Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta on vääristynyt

Vierailija
25.09.2017 |

Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.

Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.

Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.

Kommentit (1305)

Vierailija
701/1305 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön herkkuja ja teeenaan. Herkuilla tarkoitan n. 1-2 400g pussia karkkia viikossa, pari jäätelöä ja muuta pientä napostelua. Se on minusta aika iso määrä herkkuja. Syön normaalia ruokaa, mutta en juuri koskaan vaaleaa leipää tai pullaa.

Pyöräilen 20 km viikossa, käyn salilla 2xviikossa ja yhdessä kovassa jumpassa.

Olen todella "timmissä" kunnossa, lihakset erottuvat selkeästi, vatsassa ei ole rasvaa ja keskivartalo kovaa lihasta, käsivarret hyväkuntoiset, reidet vahvat ja lihaksikkaat. Vaikka minulla on 3 lasta ja ikää 30v.

Eiköhän tämä ole geeneistä kiinni miten liikkuminen kropassa näkyy. Sisarukseni ovat treenaamattominakin timmin ja lihaksikkaat näköisiä, en tiedä mistä johtuu!

Miehille ihan sama, ajatelkoot mitä ajattelevat!

No eihän se ihan sama ole.

Ilman urheilullista kroppaa olisit joutunut tyytymään matalatasoisempaan mieheen, vaikka niihin ei-komeisiin ja ei-menestyviin jotka nyt sivuutit kokonaan valkatessasi elämänkumppania.

Vierailija
702/1305 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suski79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen vartalo on vääristynyt. Ihme lyllertäjää tuolla kadulla. 

Kuules nyt. Ei kaikilla ole aikaa kokkailla ja juoksennella ympäriinsä. Ottaisit ihan rennosti, vaikka lasin viiniä ja lopettaisit tuon fitnes hössöttämisen..

Minä olen urheillut koko ikäni ja rakastan sitä. En todellakaan ole mikään muotiliikkuja, joka käy vain kuntosalilla, vaan harrastan yli kymmentä eri lajia, joista itse asiassa yksikään ei ole tällä hetkellä kuntosali. 

Kyllä minä viiniäkin juon ja syön mitä huvittaa. 

Ihan hyvä, mutta miksi halveksit kuntosalilla kävijöitä?

Vaikka jotkut nuorista ihmisistä luulisikin, että kuntosalit on vastikään keksitty niin näin ei ole.

Se mitä nykyään sanotaan fitness elämäksi oli ennen kehonrakennusta.

Kehonrakennus on vanha laji.

Ja kaikesta halveksunnasta huolimatta se on laji jonka harrastaminen vaatii pitkäjänteisyyttä ja muutakin kuin pinnallisiksi kutsuttuja taitoja.

En halveksi kuntosalilla kävijöitä, mutta jokseenkin koomista, että nykyään lihasten isoa kokoa pidetään synonyymina hyväkuntoisuudelle ja moni ei mitään muuta liikuntaa harrasta kuin käy salilla. Sitten kun pitäisi lähteä juoksemaan, niin tulee äitiä ikävä ensimmäisen kilometrin jälkeen reippaassa vauhdissa. Tuollainen ihminen ei ole hyvää kuntoa nähnytkään, vaikka näyttääkin urheilulliselta. 

En puutu ulkonäköasiaan enkä ole tuo edellinen, mutta kyllä lihasten koko usein todella kertoo kehon kunnosta jotain. Usein juoksuammattilaisillakin on aikamoiset lihakset. Itsekin huomasin hyvin selvästi, että juokseminen muuttui kevyemmäksi voimaharjoittelun aloittamisen jälkeen. Ennen olin harrastanut lähinnä aerobista urheilua, mutta juokseminen helpottui vasta voimaharjoittelun aloittamisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1305 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mike kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suski79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules nyt. Ei kaikilla ole aikaa kokkailla ja juoksennella ympäriinsä. Ottaisit ihan rennosti, vaikka lasin viiniä ja lopettaisit tuon fitnes hössöttämisen..

Minä olen urheillut koko ikäni ja rakastan sitä. En todellakaan ole mikään muotiliikkuja, joka käy vain kuntosalilla, vaan harrastan yli kymmentä eri lajia, joista itse asiassa yksikään ei ole tällä hetkellä kuntosali. 

Vaikka jotkut nuorista ihmisistä luulisikin, että kuntosalit on vastikään keksitty niin näin ei ole.

Ja kaikesta halveksunnasta huolimatta se on laji jonka harrastaminen vaatii pitkäjänteisyyttä ja muutakin kuin pinnallisiksi kutsuttuja taitoja.

Sairasta se kehonrakennus on. Anabolisilla aineilla sotketaan kehon oma hormoonitasapaino. Nykypäivän huvittavin esimerkki oli Jukka Nyyssölän kimittäminen ja tyttömäinen käytös eräässä striimissä. Siinä on henkilö joka kerta toisensa jälkee,n kuurien jälkimainingeissa ,mokailee ties mitä netissä.

Mutta kuka löi?

vitsivitsi!!

Silti Jukka painaa 5/5 kissaa ja te natikka psykoosit jäätte lo-testojenne kanssa mulkkaamaan Anttilan alusvaatekuvastoja.

Vierailija
704/1305 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mike kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suski79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta se kehonrakennus on. Anabolisilla aineilla sotketaan kehon oma hormoonitasapaino. Nykypäivän huvittavin esimerkki oli Jukka Nyyssölän kimittäminen ja tyttömäinen käytös eräässä striimissä. Siinä on henkilö joka kerta toisensa jälkee,n kuurien jälkimainingeissa ,mokailee ties mitä netissä.

Mutta kuka löi?

vitsivitsi!!

Silti Jukka painaa 5/5 kissaa ja te natikka psykoosit jäätte lo-testojenne kanssa mulkkaamaan Anttilan alusvaatekuvastoja.

Mulla on ollut enemmän 5/5 kissoja kuin jukalla ja sulla yhteensä. Mutta voit tulla tänne selittään sitä hormonikehareiden paremmuutta, niin katotaan oikeasti kuka on se alpha. Mietit sitä verilammikossa sitten.

Vierailija
705/1305 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä noilla viimeisimmillä viesteillä halutaan sanoa?

Vierailija
706/1305 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Timmimimmi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Instagram on varmaan nykyään se mikä kertoo millainen naisen kuuluu olla. Se on yllättävän tehokas aivopesijä vieläpä. Joskus huomaan itsekin ahdistuvani ja mietin miten voin olla tällainen tankki ja mistä nämä kaikki täydelliset naiset tulee. Ei ihme jos vaikuttaa miehiin.

Mä luulen, että se vaikuttaa enemmän naisiin. Naiset tykkäävät virheettömyydestä ja kuvittelevat niitä photoshopattuja kuvia katsellessaan, että miehetkin tahtovat samaa.

Niinhän miehet kirkkain silmin vakuuttelevat, mutta kun katsoo minkälaisia naisia he tässäkin ketjussa hehkuttavat maasta taivaaseen, niin totuus on ihan jotain muuta. Nuo ovat juuri niitä naisia, joita miehet eniten haluavat. Kiistävät sen etteivät vain vaikuttaisi pinnalliselta, mutta ainahan heidän todelliset preferenssinsä tulevat ilmi, tavalla tai toisella. Vielä kuvittelevat, että tavallinen nainen voi näyttää tuolta. Pitäisi olla kaunis, tiimalasimallinen ja supertreenattu kroppa ilman sellullittia ja raskausarpia, kauniit ja täydellisen symmetriset kasvot suorilla ja helmen valkoisilla hampailla, ja meidän tulisi panostaa ulkonäköömme useita tunteja päivässä. Kenellä tavallisella naisella edes on aikaa ja kiinnostusta moiseen? Tuskin kovin monella. Tuollaisen ulkonäön ylläpito on kokopäivätyötä. Miehet eivät vain ymmärrä kuinka paljon aikaa, vaivaa, panostusta ja energiaa se vaatii.

En minä ainakaan kiistä, ettenkö haluaisi kaunista ja treenattua naista. Mitäs pahaa siinä on? Olenko nyt pinnallinen?

Olet pinnallinen, mutta suurin osa miehistä on enemmän vielä kun naiset:) tässä taas hyvä esimerkki.

Onko tämä pinnallisuus sitten jotenkin paha asia?

Jos kiinnitän huomiota ja panostan omaan ulkonäkööni, niin odotan tätä myös kumppaniltani.

Pinnallisuus on todella helppo käsittää väärin. Pidättekö taiteilijaa pinnallisena, jos hän inspiroituu kauniista naisesta?

Ohis, mutta sinä nyt tuskin olet mikään taiteilija.

Kaunis nainen ei ole pinnallisuutta.

