Mitä vastaat esim. harrastusporukassa kun joku kysyy ammattiasi tai työstäsi etkä halua paljastaa sitä?
Mitä vastaat esim. harrastusporukoissa kun joku kysyy ammattiasi etkä halua paljastaa sitä? On monia tapoja vastata asiallisesti paljastamatta ammattiaan, mutta useimmat voivat tuntuvat toisesta siltä että et pidä häntä riittävän hyvänä tuttuna/halua antaa edes perusasioita itsestäsi. Miten toimitte itse vastaavissa tilanteissa?
Kommentit (86)
Olen taidemaalari. Tunnetko sitä ja sitä taiteilijaa? Mistä ihmeestä olisin oppinut tuntemaan?
Aika yksinäistä puuhaa lopulta.
Minä kerron niin kuin asia on, minun ei tarvitse tehdä mitään työkseni, se laittaa porukan hiljaiseksi. Sanon lisäksi että matkustan paljon ympäri maailmaa ja chillaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on ettei voi sanoa mitä tekee työkseen? Ei se ole niin henkilökohtainen tieto. Kuuluu small talkiin.
1. Kysyjä tuskin ymmärtää mitä teen vaikka miten selittäisin.
2. Kysyjää ei aidosti kiinnosta mitä teen. Kyse on vaan siitä että ei keksitä mitään muutakaan. Parempiakin kysymyksiä löytyy, jos haluaisi oikeasti tutustua.
3. Haluan pitää työn ja vapaa-ajan erillään.
Teen hallinnolisia töitä, tylsää koneen mäpyttelyä, numeroiden pyörittelyä ja palavereiss istumista.
Työtön voi vastata kysymykseen että etsin parhaillaan uutta työtä. Ja kertoa halutessaan vaikka millä alalla on.
Teen toimistotyötä käy joka tilanteeseen.