Miksi työttömille ei kelpaa työ?
Vuokratyöfirmoista pääsee helposti esim. siivoojaksi tai rakennusapulaiseksi. Puhelinmyyntiä löytyy myös.
Tuntuu, että niin moni työtön on nirso eivätkä suostu töihin alle 3000e/kk palkalla. Jostain se pitää aloittaa, kyllä se palkka nousee ajan myötä kun osoittaa olevansa jokapaikan höylä ja supermaniakin parempi työmyyrä, sellaisesta yrittäjä kyllä maksaa sitten sitä hyvän pojan lisää. Töissä ei laiskotella vaan tehdään töitä. Asenne kuntoon!
Kommentit (29)
Minä, maisteri, lähtisin heti töihin, jos saisin päivää, viikkoa, pidemmän työsuhteen. Kunnollisen työpaikan. Työntekijöitä tarvitaan - mutta miksi helvetissa työttömien pitää elää jatkuvassa hälytysvalmiudessa, kun työsuhteet ovat keikkaluonteisia, silloin tällöin pätkätyötä?
Tarjotkaa pitkä työsuhde, niin johan löytyy tekijöitä. Niin helppo huudella niiden, joilla on vakituinen, vuosikausia kestänyt työ niille, joiden oletetaan ottavan vastaan heti/paikalla/huomenna/yksi päivä. Seuraavan kerran yksi keikka eli päivätyö kuukauden päästä, jne.
Jatko: puhun ihan mistä tahansa työstä. Siivousta? Kyllä. Kassa? Kyllä. Päiväkoti? Kyllä. Mihinkään en tällä koulutuksella pääse. Liian korkeasti koulutettu. Akateemiset työt? Kyllä - mutta työkokemusta vain aineenopetuksesta. Kouluun sijaiseksi? Done that, been there. Ei johtanut mihinkään, en saanut paikkoja, enkä virkoja. Nykyään en saa edes sijaisuuksia, nuoremmat saavat. Hakijoita alallani kymmeniä yhteen avoimeen paikkaan.
Minua ei huolita edes ilmaiseksi. Olisin halukas lähtemään työkokeiluun, mutta ei sitäkään paikkaa tunnu löytyvän.
t. pikkuisen hullu, mutta ei riittävän hullu työkyvyttömyyseläkkeelle.
Itsellä on pian päättymässä määräaikainen kausityö. Otin vastaan uuden pätkätyön, vaikka olisin saanut lähes saman rahan ansiosidonnaisella ja lisäksi se pienentää mahdollista tulevaa ansiosidonnaista. Kävin jo haastattelussa myös tämän työn jälkeiseen paikkaan joka ei mikään miellyttävin työ (osin yötyötä ja rankkaa fyysistä työtä), mutta otan senkin jos saan.
Olispa vakituinen työpaikka! Olis elämä NIIN paljon helpompaa!
Vierailija kirjoitti:
Vähän laiska provo. Ei tällaisilla juostenkustuilla päästä pitkälle. Asenne kuntoon ap!
APllä asenne vähän kun syrjäytyneellä pitkäaikaistyöttömällä. Oliskohan käynyt liian monta kertaa "kuntouttavassa provotoiminnassa"?
Vierailija kirjoitti:
Minä, maisteri, lähtisin heti töihin, jos saisin päivää, viikkoa, pidemmän työsuhteen. Kunnollisen työpaikan. Työntekijöitä tarvitaan - mutta miksi helvetissa työttömien pitää elää jatkuvassa hälytysvalmiudessa, kun työsuhteet ovat keikkaluonteisia, silloin tällöin pätkätyötä?
Tarjotkaa pitkä työsuhde, niin johan löytyy tekijöitä. Niin helppo huudella niiden, joilla on vakituinen, vuosikausia kestänyt työ niille, joiden oletetaan ottavan vastaan heti/paikalla/huomenna/yksi päivä. Seuraavan kerran yksi keikka eli päivätyö kuukauden päästä, jne.
Sinä tuplamaisteri olet laiska ja juuri tämän palstan klassinen pummi. Aina syitä, miksei ja milloin.
Älä kitise vaan ota vastuu itsestäsi. Olet sen tutkinnonkin saanut aikaiseksi, varmaan pystyt myös parempaan tällä saralla. Ja minä olen kuule ihan tuplamaisteri. Ja olen odottanut aamulla puheluita, pääsenkö töihin vai en. Ei kauheaa herkkua nelikymppiselle perheenäidille, jolla oli yli 10 vuoden hyvä työhistoria kunnon työstä, kunnon palkalla, esimiesasemassa. Sitten olet alimpana kaikista, sinulle soitetaan tai ei. Töitä on päivä, kaksi, viikko tai jotain siltä väliltä. Mutta pakko oli tehdä tuokin ja nöyrtyä. Pahimpana nöyrtymisen kokee ne, jotka ei ole koskaan työelämään edes päässeet. Olihan siinä nielemistä "loistava tulevaisuus takana" -ihmiselle, mutta tuntuu, että helpompaa se oli minulle kuin näille, joilla ei ole mitään näyttöjä työelämästä. Kyllä se vaan kannatti, vaikka vitutti. Yksi pätkä sitten venyikin lyhyen alun jälkeen kuukausiksi ja olen nykyään ihan koulutusta vastaavassa vakityössä taas. Pääsin yli siitä suosta, kun edellinen alani kuivui Suomessa ja jouduin hankkimaan työkokemuksen ja statuksen taas ihan alusta lähtien, kun olin keltanokka uusissa hommissa.
Kippis kaikille työnorjille! Otan osaa🍷Ps. tarvitsen uuden läppärin, joten hopi hopi ylitöihin vaan. Röyh.
Etuudet ovat liian hyviä, siksi ei työt maistu.
Hyi olkoon, kun ajatteleekin, että pitäisi joka aamu herätä kukonlaulun aikaan ja työntyä ulos kylmään räntäsateeseen. Ihan puistattaa koko ajatuskin. Ihanaa kun saa olla kotona lämpimässä ja nukkua pitkään. Jaxuhalit kaikille työssäkävijöille.