Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta on vääristynyt

Vierailija
25.09.2017 |

Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.

Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.

Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.

Kommentit (1305)

Vierailija
821/1305 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet kattelee instassa niitä bikini fitnes vartaloita, jotka on kisadietillä ja hyvin timmejä. Harvempi varmaan edes haluaisi tyttöystäväkseen tälläistä naista, koska näillä fitnespimuilla elämän sisältö on sali,sali ja jatkuva parsakaalin ja kuivan kanan syöminen ja veden jatkuva juominen. Vie sitten tälläinen daami syömään, se ottaa omat eväät tai tilaa salaatin pelkällä kurkulla. Elokuviin se ottaa kolme rasiaa jauhelihaa ja maitorahkaa mukaan. Ei ehdi tehdä oikein mitään kun pitää käydä salilla ja lenkillä ja pistää ruokia rasioihin. Juhliin viedään omat eväät ja ihan turha kuvitella hauskaa iltaa baarissa. Mutta se vartalo.

Näin karkeasti yleistäen. Itse kyllä tunnen moniakin miehiä, jotka tykkäävät enemmän luonnollisista naisista kun näistä pyllyn esittelijöistä. Tai siis kai kaikki miehet pyllyistä tykkää, mutta tyrkyt samaan muottiin sullotut naiset ei kiinnosta.

Eihän se niiden pientä papua paina, kunhan saa pildeä. Muistakaa, että nämä yksinkertaisesti ajattelevat miehet eivät todellakaan vaivaa päätään noin monimutkaisilla ajatuskeloilla. Ei vaan pysty.

Vierailija
822/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 29 v nainen, laiha läski, päivääkään en ole harrastanut elämässäni liikuntaa. Kun liityin alastomaan suomeen, sain kymmeniä viestejä ”täydellisestä” vartalostani ja multa kyseltiin mitä liikuntaa harrastan kun kroppani on niin ”tikissä”. Miehillä ei todellakaan ole mitään käsitystä naisen kropasta. Sisäreiteni hankaavat yhteen, mulla on pömppis ja kainaloläskit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän itsekin naisena sortuneeni tähän ajattelutapaan, mutta olen myös erittäin onnellinen siitä että huomasin olevani väärässä. Hollantilaisen poikaystäni veli alkoi tapailemaan liikunnan opettajaa, joka juoksee myös maratoneja. Hollantilaiset kun on nyt muutenkin yleensä pitkiä, hoikkia ja terveellisemmät elämäntavat omaavia mitä suomalaiset, odotin näkeväni pitkän ja hoikan ”fitnesspimun”. Todellisuus oli kuitenkin aivan toinen. Hän oli normaalin näköinen ja suht samankokoinen kuin minäkin, joka olen vasta viimekesänä alkanut juoksemaan 4 kertaa viikossa, ja pitänyt vielä talven taukoa. Jos en olisi etukäteen tiennyt hänen ammattiaan, en olisi arvannut häntä liikunnan opettajaksi ja maratoonariksi. Ulkonäkö ei siis todellakaan kerro mitään siitä miten urheilullinen henkilö oikeasti on.

Vierailija
824/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vartalo, vaan se mitä on korvien välissä.  Mun naisystävä on ollut nuorena ns. kaunotar.  Nyt 50+ on vähän ryppyjä ja kiloja tullut.  Hän on todella naisellinen 172/70, reisiä ja peffaa löytyy, pieni pömppömahakin.  Minusta hän on ihana ja rakas, vaikka kiloja tulisi vielä lisääkin.  Itsekään en ole enää nuori, ja ikä alkaa jättää jälkensä.  Liikun säännöllisesti, katson mitä syön.  Tärkeintä on kuitenkin pysyä terveenä, vaikka kiloja tulisikin. Minullekin.  Vanhempana aineenvaihdunta hidastuu.  Ei se mitään, kuuluu ihmisen elämään.

Ulkonäköjutut ovat niin syvältä ja pinnallisia.  Jotain on pielessä, jos alkaa arvostella kumppaninsa muutamaa ylimääräistä kiloa.

Vierailija
825/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 29 v nainen, laiha läski, päivääkään en ole harrastanut elämässäni liikuntaa. Kun liityin alastomaan suomeen, sain kymmeniä viestejä ”täydellisestä” vartalostani ja multa kyseltiin mitä liikuntaa harrastan kun kroppani on niin ”tikissä”. Miehillä ei todellakaan ole mitään käsitystä naisen kropasta. Sisäreiteni hankaavat yhteen, mulla on pömppis ja kainaloläskit.

Tämä kertoo vain yleisen tason surkeudesta. Käsitys urheilullisesta ei ole yhtä vääristynyt kuin käsitys normaalista. AS on siitä hyvä paikka että siellä näkee koko kirjon. On aivan uskomattoman kuumia vartaloita, todellisia mätisäkkejä ja kaikkea siltä väliltä.

Vierailija
826/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonkulkijan tanakat jalat. Mmmm...

Vierailija
827/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on helppoa. Tätä aloittaja ei ymmärrä, koska miettii asioita absoluuttisen vallan kannalta eikä suhteellisen vallan kannalta.

Absoluuttista valtaa ei ole kenelläkään naisella, mutta suhteellista valtaa on useimmilla. Valta on sitä, että sattuu syntymään maailmaan ja saa kehuja jo sen takia.

Vierailija
828/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kato kun se on muiden ihmisten vika kun he eivät pidä sinua hyvännäköisenä. Heillä on väärä käsitys kauneudesta. Vai oisko sittenkin..

Vierailija
829/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minkälainen kroppa, aina siinä on jotain mikä ei kelpaa.

Vierailija
830/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarallista ajattelua että laiha=urheilullinen. On niitä laihaläskejä, mutta myös naisia jotka eivät vaan SYÖ. Päivässä vedetään yksi suklaalevy ja jotta kalorit saadaan pois niin nälässä ollaan yksi, mieluummin kaksi päivää. Terveydellä leikkimistä...

Vierailija
831/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet aina sanovat että naisella pitää olla hyvä ruokahalu, eivätkä kattelisi salaattiannostansa linnun lailla närppivää naista.

Vierailija
832/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama, mitä miehet minusta ajattelee. Olen liikunnallinen, normaalipainoinen ja tyytyväinen elämääni.

Vierailija
833/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee liikaa vaadittu että naisella olisi terve suhtautuminen ruokaan. Ettei olisi anorektikko, bulimikko tai lohtusyöjä. Että söisi normaalisti normaalia ruokaa normaaleja määriä.

Miksi ruoka on naisille niin neuroottinen aihe?

Vierailija
834/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien naisten mielipidettä vastaan olevien kommenttien disliket naisilta.

Nii yleistä taas

Ei kuunnella vastapuolia vaan pitää aina ajaa omaa mielipidettä fanaattisesti

Vierailija
835/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee liikaa vaadittu että naisella olisi terve suhtautuminen ruokaan. Ettei olisi anorektikko, bulimikko tai lohtusyöjä. Että söisi normaalisti normaalia ruokaa normaaleja määriä.

Miksi ruoka on naisille niin neuroottinen aihe?

Media. Miesten ihannenainen. Minäkuva.

Vierailija
836/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännetään tää toisinpäin, jos miehellä ei ole sixbackiä ja haba ei näy, niin hän ei ole urheilullinen, mutta nainen joka juoksee kahdesti viikossa ja käy ottamassa selfieiteä tiukoissa trikoissa salilla kerran kaks viikossa, mutta tulokset ei näy missään on urheilullinen. Jännä juttu tämä...

Vierailija
837/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"urheilullinen" = anorektinen tai vähintään luonnostaan hoikka vartalotyyppi joka pysyy kolmekymppiseksi langanlaihana vaikka makaisi sohvalla sipsejä syömässä.

Todella jotain harrastava "urheilullinen" tarkoittaa käytännössä paria yleisurheilijaa, ehkä korkeushyppääjää ja pikajuoksijaa.

Melkein kaikilla muilla edes SM-tasolla urheilevilla naisilla alkaa olla hartiaa tai reisi- ja pakaralihasta niin ettei keskimääräinen mies uskaltaisi jäädä sängyssä moisen alle.

Vierailija
838/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan kujalla.

Urheilullinen vartalonmallin kuvauksena tarkoittaa nimenomaan sitä, miltä vartalo NÄYTTÄÄ ja miten urheilullisen näköinen määritellään. Ei sitä ole koskaan määritelty niin, että se on jotain, joka näyttää lähes miltä tahansa, mutta jonka alta löytyy voimaa ja urheiluharrastusta. En lukenut ketjua, mutta olen melko varma, että joku on täällä jo maininnut esimerkkinä sumopainijat. 

Olen urheilullinen ja näytän urheilulliselta ovat siis eri asioita. 

Jos urheilullisena pidetään vain fitness-mallityyppiä, silloinkin on kyse kulttuurisesta määrittelystä.  Jos mies vaikkapa haluaa fitness-mallin näköisen naisen, suotakoon se hänelle. Mitä sanaa hän sitten käyttää tästä naiskehon mallista, on toinen asia. Pääasia, että asia tulee selväksi.

Vierailija
839/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot miehet eivät kestä, että nainen on vahva ja energinen ja jopa lihaksikas. Laiha, tahdoton, ruipelo on helppo manipuloida sinne nyrkin ja hellan väliin orjaksi ja kun vanha ei kiinnosta, ei tuollainen yksinhuoltajanakaan barrikadeille lähde. Siis helppo, alistettava, nöyrä.  

Vierailija
840/1305 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista sitä ihmiset miettiikin.. Kyllähän toki massakkaampi ja pyöreä ihminen voi olla urheilullinen, omistaa hyvän kunnon ja olla hyvä vaikka liikunnanohjaajan työssä.. Kaikki ollaan erilaisia. Mä itse oon sirommanpuoleinen 158/48, treenaan salilla useasti viikossa, juoksen ja kyllä sanoisin kroppani olevan urheilullinen. Lihaksia löytyy vaikka en näytäkään ihan miltään fitnesskisaajalta enkä tahdokaan, se ei oo mun juttu. Miesten ajatuksia en oo ees miettinyt mutta miehissäkin löytyy ihan samalla tavalla raskaampaa urheilijaa ja hoikempaa😅 ja lajin mukaan myös!