Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä jos klarna ei laskuta.

Vierailija
23.09.2017 |

Muistelen että klarnan olisi pitänyt laskuttaa minua jo syyskuun alussa, mutta ei ole laskua kuulunut. Jätänkö asian sikseen?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, no niin no niin. Tutkin tarkemmin tuota omaklarnaa ja kyllä siellä oli näkyvissä ostokseni. Kuukausilaskua siellä tosin ei ollut näkyvissä, ja en ole sitä myöskään postin kautta saanut. Otin sitten yhteyttä etten joudu vaikeuksiin, heh.

Ihailtavan suomalaista rehellisyyttä. Tosin mielestäni typerää olla reilu suuryhtiötä kohtaan.

"Hei ette oo muistaneet periä multa maksua".

Voi että.

Vierailija
22/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin alkuvuonna Wishiltä kännykän kuoria ym. halpaa krääsää, osa tavaroista ei koskaan saapunut perille, eikä myöskään laskua. Sitten aloin kysellä laskun perään ja sieltä vastattiin että löytyvät oma klarnasta, enpä ollut tiennyt että tuollainen pitää itse älytä ladata että näkee laskunsa , sieltähän ne erääntyneet laskut löytyivät. Mitään erittelyn en saanut pyydettäessä, vaikka olisin halunnut tietää että maksanko myös toimittamattomista tavaroista.

Korkohan noilla on myös ihan järkkyy, kyllä tulee kiinakrääsälle hintaa.

En enää tilaa mistään verkkokaupasta jos laskuttajana on Klarna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksette maksa ostoksia heti kortilla tai verkkopankissa? Mä en ole ikinä käyttänyt klarnaa vaikka paljon netistä tilaankin. Helpompi pysyä kartalla muutenkin omasta raha-tilanteesta kun maksaa ostoksen heti eikä jää odottamaan jotain laskua. Jos haluatte maksaa vasta ostoksen saatuanne niin eikös voisi maksaa luottokortilla, sehän erääntyy maksettavaksi vasta muutaman viikon kuluttua.

Vierailija
24/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, no niin no niin. Tutkin tarkemmin tuota omaklarnaa ja kyllä siellä oli näkyvissä ostokseni. Kuukausilaskua siellä tosin ei ollut näkyvissä, ja en ole sitä myöskään postin kautta saanut. Otin sitten yhteyttä etten joudu vaikeuksiin, heh.

Ihailtavan suomalaista rehellisyyttä. Tosin mielestäni typerää olla reilu suuryhtiötä kohtaan.

"Hei ette oo muistaneet periä multa maksua".

Voi että.

Reps. Omia oikeuksianihan minä tässä ajattelen. Mieluummin maksan ostoksistani oman summan, kuin karhun +30e myöhemmin tai pahimmassa tapauksessa maksuhäiriömerkinnän. 

Vierailija
25/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haha tyhmä, se on siellä omaklarnassa ja nyt saat maksumuistutuksen tuosta päällisiksi. toi on petoksen yritys vähintään. luuletko ettei verkkokauppa huomaa kun yks asiakas ei ookkaan maksanu?

haha tyhmä, omaklarnan kautta ei pysty kyseistä laskua maksamaan eivätkä ole lähettäneet paperista.

turpa kiinni rikollinen. sietäisit saada ison sakon tosta, varas.

Vierailija
26/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksette maksa ostoksia heti kortilla tai verkkopankissa? Mä en ole ikinä käyttänyt klarnaa vaikka paljon netistä tilaankin. Helpompi pysyä kartalla muutenkin omasta raha-tilanteesta kun maksaa ostoksen heti eikä jää odottamaan jotain laskua. Jos haluatte maksaa vasta ostoksen saatuanne niin eikös voisi maksaa luottokortilla, sehän erääntyy maksettavaksi vasta muutaman viikon kuluttua.

Palautan aika paljon tuotteita. Jos maksan heti niin joudun usein odottamaan liikaa maksettuja useita viikkoja. Esim. palautin topshopin farkkutakin heinäkuussa, muistaakseni heinäkuun alussa. Maksoivat takaisin tällä viikolla. 

Vierailija
27/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haha tyhmä, se on siellä omaklarnassa ja nyt saat maksumuistutuksen tuosta päällisiksi. toi on petoksen yritys vähintään. luuletko ettei verkkokauppa huomaa kun yks asiakas ei ookkaan maksanu?

haha tyhmä, omaklarnan kautta ei pysty kyseistä laskua maksamaan eivätkä ole lähettäneet paperista.

Mitä te oikein ajattelette? kun sanoin että 'jätänkö asian sikseen' tarkoitin että odotanko vielä että tuleeko sieltä esim toista laskua, vai pitääkö alkaa välittömästi selvittämään. 

Vierailija
28/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla maksaa kortilla heti mitään, varsinkaan ulkomailta tilatessani, koska niitä rahoja on todella vaikea saada takaisin jos firma menee konkurssiin tai paketti hukkuu postissa tms. Luottokortilla on kaikkein järkevintä tilata, mutta opiskelijana minulla ei sellaista ole. Joten ihan mielellään otan laskulla.

Kyllä Klarna on ok, mutta pitää itse olla kartalla siitä että lasku tulee ja olla yhteydessä jos ei tule. Itse tilailen kuitenkin aika harvoin mitään, niin ei ole sinänsä ongelma. Olisi Klarnalla parantamisen varaa, mutta kyllä sen kanssa pärjää, parempi niin kuin maksaa suoraan tililtä mitään ennen tavaran saamista.

Vierailija
29/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ollut ongelmia Klarnan laskujen kanssa ja kun monissa nettikaupoissa ei tule edes lisämaksua niin valitsen monesti sen. Zalandosta tilatessa laskun tiedot näkyvät jo heti tilauksen jälkeen omalla Zalandon sivullani. Postissakin laskut ovat aina tulleet ajoissa, joskus on kestänyt vähän pidempään, mutta perille ovat tulleet.

Vierailija
30/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä asiantuntevasta ja älykkäästä kommentista, nettianonyymi. 

Vierailija
31/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytin Klarnaa kun ei ole luottokorttia ja piti saada ompelukone että on edes ehjiä vaatteita päälle laittaa työnhakuun. Siksi.

Vierailija
32/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut klarnan asiakas pitkään. Ostin kesällä tietokoneen sekä astianpesukoneen kuukausilaskuun ja soittelin viime viikolla perään kun laskua ei ollut sähköpostissa, ei normaalipostissa eikä edes oma klarnassa.

Joo, siellähän oli jo karhut ja kaikki, laskut lähetetty yhtäkkiä johonkin sähköpostiin jota olen viimeksi käyttänyt 5v sitten. :O

Vierailija
33/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytin Klarnaa kun ei ole luottokorttia ja piti saada ompelukone että on edes ehjiä vaatteita päälle laittaa työnhakuun. Siksi.

Jos on köyhä, on ihan järjetöntä ostaa uusi ompelukone, todennäköisesti vielä osamaksulla. Kirpparilta saa siistejä vaatteita parilla eurolla ja työhaastatteluun voi ostaa vaikka uudet h&m:ltä. Rikkinäiset voi korjata neulalla ja langalla.

Vierailija
34/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on köyhä, on ihan järjetöntä ostaa uusi ompelukone, todennäköisesti vielä osamaksulla. Kirpparilta saa siistejä vaatteita parilla eurolla ja työhaastatteluun voi ostaa vaikka uudet h&m:ltä. Rikkinäiset voi korjata neulalla ja langalla.

Miksi on järjetöntä? Ostin köyhänä osamaksulla joskus jotain ja sain ne kyllä maksettua. Helpottaa vaan ku saa maksaa vähän kerrallaan. 

Vierailija
35/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klarnalla on ostajan turva tjsp, vastaava kuin luottokortin ostajan turva. Itse en halua antaa luottokortin tietoja kaikille verkkokaupoille, joissa asioin. Lisäksi tilanteissa, joissa ostoksia palauttaa, on Klarna luottokorttia parempi: palautus ilmoitetaan Klarnalle ja laskutus jää odottamaan palautuksen kuittausta verkkokaupalta.

Vierailija
36/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei,

omaklarnassa olen käynyt ja siellä ei näy mitään.

Onko sulla käytössä useampi säpo?

Ostoksia tehdessä käytän aina samaa.

Katso roskapostikansio / spam.

Yllättävän moni ei tajua tsekata sitä ikinä, saati edes tietää että sellainen on.

T. Verkkokaupassa töissä

Vierailija
37/37 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valitset Klarna laskun, lähetämme laskun siihen sähköpostiosoitteeseen, jota käytät tilausta tehdessäsi. 14 vuorokauden lasku lähetetään heti, kun verkkokauppa lähettää tilaamasi tuotteet. Jos tarvitset lisää maksuaikaa, voit siirtää eräpäivää maksutta 10 päivää kirjautumalla osoitteessa www.klarna.fi tilauksessa käyttämälläsi sähköpostiosoitteella, tai ottamalla yhteyttä Klarnaan. 

Mikäli olet valinnut jonkin maksukampanjan, tai esimerkiksi kuukausittaisen erämaksun, lähetämme laskun postitse siihen osoitteeseen, jonka olet meille viimeksi itse ilmoittanut. Koko velka ei suinkaan eräänny, jos maksusi myöhästyy kaksi viikkoa, vaan lähetämme normaalisti muistutuslaskun 14 vuorokautta eräpäivän jälkeen. 

Jos tiedät, että olet tilannut jotakin, mutta et ole saanut laskua, kannattaa tosiaan olla yhteydessä asiakaspalveluumme osoitteessa www.klarna.fi chatin kautta, hello@klarna.fi tai puhelimitse soittamalla asiakaspalveluumme (+358) 09 425 99771 ma-pe 8:00-18:00.

Hyvää syksyä kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi