Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta on vääristynyt

Vierailija
25.09.2017 |

Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.

Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.

Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.

Kommentit (1305)

Vierailija
861/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.huffingtonpost.com/2013/11/19/howard-schatz-photos-women-pr…

Tässä teille laajahko kattaus ammattilaisurheilijoita. Kaikki lajinsa huipulla olevia naisia. Ja upeita! (:

Suurin osa noista ei todellakaan ole upeita.

Suurin osa ihmisistä EI ole kauniita eikä komeita vaan rumia.

Vierailija
862/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa..

Suomeksi joku ei ylistänyt sinun vartaloasi urheilulliseksi vaikka itse kuvittelit sen sellainen olevan ja nyt  vedit siitä herneet nenukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on miehet luullu urheilulliseksi litteän vatsani takia ja kysyneet, mitä urheilua harrastan. Oikeasti laihduin sairauden takia enkä harrastanut koskaan mitään urheilua, koska vihasin liikuntaa.

Vierailija
864/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että 58 sivua. Onko puolet siitä läskien valitusta siitä, ettei miehet pidä heidän vartaloitaan urheillullisina?

Vierailija
865/1305 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se mitään että miehet luulee näin, mutta kun niin luulee monet naisetkin. Kaikki rasva on veisteltävä pois siitä kropasta tiukalla treenillä ja elettävä joka toinen vuorokausi kahdella salaatinlehdellä, jotta kelpaa.

Olin joskus vähän tällainen ja sen vuoksi painoni onkin jojoillut. Nyt olen kuitenkin tyytyväinen, treenaan ja urheilen, mutten näytä miltään tikulta. Miehenkin löysin jolle kelpaan.

Vierailija
866/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-98a424d90726a6112542ebb101476bbf…;

jätän tämän vain tähän

Bullshit! En ole rääkkiliikunnalla enkä itseni näännyttämiselläkään päässyt koskaan tuollaiseen kuntoon. Olen tyypillisen suomalaisen kehotyypin omaava: roteva, lihaisa ja joka kohdasta paksu. Hoikkanakin olen tanakan ja pyöreän näköinen. Tuo nainen on alhaisen rasvaprosentin omaava, ja taatusti urheilee paljon sekä noudattaa todella kurinalaista ruokavaliota. Millään perusliikunnalla ei noihin mittoihin pääse. Kaikilla ei myöskään ole samanlaista kehotyyppiä, se miten rasva jakautuu vartalossa ja miten paljon lihasmassaa muodostuu, riippuu todella paljon perintötekijöistä. Outoa, että näinkin yksinkertaista asiaa joutuu selittämään ihmisille juurta jaksaen.

Vierailija
867/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jätän tämän vain tähän

Bullshit! En ole rääkkiliikunnalla enkä itseni näännyttämiselläkään päässyt koskaan tuollaiseen kuntoon. Olen tyypillisen suomalaisen kehotyypin omaava: roteva, lihaisa ja joka kohdasta paksu. Hoikkanakin olen tanakan ja pyöreän näköinen. Tuo nainen on alhaisen rasvaprosentin omaava, ja taatusti urheilee paljon sekä noudattaa todella kurinalaista ruokavaliota. Millään perusliikunnalla ei noihin mittoihin pääse. Kaikilla ei myöskään ole samanlaista kehotyyppiä, se miten rasva jakautuu vartalossa ja miten paljon lihasmassaa muodostuu, riippuu todella paljon perintötekijöistä. Outoa, että näinkin yksinkertaista asiaa joutuu selittämään ihmisille juurta jaksaen.

Niinpä. Itselläni alkaa kylkiluut näkyä ennen kun lantio kapeutuu tuollaiseksi. Ja rinnat häviää ennen kun reidet. Mutta kai se on hyväksyttävä että sinkkuna mennään, ja aina voi hankkia vaikkapa koiran lenkkikaveriksi. 

Vierailija
868/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että 58 sivua. Onko puolet siitä läskien valitusta siitä, ettei miehet pidä heidän vartaloitaan urheillullisina?

Miten onnistuit kääntämään aiheen lihavuuteen? Se ettei ole fitness harrastaja, ei tarkoita sitä että olisi ylipainoinen.

Vierailija
869/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten onnistuit kääntämään aiheen lihavuuteen? Se ettei ole fitness harrastaja, ei tarkoita sitä että olisi ylipainoinen.

Se on sitä kuuluisaa miesten logiikkaa. Kyllähän tällä palstalla on Sara Sieppikin lihavaksi haukuttu. Ei riitä edes entisen missin ulkonäkö näille palstalaasalaisille. 

Vierailija
870/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jätän tämän vain tähän

Niinpä. Itselläni alkaa kylkiluut näkyä ennen kun lantio kapeutuu tuollaiseksi. Ja rinnat häviää ennen kun reidet. Mutta kai se on hyväksyttävä että sinkkuna mennään, ja aina voi hankkia vaikkapa koiran lenkkikaveriksi. 

Mulla itseasiassa näkyy kylkiluut, rasvaa on kehonkoostumusmittauksen mukaan 4kg ylimääräistä, vyötärö tasapaksu ja reidet isot. Olen leveäharteinen ja rintakehäkin on leveä, joten laihduttamalla päädyn näyttämään keskustysleirivangilta ja salitreenit ja kuntoilu taas ylläpitää lihasmassan vuoksi tanakan näköistä vartaloa. Uskomatonta tosiaan ettei miehet ymmärrä ettei jokainen ole tismalleen samanlainen.

Vierailija
871/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jätän tämän vain tähän

Alapeukuttakaa tuota viestiä niin paljon kuin sielu sietää, totuus ei pala tulessakaan. Olen kyseisen kirjoittajan kanssa täysin samoilla linjoilla tämän asian suhteen. Fitnesspimun ja sen ylipainoisen tanttaraisen väliin mahtuu naisia moneen kirjoon. Normaalipaino on mielestäni paras, mitkään ääripäät eivät tunnu eivätkä näytä hyvältä. Tämä fitnesshumputus on estetiikan kanssa keimailua, ei sillä terveyden kanssa ole osaa eikä arpaa. Normaalin rajoissa liikuntaa yhdistettynä sopivaan ja terveeseen ravintoon on enemmän kuin suositeltavaa mutta sitten kun touhu alkaa lipsua sellaiseksi, että jokaista suupalaa kyylätään kuin haukka ja liikutaan itsensä näännyksiin, niin touhu on kaukana terveestä.

Vierailija
872/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuhlata ylipäänsä aikaa sen miettimiseen, mitä ventovieraat miehet ajattelevat urheilullisista naisista tai naisista ylipäänsä??

Just näin! On hoikka naisia ja on pyöreitä ja tärkeintä olisi, että kaikki viihtyvät kropassaan, koska se tuo heille hyvää fiilistä ja itsetuntoa. Ja eihän ne miehetkään ole samalla muotilla tehtyjä.

Vierailija
873/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.

Tuota noin, en tiedä mistä nämä "tiedot" on peräisin? Veikkaisin siitä isohkon kokoisesta peräsimestä, mutta tässä on malliksi urheilullisia naisvartaloita..

https://www.reddit.com/r/CrossfitGirls/

Vierailija
874/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuhlata ylipäänsä aikaa sen miettimiseen, mitä ventovieraat miehet ajattelevat urheilullisista naisista tai naisista ylipäänsä??

Just näin! On hoikka naisia ja on pyöreitä ja tärkeintä olisi, että kaikki viihtyvät kropassaan, koska se tuo heille hyvää fiilistä ja itsetuntoa. Ja eihän ne miehetkään ole samalla muotilla tehtyjä.

pieni häpee vain motivoi!

Vierailija
875/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkky läskikasa ei tuo mieleen naista vaan pulervon.

Vierailija
876/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki miehet (tai edes useimmat) halua luuviulua.  Päinvastoin. 

Vierailija
877/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko pitää sisällään aika monta miinaa, johon palstalaiset ovat aika auliisti kävelleet :)

On ensinnäkin aivan järjetöntä niputtaa miehet 'miehiksi' - vaikka he ovat yksineuvoisia, ei heillä kuitenkaan ole yhtä yhteistä käsitystä mistään.

Tämän uskaltaa kuitenkin yleistää: Miesten kielessä 'urheilullinen naisvartalo' on hoikka ja energinen. Ei muuta. Siinä ei puututa rasvaprosenttiin, lihaksiin, pituuteen, painoon, hartioihin, lantioihin eikä muuhunkaan. Hoikka ja energinen. Ihanan yksinkertaista! Jos pystyt juhliin pukeutumaan ihonmyötäiseen pikkumustaan ja jaksat kävellä kolme kerrosta portaita - sinulla on urheilullinen naisvartalo.

Nainen voi olla aktiviteeteiltään todella urheilullinen, mutta jos geenit on persjalkaiset pätkät, ei siinä salilla venyttely vaan ruumiinrakennetta muuta. Voimme siis olla äärimmäisen urheilullisia ilman että miesten mielestä meillä on urheilullinen naisvartalo. Tulkinnalle täytyy olla tilaa, kaikkihan me määritämme käsitteet omalla tavallamme.

Mies voi käyttää valtavia määriä aikaa ja rahaa vaatteisiin ja kelloihin, ja silti hän ei naisten mielestä ole 'tyylikäs mies', jos ei lähtökohtaisesti sisältään edusta tyylikkyyttä, ja jos geenit eivät sitä salli. Näinhän se vaan menee. Pelkästään pyörre väärässä kohtaa takaraivoa voi viedä ne ratkaisevat tyylipisteet! Mies voi itse pitää itseään oikein onnistuneena liike-elämässä, mutta naisten mielestä hän ei automaattisesti ole 'menestynyt liikemies'. Tulkinnalle täytyy olla tilaa! Useiden miesten mielestä 'urheilullinen naisvartalo' on hoikka ja energinen. Miksi heillä ei saisi sitä mielipidettä olla? Miten elämääsi vaikuttaa se että sinulla ei ole miesten mielestä urheilullinen naisvartalo?

Vierailija
878/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaana Rohkeinen kirjoitti:

Otsikko pitää sisällään aika monta miinaa, johon palstalaiset ovat aika auliisti kävelleet :)

On ensinnäkin aivan järjetöntä niputtaa miehet 'miehiksi' - vaikka he ovat yksineuvoisia, ei heillä kuitenkaan ole yhtä yhteistä käsitystä mistään.

Tämän uskaltaa kuitenkin yleistää: Miesten kielessä 'urheilullinen naisvartalo' on hoikka ja energinen. Ei muuta. Siinä ei puututa rasvaprosenttiin, lihaksiin, pituuteen, painoon, hartioihin, lantioihin eikä muuhunkaan. Hoikka ja energinen. Ihanan yksinkertaista! Jos pystyt juhliin pukeutumaan ihonmyötäiseen pikkumustaan ja jaksat kävellä kolme kerrosta portaita - sinulla on urheilullinen naisvartalo.

Nainen voi olla aktiviteeteiltään todella urheilullinen, mutta jos geenit on persjalkaiset pätkät, ei siinä salilla venyttely vaan ruumiinrakennetta muuta. Voimme siis olla äärimmäisen urheilullisia ilman että miesten mielestä meillä on urheilullinen naisvartalo. Tulkinnalle täytyy olla tilaa, kaikkihan me määritämme käsitteet omalla tavallamme.

Mies voi käyttää valtavia määriä aikaa ja rahaa vaatteisiin ja kelloihin, ja silti hän ei naisten mielestä ole 'tyylikäs mies', jos ei lähtökohtaisesti sisältään edusta tyylikkyyttä, ja jos geenit eivät sitä salli. Näinhän se vaan menee. Pelkästään pyörre väärässä kohtaa takaraivoa voi viedä ne ratkaisevat tyylipisteet! Mies voi itse pitää itseään oikein onnistuneena liike-elämässä, mutta naisten mielestä hän ei automaattisesti ole 'menestynyt liikemies'. Tulkinnalle täytyy olla tilaa! Useiden miesten mielestä 'urheilullinen naisvartalo' on hoikka ja energinen. Miksi heillä ei saisi sitä mielipidettä olla? Miten elämääsi vaikuttaa se että sinulla ei ole miesten mielestä urheilullinen naisvartalo?

Tämä.

Vierailija
879/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te välitätte muiden ihmisten tai jonkun miehen mielipiteistä? Hankkikaa oma elämä. Harjoittakaa riippumattomuutta toisista ihmisistä. Irrottautukaa miellyttämisenhalusta. Keskittäkää ajatuksenne ja mielenkiintonne johonkin miellyttävämpään kuin eritteisiin, karvoihin, kehoon ym. rumaan. Maailmassa on miljoonia kauniita asioita. Lopettakaa nssiminen, se on niin last millennium. Huomaatte, että maailma aukeaa paljon miellyttävämpänä ja mielenkiintoisempana, kun ketään ei tarvitse arvottaa seksuaalisesta. Se on kuin vankilan kahleista vapautuisi. Ihmiset voi ottaa sellaisena kuin ne on, ilman taka-ajatuksia tai pakonomaista runkkaamista.

Vierailija
880/1305 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jätän tämän vain tähän

Alapeukuttakaa tuota viestiä niin paljon kuin sielu sietää, totuus ei pala tulessakaan. Olen kyseisen kirjoittajan kanssa täysin samoilla linjoilla tämän asian suhteen. Fitnesspimun ja sen ylipainoisen tanttaraisen väliin mahtuu naisia moneen kirjoon. Normaalipaino on mielestäni paras, mitkään ääripäät eivät tunnu eivätkä näytä hyvältä. Tämä fitnesshumputus on estetiikan kanssa keimailua, ei sillä terveyden kanssa ole osaa eikä arpaa. Normaalin rajoissa liikuntaa yhdistettynä sopivaan ja terveeseen ravintoon on enemmän kuin suositeltavaa mutta sitten kun touhu alkaa lipsua sellaiseksi, että jokaista suupalaa kyylätään kuin haukka ja liikutaan itsensä näännyksiin, niin touhu on kaukana terveestä.

Äärettömän harva suomalainen on normaalipainoinen ja hyvässä kunnossa. Ylivoimaisesti suurin osa on joko lihavia, liian laihoja (eli on joku tauti) tai sitten ne on näitä laihaläskejä jotka ei mitään edes jaksa tehdä.

Sitten on pieni mutta näkyvä osa näitä jotka pistävät sen urheilun aivan naurettaviin mittasuhteisiin ja treenaa itsestään hirviön näköisen.

Mutta hyvin pieni osa suomalaisista on niitä jotka on normaalipainoisia ja liikunnallisia.