Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako opiskelijan tehdä töitä vai bailata?

Vierailija
23.09.2017 |

Aloitin syksyllä opiskelut ja mulle tarjottiin töitä, jotka veisi leijonanosan vapaa-ajastani. En siis pystyisi käymään ainejärjestön pippaloissa yms. hankkimassa itselleni verkostoja, joiden tärkeyttä toitotetaan joka paikassa. Työt ei ole omalta alaltani mutta niihin sisältyy asiakaspalvelua ja muuta sellaista, jotka tulen tarvitsemaan myös oman alani töissä. Lisäksi saisin merkinnän CV:hen, mikä on erityisen tärkeää nyt kun mulla ei ole vielä yhtään työkokemusta. Ja samalla välttyisin opintolainalta, mikä on aina riski, ja saisin rahaa säästöönkiin.

Maanantaina pitäisi ilmoittaa, mitä teen. Onko kellään hyviä ajatuksia päätöksen tueksi?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
42/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opiskella eikä ainakaan "bailata".

Miksi "bailaus" on lainausmerkeissä?

En tiedä kuinka tiukka tuo työ on, mutta luulisi, että ehtisi verkostoitumaan (=ystävystymään) ja bailaamaankin siinä sivussa. Jos työ on asiakaspalvelutyötä, niin voitko ottaa kevennetyillä tunneilla? Työ myös syö paukkuja siltä opiskelulta, jos se on kuormittavaa eikä sen jälkeen jaksa opiskella.

Ei tuohon mitään oikeaa vastausta sinällään ole, molemmissa on hyvät ja huonot puolet.

Varmaan siksi että bailata tarkoittaa itse asiassa tanssia (tulee espanjan sanasta bailar), mutta tässä tarkoitetaan sen laajennettua merkitystä juhlia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opiskellessa mitään töitä tarvitse tehdä.  Mulla ainakin vanhemmat makso kaiken joten hyvin pystyin bailaamaan.

Vierailija
44/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein aikoinani sen virheen, että opiskelin liikaa ja bailasin liian vähän. Eipä opintopisteet ja arvosanat työnantajia kiinnosta, kun ei ole ketään joka suosittelisi että olen hyvä tyyppi.

Vierailija
45/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
46/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bailaa ja löydä puoliso opiskeluaikana. Sitten ei tarvi tulla palstalle ulisemaan mistä löydän akateemisen puolison. 😀

Vierailija
47/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu ensin. En kannata bailaamista.

olet väärässä. Mikäs sen mukavampaa on opiskeluaikana, kun pitää hauskaa opiskella ja joskus tehdä vähän töitä? Miksi pitäisi elää 19-vuotiaana kuin keski-ikäinen tylsimys?

Sitä paitsi bailaaminen opiskelijapiireissä, ainejärjestöissä yms. Siellä solmitaan suhteita. Ne nörttiopiskelijat, jotka vaan opiskelivat ja elivät tylsästi -> ei ne ainakaan paremmin ole työelämässä pärjänneet. Pisimmälle päässeet oli niitä aktiivisia, jotka olivat kaikessa mukana, myös siinä bilettämisessä. Verkostuituminen on nykyään tärkeää ja se tapahtuu siellä opiskelupiireissä vapaa-ajalla.

Vierailija
48/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein aikoinani sen virheen, että opiskelin liikaa ja bailasin liian vähän. Eipä opintopisteet ja arvosanat työnantajia kiinnosta, kun ei ole ketään joka suosittelisi että olen hyvä tyyppi.

Meinaat, että ryyppykaverin suositus on plussaa?

Vierailija
49/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
50/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne suhteet on kaikki kaikessa. Suomessa byrokratia ja verkostot on kaikki kaikessa. Piiri pieni pyörii ja sitä rataa.

Vierailija
51/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta amk-opintoja, 3 kappaletta opiskelijabileitä, kesät töissä ja muut ajat pääasiassa työharjoittelussa. 

En todellakaan kadu sitä etten ole bilettänyt. Baarissa taisin käydä tammikuussa kaverin synttäreillä, en tainnut edes juoda. 

Ainakin oman "luokkani" samanikäiset bilettäjät kuulostavat niin rasittavilta kun hehkuttavat bileitä ennen ja jälkeen, oma opiskeluni häiriintyi siitä höpötyksestä kun en kuullut tunneilla :D 

t. 22v SH + vanhus

Vierailija
52/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Opiskeluaikana pitää hengata porukoissa, hankkia mahdollisimman paljon tuttuja ja mikäs sen parempi tapa on tutustua kuin bileet. Sillä se ura luodaan, saadaan työpaikat jne.

Toki työelämässäkin voi saada suhteita, mutta voin sanoa, että joku suhde K-kaupan myyjiin on sinulle paljon vähemmän hyödyllinen tulevaisuutesi kannalta kuin tuntea kymmeniä opiskelukavereita paremmin. Työpaikat menee "hyville tyypeille", kaverit suosittelee.

Vierailija
53/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ei ne opiskelijabileiden ryyppykaverit ole mitään puliukkoja ja harvasta tulee ikiopiskelijaakaan. Useimmiten bilevaihe on 1-2 vuotta, toki siinä opiskellaan samalla. Joka tapauksessa kaverit suosittelee työpaikkoihin jne. Hyötyä on myös, jos tutustut vanhempaan opiskelijagenreen vaikka oluttuopin ääressä, ne on työelämässä ennen sinua, kun ovat itse aikanaan myös henganneet fukseina porukoissa ja sitä edelliset porukat suosittelee. Kun katsotte Suomessa pisimmälle päässeitä johtajia, niin nuohan on ollut hyvin aktiivisia opiskeluaikana kaikessa, viinanjuonnissakin tarvittaessa.

Vierailija
54/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bailaaminen on loppujenlopuksi aika tylsää. Someaika vaan saa kaikki jutut näyttämään hienommalta.

Totta, työstä se käy. Mutta siinä tutustuu opiskelutovereihinsa, ja sillä kyllä on väliä.

Vierailija
55/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
56/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
57/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on opiskelu muuttunut minun opiskeluajoistani.

Vierailija
58/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskella.

Vierailija
59/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ei ne opiskelijabileiden ryyppykaverit ole mitään puliukkoja ja harvasta tulee ikiopiskelijaakaan. Useimmiten bilevaihe on 1-2 vuotta, toki siinä opiskellaan samalla. Joka tapauksessa kaverit suosittelee työpaikkoihin jne. Hyötyä on myös, jos tutustut vanhempaan opiskelijagenreen vaikka oluttuopin ääressä, ne on työelämässä ennen sinua, kun ovat itse aikanaan myös henganneet fukseina porukoissa ja sitä edelliset porukat suosittelee. Kun katsotte Suomessa pisimmälle päässeitä johtajia, niin nuohan on ollut hyvin aktiivisia opiskeluaikana kaikessa, viinanjuonnissakin tarvittaessa.

Melko hyviä ovat ilmeisesti opiskelijat perustelemaan itselleen tätä omaa viinanjuontiaan :'D 

Vierailija
60/70 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos se on saman ainejärjestön vanhempi opiskelija, joka on työllistynyt ennen minua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi