Sain täällä tappouhkauksen
Ei pelota, mutta kyllä se vähän kolahti. Jäin miettimään asioita vähän syvemmin, mutta ei kai kaikkea voi ymmärtää, eikä ilmeisesti pidäkkään.
Kommentit (49)
Se olin minä. Olisin voinut käsitellä sen, että eräät sanasi loukkasivat ja satuttivat minua fiksumminkin.
Anteeksi, selvitetäänkö tämä nyt tässä, ap, niin minäkin opin jotain.
Se, joka tunnisti itsensä
Vierailija kirjoitti:
Älä missään nimessä kerro lisää, ketään ei etenkään nyt kiinnosta.
:D
Vierailija kirjoitti:
Hei se oli kaikille. muakin vähän kyllä pelottaa, mutta ei anneta pelolle valtaa.
Joo, avainnippua kannattaa helistellä, hah hah hah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei se oli kaikille. muakin vähän kyllä pelottaa, mutta ei anneta pelolle valtaa.
Joo, avainnippua kannattaa helistellä, hah hah hah.
öö kuumotus, avaimet kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija uhkasi Vierailijaa ja nyt Vierailija on järkyttynyt...
Niinpä niin. Vierailijahan saa kuvitella olevansa anonyymi, kun uhkailee nimettömänä netissä. Uhkailu on rikos. Jos uhkailtu kokee todellista pelkoa uhkailun vuoksi, on rikos tapahtunut. Ei siinä kysytä uhkailtiinko läpällä tai anonyyminä.
Vierailija kirjoitti:
Se olin minä. Olisin voinut käsitellä sen, että eräät sanasi loukkasivat ja satuttivat minua fiksumminkin.
Selitä sitten poliisikuulustelussa motiivisi.
Vierailija kirjoitti:
Saat anteeksi ja pyydän anteeksi jos loukkasin sinua. Niillä keinoilla itse selvisin, mutta kaikki ei ilmeisesti selviä. Älä ikinä enää uhkaa kenenkään henkeä ja tsemppejä tulevaan. T:Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, joka tunnisti itsensäSaat anteeksi ja pyydän anteeksi jos loukkasin sinua. Niillä keinoilla itse selvisin, mutta kaikki ei ilmeisesti selviä. Älä ikinä enää uhkaa kenenkään henkeä ja tsemppejä tulevaan. T:Ap
Okei. Kiitos kun sinä kuulit loukanneesi minua, mitä minäkään en tietenkään toivonut tapahtuvan. En varmasti uhkaa, jos opin kertomaan ennemmin siitä, että koin loukkauksen, eli omista tunteistani. Vain niin moni ottaa sellainen koviksen puolustelijan roolin, jos koitan ja jatkaa loukkaamistaan. Siinä on tullut opittua tunteettomaksi heitä kohtaan, mutta osuin kohdallasi vikaan. Et ollut puolustelija, vaan ymmärsit. Kaikkea hyvää myös sinulle.
Nyt kiinnostaa mistä oli kyse kun kumpikin oli valmis selvittämään asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija uhkasi Vierailijaa ja nyt Vierailija on järkyttynyt...
Niinpä niin. Vierailijahan saa kuvitella olevansa anonyymi, kun uhkailee nimettömänä netissä. Uhkailu on rikos. Jos uhkailtu kokee todellista pelkoa uhkailun vuoksi, on rikos tapahtunut. Ei siinä kysytä uhkailtiinko läpällä tai anonyyminä.
Mitään rikosta ei tapahdu jos, joku uhkailee nimimerkillä Vierailija nimimerkkiä Vierailija. Myöskään kunnianloukkaus ei ole tässä yhteydessä mahdollinen. Siksi voinkin huoletta todeta, että olet pedofiili. Nyt sinä voit printata tämän viestin ja viedä sen poliisiasemalle ja kokeilla rikosilmoituksen tekoa.
Oikeastaan sait nyt ap minut miettimään omaa tunteettomuuttani, joka siis ei ole persoonaani mielestäni, mutta jota koen silti hyvin helposti, näköjään, tunnistamatta sitä edes tunteettomuudeksi. Pitääpä miettiä sitä lisää, koska se ilmeisesti vain ja ainoastaan satuttaa myös minua itseäni. Sen lisäksi jos satutan sillä syyttömiä.
Se, joka tunnisti itsensä.
Siis täällä, anonyymipalstalla, joku uhkasi tappaa sinut? Rauhoitu ,ystävä hyvä. Se kuuluu näillä foorumeilla asiaan. Hullut ovat irti, hallituksen säästöjen vuoksi, pakkohoidosta on vähennetty niin paljon paikkoja,että suomessa on avohoidossa kymmeniätuhansia psykoosipotilaita. Joita asutetaan säätiöiden jälleenvuokraamiin asuntoihin, osaketaloihin yms.
Ilmota modelle ja tee rikosilmoitus. Voi tehdä anonyymisti.
Käytännössä poliisi ei voi asialle muuta, kuin edellyttää parempaa moderointia ja siinä kohtaa laki velvoittaa ylläpitoa.
Tää on muutenkin ihan outo keskustelufoorumi, kun kirjoittajilla ei ole mitään tunnistautumisvelvoitetta. En usko, että voi ollaa pitkään näin muutenkaan... Anonyymius on mahdollista silti toteuttaa, mutta rikoksen tapahtuessa poliisilla on silloin mahdollisuus selvittää kirjoittelijan henkilöllisyys, jos perusteet on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Siis täällä, anonyymipalstalla, joku uhkasi tappaa sinut? Rauhoitu ,ystävä hyvä. Se kuuluu näillä foorumeilla asiaan. Hullut ovat irti, hallituksen säästöjen vuoksi, pakkohoidosta on vähennetty niin paljon paikkoja,että suomessa on avohoidossa kymmeniätuhansia psykoosipotilaita. Joita asutetaan säätiöiden jälleenvuokraamiin asuntoihin, osaketaloihin yms.
Ihmisiä täälläkin ollaan. Kun et tiedä, mistä on kysymys, niin älä ala mitätöidä toisen tunteita.
Ja bannejakaan ei kai voi tehokkaasti jakaa ellei tunnistautumista ole...
Anonyymi palsta niin Eli anonyymi uhkaa toista anonyymiä. Ja sitten anonyymi pyytää toiselta anteeksi.
Eikö voisi vain ilmiantaa asiattomat?¿?
Vierailija kirjoitti:
Anonyymi palsta niin Eli anonyymi uhkaa toista anonyymiä. Ja sitten anonyymi pyytää toiselta anteeksi.
Eikö voisi vain ilmiantaa asiattomat?¿?
Mitä sitten, että ollaan anonyymejä? On minunkin tunteitani joku anonyymi täällä joskus loukannut. Kyllä mä tiedän, että siellä kirjoittaa ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksesi vaan että
a) uhkailut on laittomia - anonyymipalsta ei vaikuta asiaan. vastuu on kirjoittajan.
b) näin moderoitu ja valvomaton palsta on tulkinnanvaraisesti jo nyt viittä vaille laiton - tulkinta kallistuu varmasti laittoman puolelle, jos rikolliseksi katsottavat uhkailut olisivat yleisiä, jatkuvia tai vakavia. sisällön julkaisun vastuu on ylläpitäjän.
Väitän ihan vakavissani, ettei ole kaukana se aika, kun palstasta vastaavat joutuvat tosissaan päivittämään tämän systeemin nykyajan vaatimusten tasalle. Oman juridisen turvansa vuoksi.
Olisiko kannattanut toimia toisin? :)