Miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta on vääristynyt
Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.
Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.
Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.
Kommentit (1305)
Jos oletat että sinulla on OIKEUS pitkäsäärisiin kurvikaunottariin, niin et kyllä tule heitä tapamaan. Kyllä me naisetkin joudumme vaikka kuinka puunaamaan ulkonäköämme ja tekemään vaikka mitä ihmeellisempiä asioita ollaksemme viehättämpiä ja silti kuulemme olevamme selluperseitä tai lattarintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on muuten jännä, kun esimerkiksi tällä palstalla kysytään miesten kriteerejä naisille, sieltä tulee ehdoton ei koira- ja kissaihmisille ja perusteeksi sanotaan, että koko elämä pyörii sitten sen karvapallon ympärillä ja parisuhteelle ei jää aikaa. Sitten kuitenkin halutaan se fitnesstyttö, joka on viikossa 20 tuntia salilla ja ruokailut sun muut rytmittyvät täsmälleen sen urheilun ympärille. Onko se kissa kuitenkaan ihan niin sitova?
Ei kukaan ole salilla 20 tuntia viikossa. 3-4 tuntia treeniä per viikko ja normaalia kotiruokaa ihan tavalliseen tapaan, niin saa sellaisen vartalon, jota useimmat urheilullista vartaloa ihannoivat miehet himoitsevat.
Voi morjes. Näytäpä minulle edes yksi fitness-/urheilupimu, joka treenaa 3-4 tuntia viikossa ja syö NORMAALI KOTIRUOKAA. Huh huh. Hehän syövät normaalia kotiruokaa ehkä herkkuannoksena kerran kuukaudessa...
Tuo ignorantti ja ja todellisuudesta irrallaan oleva lausahdus on todella hyvä esimerkki miesten epärealistisesta ajatusmaailmasta, mitä tulee naisten ulkonäköön. He luulevat, että se unelmanaisen vartalo on salaatin ja puuronsyönnin sekä parin kevyen viikottaisen hölkkäyslenkin tulosta. Heillä ei ole pienintäkään käsitystä siitä, kuinka paljon aikaa, omistautumista, energiaa, panostusta ja uhrauksia fitness-tason vartalon hankkiminen ja ylläpito todella vaatii. Tähän päälle ripsien ja kynsien huollot, kulmien värjääminen, hiuslisäkkeet ja kosmetiikkatuotteiden kustantaminen ynnä muu puunaaminen. Tuskin nuo fitnessnaisetkaan heille kelpaavat täysin suihkunraikkaina punaisina helottavine kasvoineen, täynnä pieniä näppyjä. Kulmia ja ripsiä ei erota laisinkaan, piirteet ovat tylsät ja värittömät. Älkää myöskään unohtako fitnessnaisten keskuudessa yleistä ongelmaa: rintojen surkastumista. Miten tämä ongelma paikataan? No kalliilla silikoni-implanteilla tietysti. Halpaa eikö? Miksi edes yrittää takoa järkeä sellaisten tyyppien päähän, jotka eivät hahmota todellisuutta?
Ei tässä ollutkaan kyse fitness-kilpailijoista, vaan snoin, että 3-4 tunnin treenillä ja kotiruoalla saa vartalon, jota useimmat urheilullisesta vartalosta pitävät miehet himoitsevat. Olen ikäni harrastanut liikuntaa ja tiedän kyllä mistä puhun. En ymmärrä miksi naiset kuvittelevat jonkun fitness-kilpailijan kisakunnon olevan miesten naisihanne, vaikka todellinen ihanne urheilullisesta naisvartalosta on lähempänä tätä:
http://www.thebrofessional.net/wp-content/uploads/2014/09/Allison-Stokk…
Mulla ei ollu tuollainen vartalo siinäkään vaiheessa, kun urheilin 6-7 päivänä viikossa: rankkaa salia, pyöräilyä, uintia, luistelua, ratsastusta, juoksua jne. Lisäksi oksentelin useina päivinä ja paastosin, laskeskelin pakonomaisesti omenankin kalorit. Mulla ei ollu tommosta kroppaa siinäkään vaiheessa, kun olin ensin käyny luistelemassa yli 20 km, jonka jälkeen menin saunaan kylpytakki päällä hikoilemaan "ylimääräiset" pois, oksensin välissä mahani tyhjäksi. Saunan jälkeen join hieman vettä. Edes tuollaisen jälkeen mulla ei ollu seuraavana päivänä linkkaamasi kuvan kroppaa. Valitettavasti vartalomalli määrää ihan älyttömästi, millainen kroppa on mahdollista saavuttaa.
Tai noh, olisinhan minä saanut kuvan kaltaisen kropan, kun olisin riittävän pitkään elänyt 500 kalorilla ja urheillut joka päivä. Olisin silloin ollut tosin sairaalakunnossa noin niinkuin muuten.
Nykyään liikun edelleen säännöllisesti, käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, juoksen ja pyöräilen. Syön muuten normaalisti, mutta kasvisruokaa. Herkuttelen joskus. Rasvaprosentti on jotain 17, mutta edelleenkään minulla ei ole tuollaista kroppaa, mitä linkissäsi. Miehillä on todellakin vääristynyt kuva normaalista kropasta. Miesten normaali kroppa tarkoittaa mulle vakavaa syömishäiriötä.
Jos lainaamasi viestin lopussa on linkki, laita välilyönti tuon linkin loppuun, jotta lainaus menee oikein.
Allison Stokke oli esimerkki ihanteesta. Jos joku nainen laittaisi esimerkin ihanteesta, vaikkapa jonkun huippu-urheilijan kuvan, niin kuvitteletko, että ketjuun tulisi miehiä itkemään kuinka tuota ihannevartaloa ei joka ikinen mies voi pelkällä harrastepohjalla saavuttaa? Miten te naiset edes kehtaatte ruikuttaa noinkin normaalista ihannevartalosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://designtwitch.files.wordpress.com/2012/03/screen-shot-2012-03-06…
https://i.pinimg.com/736x/35/c7/15/35c7155d2c99d289da54306f67f23615--sh…
Sekä naisilla että miehillä on kylläkin, että siedettävän ja jopa hyvännäköisen vartalon voi saavuttaa lähes yksinomaan pelkällä ruokavaliolla, kunhan ei syö liikaa. Esim. kuvankaltaisen kropat ovat monien mielestä esteettisiä. Helpoiten tuohon tosiaan pääsee, kun katsoo, mitä suuhunsa pistää ja käy parin viikon välein kuntosalilla.
Minusta tuon miehen vartalo ei ole ihanteellinen.
Liian laiha.
Isommat lihakset ja hiukan rasvaa.
Pieni rasvakerros miehenkin lihasten päällä on ok, kunhan ei ole kaljamahaa.Minun mielestäni taas juuri hyvä kroppa. Mutta silti olen enemmän kyllä tapaillut niitä joilla on vähän mahaa. He hyväksyvät nämä minun paksut reiteni helpommin kuin joku kehonrakentaja.
No minä ehkä poikkeus lun tykkään isoista lihaksista.
Tosin en halveksi laihojakaan.
Toisille ihmisille sopii laihuus, toisille isot lihakset.
Laihuus yhdistettynä kaljamahaan ei kyllä sovi kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
12121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12121212 kirjoitti:
ps. kun naiset sanovat etteivät "miehet" pidä heidän kropastaan vaikka he olisivat normaalipainoisia ja liikunnallisia, tiedättekö miten tämä tulee lukea?
Aivan, siten etteivät _pitkät_ ja _komeat_ miehet pidä heidän kropastaan. Se tiimalasivartaloinen fitnesstyttö saa palkkioksi salilla käymisestä pitkän ja komean menestyjän etkä sinä saakaan, ja tuntuu niin väärältä että kelpaa vain tavismiehelle. Tokihan naisen pitää oletuksena saada 8/10 mies pelkästään olemalla nainen.
Jos olet pitkä ja romuluinen nainen niin kuuluuhan sinulle pitkä ja raamikas mies, jotta tuntisit itsesi siroksi ja naiselliseksi hänen rinnallaan.Ja toki jos olet lyhyt ja siro nainen niin kuuluuhan sinulle pitkä ja raamikas mies, koska vastakohdat ne täydentävät toisiaan ja tietysti jos alfan saat niin sellaisen otat.
Sinua nyt varmaan harmittaa kovasti, mutta minä päärynävartaloinen nainen olen seurustellut niiden sinun määrittelemien alfojen, eli ilmeisesti näiden pitkien miesten kanssa. Minulle tosin pituus ei ole mitenkään olennaista, mutta jostain syystä minua lähestyy miehet jotka ovat vähintään 25 cm pidempiä, olen myös tapaillut itseäni yli 40 cm pidempää miestä. Minulle kyllä kelpaisi lyhyempikin mies, pituus ei ole olennaista ja jos mies on pitkän lisäksi vielä harteikas, lihaksikas tai mahakas, niin se on enemmänkin jo vähän pelottavaa, koska mies on silloin jo niin älyttömän paljon isokokoisempi kuin minä lyhyt, vähän päälle 50 kiloinen nainen. En kuitenkaan halua rusentua kenenkään alle esimerkiksi intiimissä kontaktissa.
Minusta tuntuu että lyhyet miehet usein viehättyvät vähintään itsensä pituisista naisista. En sitten tiedä mistä tämä johtuu. Esimerkiksi yksi tuttu mies, joka on mieheksi kohtuullisen lyhyt, muistaakseni 166 cm on seurustellut aina itseään pidempien naisten kanssa, vaikka puolet naisista on kuitenkin häntä lyhyempiä.
Eli mitä tämä kertoo valituksista ettei kaikilla naisilla ole mahdollisuutta saavuttaa hyvää kroppaa?
Harrastit siis paljon liikuntaa ja komeat alfamiehet lähestyivät sinua.
Kerrohan nyt minulle, 167cm pituiselle ja kapeaharteiselle miehelle, mikä olisi hyvä treeniohjelma jolla saan pitkäsääriset kurvikuningattaret lähestymään minua?Ole mukava? Kehitä henkistä puoltasi. Ainakin tuo tuttu on todella sosiaalinen, helposti tutustuu uusiin ihmisiin. Olen tuntenut hänet tosin jo aivan teinistä lähtien joten saatan olla joillekin hänen puolilleen sokea. Hän kuitenkin tutustuu ennakkoluulottomasti monenlaisiin ihmisiin ja siksi varmaan tapaa myös monenlaisia ihmisiä, myös niitä häntä pidempiä kaunottaria.
Naiset antavat paljon enemmän miesten ulkonäön vikoja anteeksi ainakin sen perusteella mitä tuolla kaupungilla liikkuu pariskuntia. Huomattavasti useammin nainen on paremman näköinen pariskunnasta kuin toisin päin.
Paitsi ettei olekaan:
https://blogs.sas.com/content/sastraining/files/2014/10/okc_rating_curv…
https://blogs.sas.com/content/sastraining/files/2014/10/okc_rating_curv…
"Ole mukava? Kehitä henkistä puoltasi."
Eli myönnät suoraan että ilman pituutta mies ei voi olla komea. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.
Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.
Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.
ylivoimaisesti suurimman osan miehistä naisen ihanne vartalo ei todellakaan ole mikään fitness ammattilaisen vartalo lihas-säikeineen ja nollan rasvaprosentilla. Ei yhdenkään tuntemani. Käyn paljon salilla, kuten kaverini enkä juuri tunne niitä sohvaperuna miehiä, mutta silti kenenkään ihanne ei tuommoinen vartalo ole. Olen kyllä jo kolmekymppinen vanhus, joten ehkä noiden teinipoikien ihanne se sitten on, en tiedä.
Tuntuu että monet naiset laittavat itselleen ja toisilleen noita ihme laihuus vaatimuksia paljon enemmän, joidenkin instagramin muovi-nukke ja ankka-huuli julkkisten innoittamana.
Vierailija kirjoitti:
Jos oletat että sinulla on OIKEUS pitkäsäärisiin kurvikaunottariin, niin et kyllä tule heitä tapamaan. Kyllä me naisetkin joudumme vaikka kuinka puunaamaan ulkonäköämme ja tekemään vaikka mitä ihmeellisempiä asioita ollaksemme viehättämpiä ja silti kuulemme olevamme selluperseitä tai lattarintoja.
Puhutko sä ap:lle vai etkö osaa lainata viestejä?
Täälläkin moni nainen kehuu miten harrastaa joka päivä liikuntaa ja silti on kaukana noista "kauhean anorektisistä akoista!!", jotka on siis oikeasti vain timmejä ja jopa melko lihaksikkaita.
Niin kysymys herää, moniko teistä on elänyt terveellisesti koko ikänsä?
Eli lapsesta/teinistä asti liikuntaa+järkevä ruokavalio?
Voihan se olla, että jos olette heränneet vasta aikuisena liikkumaan ja olleet sitä ennen ylipainoisia/laihaläskejä = on vaikeampi saavuttaa tuollainen timmi kroppa, kuin ikänsä järkevästi syöneen ja liikkuneen.
Ja toisekseen, se liikunta on vain yksi työkalu, ei todellakaan tule unelmakroppaa vaikka miten liikkuu, jos ahmii liikaa suklaata, alkoholia, herkkuja, ruokaa, juustoja jne, mille monet naiset on persoja.
Ja huomaa miten pihalla moni nainen on kun puhutte "pitäs syädä 500 kaloria että näyttäs tolta!!" Joo, että ihan 0.5 kcal päivässä? Jospa söisitte sen 1500-2000 kcal ja päälle 200-500 kcal edestä liikuntaa/hyötyliikuntaa niin kyllä se kroppa muotoutuu.
Tosin jos sen kerran on antanut repsahtaa niin vaikeampaa se sitten on.
12121212 kirjoitti:
ps. kun naiset sanovat etteivät "miehet" pidä heidän kropastaan vaikka he olisivat normaalipainoisia ja liikunnallisia, tiedättekö miten tämä tulee lukea?
Aivan, siten etteivät _pitkät_ ja _komeat_ miehet pidä heidän kropastaan. Se tiimalasivartaloinen fitnesstyttö saa palkkioksi salilla käymisestä pitkän ja komean menestyjän etkä sinä saakaan, ja tuntuu niin väärältä että kelpaa vain tavismiehelle. Tokihan naisen pitää oletuksena saada 8/10 mies pelkästään olemalla nainen.
Jos olet pitkä ja romuluinen nainen niin kuuluuhan sinulle pitkä ja raamikas mies, jotta tuntisit itsesi siroksi ja naiselliseksi hänen rinnallaan.Ja toki jos olet lyhyt ja siro nainen niin kuuluuhan sinulle pitkä ja raamikas mies, koska vastakohdat ne täydentävät toisiaan ja tietysti jos alfan saat niin sellaisen otat.
Olen monta kertaa näissä keskusteluissa sanonut, että minä kauneusihanteeseen sopimattomana naisena en edes lähtisi tavoittelemaan sellaista miestä mitä pitäisin, tai mitä noin yleisesti pidetään, komeana. Koska tiedän etten sitä saisi. Mutta kun se tavallinen ja rumakin mies haluaa sen siron tytön ja valittaa naisenpuutettaan mikä lähemmin tarkasteltuna tarkoittaakin sitä että ei saa ulkonäköihanteensa mukaista naista ja jättää täysin huomaamatta ne tavalliset ja rumemmat naiset jotka rumemmankin miehen voisivat ottaa. Toinen juttu on sitten se, että esimerkiksi sinun ulosantisi on näitä aiheita koskevissa keskusteluissa ollut sitä tasoa että ei se ainakaan paranna mahdollisuuksiasi naisten suhteen. Jos olet sitä mieltä että ulkonäkösi tekee naisseuran löytämisen vaikeaksi niin kannattaako sitten ihan tarkoituksella vielä käyttäytyäkin mahdollisimman halveksivasti ja epä-älyllisesti? Sinulla on naisia karkottamassa paljon ulkonäköä suurempi haitta, ja se on uususkonto nimeltä miesasia. Tätä on sinulle yrittänyt sanoa moni nainen, mutta mikään ei mene läpi kun jo lähtökohtaisesti pidät meitä kaikkia jotakin alfaa metsästävinä pinnallisina valehtelijoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://designtwitch.files.wordpress.com/2012/03/screen-shot-2012-03-06…
https://i.pinimg.com/736x/35/c7/15/35c7155d2c99d289da54306f67f23615--sh…
Sekä naisilla että miehillä on kylläkin, että siedettävän ja jopa hyvännäköisen vartalon voi saavuttaa lähes yksinomaan pelkällä ruokavaliolla, kunhan ei syö liikaa. Esim. kuvankaltaisen kropat ovat monien mielestä esteettisiä. Helpoiten tuohon tosiaan pääsee, kun katsoo, mitä suuhunsa pistää ja käy parin viikon välein kuntosalilla.
Minusta tuon miehen vartalo ei ole ihanteellinen.
Liian laiha.
Isommat lihakset ja hiukan rasvaa.
Pieni rasvakerros miehenkin lihasten päällä on ok, kunhan ei ole kaljamahaa.Ihan ymmärrettävää, eikä edes tuon miehen vartaloa pelkällä ruokavaliolla oltu saavutettu. Ihanteellinen miesvartalo vaatii aina enemmän työtä kuin ihanteellinen naisvartalo, mutta jotenkin naiset silti onnistuvat uhriutumaan tässäkin asiassa. Naiset voittavat miehet uhriutumistaidoissa sata-nolla!!
http://i.imgur.com/F8ysm9X.jpg
Niin tämä :(.
Loistava kuva.
Kaiken lisäksi tuolla miehellä on top 1% geenit. Hartiat ovat luonnostaan leveät ja vaakatasossa, vyötärö joka korostaa V-mallista rintakehää, vatsalihakset kelpaisivat kehonrakennuskilpailuihin. 99% miehistä ei koskaan pääsisi edes lähelle tuota, millään treeniohjelmalla ja lisäravinteilla. Lihasten osaltahan tuossa ollaan aika lähellä sitä mitä ilman steroideja on mahdollista saavuttaa, n. 5-10 vuoden kovalla treenaamisella.
Kuvan nainen taas on vartaloltaan kaukana ihanteesta. Ei kapeaa vyötäröä, ei juuri naisellisia muotoja, hartiat leveämmät kuin lantio, jne. Ja silti vain pysymällä normaalipainoisena näyttää miesten silmissä hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
12121212 kirjoitti:
Olen monta kertaa näissä keskusteluissa sanonut, että minä kauneusihanteeseen sopimattomana naisena en edes lähtisi tavoittelemaan sellaista miestä mitä pitäisin, tai mitä noin yleisesti pidetään, komeana. Koska tiedän etten sitä saisi. Mutta kun se tavallinen ja rumakin mies haluaa sen siron tytön ja valittaa naisenpuutettaan mikä lähemmin tarkasteltuna tarkoittaakin sitä että ei saa ulkonäköihanteensa mukaista naista ja jättää täysin huomaamatta ne tavalliset ja rumemmat naiset jotka rumemmankin miehen voisivat ottaa. Toinen juttu on sitten se, että esimerkiksi sinun ulosantisi on näitä aiheita koskevissa keskusteluissa ollut sitä tasoa että ei se ainakaan paranna mahdollisuuksiasi naisten suhteen. Jos olet sitä mieltä että ulkonäkösi tekee naisseuran löytämisen vaikeaksi niin kannattaako sitten ihan tarkoituksella vielä käyttäytyäkin mahdollisimman halveksivasti ja epä-älyllisesti? Sinulla on naisia karkottamassa paljon ulkonäköä suurempi haitta, ja se on uususkonto nimeltä miesasia. Tätä on sinulle yrittänyt sanoa moni nainen, mutta mikään ei mene läpi kun jo lähtökohtaisesti pidät meitä kaikkia jotakin alfaa metsästävinä pinnallisina valehtelijoina.
Ongelma on siinä että kun nainen väittää hyväksyvänsä rumemmankin miehen, hän tarkoittaa kaikkea muuta paitsi yhtä miestyyppiä.
Pientä ja hintelää.
Siroa naista ei siis saa, koska siron naisen markkina-aro riittä isoihin ja raamikkaihin miehiin.
Romuluinen nainen haluaa vielä romuluisemman miehen näyttääkseen pienemmältä ja sirommalta.
Muhkumpi nainen haluaa vielä pulleamman miehen näyttääkseen pienemmältä ja sirommalta.
Pitkä ja hontelo nainen haluaa vielä pidemmän miehen näyttääkseen pienemmältä ja sirommalta.
Minulle kyllä kävisi mainiosti sellainen paksusäärinen nainen. Tai pitkä nainen. Ja toki pieni ja siro kävisi myös. Ainoa mikä ei käy on epäterveellisesti elävä nainen. Vyötäröllä ja vatsassa oleva ylipaino ei ole terveellistä, piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on muuten jännä, kun esimerkiksi tällä palstalla kysytään miesten kriteerejä naisille, sieltä tulee ehdoton ei koira- ja kissaihmisille ja perusteeksi sanotaan, että koko elämä pyörii sitten sen karvapallon ympärillä ja parisuhteelle ei jää aikaa. Sitten kuitenkin halutaan se fitnesstyttö, joka on viikossa 20 tuntia salilla ja ruokailut sun muut rytmittyvät täsmälleen sen urheilun ympärille. Onko se kissa kuitenkaan ihan niin sitova?
Ei kukaan ole salilla 20 tuntia viikossa. 3-4 tuntia treeniä per viikko ja normaalia kotiruokaa ihan tavalliseen tapaan, niin saa sellaisen vartalon, jota useimmat urheilullista vartaloa ihannoivat miehet himoitsevat.
Voi morjes. Näytäpä minulle edes yksi fitness-/urheilupimu, joka treenaa 3-4 tuntia viikossa ja syö NORMAALI KOTIRUOKAA. Huh huh. Hehän syövät normaalia kotiruokaa ehkä herkkuannoksena kerran kuukaudessa...
Tuo ignorantti ja ja todellisuudesta irrallaan oleva lausahdus on todella hyvä esimerkki miesten epärealistisesta ajatusmaailmasta, mitä tulee naisten ulkonäköön. He luulevat, että se unelmanaisen vartalo on salaatin ja puuronsyönnin sekä parin kevyen viikottaisen hölkkäyslenkin tulosta. Heillä ei ole pienintäkään käsitystä siitä, kuinka paljon aikaa, omistautumista, energiaa, panostusta ja uhrauksia fitness-tason vartalon hankkiminen ja ylläpito todella vaatii. Tähän päälle ripsien ja kynsien huollot, kulmien värjääminen, hiuslisäkkeet ja kosmetiikkatuotteiden kustantaminen ynnä muu puunaaminen. Tuskin nuo fitnessnaisetkaan heille kelpaavat täysin suihkunraikkaina punaisina helottavine kasvoineen, täynnä pieniä näppyjä. Kulmia ja ripsiä ei erota laisinkaan, piirteet ovat tylsät ja värittömät. Älkää myöskään unohtako fitnessnaisten keskuudessa yleistä ongelmaa: rintojen surkastumista. Miten tämä ongelma paikataan? No kalliilla silikoni-implanteilla tietysti. Halpaa eikö? Miksi edes yrittää takoa järkeä sellaisten tyyppien päähän, jotka eivät hahmota todellisuutta?
Ei tässä ollutkaan kyse fitness-kilpailijoista, vaan snoin, että 3-4 tunnin treenillä ja kotiruoalla saa vartalon, jota useimmat urheilullisesta vartalosta pitävät miehet himoitsevat. Olen ikäni harrastanut liikuntaa ja tiedän kyllä mistä puhun. En ymmärrä miksi naiset kuvittelevat jonkun fitness-kilpailijan kisakunnon olevan miesten naisihanne, vaikka todellinen ihanne urheilullisesta naisvartalosta on lähempänä tätä:
Mulla ei ollu tuollainen vartalo siinäkään vaiheessa, kun urheilin 6-7 päivänä viikossa: rankkaa salia, pyöräilyä, uintia, luistelua, ratsastusta, juoksua jne. Lisäksi oksentelin useina päivinä ja paastosin, laskeskelin pakonomaisesti omenankin kalorit. Mulla ei ollu tommosta kroppaa siinäkään vaiheessa, kun olin ensin käyny luistelemassa yli 20 km, jonka jälkeen menin saunaan kylpytakki päällä hikoilemaan "ylimääräiset" pois, oksensin välissä mahani tyhjäksi. Saunan jälkeen join hieman vettä. Edes tuollaisen jälkeen mulla ei ollu seuraavana päivänä linkkaamasi kuvan kroppaa. Valitettavasti vartalomalli määrää ihan älyttömästi, millainen kroppa on mahdollista saavuttaa.
Tai noh, olisinhan minä saanut kuvan kaltaisen kropan, kun olisin riittävän pitkään elänyt 500 kalorilla ja urheillut joka päivä. Olisin silloin ollut tosin sairaalakunnossa noin niinkuin muuten.
Nykyään liikun edelleen säännöllisesti, käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, juoksen ja pyöräilen. Syön muuten normaalisti, mutta kasvisruokaa. Herkuttelen joskus. Rasvaprosentti on jotain 17, mutta edelleenkään minulla ei ole tuollaista kroppaa, mitä linkissäsi. Miehillä on todellakin vääristynyt kuva normaalista kropasta. Miesten normaali kroppa tarkoittaa mulle vakavaa syömishäiriötä.
Jos lainaamasi viestin lopussa on linkki, laita välilyönti tuon linkin loppuun, jotta lainaus menee oikein.
Allison Stokke oli esimerkki ihanteesta. Jos joku nainen laittaisi esimerkin ihanteesta, vaikkapa jonkun huippu-urheilijan kuvan, niin kuvitteletko, että ketjuun tulisi miehiä itkemään kuinka tuota ihannevartaloa ei joka ikinen mies voi pelkällä harrastepohjalla saavuttaa? Miten te naiset edes kehtaatte ruikuttaa noinkin normaalista ihannevartalosta?
Sanoit samassa yhteydessä, että samanlaisen kropan saa sillä, kun käy viikossa tietyn verran salilla (oliko se nyt 4 tuntia yhteensä) ja katsomalla vähän mitä syö. Eli mitä tarkoitat? Ihannekroppaa, jota ei suurin osa voi treenistä ja syömisistä huolimatta saavuttaa? Kun kuitenkin kirjoitat, että tuollaisen saa ihan helposti. En ihan oikeasti ymmärrä.
Minä päätän ihan itse, millainen nainen silmääni miellyttää, sitä ei palstan kiukkuiset jutikat päätä.
Olen urheillut koko ikäni, silti läskit reidet. Mutta kun katson äitini puolen suvun naisia, niin kaikilla samanlainen kroppa, tai siis samanlainen jako siinä miten rasva asettuu. Huolimatta siitä onko hoikka, normaalipainoinen, lihava, urheilullinen, synnyttänyt, mitä tahansa. Reiteviä ja perseviä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin moni nainen kehuu miten harrastaa joka päivä liikuntaa ja silti on kaukana noista "kauhean anorektisistä akoista!!", jotka on siis oikeasti vain timmejä ja jopa melko lihaksikkaita.
Voihan se olla, että jos olette heränneet vasta aikuisena liikkumaan ja olleet sitä ennen ylipainoisia/laihaläskejä = on vaikeampi saavuttaa tuollainen timmi kroppa, kuin ikänsä järkevästi syöneen ja liikkuneen.
Ja toisekseen, se liikunta on vain yksi työkalu, ei todellakaan tule unelmakroppaa vaikka miten liikkuu, jos ahmii liikaa suklaata, alkoholia, herkkuja, ruokaa, juustoja jne, mille monet naiset on persoja.
Ja huomaa miten pihalla moni nainen on kun puhutte "pitäs syädä 500 kaloria että näyttäs tolta!!" Joo, että ihan 0.5 kcal päivässä? Jospa söisitte sen 1500-2000 kcal ja päälle 200-500 kcal edestä liikuntaa/hyötyliikuntaa niin kyllä se kroppa muotoutuu.
Bingo.
Suuri osa naisista on huomannut parikymppisenä että baareissa riittää kysyntää vaikka vetäisi sidukkaa ja antaisi jenkkakahvojen kasvaa. Sitten lapsen saamisen varjolla on "mamiuduttu" eli alettu mässäämään ("no kun raskauskilot") ja lopetettu liikunta ("no kun lapsen kanssa tulee liikuttua").
