Kukaan ei kaipaa nyky-Suomessa rakkautta niin paljon kuin raavas mies tai tosi äijä
Mykkänä miehisenä aitona tosi äijänä ainoa miten voi pukea tunnetta sanoiksi on laulaa karaokebaarissa illan päätteeksi Aikuinen nainen muka läpällä vaikka koko sielu huutaa, että haluaa samaa itselleenkin. Kun katsoo muiden umpijurristen vatsakkaiden, kaljujen, parrakkaiden äijien silmiin, näkee kaikissa saman: valtava rakkauden kaipuu jota jokainen yrittää turruttaa kaikin keinoin. Maailman kaikki kossu, moottorit ja hevibändit ei asiaa lievennä, lopulta jopa päinvastoin. Mutta kukaan ei halua tosi äijää...
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Minulle kelpaisi tosimies, mun määritelmä tosimiehestä tosin ehkä poikkeaa sinun määritelmästäsi.
Mun tosimies käy ahkerasti töissä ja ikään 40 mennessä on kykenevä hoitamaan suurimman osan, ellei kaikkea, pariskunnan/perheen kuluista. Tosimies ei käy joka viikonloppu baarissa, mutta joskus. Aikaa tosimies viettää hemmotellen (käyvät teatterissa, viikonloppumatkoilla...)aimoaan..silloin kun töiltä on aikaa. Vaimo tietenkin pitää itsensä kunnossa mistä varten ja nauttii miehensä seurasta...Tosimies ei mun silmissä ole se aina mahdollisuuksien mukaan räkälässä istuva kaljamahainen mies, joka tekee huonopalkkaista varastoduunia. Kaikki rahat uppoaa kaljaan ja tupakkaan, ruokana einekset ja kotina vielä 45-vuotiaana vuokrakämppä.
Mutta! Nämäkin miehet tarvitsevat rakkautta, totta kai! Nämä miehet voisivat tosin alkaa itsekin rakastamaan itseään, selvittämään mielenkiinnon kohteitaan jne niin olisivat mukavempaa seuraa.
Mitäpä tuohon voisi lisätä. Totta joka sana.
Suomalaisista kliseistä elävät tosi isät ja äidit ovat kasvattaneet mykkiä tosi miehiä, jotka eivät kykene edeskertomaan, miltä tuntuu. Tunteista puhuminen, koskettaminen ja muu on homoa ja ehdottomasti kiellettyä, mutta toisaalta myös turhaa, koska tosi miehellä ei ole sanoja muuhun kuin teknistä ammattitaitoa varten.
Rakkaus ja puhumattomuus onkin vaikea yhdistelmä. Säilyäkseen kun rakkaus tarvitsee tekojen lisäksi puhumista. Jopa oikeasti mykät ihmiset "puhuvat" toisilleen, mutta käyttävät kommunikointiin esim viittomakieltä.
Mulla oli tuollainen tosiäijä.
Erosin tällä kertaa heti kun sain eka kerran turpaan. Tiesin ettei jää viimeiseksi.
Ja olihan se aika erilaista elämää kuin minulla normaalisti, aika hämyä menoa, yksikään ei ollut kouluja käynyt hänen kavereista ja baarit juuri tuollaisia karaokemestoja.
Vieläkin hyytää se meno...
Onko oikeasti olemassa jotain 'tosimiehiä' tai 'tosinaisia' ?
Kyllä kai normaalisti suurimmasta osasta ihmisiä sen heidän sukupuolensa osaa kuka tahansa erottaa jo kaukaakin. . .
Minulle kelpaisi tosimies, mun määritelmä tosimiehestä tosin ehkä poikkeaa sinun määritelmästäsi.
Mun tosimies käy ahkerasti töissä ja ikään 40 mennessä on kykenevä hoitamaan suurimman osan, ellei kaikkea, pariskunnan/perheen kuluista. Tosimies ei käy joka viikonloppu baarissa, mutta joskus. Aikaa tosimies viettää hemmotellen (käyvät teatterissa, viikonloppumatkoilla...)aimoaan..silloin kun töiltä on aikaa. Vaimo tietenkin pitää itsensä kunnossa mistä varten ja nauttii miehensä seurasta...
Tosimies ei mun silmissä ole se aina mahdollisuuksien mukaan räkälässä istuva kaljamahainen mies, joka tekee huonopalkkaista varastoduunia. Kaikki rahat uppoaa kaljaan ja tupakkaan, ruokana einekset ja kotina vielä 45-vuotiaana vuokrakämppä.
Mutta! Nämäkin miehet tarvitsevat rakkautta, totta kai! Nämä miehet voisivat tosin alkaa itsekin rakastamaan itseään, selvittämään mielenkiinnon kohteitaan jne niin olisivat mukavempaa seuraa.