Ei tietenkään, kaunis keho ja millainen hyvänsä keho on hyvä ja arvokas. Kyllä kaunis saa olla, toivottavasti tervekin. Mutta ei esineellistäminen ole sinällään taidetta, etkä sinä ole taiteilija. Naiskehon arvioiminen kiihottavuusnäkökulmasta edellyttää niiden samojen aivoalueiden käyttöä, joita mies käyttää arvioidessaan työkaluja, se ei edellytä taiteellisia taipumuksia, eikä erityistä lahjakkuutta. Tampiokin osaa esineellistää.

Kaunis nainen on silti hyvin usein taiteen edellytys, eikä siinä ole mitään negatiivista. Tuskin kutsuisit vaikkapa Rossettia pinnalliseksi.

Kuule käsitys naisen kauneudesta on muuttunut aika lailla. Perehdypä vaikkapa taidehistoriaan, niin siellä suurilla taiteilijoilla näkyy maalauksissa naisia joilla on mm selkeää selluliitti-ihoa.

Vierailija
707/1305 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ala lihottamaan itseäni että kelpaisin niille miehille jotka haluavat uhkeamman naisen itselleen. Terveys ennen kaikkea ja minulla on hyvä olo tässä painossa ja tämä paino pysyy minulla luonnostaan, ilman laihdutuskuureja tms. Ja jos olen rasvaprosentilla 21-22 liian lihava usempien miesten makuun, niin pitäkää tunkkinne.

Häh? Urheilullisuudesta ap kirjoittaa.... siitä, että onko lihaksia, jotka liikuttaa. Se on se pointti. Ei rasvan määrä ole se ydin vaan liike ja jaksaminen ja osaaminen.

Miksi liottaa.... mene mieluummin tekemään jotAin. Jos jo teet, niin mistä se herne nenään?

Vierailija
708/1305 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule käsitys naisen kauneudesta on muuttunut aika lailla. Perehdypä vaikkapa taidehistoriaan, niin siellä suurilla taiteilijoilla näkyy maalauksissa naisia joilla on mm selkeää selluliitti-ihoa.

Oletko varma että sitä on pidetty kauniina? Jos se on vain realismia kyseiselle taiteilijalle. Joku tuleva sukupolvi kun löytää Pertti Kurikan kuvan niin ihastelee miten häntä on pidetty kauniina.

Vierailija
709/1305 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä allekirjoita tuota, että keskivertomiesten mielestä yli 20 rasvaprosentti naisella on liikaa. Mulla on rasvaprosentti yli 20, eikä koskaan ole seurustelukumppaneilta/treffiseuralta tullut ikävää kommenttia. Olen kyllä käynyt useamman vuoden ajan säännöllisesti kuntosalilla ja nyt on tulleet ylemmät vatsalihaksetkin näkyviin, vaikka rasvaa löytyy.

Kuulostaa siltä, että sulla on kyllä vääränlaiset miehet olleet kierroksessa.

Vierailija
710/1305 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munakas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mike kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suski79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuka löi?

vitsivitsi!!

Mulla on ollut enemmän 5/5 kissoja kuin jukalla ja sulla yhteensä. Mutta voit tulla tänne selittään sitä hormonikehareiden paremmuutta, niin katotaan oikeasti kuka on se alpha. Mietit sitä verilammikossa sitten.

Noniin Viljami 12v, välitunti on ohi :'D

Vierailija
711/1305 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä läskien aloituksia voi hohhoijaa..

Vierailija
712/1305 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisella pitää olla reittä ja persettä, niin näyttää hyvältä. Ne on geeneissä eikä niitä urheilemalla saa.

Paitsi hormoneilla ja sitten on pää sekasin. Koettu on. Parempi olla sellanen kun on luonnostaan.

Vierailija
713/1305 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma käsityksesi suomen kielen perussanojen, eli yksinkertaisten  substantiivien yksinkertaisimmista sijapäätteistä ja taivutusmuodoista on vääristynyt, ap.

Pahalta näyttää, jo tuo otsikkosikin!

Vierailija
714/1305 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suski79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halveksi kuntosalilla kävijöitä, mutta jokseenkin koomista, että nykyään lihasten isoa kokoa pidetään synonyymina hyväkuntoisuudelle ja moni ei mitään muuta liikuntaa harrasta kuin käy salilla. Sitten kun pitäisi lähteä juoksemaan, niin tulee äitiä ikävä ensimmäisen kilometrin jälkeen reippaassa vauhdissa. Tuollainen ihminen ei ole hyvää kuntoa nähnytkään, vaikka näyttääkin urheilulliselta. 

En puutu ulkonäköasiaan enkä ole tuo edellinen, mutta kyllä lihasten koko usein todella kertoo kehon kunnosta jotain. Usein juoksuammattilaisillakin on aikamoiset lihakset. Itsekin huomasin hyvin selvästi, että juokseminen muuttui kevyemmäksi voimaharjoittelun aloittamisen jälkeen. Ennen olin harrastanut lähinnä aerobista urheilua, mutta juokseminen helpottui vasta voimaharjoittelun aloittamisen jälkeen.

Oletko nähnyt montakin lihaksikasta maratoonaria :)

Vierailija
715/1305 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta jo 50 sivua läskien selityksiä =D

Vierailija
716/1305 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä allekirjoita tuota, että keskivertomiesten mielestä yli 20 rasvaprosentti naisella on liikaa. Mulla on rasvaprosentti yli 20, eikä koskaan ole seurustelukumppaneilta/treffiseuralta tullut ikävää kommenttia. Olen kyllä käynyt useamman vuoden ajan säännöllisesti kuntosalilla ja nyt on tulleet ylemmät vatsalihaksetkin näkyviin, vaikka rasvaa löytyy.

Kuulostaa siltä, että sulla on kyllä vääränlaiset miehet olleet kierroksessa.

Pahasti on kyllä jollain vääristynyt käsitys naisen rasvaprosentista, sillä esimerkiksi huippu-urheilijanaisilla, joilla ei painoluokkakilpailua ole (hyppy- tai taitolajit), suositellaan rasvoiksi yleensä 15-20%. 

Vierailija
717/1305 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkapuhetta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön herkkuja ja teeenaan. Herkuilla tarkoitan n. 1-2 400g pussia karkkia viikossa, pari jäätelöä ja muuta pientä napostelua. Se on minusta aika iso määrä herkkuja. Syön normaalia ruokaa, mutta en juuri koskaan vaaleaa leipää tai pullaa.

Pyöräilen 20 km viikossa, käyn salilla 2xviikossa ja yhdessä kovassa jumpassa.

Olen todella "timmissä" kunnossa, lihakset erottuvat selkeästi, vatsassa ei ole rasvaa ja keskivartalo kovaa lihasta, käsivarret hyväkuntoiset, reidet vahvat ja lihaksikkaat. Vaikka minulla on 3 lasta ja ikää 30v.

Eiköhän tämä ole geeneistä kiinni miten liikkuminen kropassa näkyy. Sisarukseni ovat treenaamattominakin timmin ja lihaksikkaat näköisiä, en tiedä mistä johtuu!

Miehille ihan sama, ajatelkoot mitä ajattelevat!

No eihän se ihan sama ole.

Ilman urheilullista kroppaa olisit joutunut tyytymään matalatasoisempaan mieheen, vaikka niihin ei-komeisiin ja ei-menestyviin jotka nyt sivuutit kokonaan valkatessasi elämänkumppania.

Ja hyvä että sivuutti. Ihan oikein valita tasoisensa kumppani.

Vierailija
718/1305 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea. Mikä se mun käsitys on urheilullisesta naisvartalosta?

Yleensä vähän rasvaa ja pienet tissit. Ei sytytä. Poikkeuksiakin on.

Sinkkumies

Vierailija
719/1305 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miehien"?

Ohis, mutta joo. Argh.

Miehet --> miesten (esim. miesten vaatteet)

Lapset --> lasten (esim. lastensuojelu)

Juu. Kiristää pantaa kuulla näitä lapsien ( no ok, ystävä sä lapsien menee) ja miehien taivutuksia, kun olisi siisti oikopolkukin olemassa eli miesten, lasten, varsinkin nämä.

Vierailija
720/1305 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilullinen naisvartalo on URHEILULLINEN. Se, että on lihava ja hyväkuntoinen ei tarkoita sitä, että olisi urheilullinen vaan, että on lihava, mutta jollakin mittarilla kestävyys/lihas/whatever -kunto on hyvä ja sekin on melko suhteellista.

Tässä on esimerkki urheilullisesta nuoresta naisesta.

https://static8.depositphotos.com/1049680/1017/i/950/depositphotos_1017…

Tässä taas ylipainoisesta naisesta, joka harrastaa liikuntaa. (ei ole urheilullinen)

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/05/12/04/2892CC5400000578-0-image-m…

Eli miesten käsitys ei ole mitenkään virheellinen vaan täysin oikea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi