Miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta on vääristynyt
Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.
Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.
Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.
Kommentit (1305)
Tota, sanotaanko näin, että kandee odotella että oma ikäluokkasi alkaa selkeästi olemaan aikuinen, ja osaa jo muodostaa itse hekilökohtaiset mielipiteensä. Sitten vasta unelmien prinssiä etsimään. Ihan turha kuvitella että nykyaikana pystyy enää pariutumaan loppuelämäkseen kuin vasta yli 30-vuotiaana. Nuoremmat miehet, ja naiset, on niin kakaroita vielä että miettii vain tällaisia rasvaprosentteja, kun pitäisi puhua tunteista.
Nimitys laihaläski, on sama kuin esim. burkha. Sillä naiset arvostelevat toisiaan ja kilpailevat misseydestä. Enää ei riitä mikään muu kuin se että reenataan salilla pyllyä. Kaikelle muulle on joku haukkumanimi. Niin kauan kun naiset ova näin tyhmiä, ei tulla saavuttamaan naiselle samaa asemaa kuin miehelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on muuten jännä, kun esimerkiksi tällä palstalla kysytään miesten kriteerejä naisille, sieltä tulee ehdoton ei koira- ja kissaihmisille ja perusteeksi sanotaan, että koko elämä pyörii sitten sen karvapallon ympärillä ja parisuhteelle ei jää aikaa. Sitten kuitenkin halutaan se fitnesstyttö, joka on viikossa 20 tuntia salilla ja ruokailut sun muut rytmittyvät täsmälleen sen urheilun ympärille. Onko se kissa kuitenkaan ihan niin sitova?
Ei kukaan ole salilla 20 tuntia viikossa. 3-4 tuntia treeniä per viikko ja normaalia kotiruokaa ihan tavalliseen tapaan, niin saa sellaisen vartalon, jota useimmat urheilullista vartaloa ihannoivat miehet himoitsevat.
Voi morjes. Näytäpä minulle edes yksi fitness-/urheilupimu, joka treenaa 3-4 tuntia viikossa ja syö NORMAALI KOTIRUOKAA. Huh huh. Hehän syövät normaalia kotiruokaa ehkä herkkuannoksena kerran kuukaudessa...
Tuo ignorantti ja ja todellisuudesta irrallaan oleva lausahdus on todella hyvä esimerkki miesten epärealistisesta ajatusmaailmasta, mitä tulee naisten ulkonäköön. He luulevat, että se unelmanaisen vartalo on salaatin ja puuronsyönnin sekä parin kevyen viikottaisen hölkkäyslenkin tulosta. Heillä ei ole pienintäkään käsitystä siitä, kuinka paljon aikaa, omistautumista, energiaa, panostusta ja uhrauksia fitness-tason vartalon hankkiminen ja ylläpito todella vaatii. Tähän päälle ripsien ja kynsien huollot, kulmien värjääminen, hiuslisäkkeet ja kosmetiikkatuotteiden kustantaminen ynnä muu puunaaminen. Tuskin nuo fitnessnaisetkaan heille kelpaavat täysin suihkunraikkaina punaisina helottavine kasvoineen, täynnä pieniä näppyjä. Kulmia ja ripsiä ei erota laisinkaan, piirteet ovat tylsät ja värittömät. Älkää myöskään unohtako fitnessnaisten keskuudessa yleistä ongelmaa: rintojen surkastumista. Miten tämä ongelma paikataan? No kalliilla silikoni-implanteilla tietysti. Halpaa eikö? Miksi edes yrittää takoa järkeä sellaisten tyyppien päähän, jotka eivät hahmota todellisuutta?
Ei tässä ollutkaan kyse fitness-kilpailijoista, vaan snoin, että 3-4 tunnin treenillä ja kotiruoalla saa vartalon, jota useimmat urheilullisesta vartalosta pitävät miehet himoitsevat. Olen ikäni harrastanut liikuntaa ja tiedän kyllä mistä puhun. En ymmärrä miksi naiset kuvittelevat jonkun fitness-kilpailijan kisakunnon olevan miesten naisihanne, vaikka todellinen ihanne urheilullisesta naisvartalosta on lähempänä tätä:
http://www.thebrofessional.net/wp-content/uploads/2014/09/Allison-Stokk…
Mulla on tuollainen kroppa ja treenaan n. 4 krt/vkossa. Käyn ryhmäliikunnassa, salilla, joogassa. Syön normaalisti. Miehet tuntuu tykkäävän...
Mammojen selitykset vauhdissa :D "en minä ehdi liikkua kuin huippu urheilija.." hoikan, edes suht timmin vartalon saa jopa ihan ilman liikuntaa, tai niillä vaunulenkeillä. Juuri sellaisen mitä moni ihannoi, kunhan ei ole ylipainoa..
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen luusto, että ihannevartaloon en pääse - siis siihen, missä nainen on siro. Isot luut = laihana olisin vain romuluisen näköinen.
Enpä ole tuosta välittänyt, olen normaalipainoinen ja treenaan ja pidän terveestä olosta ja siitä, miltä näytän. Nelikymppisenä siroluisista suurin osa on pyöreitä, itse olen samassa painossa vielä sopusuhtainen kun leveään kroppaan menee enemmän massaa.
Nyt tuli kyllä sellaisia selittelyn helmiä, että ei voi kun nauraa! 😁 Isoista luista lähtien. En ole kyllä huomannut että "siroluiset" 40 täytettyään pääsääntöisesti muuttuisivat ylipainoisiksi.
Miten tästäkin pitää väkisin vääntää vain naisia koskeva "ongelma"? Asetetaan niitä ulkonäköihanteita ja paineita miestenkin kropalle. Miehet vain eivät purskahda niistä itkuun.
Ikävää että feminismi on lietsonut nykynaisista passiivisia itkijänaisia ja turhasta vinkujia. Tehkää enemmän ja valittakaa vähemmään!
Jos nyt ymmärrettäisiin se, että naisiakin on erilaisia ja erimuotoisia, joku painaa enemmän, joku vähemmän, joku saavuttaa sen täydellisen kropan helposti, joku ei koskaan.
Hieman huvitti, kun joku ( ilmeisesti mies) tässä ketjussa vaahtosi, että on biologinen mahdottomuus, että naisella olisi suora torso ja hartiat leveemmät kuin lantio. Ai niinkö? Eli sen lisäksi, että mulla on treenauksesta ja oikein syömisestä huolimatta läskinen kroppa, niin nyt se ei edes ole naisen kroppa alkuunkaan.
Joo, mulla kertyy siihen mahaan lähes kaikki ylimääräinen, ja mulla on suora kroppa, ei vyötäröä ollenkaan - vyötärönympärys on n. 80 cm, vaikka inbody-mittauksen mukaan mulla ei ole käytännössä lainkaan viskeraalista rasvaa. Tai ei se kroppa nyt enää niin suora ole, kun se 4 kertaa viikossa treenaus on leventänyt mun selkää ja hartioita niin, että semmoinen kiva veen muoto on tullut - ja ne hartiat todellakin on leveemmät kuin lantio.
Aika hemmetin ahtaaseen muottiin täällä yritetään naisia sulloa. Vaikka tää mun kroppa nyt jonkun mielestä olisikin biologinen mahdottomuus, niin sen verran nainen kai kuitenkin, että olen lapsiakin onnistunut saamaan.
T. Se salilla käyvä lenkkeilevä joogaaja.
Nuo tyhjäpää pumppaajat saa jättää omaan arvoonsa. On aivan sama montako lihasta kropan alaosassa on, kun tärkein on pään sisällä olevat aivot ja niiden käyttö. Mikään ei ole tyhjänpäiväisenpää kuin toisten ulkonäön arvostelu.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ymmärrettäisiin se, että naisiakin on erilaisia ja erimuotoisia, joku painaa enemmän, joku vähemmän, joku saavuttaa sen täydellisen kropan helposti, joku ei koskaan.
Hieman huvitti, kun joku ( ilmeisesti mies) tässä ketjussa vaahtosi, että on biologinen mahdottomuus, että naisella olisi suora torso ja hartiat leveemmät kuin lantio. Ai niinkö? Eli sen lisäksi, että mulla on treenauksesta ja oikein syömisestä huolimatta läskinen kroppa, niin nyt se ei edes ole naisen kroppa alkuunkaan.
Joo, mulla kertyy siihen mahaan lähes kaikki ylimääräinen, ja mulla on suora kroppa, ei vyötäröä ollenkaan - vyötärönympärys on n. 80 cm, vaikka inbody-mittauksen mukaan mulla ei ole käytännössä lainkaan viskeraalista rasvaa. Tai ei se kroppa nyt enää niin suora ole, kun se 4 kertaa viikossa treenaus on leventänyt mun selkää ja hartioita niin, että semmoinen kiva veen muoto on tullut - ja ne hartiat todellakin on leveemmät kuin lantio.
Aika hemmetin ahtaaseen muottiin täällä yritetään naisia sulloa. Vaikka tää mun kroppa nyt jonkun mielestä olisikin biologinen mahdottomuus, niin sen verran nainen kai kuitenkin, että olen lapsiakin onnistunut saamaan.
Ihmisiä on eri muotoisia ja painoisia, ja mikä mukavinta, niin painoa kuin muotoaan pystyy myös muokkaamaan. Hyvin harvassa ovat ne ihmiset, joiden ylipaino johtuisi muista syistä kuin vääristä elämäntavoista.
Tekisi mieli jopa postata kuva omasta mielestäni urheilullisesta kropastani, jonka olen saanut aikaan käymällä 3kertaa viikossa salilla. Joku väitti sen olevan mahdotonta.
Saisitte sitten peukuttaa, onko vai eikö. Ja haukkua😀
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli jopa postata kuva omasta mielestäni urheilullisesta kropastani, jonka olen saanut aikaan käymällä 3kertaa viikossa salilla. Joku väitti sen olevan mahdotonta.
Saisitte sitten peukuttaa, onko vai eikö. Ja haukkua😀
Laitapa kuva näytille. Peukutetaan (ja runkutetaan) sitä kuvaa sitten kimpassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin moni nainen kehuu miten harrastaa joka päivä liikuntaa ja silti on kaukana noista "kauhean anorektisistä akoista!!", jotka on siis oikeasti vain timmejä ja jopa melko lihaksikkaita.
Niin kysymys herää, moniko teistä on elänyt terveellisesti koko ikänsä?
Eli lapsesta/teinistä asti liikuntaa+järkevä ruokavalio?
Voihan se olla, että jos olette heränneet vasta aikuisena liikkumaan ja olleet sitä ennen ylipainoisia/laihaläskejä = on vaikeampi saavuttaa tuollainen timmi kroppa, kuin ikänsä järkevästi syöneen ja liikkuneen.
Ja toisekseen, se liikunta on vain yksi työkalu, ei todellakaan tule unelmakroppaa vaikka miten liikkuu, jos ahmii liikaa suklaata, alkoholia, herkkuja, ruokaa, juustoja jne, mille monet naiset on persoja.
Ja huomaa miten pihalla moni nainen on kun puhutte "pitäs syädä 500 kaloria että näyttäs tolta!!" Joo, että ihan 0.5 kcal päivässä? Jospa söisitte sen 1500-2000 kcal ja päälle 200-500 kcal edestä liikuntaa/hyötyliikuntaa niin kyllä se kroppa muotoutuu.
Tosin jos sen kerran on antanut repsahtaa niin vaikeampaa se sitten on.
Olin teininä alipainoinen, koska minun ei annettu syödä kotona. Omilleni muutin 16-vuotiaana, jonka jälkeen sain lisää painoa, kun sain ostaa lastensuojelun turvaamilla rahoilla omat ruokani. Missään vaiheessa en ole ollut lihava. Kasvissyöjänä en syö mm. maitotuotteita.
T. Se ex syömishäiriöinen, joka ei vaan saa syömishäiriölläkään "normaalia ihannekroppaa"
Näinhän se on.
Helppo tuomita kun ei tiedä toisten ihmisten taustoja.
Joku voi syödä oikeasti koska ei lapsena ole saanut kunnolla ruokaa.
T: normaali painoinen.
Se on "miesten", ei "miehien"!
Vierailija kirjoitti:
Se on "miesten", ei "miehien"!
Älä tuu pätee, jos et mitään mistään tiedä, tolvana!
sinäänsä ironista lukea tälläistä vinkumista kun joka toinen aloitus tällä palstalla on kritisointia miesten pienistä pippeleistä. Jommalle kummalle näistä ulkoisista seikoista voi sentään tehdä jotain :)
Miehet, pläp pläp plää...
Naiset, pläp pläp plää...
Jne. Palstakronik.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on eri muotoisia ja painoisia, ja mikä mukavinta, niin painoa kuin muotoaan pystyy myös muokkaamaan. Hyvin harvassa ovat ne ihmiset, joiden ylipaino johtuisi muista syistä kuin vääristä elämäntavoista.
Joo, mullakin on muoto muokkaantunut tuolla salilla - se hartialinja levisi, mutta esimerkiksi perse on edelleen latuska. Ja normaalipainosta huolimatta sitä läskiä on, ja vaatisi kaikkea muuta kuin terveelliset elämäntavat että siitä pääsisin.
Anorektisia mallejakin korjaillaan photoshopilla paremmin miesten silmää miellyttäviksi, usein rytäkässä katoaa naiselta raajoja tai mallin vyötärö on lopulta ohuempi kuin kaula, mutta hei, pari vaunulenkkiä viikossa riittää ja se, ettei koskaan, ikinä, edes lapsena, syö liikaa.
Itselleni on ihan yks hailee, mistä miehet pitävät, koska olen huomannut ettei se kaunis ja laiha ulkonäkö ole mikään tae siitä, että miehet kohtelisivat minua paremmin. Olen nuoruudessani ollut xs -kokoinen syömishäiriöinen (46kg/173 cm), jolloin miesystäväni haukkui minua rotevaksi, ja väitti, että häntä inhottaa katsella syömistäni, ja nyt olen ylipainoinen aikuinen nainen, joka ei enää moista kuuntele eikä huonosti käyttäytyvää miestä ota. Ruoka tuottaa minulle enemmän iloa kuin yksikään mies, joista on ollut tähän asti vain ainoastaan haittaa. Läskiksi haukkuminen on yksi naisvihan ja naisten kontrolloimisen muoto, ja sellaista harjoittavat miehet eivät kokemukseni mukaan piittaa lainkaan siitä, onko naisella ylimääräistä vai ei. He haukkuvat anorektikkoakin läskiksi, tyhmäksi, hulluksi ihan samalla tavalla kuin pulleampiakin naisia. Osa miehistä ilmeisesti tuntee itsensä maskuliiniseksi vain muita alistamalla.
Vierailija kirjoitti:
"Normaali hyvä kroppa", sellainen, joka oli yleinen vielä muutama vuosikymmen sitten, nähdään nykyään asiana, joka tulee saavuttaa ponnistelulla ja äärimmäisellä itsekurilla. Eli nyt puhutaan hoikasta olematta mitenkään erityisen treenattu tai viimeisen päälle kiristelty, jopa nykyisin parjattu "laihaläskikin" oli tila, joka ennen oli niin itsestäänselvyys, että sen ylläpitämistä ei nähty minään ponnisteluna.
Nykyisin taas tuntuu, että ihmiset ovat unohtaneet, ettei heidän ole pakko olla koko ajan syömässä. Suupalojen vahtimininen ei tarkoita kaikesta kieltäytymistä vaan sen ymmärtämistä, että jos syö 6 päivää viikossa terveellisesti, on oikeastaan sama, mitä 7. päivänä syö.
Samalla on unohtunut se, että hoikka vartalo on täysin mahdollinen ilman ylenmääräistä liikuntaa ja anoreksiaa. Sehän on vartalo, joka sekä miehillä että naisilla on hyvännäköinen ja jossa oikeanlaiset biologiset mittasuhteet tulevat esille.
Tämä on kyllä aivan totta ja kamalan surullista.. Nykyään ei noudateta yhtään ruokaympyrää, sehän on muuttunutkin. Nykyään vedetään hatusta mikä itselle sopii ja lytätään kaikki muu.
Olen esim. seurannut järkevien salikollien keskustelu miten syödä ennen treenejä, niin kyllä siellä vaan mainitaan pottua ja leipää protskun lisäksi. Normaalia ruokaa, ei mitään juomajauheita aina.
Seuraako kukaan enää syömisiään ajatuksella? Olen itse ollut aina hoikka ja mielestäni ja muiden mielestä syön aika paljonkin (myös työpaikan ylipainoisen mielestä). Nyt kun huvikseni aloin seurata kaloreita, että syön varmasti myös tarpeeksi ( aloitin pitkästä aikaa treenit), niin aika paljon pitäisi treenipäivänä syödä lisää, jotta lihoisin. Sen jälkeen olen alkanut ihmetellä, että millaisia määriä ihmiset oikein syö, että saavat lihottua?!
Ja täällä ilmeisesti on nyt keskitytty tuohon siroon kroppamalliin. Jos ette ole sellaisia, niin mitä siitä?! Miksi pitää selitellä?
Ei kaikkien kuulukaan tykätä yhdestä ja samasta, erilaisuus kunniaan. Tässä ei sitäpaitsi onneksi vaadita tykkäämään vaikka sairaalloisesta ylipainosta, joka on jo luokiteltu jossain (usa?) ihan sairaudeksi, ei joku kropan luontainen malli sentään ole epäterveellistä! Ja kenenkään kroppa ei ole luonnostaan epänormaalin lihava.
"Normaali hyvä kroppa", sellainen, joka oli yleinen vielä muutama vuosikymmen sitten, nähdään nykyään asiana, joka tulee saavuttaa ponnistelulla ja äärimmäisellä itsekurilla. Eli nyt puhutaan hoikasta olematta mitenkään erityisen treenattu tai viimeisen päälle kiristelty, jopa nykyisin parjattu "laihaläskikin" oli tila, joka ennen oli niin itsestäänselvyys, että sen ylläpitämistä ei nähty minään ponnisteluna.
Nykyisin taas tuntuu, että ihmiset ovat unohtaneet, ettei heidän ole pakko olla koko ajan syömässä. Suupalojen vahtimininen ei tarkoita kaikesta kieltäytymistä vaan sen ymmärtämistä, että jos syö 6 päivää viikossa terveellisesti, on oikeastaan sama, mitä 7. päivänä syö.
Samalla on unohtunut se, että hoikka vartalo on täysin mahdollinen ilman ylenmääräistä liikuntaa ja anoreksiaa. Sehän on vartalo, joka sekä miehillä että naisilla on hyvännäköinen ja jossa oikeanlaiset biologiset mittasuhteet tulevat esille.