Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta on vääristynyt

Vierailija
25.09.2017 |

Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.

Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.

Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.

Kommentit (1305)

Vierailija
741/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rasvaprosentti alle10 ja olen nainen. Lihasta löytyy. Olkapäät, vatsat ja peffa on lihalsikkaat. Syön mitä haluan ja vieläpä runsaasti. En oikein ymmärrä miten jonkun rasvaprosentti edes voi olla 30? Jaksatko juosta? Kuinka paljon treenaat? Esim.ylätaljan maksimisi?

Vierailija
742/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niillä kiinteillä naisilla niissä fitnesskisoissa edes näy kaikilla lihakset. Sit nousee joku Eeva Wahlström kehään jolla on isompi haba kun jollain Eevi Teittisellä. Perseilyä koko hiton fitness!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAASASASASAS kirjoitti:

Urheilullinen naisvartalo on URHEILULLINEN. Se, että on lihava ja hyväkuntoinen ei tarkoita sitä, että olisi urheilullinen vaan, että on lihava, mutta jollakin mittarilla kestävyys/lihas/whatever -kunto on hyvä ja sekin on melko suhteellista.

Tässä on esimerkki urheilullisesta nuoresta naisesta.

https://static8.depositphotos.com/1049680/1017/i/950/depositphotos_1017…

Tässä taas ylipainoisesta naisesta, joka harrastaa liikuntaa. (ei ole urheilullinen)

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/05/12/04/2892CC5400000578-0-image-m…

Eli miesten käsitys ei ole mitenkään virheellinen vaan täysin oikea.

Miten tuo ylemmän kuvan nainen on _urheilullinen_? Minusta hän on tyypillinen hoikka ihminen, mutta se ei kerro vielä urheilusta mitään. Olen itse samanlainen kropaltani ja rapakunnossa kuntotestin perusteella.

Vierailija
744/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on rasvaprosentti alle10 ja olen nainen. Lihasta löytyy. Olkapäät, vatsat ja peffa on lihalsikkaat. Syön mitä haluan ja vieläpä runsaasti. En oikein ymmärrä miten jonkun rasvaprosentti edes voi olla 30? Jaksatko juosta? Kuinka paljon treenaat? Esim.ylätaljan maksimisi?

Älä viitsi provota noin huonosti. Noin vähärasvaisella naisella ei ole minkäänlaista normaalia hormonitoimintaa. Normaali naisen rasvaprosentti on noin 25-33, urheilijoilla toki voi olla alhaisempi, mutta jopa huippuunsa trimmatuilla fitnesskisailijoilla se on yleensä korkeampi kuin 10.

Vierailija
745/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi provota noin huonosti. Noin vähärasvaisella naisella ei ole minkäänlaista normaalia hormonitoimintaa. Normaali naisen rasvaprosentti on noin 25-33, urheilijoilla toki voi olla alhaisempi, mutta jopa huippuunsa trimmatuilla fitnesskisailijoilla se on yleensä korkeampi kuin 10.

Mitä ihmettä?

Kyllä olen ihan lapsetkin saanut, joka tuskin olisi mahdollista jos hormonitoimintani ei olisi normaali:D

Voin lyödä vetoa, että yhdelläkään naispuolisella yleisurheilijalla ei ole rasvaprosentti yli15. Johan sen näkee päällepäin.

En ole provo.  Olen aina liikkunut paljon, ja esim. vatsalihakset näkyneet jo teini-ikäisenä.

Vierailija
746/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä miehissä ja naisissa ei ole mitään eroa. Kaikki puheet biologisista eroista ja hormoneista on sukupuolittuneen kasvatuksen tulosta.

Vierailija
747/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niillä kiinteillä naisilla niissä fitnesskisoissa edes näy kaikilla lihakset. Sit nousee joku Eeva Wahlström kehään jolla on isompi haba kun jollain Eevi Teittisellä. Perseilyä koko hiton fitness!

Fitness, etenkään bikinifitness, ei ole bodybuildingiä perinteisessä merkityksessä. Enemmän missikisoja, paitsi että esim tuo Teittinen voittaa mennen tullen jokaisen Suomen missin, mitä kroppaan tulee.

Vierailija
748/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä miehissä ja naisissa ei ole mitään eroa. Kaikki puheet biologisista eroista ja hormoneista on sukupuolittuneen kasvatuksen tulosta.

Tottahan tämä kyllä on.  Miehet ja naiset tulisi nähdä neutraaleina henkilöinä. Kuka tahansa voi synnyttää ja imettää, käydä armeijan ym. Ärsyttää puhuminen miehistä ja naisista.

Vierailija
749/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, naisurheilijoiden rasvaprosentti on välillä 14-20. Alle 13 rasvaprosentti on naiselle jo terveysriski. 

Käyhän mittauttamassa rasvaprosenttisi uudestaan kunnon laitteilla.

Vierailija
750/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä?

Kyllä olen ihan lapsetkin saanut, joka tuskin olisi mahdollista jos hormonitoimintani ei olisi normaali:D

Voin lyödä vetoa, että yhdelläkään naispuolisella yleisurheilijalla ei ole rasvaprosentti yli15. Johan sen näkee päällepäin.

En ole provo.  Olen aina liikkunut paljon, ja esim. vatsalihakset näkyneet jo teini-ikäisenä.

Minulla loppui kuukautiset vuodeksi rasvaprosentin ollessa 16. Fitness-piireissä on ihan normaalia, ettei kuukautisia ole. Siitä ei vaan puhuta.

Vierailija
751/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt puhuttiin urheilullisesta naisvartalosta. Minulla ainakin on sellainen oikeasti, ja myös monella muulla naisella. Miksi te lihavat ette voi hyväksyä, että se rasva nyt vaan ei ole kovin urheilullista. Se nimittäin palaa pois, jos on riittävästi lihasta..

Vierailija
752/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä?

http://www.leighpeele.com/wp-content/uploads/2010/02/female-body-fat-pe… olet siis vähärasvaisemmsmassa kunnossa koko ajan? Kyllä mullakin näkyy vatsalihakset, mutta se ei tarkoita alle 20 % rasvaa.

Vierailija
753/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tämä kyllä on.  Miehet ja naiset tulisi nähdä neutraaleina henkilöinä. Kuka tahansa voi synnyttää ja imettää, käydä armeijan ym. Ärsyttää puhuminen miehistä ja naisista.

Tutkimukset näyttää, että mitä vapaampi kasvatus ja tasa-arvoisempi yhteiskunta, sitä enemmän miehet ja naiset ovat sukupuolittuneita.

Vierailija
754/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin tähän ketjuun sivulla 2 ja olen sittemmin pysynyt poissa. Hyvän väännön olette taas saaneet aikaan aiheen vierestä ja ajoittain aiheestakin +50s...

Naisen vartalo ei ole mikään vakio. Naisia on hurjan paljon erilaisia joka puolella maailmaa (ts. Aasialaiset ovat pieniä&hoikkia=eivät ole kaikki/ suomalaiset ovat persjalkaisia=eivät ole kaikki/ lihavalla on lihaksia ja laihalla ei =ei päde kaikkiin).

Myöskään miesvartalo ei ole vakio, eikä porp tai tiikeri tai hauki ole vakio. Ne on VARTALOITA. Niissä on rasvaa ja lihasta eri suhteissa ja eri rakenteilla. En ymmärrä miksi tämä on niin v...n iso show. Mun silmään pn ollut kaunis naisen ja miehen vartalo BMI väliltä 15-30 tähän mennessä. Suunnilleen. Ei ne numerot vaan se miten esität itsesi, kannat itsesi, miten _olet_!

Hyvää ja kaunista joulua.

Vierailija
755/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin tähän ketjuun sivulla 2 ja olen sittemmin pysynyt poissa. Hyvän väännön olette taas saaneet aikaan aiheen vierestä ja ajoittain aiheestakin +50s...

Naisen vartalo ei ole mikään vakio. Naisia on hurjan paljon erilaisia joka puolella maailmaa (ts. Aasialaiset ovat pieniä&hoikkia=eivät ole kaikki/ suomalaiset ovat persjalkaisia=eivät ole kaikki/ lihavalla on lihaksia ja laihalla ei =ei päde kaikkiin).

Myöskään miesvartalo ei ole vakio, eikä porp tai tiikeri tai hauki ole vakio. Ne on VARTALOITA. Niissä on rasvaa ja lihasta eri suhteissa ja eri rakenteilla. En ymmärrä miksi tämä on niin v...n iso show. Mun silmään pn ollut kaunis naisen ja miehen vartalo BMI väliltä 15-30 tähän mennessä. Suunnilleen. Ei ne numerot vaan se miten esität itsesi, kannat itsesi, miten _olet_!

Hyvää ja kaunista joulua.

"Porp" :D = tarkoitin possua... edelleen, joulut! :,D

Vierailija
756/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan omaa leveää lantiotani, tuskin minkäänlaisella treenillä saisin kroppaani kunnon miesmäiseksi V-muotoiseksi mistä tytöt tykkää. Sellaseksi se vaan meni kun tuli nuoruus vietettyä pääosin istuen ja perse levisi. M33

Vierailija
757/1305 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on hyvännäköisestä naisvartalosta erinomainen esimerkki:

https://www.youtube.com/watch?v=0jXqujgf0GI&list=LLgq-lJYGeqrfIHmCpKqpi…;

Vierailija
758/1305 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Itä-Saksan kuulantyöntäjänaiset katosivat telkkarista, katosivat sieltä samalla kaikki urheilulliset naisvartalot :(

Vierailija
759/1305 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on täydellisiä urheilullisia naisvartaloita:

https://gekkonen.com/ohhoh-20-kuvaa-naisten-joogahousuista/

Vierailija
760/1305 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stara9999 kirjoitti:

Tässä on täydellisiä urheilullisia naisvartaloita:

https://gekkonen.com/ohhoh-20-kuvaa-naisten-joogahousuista/

Voipi olla. Mutta tuossahan on esitellään vain muhkuja perseitä. Ei pysty sanomaan ovatko oikeasti urheilullisia.