Miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta on vääristynyt
Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.
Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.
Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.
Kommentit (1305)
Vierailija kirjoitti:
SAASASASASAS kirjoitti:
Urheilullinen naisvartalo on URHEILULLINEN. Se, että on lihava ja hyväkuntoinen ei tarkoita sitä, että olisi urheilullinen vaan, että on lihava, mutta jollakin mittarilla kestävyys/lihas/whatever -kunto on hyvä ja sekin on melko suhteellista.
Tässä on esimerkki urheilullisesta nuoresta naisesta.
https://static8.depositphotos.com/1049680/1017/i/950/depositphotos_1017…
Tässä taas ylipainoisesta naisesta, joka harrastaa liikuntaa. (ei ole urheilullinen)
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/05/12/04/2892CC5400000578-0-image-m…
Eli miesten käsitys ei ole mitenkään virheellinen vaan täysin oikea.
Miten tuo ylemmän kuvan nainen on _urheilullinen_? Minusta hän on tyypillinen hoikka ihminen, mutta se ei kerro vielä urheilusta mitään. Olen itse samanlainen kropaltani ja rapakunnossa kuntotestin perusteella.
Pointti on just siinä, että urheilullinen tarkoittaa ihan eri asiaa kuin suorituskykyinen. Kun liimaat teinibemarin perään jonkun biltema-spoilerin, siitä tulee "urheilullisen näköinen", vaikka ylimääräisestä muovista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Tai kun jotain takkia mainostetaan "sporttisilla yksityiskohdilla", niin tiedät että sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko se parempi vai huonompi vaihtoehto liikuntasuoritukseen. Urheilullinen vartalo näyttää siltä niin kuin se soveltuisi hyvin urheiluun. Siis on hoikka ja nuori. Ei se liity keuhkojen tilavuuteen tai siihen miten paljon lihasmassaa siellä läskin alla on, ts. miten paljon rautaa saa liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Stara9999 kirjoitti:
Tässä on täydellisiä urheilullisia naisvartaloita:
Voipi olla. Mutta tuossahan on esitellään vain muhkuja perseitä. Ei pysty sanomaan ovatko oikeasti urheilullisia.
Fitnessurheilijat ovat aika urheilullisia
Stara9999 kirjoitti:
Tässä on täydellisiä urheilullisia naisvartaloita:
Kelpais :p
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä miehissä ja naisissa ei ole mitään eroa. Kaikki puheet biologisista eroista ja hormoneista on sukupuolittuneen kasvatuksen tulosta.
Tämä on fakta. Lisäksi on huomattava, että kyse on _aina_ oletuksista. Esim. Tero Pitkämäki on miesoletettu, mutta hän voi yhtä hyvin olla nainen. Siinä sitä vasta on urheilullinen naisvartalo, johon jokaisen pitäisi pyrkiä. Ja vastaavasti mikäli Noora-Lotta Neziri ei olisi naisoletettu, hänen vartalonsa olisi kaukana urheilullisesta. Keskivertokoodari, miesoletettu siis, nostaa enemmän penkistä päivän treenillä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on hyvännäköisestä naisvartalosta erinomainen esimerkki:
https://www.youtube.com/watch?v=0jXqujgf0GI&list=LLgq-lJYGeqrfIHmCpKqpi…;
Eiks se ollut juttu urheilullisista naisista? Tai onhan nio silarit urheilullista, kun tissit tuppaa haihtumaan kovilta urheilijoilta. Ja saisko tolle oikeesti 5-10cm lisää "lahetta" shortseihin?
Kaikilla naisilla on selluliittia. Myös esim kilpaurheilijoilla. Itse en edes huomannut sitä ennenkuin siitä alettiin puhumaan mediassa ja kun vaimo alkoi valittaa omastaan
Kylläpä oli uusi näkökulma!! Haukutaan miehiä! You go girl!
Miehet ovat vääristyneitä ja sikoja myös siten, että eivät ymmärrä pitää läskeistä naisista, tyhmeliinit. Toisin kuin naiset pitävät läskeistä miesten lompakoista. Tarvitaan opetusta miehille, nih!
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla naisilla on selluliittia. Myös esim kilpaurheilijoilla. Itse en edes huomannut sitä ennenkuin siitä alettiin puhumaan mediassa ja kun vaimo alkoi valittaa omastaan
Lähes kaikilla naisilla on selluliittia.
"Cellulite is a multifactorial etiology ailment. It changes the skin topography by the formation of the skin surface's appearance, changes described as "orange peel". This problem concerns 85-98% of women"
Jep.
Minulla on kaveri jolla on jonkin verran ylipainoa ja urheilee todella paljon. Hän on kisannut lajissaan jo hoikkana ollessaan, nykyään on valmentanut. Ei siis ole koskaan lopettanut harrastustaan vaikka lihoi ainakin 20kg (lääkkeet saattoi olla syy). Hänellä on lihasmassaa vaikka onkin pyöreä.
Tunnen muitakin tällaisia. Ulkomuodon puolesta ei siis todellakaan voi aina päätellä sitä, harrastaako ihminen liikuntaa vai ei.
Itse olen pidempi ja normaalipainossa (nykyisin) enkä voi sanoa olevani urheilullinen, lenkillä käyn säännöllisesti mutta en salilla enkä harrasta raskaampia lajeja. Hän on siis mielestäni todella urheilullinen ja itse taas en.
Miehille ei kelpaa mikään. Miesten seksuaalisesti valta on nujerrettava!
Huomaan että kerään miesten huomiota ja katseita kaupoissa ja minne menenkin. Mutta en siedä vaatimuksia.
Hyvin vaatimattoman näköisillä ja huonosti koulutetuilla miehillä on nykyään naurettavat vaatimukset.
Olen päättänyt että voivat pitää tunkkinsa. Tämä nainen menee ohi suun.
On tultu kotoakin hakemaan ja olen vaihtanut puhelinnumeron salaiseksi.
Ja olen huomannut etten ole yksin. Naisilla on mitta täynnä ja emme halua alistua muotteihin. Pärjäämme ilman miehiä. Miehet voivat pitää vaatimuksensa ja olla ilman naisia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on rasvaprosentti alle10 ja olen nainen. Lihasta löytyy. Olkapäät, vatsat ja peffa on lihalsikkaat. Syön mitä haluan ja vieläpä runsaasti. En oikein ymmärrä miten jonkun rasvaprosentti edes voi olla 30? Jaksatko juosta? Kuinka paljon treenaat? Esim.ylätaljan maksimisi?
ei kuntosalilla käyminen ole ainoa liikunnan laji. itse harrastan itämaista tanssia ja reggaetonia ja siinä on hyvä jos on tärähtelevää rasvaa lanteilla. kuivakka nainen kun tanssii niin ei näytä miltään. Minulle ja minun kropalle ja päänupille tämä sopii, sulle tuo. Sinulla on varmaan isot lihakset hallussa, mulla pienet.
Mullakin on siis rasvaprossa 30, aika paljon siitä on pepussa ja rinnoissa, koko 75E, vyötärö hoikka. Jaksan juosta ja käyn myös zumbaa rankemmassa tanssissa.
Itselleni ihannekroppa on tanssijan kroppa muutenkin. Ihailen taidokasta ja sulavaa liikettä, notkeutta.
Harjoittelen tällä hetkellä vain 5 kertaa viikossa tanssia, lisäksi kävelen vähintään 20 000 askelta päivässä. Leikkaustoipilas vielä olen. Nyt alkaa kroppa jo kestää joogaa ja aloitan astangan joka on sairauksien vuoksi ollut tauolla monta vuotta. Sali ei kiinnosta.
Mielestäni jotkut sali-ihmiset vaikutta huonokuntoisilta, eräskin telkussa nähty iso salimies hengästyy jopa puhuessaan, liekö harrastanee aerobista liikuntaa ollenkaan.
Tässä esimerkiksi haastava tanssimuoto joka vaatii paljon treenaamista. Siltikin monen muotoiset naiset sitä harrastavat. Pienet lihakset ja kehon hallinta hallussa. Lisäksi naisellista ja kaunista.
Näin yks päivä rasvattoman fitnesspimun tanssivan instassa. Irvokkaalle ja hyvin epänaiselliselle näytti, harmittaa sanoa näin pahasti mutta näin ajattelen.
Itse käyn harrastuksissa joka ilta. Lapsia ei ole. Joskus pidän tiistain vapaata, viikonloppuna on parhaat tunnit. Miesystävää ei ole, koska ei ole aikaa. Salilta tulen saunan kautta ja käytän koiran ulkona ja taas nukkumaan ja uuteen työpäivään. Miehiä tähän ei mahdu..
Jopa kuulantyöntäjät ja sumopainijat ovat urheilullisia. Pakkaa sotkee vielä e-urheilujat, jotka ovat urheilullisia ja kroppa voi olla mitä vain. Heidän pitäisi käyttää sanaa timmi.
Jep. Paikallislehdessä palkittiin takavuosina keski-ikäisiä naisia urheilullisuudesta ja se oli aika masentavaa koska kuvan naiset ei kyllä eronneet peruspirkoista juuri muuten kuin että pahasti ylipainoisia ei joukossa ollut. Vain pullukoita. Toki muutama hoikkakin löytyi, mutta fitness-ulkomuodon saavuttaminen vaatii tässä iässä paljon.
Urheilullinen ja liikunnallinen voi tosiaan tarkoittaa melkein mitä vain. Ihminenhän voi liikkua todella paljon ja olla silti tukevassa kunnossa, jos syö liikaa. Tammi on ehkä parempi sana kuvaamaan jätetään vartaloa, jossa muodot ovat asettuneet oikeisiin paikkoihin, ja kiinteyttää löytyy. Timmin vartalon saaminen ei vaadi himourheilua, muttei sitä saa myöskään täydellisellä passiivisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Syön herkkuja ja teeenaan. Herkuilla tarkoitan n. 1-2 400g pussia karkkia viikossa, pari jäätelöä ja muuta pientä napostelua. Se on minusta aika iso määrä herkkuja. Syön normaalia ruokaa, mutta en juuri koskaan vaaleaa leipää tai pullaa.
Pyöräilen 20 km viikossa, käyn salilla 2xviikossa ja yhdessä kovassa jumpassa.
Olen todella "timmissä" kunnossa, lihakset erottuvat selkeästi, vatsassa ei ole rasvaa ja keskivartalo kovaa lihasta, käsivarret hyväkuntoiset, reidet vahvat ja lihaksikkaat. Vaikka minulla on 3 lasta ja ikää 30v.
Eiköhän tämä ole geeneistä kiinni miten liikkuminen kropassa näkyy. Sisarukseni ovat treenaamattominakin timmin ja lihaksikkaat näköisiä, en tiedä mistä johtuu!
Miehille ihan sama, ajatelkoot mitä ajattelevat!
No anteeksi mutta et kyllä kovin paljoa treenaa. Minulle tuo olisi todellinen löysäilyviikko enkä mielestäni treenaa kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön herkkuja ja teeenaan. Herkuilla tarkoitan n. 1-2 400g pussia karkkia viikossa, pari jäätelöä ja muuta pientä napostelua. Se on minusta aika iso määrä herkkuja. Syön normaalia ruokaa, mutta en juuri koskaan vaaleaa leipää tai pullaa.
Pyöräilen 20 km viikossa, käyn salilla 2xviikossa ja yhdessä kovassa jumpassa.
Olen todella "timmissä" kunnossa, lihakset erottuvat selkeästi, vatsassa ei ole rasvaa ja keskivartalo kovaa lihasta, käsivarret hyväkuntoiset, reidet vahvat ja lihaksikkaat. Vaikka minulla on 3 lasta ja ikää 30v.
Eiköhän tämä ole geeneistä kiinni miten liikkuminen kropassa näkyy. Sisarukseni ovat treenaamattominakin timmin ja lihaksikkaat näköisiä, en tiedä mistä johtuu!
Miehille ihan sama, ajatelkoot mitä ajattelevat!
No anteeksi mutta et kyllä kovin paljoa treenaa. Minulle tuo olisi todellinen löysäilyviikko enkä mielestäni treenaa kovasti.
Mistähän alapeukut? Eihän tuo liikuntamäärä ole kovaa treenaamista millään matematiikalla. 20 km pyöräilyä tarkoittaisi 2,5 km työmatkaa ja kaksi kertaa salia viikossa nyt on minimi. Noitten päälle sitten tapahtuu se treenaus.
Okei, tuo oli uusi tieto. Millä tavalla lihas polttaa rasvaa? Olen ollut siinä käsityksessä, että vain miinuskaloreilla pystyy polttamaan rasvaa pois lihaksen päältä.
Aika jännä juttu sinänsä, että salilla näkee tosi isokokoisia bodattuja miehiä. Lihasta on enemmän kuin laki sallii, mutta rasvaakin on reilusti lihaksen päällä. On ns. massakausi päällä. Eikä kukaan kyseenalaista heidän urheilullisuuttaan.