Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Afikkalaisten kuŕja elämä on pelkkä myytti

Vierailija
24.09.2017 |

Myytti jota avustusjärjestöt mieluusti pitävät yllä. Tuohan tämä kurjuuden korostaminen heille leivän pöytään.

Niin kauan kuin muistan on kaivoihin kerätty rahaa. Avustusjärjetöt ei vaan ole näitä kaivoja tehneet. Loppuisi heidän oma bisnes jos tekisivät ne kaivot. Törkeää köyhien ihmisten kohtelua.

Ei mulla muuta.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne joskus rakennettiin huusseja, mutta paikalliset paskoivat mieluummin edelleen huussin viereen.

Vierailija
2/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvitti kerran kun näin dokumentin afrikkalais kylästä. Kylän läpi meni pieni joki ja siihen joen varteen ulostettiin ja heitettiin roskat. Sitten siitä joesta otettiin juomavettä. Ei tullut kenelläkään mieleen rakentaa pientä huussia tai edes monttua maahan mihin kakata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinne viety traktoreitakin ja opetettu niitä käyttämään, mutta avustusjärjestöjen poistuttua traktorit on jätetty ruostumaan ja palattu kuokkimaan maata selät köyryssä.

Vierailija
4/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustusraha menee yleensä diktaattorien omaan pohjattomaan kassaan. Siellä sitä sitten istutaan muurien sisällä, eletään luksuselämää ja muurien ulkopuolella on karu todellisuus.

Vierailija
5/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asuvien afikkalaisten kurja elämä?

Vierailija
6/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikka on aika helvetin iso manner - koko Eurooppa Ukraina mukaan luettuna mahtuu sen alueelle kolmeen kertaan (Venäjä kahteen) eikä tee edes tiukkaa. Se, että jossain afrikkalaisessa maassa menee paremmin tai jopa hyvin ei poista pulaa ja hätää toisesta maasta. Pelkästään etäisyydet ovat meidän pikkuriikkisella mantereella eläville ihmisille käsittämättömät.

Tuosta voi muuten vähän katsella sitä, minkä kokoisia maat todellisuudessa ovat - Mercator-kartat kun vääristävät aika paljon mittasuhteita.

https://thetruesize.com

Vierailija
7/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myytti jota avustusjärjestöt mieluusti pitävät yllä. Tuohan tämä kurjuuden korostaminen heille leivän pöytään.

Niin kauan kuin muistan on kaivoihin kerätty rahaa. Avustusjärjetöt ei vaan ole näitä kaivoja tehneet. Loppuisi heidän oma bisnes jos tekisivät ne kaivot. Törkeää köyhien ihmisten kohtelua.

Ei mulla muuta.

Joo, muistan myöskin jo ala-asteelta kaivorahakeräykset ja nälkäpäivät. Ihmeellistä, että rahaa kaadetaan eri hankkeisiin ja maanosa pysyy köyhänä vaikka on kultaa ja timantteja.

Vierailija
8/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo muinaiset afikkialaiset elivät varsin loistokasta elämää.

Vierailija
9/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko oikeasti että Afrikka on yksi maa, missä on muutama kylä?

Vierailija
10/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ilman minkäänlaista ilkeilyä oon miettinyt, miksi S*maliasta ei tule huippujuoksijoita, kuten Etiopiasta ja Keniasta? Ihan samanlaiset jalat on heilläkin, mikseivät urheile menestyksekkäästi?

Vierailija
11/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Afrikka on aika helvetin iso manner - koko Eurooppa Ukraina mukaan luettuna mahtuu sen alueelle kolmeen kertaan (Venäjä kahteen) eikä tee edes tiukkaa. Se, että jossain afrikkalaisessa maassa menee paremmin tai jopa hyvin ei poista pulaa ja hätää toisesta maasta. Pelkästään etäisyydet ovat meidän pikkuriikkisella mantereella eläville ihmisille käsittämättömät.

Tuosta voi muuten vähän katsella sitä, minkä kokoisia maat todellisuudessa ovat - Mercator-kartat kun vääristävät aika paljon mittasuhteita.

Okei, missä maissa menee paremmin? Ja siis kansalaisoikeuksista puhutaan.

Vierailija
12/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo muinaiset afikkialaiset elivät varsin loistokasta elämää.

Joo, joskus miekka ja kivi. Eivät ole pystyneet hyödyntämään kastelijärjestelmiä, maanviljelystä, teollisuutta, digitalisaatiota ym.

Vierailija
13/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, missä maissa menee paremmin? Ja siis kansalaisoikeuksista, yhdenvertaisuudesta ja rahasta puhutaan.

Vierailija
14/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeintä, mitä tiedän ovat tämänhetkiset mainokset televisiossa ja esim.Otto-automaatilla. Niissä pyydetään lahjoitusta köyhien maiden lapsille.

Yhdessäkin televisiomainoksessa pyydettiin testamenttilahjoitusta suoraan. Itse olen perintöni saanut, enkä kadehdi mitenkään. Mielestäni mainos yritti vedota nimenomaan lasten avulla vanhoihin ihmisiin, joilla voi itsellään olla rahahuolia.

Vierailija
15/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sitten Afrikkaan. Siellähän on luonnonvaroja eikä yhtään vaarallistakaan. Mukava elämä odottaa sinua, ap. Ei mulla muuta.

Vierailija
16/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa tietää mitkä maat Afrikassa ovat tasa-arvoisia?

Vierailija
17/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko ketjua. Siis onhan se okei rakentaa kaivoja, kunhan niistä sitten pidettäisiin huolta. Kunnossapitoa nekin tarvii.

Vierailija
18/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus itsekseni ihmetellyt tota miksi juuri Afrikkaan kerätään niin paljon rahaa ja vuosikausia. Eikä se ilmeisesti ole tuottanut tulosta niin miksi sitä jatketaan vaan?? Eikä Suomi ole ainut avustava maa vaan ihan maailmanlaajuisesti Afrikkaan kerätään rahaa.

Vierailija
19/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2016 DAC:n jäsenmaat antoivat kehitysapua yhteensä 142,6 miljardia dollaria (noin 129 miljardia euroa), mikä oli 8,9 % enemmän kuin vuonna 2015.[6]

Vierailija
20/49 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta.

Kokeile joskus laittaa jotain faktaakin viesteihin. Ei mulla muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi