Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta on vääristynyt

Vierailija
25.09.2017 |

Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.

Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.

Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.

Kommentit (1305)

Vierailija
881/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te välitätte muiden ihmisten tai jonkun miehen mielipiteistä? Hankkikaa oma elämä. Harjoittakaa riippumattomuutta toisista ihmisistä. Irrottautukaa miellyttämisenhalusta. Keskittäkää ajatuksenne ja mielenkiintonne johonkin miellyttävämpään kuin eritteisiin, karvoihin, kehoon ym. rumaan. Maailmassa on miljoonia kauniita asioita. Lopettakaa nssiminen, se on niin last millennium. Huomaatte, että maailma aukeaa paljon miellyttävämpänä ja mielenkiintoisempana, kun ketään ei tarvitse arvottaa seksuaalisesta. Se on kuin vankilan kahleista vapautuisi. Ihmiset voi ottaa sellaisena kuin ne on, ilman taka-ajatuksia tai pakonomaista runkkaamista.

Mielummin lopetan ihmisille puhumisen kuin nussimisen.

Vierailija
882/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-98a424d90726a6112542ebb101476bbf…;

jätän tämän vain tähän

Bullshit! En ole rääkkiliikunnalla enkä itseni näännyttämiselläkään päässyt koskaan tuollaiseen kuntoon. Olen tyypillisen suomalaisen kehotyypin omaava: roteva, lihaisa ja joka kohdasta paksu. Hoikkanakin olen tanakan ja pyöreän näköinen. Tuo nainen on alhaisen rasvaprosentin omaava, ja taatusti urheilee paljon sekä noudattaa todella kurinalaista ruokavaliota. Millään perusliikunnalla ei noihin mittoihin pääse. Kaikilla ei myöskään ole samanlaista kehotyyppiä, se miten rasva jakautuu vartalossa ja miten paljon lihasmassaa muodostuu, riippuu todella paljon perintötekijöistä. Outoa, että näinkin yksinkertaista asiaa joutuu selittämään ihmisille juurta jaksaen.

Siis mitä? Tuo nainen on lähempänä "laihaa läskiä" kuin mitään urheilijaa. Enkä sano arvostellakseni vaan ihan siitä käsin että oma kroppani on tuollainen. Syömisiä en vahdi ja urheilu on lenkki pari kertaa viikossa. Sinulla itselläsi on todella outo käsitys siitä mitä tuollainen keho vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te välitätte muiden ihmisten tai jonkun miehen mielipiteistä? Hankkikaa oma elämä. Harjoittakaa riippumattomuutta toisista ihmisistä. Irrottautukaa miellyttämisenhalusta. Keskittäkää ajatuksenne ja mielenkiintonne johonkin miellyttävämpään kuin eritteisiin, karvoihin, kehoon ym. rumaan. Maailmassa on miljoonia kauniita asioita. Lopettakaa nssiminen, se on niin last millennium. Huomaatte, että maailma aukeaa paljon miellyttävämpänä ja mielenkiintoisempana, kun ketään ei tarvitse arvottaa seksuaalisesta. Se on kuin vankilan kahleista vapautuisi. Ihmiset voi ottaa sellaisena kuin ne on, ilman taka-ajatuksia tai pakonomaista runkkaamista.

Minä olen vähentänyt toista ja toisen olen lopettanut kokonaan. Ja olen onnellisempi kuin koskaan. Voi olisinpa tajunnut tämän jo aiemmin! Miltä kaikelta paskalta ja mielipahalta olisin säästynyt.

Vierailija
884/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jätän tämän vain tähän

Bullshit! En ole rääkkiliikunnalla enkä itseni näännyttämiselläkään päässyt koskaan tuollaiseen kuntoon. Olen tyypillisen suomalaisen kehotyypin omaava: roteva, lihaisa ja joka kohdasta paksu. Hoikkanakin olen tanakan ja pyöreän näköinen. Tuo nainen on alhaisen rasvaprosentin omaava, ja taatusti urheilee paljon sekä noudattaa todella kurinalaista ruokavaliota. Millään perusliikunnalla ei noihin mittoihin pääse. Kaikilla ei myöskään ole samanlaista kehotyyppiä, se miten rasva jakautuu vartalossa ja miten paljon lihasmassaa muodostuu, riippuu todella paljon perintötekijöistä. Outoa, että näinkin yksinkertaista asiaa joutuu selittämään ihmisille juurta jaksaen.

Täyttä roskaa. Kun katsoo Auswitchia, niin osa naisista näyttää naisellisilta laihoinakin, toiset sitten näyttävät vain laihoilta, mutta turha väittää, etteivät kaikki laihtuneet.