Kun on koko ikänsä tottunut elämään epäterveellisesti niin onhan se vaikeaa. Eikä vyötärökään palaudu sellaiseksi jollainen se voisi olla ilman repsahtamista.
Niille jotka ovat totutelleet elämään terveellisesti, se ei ole vaikeaa. Ja nyt puhutaankin pienestä vähemmistöstä.
Vierailija kirjoitti:
Olin teininä alipainoinen, koska minun ei annettu syödä kotona. Omilleni muutin 16-vuotiaana, jonka jälkeen sain lisää painoa, kun sain ostaa lastensuojelun turvaamilla rahoilla omat ruokani. Missään vaiheessa en ole ollut lihava. Kasvissyöjänä en syö mm. maitotuotteita.
T. Se ex syömishäiriöinen, joka ei vaan saa syömishäiriölläkään "normaalia ihannekroppaa"
Jos katsoo salilla ryhmäliikuntojen vetäjiä, niin siinähän sen huomaa, että on monenlaista. Toki niitä fitness-urheilijan näköisiä, mutta sitten myös isokokoisempia - ainakin minun kotisalillani. Esimerkiksi bodycombattia vetää järjestään isokokoisemmat tyypit, ja hyvin vetävät. Kyllä 1-2 pienikokoista bodycombat ohjaajaa löytyy myös, mutta huomaa selvästi että lajin ohjaaminen ei todellakaan jää siitä kiinni, että on """ylimääräistä""" (tuhat lainausmerkkiä, koska ihmisellä joka jaksaa ohjata tuntitolkulla jumppia putkeen ja bodycombatin tyyppistä, mielestäni erittäin rankkaa treeniä, ei VARMASTI ole mitään oikeasti ylimääräistä, jos paino kerran pysyy siinä samassa koko ajan ja kunto noin hyvänä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoit samassa yhteydessä, että samanlaisen kropan saa sillä, kun käy viikossa tietyn verran salilla (oliko se nyt 4 tuntia yhteensä) ja katsomalla vähän mitä syö. Eli mitä tarkoitat? Ihannekroppaa, jota ei suurin osa voi treenistä ja syömisistä huolimatta saavuttaa? Kun kuitenkin kirjoitat, että tuollaisen saa ihan helposti. En ihan oikeasti ymmärrä.
"3-4 tuntia treeniä per viikko ja normaalia kotiruokaa ihan tavalliseen tapaan, niin saa sellaisen vartalon, jota useimmat urheilullista vartaloa ihannoivat miehet himoitsevat"
Kuten huomaat, ei kukaan sanonut, että Allison Stokken kropan saisi tuolla treenimäärällä. Hyvän vartalon sillä kyllä saa, kun harjoittelee kovaa ja pitkäjänteisesti.
Mulla on sellainen luusto, että ihannevartaloon en pääse - siis siihen, missä nainen on siro. Isot luut = laihana olisin vain romuluisen näköinen.
Enpä ole tuosta välittänyt, olen normaalipainoinen ja treenaan ja pidän terveestä olosta ja siitä, miltä näytän. Nelikymppisenä siroluisista suurin osa on pyöreitä, itse olen samassa painossa vielä sopusuhtainen kun leveään kroppaan menee enemmän massaa.
Eivät nuo kaikki "jumppatuntien" vetäjät ole todellakaan urheilullisia. Huomaan heti kun sellaisen löysän tunnille menee ettei kunnon treeniä ole tulossa.
Mä olen itse urheilullinen. Lihakset erottuvat kun kyseistä lihasta käyttää muuten voisi sanoa että olen jotakin hentoisen ja jäntevän väliltä ja vielä sellaista reipasta naapurintyttö-matskua edelleen aikuisena naisena.
Ei se tee sinusta urheilullista jos käyt lenkillä muutaman kerran viikossa. Se pitää peruskunnon yllä. Urheilullinen ihminen liikkuu koko ajan. Ei siinä ehdi kerääntymään allit eikä selluliitti.
Voin jo paljon paremmin, kiitos