Miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta on vääristynyt
Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.
Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.
Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.
Kommentit (1305)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön herkkuja ja teeenaan. Herkuilla tarkoitan n. 1-2 400g pussia karkkia viikossa, pari jäätelöä ja muuta pientä napostelua. Se on minusta aika iso määrä herkkuja. Syön normaalia ruokaa, mutta en juuri koskaan vaaleaa leipää tai pullaa.
Pyöräilen 20 km viikossa, käyn salilla 2xviikossa ja yhdessä kovassa jumpassa.
Olen todella "timmissä" kunnossa, lihakset erottuvat selkeästi, vatsassa ei ole rasvaa ja keskivartalo kovaa lihasta, käsivarret hyväkuntoiset, reidet vahvat ja lihaksikkaat. Vaikka minulla on 3 lasta ja ikää 30v.
Eiköhän tämä ole geeneistä kiinni miten liikkuminen kropassa näkyy. Sisarukseni ovat treenaamattominakin timmin ja lihaksikkaat näköisiä, en tiedä mistä johtuu!
Miehille ihan sama, ajatelkoot mitä ajattelevat!
No anteeksi mutta et kyllä kovin paljoa treenaa. Minulle tuo olisi todellinen löysäilyviikko enkä mielestäni treenaa kovasti.
En sanonut missään vaiheessa että treenaan kovasti, sanoin vain että tuolla syömisellä ja tuolla treenillä näytän ihan siltä, että treenaan kovasti. Eli olen todella timmissä kunnossa, lihakset erottuvat selvästi jne. Sellainen virhe tuossa tekstissäni oli, että pyöräilen 50 km viikossa, en 20 km.
Eli pointti tässä oli se, että tuolla ”perusliikunnalla” ja perussyömisellä (tosin aika paljon herkkuja), näytän silti siltä, että treenaan hulluna ja kyylään Kaloreita. Esim. Monet lääkärit ovat kommentoineet tai kyselleet että treenaanko paljon jne. Habitus kuulemma on sellainen.
Syön herkkuja ja teeenaan. Herkuilla tarkoitan n. 1-2 400g pussia karkkia viikossa, pari jäätelöä ja muuta pientä napostelua. Se on minusta aika iso määrä herkkuja. Syön normaalia ruokaa, mutta en juuri koskaan vaaleaa leipää tai pullaa.
Pyöräilen 20 km viikossa, käyn salilla 2xviikossa ja yhdessä kovassa jumpassa.
Olen todella "timmissä" kunnossa, lihakset erottuvat selkeästi, vatsassa ei ole rasvaa ja keskivartalo kovaa lihasta, käsivarret hyväkuntoiset, reidet vahvat ja lihaksikkaat. Vaikka minulla on 3 lasta ja ikää 30v.
Eiköhän tämä ole geeneistä kiinni miten liikkuminen kropassa näkyy. Sisarukseni ovat treenaamattominakin timmin ja lihaksikkaat näköisiä, en tiedä mistä johtuu!
Miehille ihan sama, ajatelkoot mitä ajattelevat!
No anteeksi mutta et kyllä kovin paljoa treenaa. Minulle tuo olisi todellinen löysäilyviikko enkä mielestäni treenaa kovasti.
Tähän tekstiin siis viittasin, paitsi että pyöräilen 50km, en 20 viikossa.
Enempää en edes halua liikkua, minulla on kolme lasta. En edes oikeastaan pidä liikunnasta, kunhan velvollisuudesta Koitan pysyä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan tyytyväinen omaan salilla treenaavaan tyttöystävääni, lihakset oikeissa paikoissa ja pyöreä peppu. En aio vaihtaa vaikka kuinka itkisit :)
Ja sitten vaan vaihtoon jos tyttöystävän vartalo iän myötä alkaa veltostua tai jos lihoaa raskausaikana?
Jokainen aikuinen ihminen ymmärtää että naisen paino nousee ja koko suurenee raskausaikana, mutta se kestää vain sen 9kk, tämän jälkeen nainen palaa normaaliin ja paino tippuu taas ja luonnollisesti vatsa jne pienenee.
Raskaus muuttaa naisen elimistön luuliitoksia siten, että lantio kasvaa sentin ja kengänkoko kasvaa yhdellä. Tämä ei palaudu, vaikka muuten turvotus lähteekin.
Raskaus voi myös löysentää vatsan sidekudoksia niin, että vyötärönympärys kasvaa pysyvästi useita senttejä. Se ei ole oma valinta, eikä korjaudu millään treenillä. Itse asiassa tosi harvalla naisella vatsa pienenee ihan ennalleen.
Se on oma valinta. Raskaaksi ei ole pakko hankkiutua.
Ei tietenkään ole pakko. Mutta esimerkiksi itse etsin miestä joka on valmis perustamaan kanssani perheen, ja sen miehen on ymmärrettävä että raskaus VOI muuttaa vartaloa. Voihan se samanlaiseksikin palautua jos hyvä tuuri on, mutta miehen on myös kestettävä se että voi jäädä esimerkiksi raskausarpia. Se on se hinta minkä maksaa lapsen saamisesta.
Itse en tapailisi koskaan miestä jolle naisen hoikkuus ylipäätään on tärkein ominaisuus naisessa tai edes top kolmosessa ominaisuuksien suhten. Joten tuskin tapaamme parisuhdemarkkinoilla, ole huoleti!
Minä olen naimisissa juuri tälläisen pinnallisen miehen kanssa. Olin ennen raskauksia samanlainen kuin hän. Treenasin lujaa ja välitin todella paljon ,miltä näytän.
No, kaksi raskautta jätti juuri tuon eturepun. Vatsanahkani repesi pahasti ja on täynnä arpia. Paino on täsmälleen sama (168/56), kuin ennen raskauksia. Mies ei tykkää, vaistoan sen. Itse en kuitenkaan jaksa enää välittää. Olen saanut kaksi ihanaa lasta. Luulen, että jossain vaiheessa mies lähtee vaihtoon, koska arvomme ei enää kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan tyytyväinen omaan salilla treenaavaan tyttöystävääni, lihakset oikeissa paikoissa ja pyöreä peppu. En aio vaihtaa vaikka kuinka itkisit :)
Ja sitten vaan vaihtoon jos tyttöystävän vartalo iän myötä alkaa veltostua tai jos lihoaa raskausaikana?
Jokainen aikuinen ihminen ymmärtää että naisen paino nousee ja koko suurenee raskausaikana, mutta se kestää vain sen 9kk, tämän jälkeen nainen palaa normaaliin ja paino tippuu taas ja luonnollisesti vatsa jne pienenee.
Raskaus muuttaa naisen elimistön luuliitoksia siten, että lantio kasvaa sentin ja kengänkoko kasvaa yhdellä. Tämä ei palaudu, vaikka muuten turvotus lähteekin.
Raskaus voi myös löysentää vatsan sidekudoksia niin, että vyötärönympärys kasvaa pysyvästi useita senttejä. Se ei ole oma valinta, eikä korjaudu millään treenillä. Itse asiassa tosi harvalla naisella vatsa pienenee ihan ennalleen.
Se on oma valinta. Raskaaksi ei ole pakko hankkiutua.
Ei tietenkään ole pakko. Mutta esimerkiksi itse etsin miestä joka on valmis perustamaan kanssani perheen, ja sen miehen on ymmärrettävä että raskaus VOI muuttaa vartaloa. Voihan se samanlaiseksikin palautua jos hyvä tuuri on, mutta miehen on myös kestettävä se että voi jäädä esimerkiksi raskausarpia. Se on se hinta minkä maksaa lapsen saamisesta.
Itse en tapailisi koskaan miestä jolle naisen hoikkuus ylipäätään on tärkein ominaisuus naisessa tai edes top kolmosessa ominaisuuksien suhten. Joten tuskin tapaamme parisuhdemarkkinoilla, ole huoleti!
Minä olen naimisissa juuri tälläisen pinnallisen miehen kanssa. Olin ennen raskauksia samanlainen kuin hän. Treenasin lujaa ja välitin todella paljon ,miltä näytän.
No, kaksi raskautta jätti juuri tuon eturepun. Vatsanahkani repesi pahasti ja on täynnä arpia. Paino on täsmälleen sama (168/56), kuin ennen raskauksia. Mies ei tykkää, vaistoan sen. Itse en kuitenkaan jaksa enää välittää. Olen saanut kaksi ihanaa lasta. Luulen, että jossain vaiheessa mies lähtee vaihtoon, koska arvomme ei enää kohtaa.
Voih, tätä minäkin pelkään! Nyt on vielä kapea vyötärö, mutta onko enää raskauden jälkeen. Minulle lapsi olisi erittäin toivottu. No, eipähän sitä tarvitse miettiä kun ei ole sitä miestäkään :(
Parempi pysyä sinkkuna jatkossakin....
tottahan tuo, se että käy salilla 3-5 kertaa viikossakin ja syö normisti niin ei oo lopputuloksena mikään fitnesskroppa mitä siellä lavoilla nähdään, sitä varten vaaditaan ihan erilaista työtä jne. Ne normitreenaajat on usein oikeasti urheilullisempia kuin ne fitnesspimut. Ja ruoan kanssakaan ei ole niin gramman tarkkaa
Vierailija kirjoitti:
Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.
Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.
Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.
Urheilullinen vartalo tarkoittaa treenattua ja tervettä vartaloa. Pyöreä EI IKINÄ ole terve.
Vierailija kirjoitti:
tottahan tuo, se että käy salilla 3-5 kertaa viikossakin ja syö normisti niin ei oo lopputuloksena mikään fitnesskroppa mitä siellä lavoilla nähdään, sitä varten vaaditaan ihan erilaista työtä jne. Ne normitreenaajat on usein oikeasti urheilullisempia kuin ne fitnesspimut. Ja ruoan kanssakaan ei ole niin gramman tarkkaa
Tervettä kroppaa ei ikinä voi saada jos syö niin kuin keskiverto suomalainen syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheilullinen vartalo tarkoittaa treenattua ja tervettä vartaloa. Pyöreä EI IKINÄ ole terve.
