Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta on vääristynyt

Vierailija
25.09.2017 |

Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.

Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.

Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.

Kommentit (1305)

Vierailija
461/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät miehet ei tajuu, että vyötärölihavat mammat on urheilullisia. Niih!

Vierailija
462/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

reilupeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naiset provosoidutte näistä?

Tuossa ylläkin hobitti uhoaa laihduttamisestaan!

Ihan sama mitä painatte, pääasia on että hoidatte lapsenne, laskunne, lasten harrastukset, kodin ja työn. Ja aviomies voisi vähän auttaa niisdä ja hänetkin pitää hoitaa.

Antakaa nyt noiden urpojen näkemysten vajota omaan arvoonsa 😂

Eli mielestäsi 3cm keskipituista lyhyempää on ok mollata kääpiöksi.

Mielenkiintoista.

Koska pituuteen ei voi vaikuttaa mutta painoon voi, tuo tarkoittanee sitä että esim. 3kg ylipainoista naista on ok mollata ja häpäistä täysin vailla sääliä.

Mistä sinä erotat että nainen on juuri täsmälleen 3 kg ylipainoinen? Entä jos se haukkumasi nainen onkin vain 0,1 kg ylipainoinen? Entä jos se lihavana pitämäsi nainen onkin hommannut silikonit, eikä hänellä olekaan niin paljoa rasvaa kehossaan mitä olet absoluuttisella rasvanarvioimiskatseellasi arvioinut? Entä jos sillä "ylipainoisella" naisella on joku iso ja vahva bodarimies joka sattuu kuulemaan tuon kommentin ja vetää sinua pataan?

Mitä hittoa???

Naiset saa uhkaillakkin vielä täällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nimenomaan reiteviä naisia lihaviksi haukuttu. On liikaa rasvaa, jos on päärynävartaloinen, vaikka vyötärö olisikin kapea. Se kun ei luomakunnan kruunuille kelpaa, kun ei ole ne reidet tarpeeksi hoikat. Aiemmin ketjussa oli jossain kohtaa tiimalasivartaloisesta naisesta kuva, oli isot rinnat, muhkea lantio mutta kapea vyötärö, niin heti oli alla kommentti että pitäisi 15 kg laihduttaa. Todennäköisesti se tiimalasivartaloinen nainen joutuisi hänkin laihduttamaan vaikka maailman tappiin asti että saa reisiläskit pois.

Vierailija
464/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa sanottiin yhdysvaltalaista voimistelijaa tanakaksi ja muita urheilijoita haukuttiin miehiksi tai transvestiitiksi. Eli nainen joka ON oikeasti ammattiurheilija ei edes kelpaa, vaan pitää olla vartalo kuin sillä pitkänmatkanjuoksijalla. Muut ei kelpaa.

Vierailija
465/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa sanottiin yhdysvaltalaista voimistelijaa tanakaksi ja muita urheilijoita haukuttiin miehiksi tai transvestiitiksi. Eli nainen joka ON oikeasti ammattiurheilija ei edes kelpaa, vaan pitää olla vartalo kuin sillä pitkänmatkanjuoksijalla. Muut ei kelpaa.

Täällä on paljon ihmisiä palstalla ja kynnys esittää kärjistettyjä mielipiteitä on hyvin matala, johtuen siitä, että täällä voi kirjoittaa rekisteröimättömänä. Sellaisen naisen tai miehen kuvaa ei tänne pysty laittamaan, etteikö joku siitä jotain ikävää kirjoittaisi. 

Vierailija
466/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimainen kirjoitti:

Ylipaino on ylivoimaa.

Sikabulkki for life!

Alle satakiloset punnitaan neuvolassa?

Vierailija
467/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12121212 kirjoitti:

Tämä ketju kertoo hyvin mistä on kyse.

Sen sijaan että naiset tekisivät lihavuus- ja liikkumattomuusepidemialle jotain, he haluavat muuttaa termejä niin että ylipainoisuus ja huonokuntoisuus saataisiin kuulostamaan kivemmalta.

Jos me kutsutaan pullukkaa normaalivartaloiseksi niin onhan se kivempaa. Ja tokihan leimataan hoikka alipainoiseksi ja timmi epärealistiseksi, aivan kuten aikaisemmassa viestissä joku ehdottikin.

Laitetaanko korkeushypyssäkin rima metrin korkeudelle ja muutetaan mittataulukkoa niin että siinä lukee 200cm? Tulee kaikille kivempi olo vaikkei jaksaisi treenata sitä hyppäämistä.

Monilla naisilla on tämä tavoite "kaikille mukavammasta maailmasta". Vastustan kyseistä ajattelua.

Vierailija
468/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen.

Niin kuuluu, n. 15-25%. Ja miehellä taas 7-17%.

Palstamammojen versio on että naisella vähintään 40% ja miehellä taas korkeintaan kahdeksan..

Vierailija
469/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan seutu on kyllä hyvä mittari. Litteä ja ihraton vatsa on kaunis ja urheilulliseksi ei voi kyllä kutsua itseään jos vatsassa on makkara.

Vierailija
470/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kolmestäkympistä ylöspäin alkaa naisilla sitä vatsamakkaraa vaan kerääntyä. Naurettavan näköistä ja rumaa.

Vierailija
471/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kroppani on urheilullinen ja melko vähärasvainen. Rasvaprosentti on noin 12. Silti olen toimintakykyinen: minulla on säännölliset kuukautiset, ja olen terve ja hyvinvoiva.  Minulla on pienet rinnat, litteä vatsa ja pieni pyöreä peppu sekä lihaksikkaat reidet ja käsivarret. Liikun paljon: lähes joka päivä ja helposti 10 tuntia viikossa. Tällaista kroppaa ei tule satunnaisella lenkkeilyllä tai jumppailulla. Kroppaani ihailevat sekä miehet että naiset. Kroppani on muotoutunut tällaiseksi vähitellen vuosien aikana. En voisi kuvitella hankkivani hampaat irvessä salilla unelmakroppaa, vaan liikkuminen on minulle elämäntapa, ja se näkyy ulospäin. Uskon, että miehet ihailevat aktiivista, tervehenkistä naista, joka pitää liikkumisesta - siis sen lisäksi, että hyvännäköinen kroppa miellyttää silmää.

Vierailija
472/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä edelliseen, että olen yli 30-vuotias.

Vierailija
473/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en pysty kyllä yhtään allekirjottaa tota. Mua pidetään urheilullisen näköisenä ja olenkin urheilullinen, käyn salilla monta kertaa viikossa ja tanssin. Silti mun rasvaprosentti on juurikin jotain 21-22 luokkaa. Ei kukaan mies ole mua tukevana pitänyt. Salitreenillä olen kasvattanut käsiin lihakset ja pyöreän pepun, tekevät urheilullisen figuurin, vaikka ei millään kitudieetillä ole ja syö normaalisti ja on normaali rasvaprosentti. 

Vierailija
474/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas väännetään aivan turhasta asiasta.

Urheilullinen ei välttämättä tarkoita että näyttää urheilulliselta.

Itse olen urheilullinen mies, näytän urheilulliselta, pidän urheilullisista naisista jotka näyttävät urheilullisilta. Ongelma?

Vierailija
475/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kroppani on urheilullinen ja melko vähärasvainen. Rasvaprosentti on noin 12. Silti olen toimintakykyinen: minulla on säännölliset kuukautiset, ja olen terve ja hyvinvoiva.  Minulla on pienet rinnat, litteä vatsa ja pieni pyöreä peppu sekä lihaksikkaat reidet ja käsivarret. Liikun paljon: lähes joka päivä ja helposti 10 tuntia viikossa. Tällaista kroppaa ei tule satunnaisella lenkkeilyllä tai jumppailulla. Kroppaani ihailevat sekä miehet että naiset. Kroppani on muotoutunut tällaiseksi vähitellen vuosien aikana. En voisi kuvitella hankkivani hampaat irvessä salilla unelmakroppaa, vaan liikkuminen on minulle elämäntapa, ja se näkyy ulospäin. Uskon, että miehet ihailevat aktiivista, tervehenkistä naista, joka pitää liikkumisesta - siis sen lisäksi, että hyvännäköinen kroppa miellyttää silmää.

Vau! Sinulla varmasti olisi lahjoja fitnessurheiluun. Käytätkö jotain lisäravinteita tms hormonitoimintaa tukemaan?

Itselläni myös tulee kuukautiset vaikka olisiin kuinka laiha, mutta kilpirauhanen sekosi jo siitä kun BMI oli 19. Nyt on 22, rasvaprosentti myös vähän päälle 20 ja kilpirauhasarvot kunnossa.

Vierailija
476/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheilullinen nainen 22% kirjoitti:

Nyt en pysty kyllä yhtään allekirjottaa tota. Mua pidetään urheilullisen näköisenä ja olenkin urheilullinen, käyn salilla monta kertaa viikossa ja tanssin. Silti mun rasvaprosentti on juurikin jotain 21-22 luokkaa. Ei kukaan mies ole mua tukevana pitänyt. Salitreenillä olen kasvattanut käsiin lihakset ja pyöreän pepun, tekevät urheilullisen figuurin, vaikka ei millään kitudieetillä ole ja syö normaalisti ja on normaali rasvaprosentti. 

Kuulut varmasti niihin onnellisiin, joilla rasva jakautuu tasaisesti eikä esimerkiksi pelkästään keskivartaloon tai alavartaloon. Uskon että olet upean näköinen <3

Vierailija
477/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen urheilullinen mies, näytän urheilulliselta, pidän urheilullisista naisista jotka näyttävät urheilullisilta. Ongelma?

Ainakin se ettei liikunnallisille/urheilullisille nuoremmille miehille riitä liikunnallisia/urheilullisia naisia.

Koska näitä naisia on nuorissa ikäluokissa vähän, he hinnoittelevat liikkumisen muovaaman kroppansa korkealle. Tyypillisesti liikunnallinen/urheilullinen =<30v nainen edellyttää liikunnallisuuden/urheilullisuuden lisäksi mieheltä...

- geneettistä komeutta

- rahaa ja statusta

- molempia

Näin urheilullinen mies joka ei omaa pituutta, leveitä hartioita, jykevää leukaa, matalaa ääntä tai menestystä työelämässä joutuu katselemaan sohvaperunanaisia.

(Nelikymppisissä ja viisikymppisissä voi hyvin olla niinkin päin että naiset liikkuvat enemmän, en ole varma.)

Vierailija
478/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma havainto tähän väliin.. olen siis laiha nainen ja poikkeuksetta miehet on olettaneet, että harrastan urheilua ja nykyinen kehonrakennusta harrastava mieheni luuli samoin ja totesikin alussa "Varmasti harrastat urheilua kun oot tämmöisessä fitness kunnossa"..

Vierailija
479/1305 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä ihmettelen miksi miehet pitävät (vai luulevatko naiset, että miehet pitää koska media/fitness-buumi?) laihoista/hoikista naisista jos vaihtoehtona on muodokas ja kurvikas mama tarjolla. Joo, pieni osa on se hoikkia että muodokkaita, mutta ei naisella voi olla isot pylly/lanteita ja isoja rintoja jos ei ole vähän massaakin.

T. Chubbyfani Jape

No meitä naisia on kyllä joka lähtöön. Itsellä leveät lanteet ja rintava vaikka oisin alipainoinen eli painoindeksit alle 20. Johtuisiko pituudesta (176 cm). Lihaksia sain vasta kuntosalilla vähän mutta ns lihaksikasta musta ei millään saa.

Allekirjoitan kuitenkin ap:n väitteen siitä että pidetään hyväkuntoisena kun on hoikka vaikka ei harrastaisi mitään. Kun painoindeksit oli sellaista 20-22 olin eniten miesten mieleen nyt ehkä liian rintava kun painoindeksi n. 25. Ei pitäisi tehdä mitään arvioita urheilullisuudesta sen mukaan miltä päällepäin näyttää. Ja todellakin olen myös sitä mieltä että vääristyneet on nykyään miesten käsitykset naisten normaalivartaloista :(

Vierailija
480/1305 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se ettei liikunnallisille/urheilullisille nuoremmille miehille riitä liikunnallisia/urheilullisia naisia.

Blaablaablaa....

Näin urheilullinen mies joka ei omaa pituutta, leveitä hartioita, jykevää leukaa, matalaa ääntä tai menestystä työelämässä joutuu katselemaan sohvaperunanaisia.

Eihän joudu. Miksi joutuisi? Vai pitääkö väkisin olla jonkun kanssa joka ei miellytä? Etkö uskalla olla yksin?