Sinkkumies

Vierailija
885/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on kyllä tosi perseestä. Paitsi muslimit. Miehet pitäis kieltää. Paitsi muslimit.

Vierailija
886/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miesten käsitys ".

Vierailija
887/1305 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilullinen nainen. Ei kaikki miehet etsi urheilullista naista. Itse olen urheillut nuorempana ja ollut kolmessa eri lajissa suomen huipulla. Mediaa voi osoittaa syyttävällä sormella miesten ja naisten ihanne vartalon muokkaamisesta. naiset tekevät itselle hallaa vaatimalla XXL kokoisia silikonirintoja jo nuorella iällä - mistähän moinen hulluus johtuu. Ikä vain tulee jokaiselle vastaan ja muodot kehittyvät elämäntapojen mukana. itselläni on vatsaa kehittynyt hiukan liikaa, mutta olen sen kanssa sinut kun tiedän että siitä pääsee eroon jos haluaa. Mitä tulee naisten raskausarpiin ja selluliittiin se onkin jo vaikeampaa. Niitä kyllä löytyy myös ns. kauniilta TV julkkiksilta ym misseiltä - se vain on fakta ja pakko hyväksyä. Täydellisyys on katsojan silmässä ja mielikuvissa. vaatii hyvää itsetuntoa olla sinut itsensä kanssa.

Itseäni kaikki aku ankka huulet' pallo takapuolet sekä silikonirinnat hymyilyttävät. Sääliksi käy niitä jotka vanhemmalla iällä yrittävät korjailla niitä teko-osiaan - jälki voi olla melko rajua katsottavaa.

Muutaman vuosikymmenen päästä hoivakodit täynnä leimattua, ryppyistä nahkaa ja navassa roikkuvia silikoniriippurintoja.

Vierailija
888/1305 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa molemmat genetiivimuodot ovat kielellisesti täysin hyväksyttäviä. Eli miesten ja miehien ovat molemmat virallisesti ookoo.

Vierailija
889/1305 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jätän tämän vain tähän

Hoikkana olet pyöreä? Oletko myös todella pitkän näköinen vaikka olet lyhyt kuin pingviini?

Vierailija
890/1305 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali nainen on paras, nämä rasvattomaksi treenatut ei ole aivan terveen oloisia.

Ei väliä onko pienet, isot rinnat, pömppämaha, jenkkakahvat yms. kunhan on itsensä ja päänuppinsa kanssa tasapainossa. Nykyään tuntuu että monet naiset menevät niin ulkonäkö edellä että hirvittää.

On ihan oikein ja kunnioitettavaa pitää itseänsä hyvässä fyysisessä kunnossa mutta jos mopo lähtee keulimaan ja lähdetään hakemaan sixpackia ja rasvattomuutta niin se ei ole aivan tervettä.

Kuntoilukin voi mennä överiksi, siinävaiheessa kun kuukautiskierrot yms. alkavat pettää niin olisi aika laittaa jäitä hattuun.

Huumorintajuinen, ei itseään niin kuolemanvakavasti ottava, persjalkainenkin suomityttö on yllättävän maukas pakkaus....

Vierailija
891/1305 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vähentänyt toista ja toisen olen lopettanut kokonaan. Ja olen onnellisempi kuin koskaan. Voi olisinpa tajunnut tämän jo aiemmin! Miltä kaikelta paskalta ja mielipahalta olisin säästynyt.

Pyllyssä on paskaa, nussi ennemmin pilluhommia. eikä sitä mielellä ja pahalla kai tarvi nussia?

Vierailija
892/1305 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jätän tämän vain tähän

Niinpä. Itselläni alkaa kylkiluut näkyä ennen kun lantio kapeutuu tuollaiseksi. Ja rinnat häviää ennen kun reidet. Mutta kai se on hyväksyttävä että sinkkuna mennään, ja aina voi hankkia vaikkapa koiran lenkkikaveriksi. 

Mulla itseasiassa näkyy kylkiluut, rasvaa on kehonkoostumusmittauksen mukaan 4kg ylimääräistä, vyötärö tasapaksu ja reidet isot. Olen leveäharteinen ja rintakehäkin on leveä, joten laihduttamalla päädyn näyttämään keskustysleirivangilta ja salitreenit ja kuntoilu taas ylläpitää lihasmassan vuoksi tanakan näköistä vartaloa. Uskomatonta tosiaan ettei miehet ymmärrä ettei jokainen ole tismalleen samanlainen.

Kyllä he ymmärtävät mutta eivät halua mitään tanakan näköistä tanttaa. Vaikka urheilet mutta olet lihava, et ole silloin urheilullisen näköinen eli hoikka ja jäntevä. Mitä et ymmärrä?

Vierailija
893/1305 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilullinen nainen. Ei kaikki miehet etsi urheilullista naista. Itse olen urheillut nuorempana ja ollut kolmessa eri lajissa suomen huipulla. Mediaa voi osoittaa syyttävällä sormella miesten ja naisten ihanne vartalon muokkaamisesta. naiset tekevät itselle hallaa vaatimalla XXL kokoisia silikonirintoja jo nuorella iällä - mistähän moinen hulluus johtuu. Ikä vain tulee jokaiselle vastaan ja muodot kehittyvät elämäntapojen mukana. itselläni on vatsaa kehittynyt hiukan liikaa, mutta olen sen kanssa sinut kun tiedän että siitä pääsee eroon jos haluaa. Mitä tulee naisten raskausarpiin ja selluliittiin se onkin jo vaikeampaa. Niitä kyllä löytyy myös ns. kauniilta TV julkkiksilta ym misseiltä - se vain on fakta ja pakko hyväksyä. Täydellisyys on katsojan silmässä ja mielikuvissa. vaatii hyvää itsetuntoa olla sinut itsensä kanssa.

Itseäni kaikki aku ankka huulet' pallo takapuolet sekä silikonirinnat hymyilyttävät. Sääliksi käy niitä jotka vanhemmalla iällä yrittävät korjailla niitä teko-osiaan - jälki voi olla melko rajua katsottavaa.

Muutaman vuosikymmenen päästä hoivakodit täynnä leimattua, ryppyistä nahkaa ja navassa roikkuvia silikoniriippurintoja.

shokki paljastus!

hoivakodit ovat täynnä ryppyistä nahkaa ja navassa roikkuvia riippurintoja.

Vierailija
894/1305 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että 58 sivua. Onko puolet siitä läskien valitusta siitä, ettei miehet pidä heidän vartaloitaan urheillullisina?

Miten onnistuit kääntämään aiheen lihavuuteen? Se ettei ole fitness harrastaja, ei tarkoita sitä että olisi ylipainoinen.

Ei niin, mutta vain lihavat "urheilevat" valittavat asiasta.

Vierailija
895/1305 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut pitkä ja hoikka - ja urheilijana täysin lahjaton. Olen kömpelö hongankolistaja, jolla on huono vartalonhallinta ja heikot lihakset. Huvittaa kun ihmiset kuvittelevat minun olevan ”urheilullinen” nainen. Tykkään kyllä liikkua, mutta olen edelleen surkea enkä uskalla edes ajatella mitään ryhmäliikuntatunteja.

Vierailija
896/1305 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin että mulla on urheilullinen vartalo. Kaunis se ei ole, paitsi vaatteet päällä, olen tiputtanut painoa useita kymmeniä kiloja ja vatsa, reidet, käsivarret ovat täynnä ryppyistä nahkaa ja vanhoja raskausarpia. Muutama vuosi sitten (painonpudotusurakan loppuvaiheilla) minua puri urheilukärpänen, harjoitan lihaskuntoa useamman tunnin viikossa ja juoksen 20-35km per viikko.

Onneksi en nettideittaile, ei tarvitse puntaroida minkä ruksaisin vartalomallikseni (atleettinen nahkasäkki :D)

Vierailija
897/1305 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus sairaan laiha. Siis sellanen että luut paisto läpi ja törrötti joka suunnasta. Olen katsonut vanhoja kuvia ja miettinyt et hyi, miksen tajunnut miten kamalalta näytin.

Sit seurustelin sellasen kalorinkyttääjän kanssa muutaman vuoden -ikinä ei voitu relata vaan aina piti käydä salilla ja tutkia ruokapurkkien selosteita tuntitolkulla. Krapulassa ei voitu hakea pitsaa vaan piti kärvistellä kuivalla lihalla ja riisillä ja herkutella popparilla. Elämä oli yhtä helvetin kärsimysnäytelmää ja itsekuria.

Nykyään olen normaalipainoinen, ehkä sitten se nk. laihaläski. Joo, voishan sitä vähän laihduttaa ja olla timmimmäs kunnos, mut jos tulee valinta eteen että pizzaa ja netflixiä vai rappusjuoksua ja salaattia, ni kyllä mä ton ekan valitsen, joka kerta. Miehellä on etureppu josta välillä kettuilen, toisaalta, en oo itekkää enää mikää tikku ja nykyinen mies sentään osaa ottaa rennosti.

Pointtina siis, että vaikkei olis ihan jäätäväs tikis, tai ehkä juuri sen takia, elämä voi olla parempaa ku koskaan ennen. Mulle ainakin elämänlaatu on sitä että voi nauttia ihanista asioista kuten hyvästä ruuasta ja viinistä, ilman huonoa omaatuntoa. Jos ihmiset vähän relais, ne olis varmasti onnellisempia. Ei aina tartte olla joka asiast niin helvetin kontrollissa.

ja peeäs. Yks kaveri hurahti tohon fitness-touhuun ja onhan sillä hyvä kroppa, mutta en oo huomannu et miehet piirittäis sitä yhtään sen enempää ku mua "laihaläskiä". Et en kyl allekirjoita sitä et kaikki miehet haluis jotai fitnesspyllyä. Kyllä ne mahdolliset lähestymiset tehdään varmaan vähän muista kriteereistä ku perseen leveydestä johtuen.

Vierailija
898/1305 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen vielä pakko puuttua ku joku ylisti täällä jotain Jessica Albaa et miljonäärijulkkiksilla on personal trainerit, joiden kanssa ne treenaa vaikka kuus tuntia päivässä...niil on myös omat ravitsemusterapeutit ja ihan muutamille tehty rasvaimut, laitettu silarit ym. ja kuvia photoshopataan myös aika rankalla kädellä...et jossei Jessica kuulu lähimpiin ystäviin, niin en ihan purematta nielis kaikkea mitä media meille näyttää. Jokainen peruspirkko saadaan näyttämään hyvältä kun on laittaa paalua pöytään ja ammattilaiset asialle. Mut joo, kertoo hyvin siitä miten kuvaa naisen vartalosta saa todellakin vääristeltyä uskottavasti. ja sitten jonnet uskoo että naiset näyttää oikeesti siltä.

Vierailija
899/1305 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jätän tämän vain tähän

Siis mitä? Tuo nainen on lähempänä "laihaa läskiä" kuin mitään urheilijaa. Enkä sano arvostellakseni vaan ihan siitä käsin että oma kroppani on tuollainen. Syömisiä en vahdi ja urheilu on lenkki pari kertaa viikossa. Sinulla itselläsi on todella outo käsitys siitä mitä tuollainen keho vaatii.

En usko sekunttiakaan, että tuollaisen kiinteän, jäntevän ja sorjan vartalon saa ainoastaan perusruokavaliolla ja kirjaimellisesti vain kaksi kertaa viikossa kevyttä liikuntaa harrastaen. Näkeehän tuosta kuvasta jo, että kyseessä on todella hoikassa ja timmissä kunnossa oleva nainen. Kyllä tuollaiseen kondikseen pääseminen vaatii niin paljon enemmän, kuin nuo mitä mainitsit. Kun katsoo lujaa treenaavia naisia esimerkiksi kuntosaleilla, niin on heillä enemmän rasvaa kropassaan. Tuohon kuntoon pääseminen vaatii äärimmäistä kurinalaisuutta ja hyvin kontrolloitua, ja säännöllistä liikuntaharrastusta. Toki myös geneettiset eroavaisuudet määräävät aika paljon, että miltä se kroppa missäkin painossa näyttää. Ääripäitä en tässä laske mukaan ollenkaan. T: eri

Vierailija
900/1305 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jätän tämän vain tähän

En usko sekunttiakaan, että tuollaisen kiinteän, jäntevän ja sorjan vartalon saa ainoastaan perusruokavaliolla ja kirjaimellisesti vain kaksi kertaa viikossa kevyttä liikuntaa harrastaen. Näkeehän tuosta kuvasta jo, että kyseessä on todella hoikassa ja timmissä kunnossa oleva nainen. Kyllä tuollaiseen kondikseen pääseminen vaatii niin paljon enemmän, kuin nuo mitä mainitsit. Kun katsoo lujaa treenaavia naisia esimerkiksi kuntosaleilla, niin on heillä enemmän rasvaa kropassaan. Tuohon kuntoon pääseminen vaatii äärimmäistä kurinalaisuutta ja hyvin kontrolloitua, ja säännöllistä liikuntaharrastusta. Toki myös geneettiset eroavaisuudet määräävät aika paljon, että miltä se kroppa missäkin painossa näyttää. Ääripäitä en tässä laske mukaan ollenkaan. T: eri

Ei todellakaan tarvitse ponnistella paljoakaan, saatikka käyttää äärimmäistä kurinalaisuutta. Tuolta näyttää normaaleja terveellistä elämäntapoja noudattava parikymppinen nainen, joilla geenit suht hyviä (kyse vain kropasta). Häntä huomattavasti parempia, näen miltei joka kerta kun illalla käyn salilla. Naisia jotka oikeasti treenaavat, joilla on sitä itsekuria, ja tavoitteita.

-M36