Saako varattuna mennä treffeille (jonkun muun kanssa)?
Olen ollut avomieheni kanssa yhdessä nyt viisi vuotta. Viime perjantaina tapasin ystäväni kautta mukavan miehen yökerhossa ja vietimme koko illan yhdessä, siis kaverijoukon seassa. Mies pyysi nyt minua treffeille, ja mahanpohjassa kutkuttaa että minun ei pitäisi jättää tätä mahdollisuutta ottamatta. Mutta siis samaan aikaan kotona minulla möllöttää oma avokki, jolle tietenkin haluan olla uskollinen. Olisinpa sinkku!
Mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään voi myös olla oman kumppanin lisäksi seurustelukumppani, ihan normaalia.
Ennen kuin aloittaa ensimäistäkään suhdetta niin on ihan hyvä varmistaa, että pitääkö tuleva oma kumppani sitä "normaalina" vai ei. Olet kuvatus, olet käyttänyt avokkisi aikaa hukkaan jo pari vuotta. Hän olisi voinut jo löytää jonkun joka rakastaa häntä oikeasti, mutta sinun itsekkyytesi tähden hän on menettänyt vuosia. Olet hyväksikäyttänyt häntä.
Mitenkäs nämä treffit sujuivat? Oliko mitään seuraamuksia? Miten ap:llä menee nyt? Miltä tuntuu?
Saahan sitä parisuhteessa olevatkin tututua uusiin ihmisiin ja pitää vanhoihin yhteyttä vanhoihin kavereihinsa ja ystäviinsä. mutta lähteä uuden tuttavuuden (tai pidempi aikaisen ystvänsä) kanssa nimenomaisesti treffeille, niin siinä on vähän ikävä kaiku. - Sen sijaan, että sanosi vain haluavansa tavata, joskus toiste.... Treffit kun mieltää enempi tapahtumaksi, jossa hakee enemmän ja vähemmän tietoisesti kumppania. Ja ilm. seon tätä päivää, kun voi mm. netin deittipalstoilla törmätä ilmoituksiin, joissa sankari hakee itselleen ensi-sijassa uusia ystäviä.
Meillä oli vähän sama tilanne Veijon kanssa. Juteltiin siinä sitten punaviinipäissään kaikenlaista erään iltana ja keskusteltiin läpi, että mitä se PETTÄMINEN niinkuin käytännössä on. Yhteistuumin päätettin, että kädestä pitäminen kiinni, kevyt suutelu ja anaaliin ottaminen ei ole pettämistä ja anaaliinkin saa ottaa samalta tyypiltä vain 6 kertaa ja sitten pitää vaihtaa miestä/naista. Veijo siitä sitten lähti, jonkun baarissa kaveriporukassa tapaamansa Ilarin kanssa jonnekin darkroomiin? Ilmeisesti joku pelihuone, missä pitää seinässä olevien reikien kautta selvittää tiensä ulos. Veijo oli kyllä poikki sen ensimmäisen yön jälkeen, valitteli että peräsuoleen sattuu vähän ja tukkakin sillä oli ihan tahmea, kun kuulemma olivat ruiskineet hiuslakkaa siellä huoneessa niistä re'istä Veijon tukkaan ja naamalle.
Ei siinä mittään, Veijo on nyt käynyt siellä Yellow Rosessa mikälie pelihuone nyt onkaan, jokaikinen viikonloppu. Välillä tulee kotiin syömään ja rasvaamaan hanuriaan. Hyvin menee! Rakkautta!
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä parisuhteessa olevatkin tututua uusiin ihmisiin ja pitää vanhoihin yhteyttä vanhoihin kavereihinsa ja ystäviinsä. mutta lähteä uuden tuttavuuden (tai pidempi aikaisen ystvänsä) kanssa nimenomaisesti treffeille, niin siinä on vähän ikävä kaiku. - Sen sijaan, että sanosi vain haluavansa tavata, joskus toiste.... Treffit kun mieltää enempi tapahtumaksi, jossa hakee enemmän ja vähemmän tietoisesti kumppania. Ja ilm. seon tätä päivää, kun voi mm. netin deittipalstoilla törmätä ilmoituksiin, joissa sankari hakee itselleen ensi-sijassa uusia ystäviä.
Ihan sama miksi tapaamista kutsuu, aivan turha huijata itseään. Parisuhteessa oleva ihminen tietää kyllä, koska asiasta aiheutuu moraalinen dilemma: Silloin kun se toinen kiinnostaa muutenkin kuin kaverina... Ja jos silti lähtee kahdenväliseen tapaamiseen vaikka tämän itsekin huomaa, niin ollaan melko pitkällä pettämisen puolella.
Parisuhteessa ei pitäisi pettää. Petetyksi tuleminen tuntuu pahalta. Jos haluaa vierasta ja pitää silti nyxän, niin on fiksua ehdottaa nyxälle vapaata suhdetta. Jos se sopii molemmille, niin sitten se ei ole pettämistä. Jos se ei sovi nyxälle, niin sitten hän voi ruveta exäksi. Siinä nenettää nyxän, mutta ei satuta niin pahasti kuin pettäessä. Tiedän, kun olen pettäjän nyxä. Vielä vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs nämä treffit sujuivat? Oliko mitään seuraamuksia? Miten ap:llä menee nyt? Miltä tuntuu?
Onko ap vielä linjoilla? Kovin on hiljaista. Tuliko pakit? Menit innoissasi, vatsanpohja nipistellen, mutta mitään ei tapahtunutkaan? Mies ei halunnutkaan sinua? Hävettääkö?
Oletko yrittänyt puhua suhteenne tilasta nykyisen kanssa? Et ole siihen tyytyväinen joten olet vastaanottavainen uusille tunteille muita miehiä kohtaan. Nainen joka rakastaa miestään ei tee sellaista eikä anna niiden miestenkään elätellä toiveita muusta kuin kaveruudesta.
Jos/kun ero tulee, sinulla olisi uusi rivissä valikoituina, "ystävyysetäisyydellä" kärkkymässä, kun miehesi jää hämmästelemään että löysitpä nopeasti uuden.
Sun tarvitsee siis laittaa ensin suhde poikki tai siihen kuntoon että voit treffailla muita. Treffien pointti on katsoa onko kemiaa paritteluhommiin. Kavereita voi tapailla sitten ympyröissä joissa sellainen ei kävisi mielessäkään.
Vierailija kirjoitti:
En ole varma olenko kiinnostunut uudesta miehestä, uudesta kaverista vai ihan vaan sosiaalisesta menosta.
-ap
Tässä kohtaa mennään vikaan. Annat kuitenkin selvästi mahdollisuuden ja raotat vähän ovea ihastumiselle. Mukavia hetkiä ja pieni alustava kipinä on jo olemassa, katseita on vaihdettu, flirtti on jo alkanut ja nyt olet valmis kahdenkeskiseen tapaamiseen, missä nuo asiat ja tunteet saattavat syventyä. Se, että niin ei välttämättä käy "ihan vaan sosiaalinen meno", ei poista sitä tosiasiaa, että olet lähdössä pettämään. Täysin tietoisesti, koska kyselit asiaa jo täältäkin ja ymmärrät siten hyvin sen moraaliset ulottuvuudet.
En ymmärrä miksi edes kysyt asiaa. Etkö sinä todellakaan tiedä itse?
Siis, ihan tärkein asia on sinulle itsellesi selvittää ensin miten asiat ovat, ilman että sinun pitää kysellä muilta mielipiteitä.
Onhan näitä parisuhdeasioita monenlaisia, mut ainakin minun mielestäni todella hämmentävää jos joku on parisuhteessa, eikä tiedä mitkä asiat on oikein ja mitkä asiat on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään voi myös olla oman kumppanin lisäksi seurustelukumppani, ihan normaalia.
Ei voi olla. Ei ole nykyäänkään normaalia eikä sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Ristiriitaisia vastauksia. Järjellä ajateltuna en ikinä lähtisi uusille treffeille koska en haluaisi avokkini tekevän niin myöskään. Samalla mieleen tulee että mitä harmia yhdestä elokuvasta ja kahvikupillisesta on. Meillä ei kotona ole mennyt viime aikoina hirveän hyvin kun mies on paljon töissä ja opiskelee ja kaikki jännite on ollut pois suhteesta jo monta vuotta. Uusi mies vaikuttaa mukavalta ja samanhenkiseltä tyypiltä kuin nykyiset ystäväni. Ja onhan se kivaa käydä tuulettumassa, en vain halua johdattaa ketään tai satuttaa avokkia.
-ap
Kaikki jännite ollut suhteesta pois jo monta vuotta vaikka 5 vuotta vasta yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi edes kysyt asiaa. Etkö sinä todellakaan tiedä itse?
Siis, ihan tärkein asia on sinulle itsellesi selvittää ensin miten asiat ovat, ilman että sinun pitää kysellä muilta mielipiteitä.
Onhan näitä parisuhdeasioita monenlaisia, mut ainakin minun mielestäni todella hämmentävää jos joku on parisuhteessa, eikä tiedä mitkä asiat on oikein ja mitkä asiat on väärin.
Juuri näin. Tiedät ihan selvästi olevasi tekemässä väärin, kun asiaa jo muilta kyselet. Jos olisi ok ja kaveritapaaminen niin, et ajattelisi kahta kertaa. Olet todella ällöttävä.
Voi vittu nämä järkeillyt pettämiset on just niitä pahimpia.
Mitä väliä on yhdellä kahvikupilla, kai sitä nyt oluella voi käydä, eihän illallinen tarkoita mitään, kyllähän ihmiset elokuvissa käy, saahan sitä julkisella paikalla tavata, jne jne
Ja oikeasti sisimmässä tiedetään että nyt tässä olisi mahdollisuutta vähän muuhunkin ja lähdetään kokeilemaan miltä toinen mies tuntuu. Eihän noilla ulkoisilla seikoilla ja ympäristöllä nyt jumalauta ole mitään merkitystä! Itse tietää kyllä jos on lähdössä ruokkimaan ihastuksen tunnetta kumppanin selän takana.
Mun miehellä oli ilmeisesti kiinnostusta toiseen naiseen ja hän sitten tosiaan kysyi minulta saako pyytää tätä treffeille. Kaverimielessä tietenkin! Vieläkin sydämeni alkaa tykyttämään kun nyt ajattelen tuota hetkeä. Menin täysin pois tolaltani koska luulin että asia on jo käsitelty koska hän puoli vuotta aikaisemmin ehdotti avointa suhdetta ja kieltäydyin.
Eihän tuosta voi ajatella muuta kuin että sun naamaan on kyllästytty ja nyt olis mahis heittää verkot uusille vesille.
Tuosta on pian vuosi ja mä tossuja oon edelleen tässä suhteessa mutta nyt toivon että noin kävisi jälleen ja pääsisin kuvatuksesta helposti eroon.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä oli ilmeisesti kiinnostusta toiseen naiseen ja hän sitten tosiaan kysyi minulta saako pyytää tätä treffeille. Kaverimielessä tietenkin! Vieläkin sydämeni alkaa tykyttämään kun nyt ajattelen tuota hetkeä. Menin täysin pois tolaltani koska luulin että asia on jo käsitelty koska hän puoli vuotta aikaisemmin ehdotti avointa suhdetta ja kieltäydyin.
Eihän tuosta voi ajatella muuta kuin että sun naamaan on kyllästytty ja nyt olis mahis heittää verkot uusille vesille.
Tuosta on pian vuosi ja mä tossuja oon edelleen tässä suhteessa mutta nyt toivon että noin kävisi jälleen ja pääsisin kuvatuksesta helposti eroon.
Sympatiat sulle. Itse miehenä roikun juuri tuollaisen naisen kanssa, jolta tämänlaista paskaa tulee ainakin kerran vuodessa. Aina on jotain tapailuhaluja. Olemme luusereita.
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos siitä on yhdessä sovittu etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu nämä järkeillyt pettämiset on just niitä pahimpia.
Mitä väliä on yhdellä kahvikupilla, kai sitä nyt oluella voi käydä, eihän illallinen tarkoita mitään, kyllähän ihmiset elokuvissa käy, saahan sitä julkisella paikalla tavata, jne jne
Ja oikeasti sisimmässä tiedetään että nyt tässä olisi mahdollisuutta vähän muuhunkin ja lähdetään kokeilemaan miltä toinen mies tuntuu. Eihän noilla ulkoisilla seikoilla ja ympäristöllä nyt jumalauta ole mitään merkitystä! Itse tietää kyllä jos on lähdössä ruokkimaan ihastuksen tunnetta kumppanin selän takana.
Niin, mutta katsos tämänlaatuinen ihminen ei myönnä asiaa edes itselleen. Itsepetos on kovaa luokkaa, koska yleensä tällä tavalla harkiten ja muilta tukea sekä oikeutusta sivutapailuilleen hakeva pitää itseään hyvin moraalisena ja rehellisenä ihmisenä. Hän on jo perustelut itselleen miksi hän saa toimia näin.
Miksi tästä puuttuu vaihtoehto, että mene vaan, mutta kerro ensin miehellesi ja anna hänen tehdä omat päätöksensä.
Toki menet treffeille. Muista vaan ensin kysyä omalta mieheltä lupa. Ole huoletta, kaikki mene putkeen. Mikä tässä muka voisi mennä pieleen? Hauskaa treffi-iltaa.
:DD