Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huono keskittymiskyky aikuisella

Vierailija
22.09.2017 |

Olen viime aikoina havahtunut siihen, että en enää pysty keskittymään oikeastaan mihinkään. Onkohan tämä seurausta älypuhelimen ja somen jatkuvasta käytöstä?
Minulla on ollut jo vuosia luuri kirjaimellisesti kasvanut käteen. Sitä tulee aivan huomaamattaan vilkuiltua jatkuvasti, minulla on jo pitkään ollut tapana nukahtaa puhelin kädessä ja napit korvilla, samaten ensimmäinen asia aamulla herätessä on tarkistaa somet. Olen jotenkin totuttanut itseni jatkuvaan uutis-, kuva- ja viestivirtaan, mutta mihinkään ponnistelua tai laajempaa aivokapasiteettia vaativaan tekemiseen keskittymiseni ei yksinkertaisesti riitä. Opiskelut ovat siis jääneet pahasti taka-alalle, työnteosta ei tule mitään, en pysty oppimaan uusia pianokappaleita, en lue enää kirjoja ja kesälomalla kiinnitin huomiota siihen, etten jaksanut museossa vieraillessani lukea opasteita, vaikka aihe olikin kiinnostava jne.
Mikä ihme minua vaivaa ja onko tälle jotain tehtävissä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko ja puhisetkö ääneen kulkiessasi huoneesta toiseen? Aivan kuin mikään ei pysyisi ihon pinta-alan sisällä tai korvien välissä "hiljaisuudessa". Sisäinen adhd-kaaos tyrskähtää ulos minä tahansa mölinänä?

Vierailija
2/3 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa tuota(kin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko työtoverini? kirjoitti:

Puhutko ja puhisetkö ääneen kulkiessasi huoneesta toiseen? Aivan kuin mikään ei pysyisi ihon pinta-alan sisällä tai korvien välissä "hiljaisuudessa". Sisäinen adhd-kaaos tyrskähtää ulos minä tahansa mölinänä?

En tunnista tästä itseäni. En puhele itsekseni, enkä tunne oloani levottomaksi tms. Ei adhd-oireita keskittymistä lukuun ottamatta.