemmän. Tärkein naisellisuutta (urheilullisuutta) määrittävä tekijä on takapuoli.
Sen tiedostavat naisetkin ottaessaan peppuimplantteja. Ja suomalainen nainen ei nyt vaan geneettisesti ole sitä parasta a-ryhmää, mutta kyllä sitä voi panna krapula-aamuna. Jes.
Samat sanat miehistä, paitsi panemiseen heistä ei ole.
No voi, eikö sua kukaan pane – edes jouluna. Oletko sä sellainen ehtoopuolen sulotar, ettei miehillä edes värähdä. Älä katkeroidu enempää – tilaa seksinukke, niin työtovereillasikin on sitten vähän helpompaa. Jookos.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuhlata ylipäänsä aikaa sen miettimiseen, mitä ventovieraat miehet ajattelevat urheilullisista naisista tai naisista ylipäänsä??
Tämä.
Lisäksi joillain miehillä sakkaa mitä on urheilullinen mies. Oluen kittauskin on urheilullista joillekin heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset nyt ovat syntyjäänkin vähän hassun näköisiä – kuka enemmän, kuka vähemmän. Tärkein naisellisuutta (urheilullisuutta) määrittävä tekijä on takapuoli.
Sen tiedostavat naisetkin ottaessaan peppuimplantteja. Ja suomalainen nainen ei nyt vaan geneettisesti ole sitä parasta a-ryhmää, mutta kyllä sitä voi panna krapula-aamuna. Jes.
Samat sanat miehistä, paitsi panemiseen heistä ei ole.
No voi, eikö sua kukaan pane – edes jouluna. Oletko sä sellainen ehtoopuolen sulotar, ettei miehillä edes värähdä. Älä katkeroidu enempää – tilaa seksinukke, niin työtovereillasikin on sitten vähän helpompaa. Jookos.
No nyt taisi osua ja upota :D. - Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali ja vartalotyyppi yhden kuvan perusteella laihaläski. Eli säilyy hoikkana tekemättä mitään fyysistä, mutta kroppa on löysän pehmeä ja fyysinen kunto luokkaa hengästyy noustessaan parin kerroksen rappuset.
Arvasin vastaukset aika oikein. Kuvan n. 27 vuotias nainen on kuvanottoa edeltäneellä viikolla juossut maratonin pikkusen reiluun neljään tuntiin ja talven harrastuksiin kuuluu pitkät 20-50km hiihtolenkit. Hyvä ruoka ja herkut kuuluu elämään myös.
Aina se urheilu ei vaan näy päällepäin. Ja yhden kuvan perusteella on helppo päätellä väärin.
Vaikka kropassa on rasvaa niin uskon olevani paremmassa kunnossa kuin yksikään sm-tason bikinifitnesskilpailija :D
Yli 1100 viestiä juupas-eipäs-läski-laiha -nillitystä :D
Ja siitä yli 50 viestiä vielä poistettu modejen toimesta.
Rentouttavaa meininkiä sinne joulukonvehtien - herkkujen pariin.
Nyt salille, sitten muutama päivä porsastelua rakkaiden seurassa ja sitten lähdetään taas ilo suupielissä kohti uutta vuotta ja uusia tavoitteita. Osa saavutetaan, osa failataan. Näkyillään taas vuoden pääästä ;)