Riippuu mitä tarkoitetaan pyöreällä. Lihava on harvoin terve. Sen sijaan lääketieteellisesti lievästi ylipainoinen, joka on monien miesten mielestä jo selvästi liian lihava, voi hyvinkin olla terve kuin pukki jos liikkuu paljon ja syö suht järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Lihavat naiset ja laiskat naiset perustelevat taas täällä miten heitä pitäisi ymmärtää, vaikka tilanne on se, että heidän pitäisi ymmärtää miten fysiologia ja luonnonvalinta toimii.
Urheilet oikein säädellen kuormitusta ja syöt oikein niin urheileva nainen myös näyttää siltä. Tuhannen kilon tankkeri ei ole urheilullinen vaikka voissa paistaisi, siitä huolimatta, että kävisi salilla.
Mikä ihmeen luonnonvalinta? Ovatko lihavat ja laiskat ihmiset muka katoamassa, koska kukaan ei huoli heitä kumppaneiksi? Vaikuttaisi olevan jopa päinvastoin.
Itse ainakin miellän urheilullisen naisvartalon sellaiseksi, että vaikka päällä olisi vähän pehmustettakin, niin naisella on lihaksia ja kiinteyttä. Laihuus ei ole urheilullisuutta, voihan sitä olla lihakseton "laihaläskikin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä tarkoitetaan pyöreällä. Lihava on harvoin terve. Sen sijaan lääketieteellisesti lievästi ylipainoinen, joka on monien miesten mielestä jo selvästi liian lihava, voi hyvinkin olla terve kuin pukki jos liikkuu paljon ja syö suht järkevästi.
Jos terve ihminen syö suht järkevästi, hän ei ole ylipainoinen. Piste.
Ei MIEHILLÄ ole mikään vääristynyt kuva naisista. Pikkupojilla voi olla, ennen kuin kasvavat miehiksi.
https://www.boredpanda.com/athlete-body-types-comparison-howard-schatz/
Siinä teille urheilullisia vartaloita. On pitkää ja pätkää, lihavaa ja laihaa, lihaksikasta ja vähemmän lihaksikasta, mutta kaikki huipputason urheilijoita omassa lajissaan.
Ei kun se tarmoittaa miehille se urheilullinen vartalo tikkukäsiä ja helevetinmoista perää, ei sopusuhtaista lihaksikasta vartaloa.
Miesten deitti-ilmoja pitää vain lukea oikein. Esim. :
"Etsin veneilystä kiinnostunutta naista" = nainen olisi veneilykaveri
"Etsin luonnosta kiinnostunutta naista" = nainen olisi retkeily- ja vaelluskaveri
"Etsin mökkeilystä kiinnostunutta naista" = naisen kanssa oltaisiin paljon mökillä
"Etsin urheilevaa naista" = nainen on hoikka ja kaunis (ei siis lenkkeily- tai salikaveria)
"Etsin itsestään huolehtivaa naista" = nainen on hoikka ja kaunis (ei siis työssäkäyvä ja asiansa hoitava)
Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Jos terve ihminen syö suht järkevästi, hän ei ole ylipainoinen. Piste.
Väitän, että voi olla. Kuvittele päässäsi terveellinen ruokavalio, jolla pysyy mitoissaan. Lisää siihen vähän lisää samaa terveellistä ruokaa, että lihomista tapahtuu hissukseen ja uusi hieman pulskempi olomuoto ylläpitäytyy. Tadaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun niihin jotka pysyvät helposti laihoina. Monen miehen suusta kuullut ihailua miten hyvässä kunnossa olen. En ole ja kyllä sen oikeasti näkee ettei mitään lihaksia ole.
Sitten minulla on kaveri jota pidetään tukevana vaikka hän juuri on hyvin lihaksikas ja urheilullinen, harrastaa useampaa lajia viikossa.
Onko se fitnessbuumi vaikuttanut miehiin niin pahasti ettei enää tiedä miltä normaali liikunnallinen nainen näyttää? Siinähän vedetään rasvat nolliin ja poseerataan eikä niillä ole mitään tekemistä normaalin naisvartalon kanssa?
Miehet ovat näissä asioissa hyvinkin yksioikoisia (eivät kaikki, kun joku siitäkin varmaan taas nillittää). Moni mies katsoo hoikkaa, kaunista naista ja ajattelee, että onpas tuo nainen hyvässä kunnossa. Ja ison naisen kohdalla nähdään vain koko eikä uhrata ajatustakaan sille vaihtoehdolle, että tämä iso nainen voisi olla hyvässä kunnossa. Olen mies ja olen kuullut tällaisia yleistyksiä surullisen paljon "miesten" suusta. Ei voi olla liikaa vaadittu, että omia aivoja jaksettaisiin edes joskus vähän haastaa:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, että vastaamallesi juntille tämä ei ole ongelma eikä mikään. Ei näillä yleensä ole kivn korkeaa moraalia noin ylipäätänsä.
No kyllä mulle urheilullinen naisvartalo on sitä, että NÄYTTÄÄ sporttisella. En tukevasta miehestäkään käyttäisi kuvailua urheilullinen vartalo.