Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden mielestä parisuhteessa oleminen on vaivalloisempaa kuin sinkkuna oleminen: minkälaisia suhteita teillä on ollut?

Vierailija
22.09.2017 |

Minulle kun on aina ollut itsestäänselvää, että parisuhde helpottaa elämää valtavasti. Kotitöihin menee vähemmän aikaa, asumiskulut pienenevät, seksiä ja läheisyyttä saa aina tarvittaessa, emotionaalista tukea on tarjolla, sairaana tai kiireisenä arki pyörii silti ja ennen kaikkea rinnalla on lahjakas ja pystyvä ihminen, jonka kanssa toteuttaa projekteja ja tavoitella yhteisiä unelmia, joiden saavuttaminen yksin olisi paljon vaikeampaa.

Onko teillä kokemusta vain huonoista suhteista?

Kommentit (199)

Vierailija
141/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset haluavat elämältä niin eri asioita. Toiset sellaisia, joita saa parisuhteessa, toiset sellaisia, jotka parisuhde suorastaan estää. Sinä siis ilmeisesti olet kiinnostunut elämän tiiviistä jakamisesta jonkun kanssa, minulle on mielekkäämpää elää yksin. Suurin osa parisuhteistani on varmasti mielestäsi ollut pelkkää tapailua, kun emme ole vuosienkaan seurustelun jälkeen vielä muuttaneet yhteen.

Itse tarvitsen todella paljon omaa aikaa, joten joskus yhteisasumista kokeiltuani en ole ihan helpolla enää valmis omasta kodista ja yksin nukkumisesta luopumaan. Luit oikein, minä nautin nimenomaan siitä yksin nukkumisesta, hanipuppelin kanssa ehtii seurustella aivan tarpeeksi muulloin kuin nukkumisen lomassa. Minä ainakin tulen hulluksi, jos joku toinen on jatkuvasti läsnä.

Kyllä mä ainakin lasken parisuhteeksi, vaikkei asuta yhdessä. Ei se ole mikään kriteeri.

Vierailija
142/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä et koskaan halua mitään erilaista kuin sun mies, sun pitäisi olla huolissasi. Jos sä väität että se haluaa aina vain mahdollistaa kaikkea mistä sä olet aina haaveillut, sä valehtelet joko meille tai itaellesi.

Eihän tässä ollut kysymys siitä, saako parisuhteessa kaiken, mitä haluaa. Sekä parisuhteessa että sinkkuna vastaan tulee paljon tilanteita, joissa ei saa haluamaansa. Kysymykseni koskee sitä, miksi joidenkin mielestä parisuhteessa saa vähemmän kuin sinkkuna – miksi parisuhteessa on joidenkuiden mielestä vaivalloisempaa kuin sen ulkopuolella. -ap

Tämän takia edelleen ihmettelen, miksi pitää puhua parisuhteen vapauksista, joita ei ole sinkuilla. Ihan yhtä lailla se sinkkukin voi saada läheisyyttä ja juttuseuraa halutessaan ja toisaalta parisuhteessa nämä eivät ole (tai ei ainakaan pitäisi olla) itsestäänselviä. Mutta sinä ilmiselvästi kerrot jostain kiiltokuvaunelmasta, jota sinä elät ja ilman muuta oletat, että muunlaista ei parisuhteeseen kuulukaan olla. 

Puhun käsittääkseni ihan normaalista parisuhteesta. Itse en ole koskaan sinkkuna saanut mennä nukkumaan rakastamani ihmisen viereen, ja seksin saaminenkin on ollut hyvin satunnaista (ja melkein aina epätyydyttävää). Kyllä parisuhteet antavat paljon sellaista, mihin sinkulla ei ole pääsyä. Eihän sitä muuten parisuhteisiin pyrittäisikään! -ap

Ja tämä toimii tasan niin kauan kuin parisuhde on sitä kiiltokuvaa. Sinulle on esimerkiksi ihan käsittämätön ajatus, että toinen haluaa seksiä ja toinen ei. Siinä vaiheessa sinulla ei todellakaan ole vapautta harrastaa seksiä kun huvittaa.

Seksi on minulle suhteellisen tärkeä asia suhteessa, joten jos toisella on selvästi alhaisempi liido kuin minula, ei suhteelle ole oikein edellytyksiä. Sellaista suhdetta en ole vielä kokenu, jossa seksiä olisi vähemmän kuin sinkkuna. :) -ap

Juuri tätä tarkoitin tuolla äskeisellä viestilläni. Sinulle tämä on ihan käsittämätön ajatus ja pidät itsestäänselvänä, että asia on noin kaikissa muissakin parisuhteissa. Tai ainakin pitäisi olla, koska muuten parisuhde ei ole mielestäsi oikeanlainen (eli se kiiltokuva). 

Eihän se tietenkään olekaan. Vai miksi sellainen parisuhde, jossa ei ole hyvä olla, olisi oikeanlainen? :D

Eikö oikeanlainen parisuhde ole sellainen, että mennään yhdessä vaikeiden aikojen läpi eikä sitä heitetä romukoppaan, jos molemmat kuitenkin vielä rakastavat toisiaan? Ei kai seksin vähyys rakkautta poista? Kyllä on heikoissa kantimissa joidenkin rakkaus, jos näin on. 

No tuossa onkin se oletus,,ettei enää rakasta. En mä ainakaan koe oikeanlaiseksi suhdetta, jossa en rakasta.

Niin, mistä tuli siis oletus, ettei enää rakasteta? Nyt puhuttiin seksin vähenemisestä. Onko seksi sinulle sama kuin rakkaus? 

Jos toinen ei halua minua en välttämättä rakastaisi häntä. Tai jos rakastaisin, mutta kaipaisin silti seksiä enemmän, kuin saada jakaa parisuhteessa elämäni tämän ihmisen kanssa, niin eroaisin.

Parisuhteessa en voisi olla jos ei ole rakkautta, en todellakaan pelkän seksin takia. Mutta ehken pelkän rakkaudenkaan, jos tarpeeni eivät täyty. Miksi silloin enää edes rakastaisin? En ole masokisti-hullu. Pidän huolta itsestäni, ja hyvinvointtini ei kuulu pahoinvointi suhteissa.

No niin. Eli tässä tapauksessa parisuhteessa oleminen olisi sen verran vaivalloista, että haluaisit mieluummin erota. Joko ymmärrät? 

Tamähän ei tee parisuhteesta huonompaa kuin sinkkuudesta. Ymmärrätkö?

Ei myöskään parempaa. Ymmärrätkö? 

Kyllä parisuhde on paljon parempaa kuin sinkkuus.

No eihän ollut, jos siinä tuli paha mieli ja voit pahoin ja tarpeet eivät täyty ja siihen jääminen olisi masokistista. Juurihan tuossa niin sanottiin, että olisi kamalaa olla tuollaisessa parisuhteessa. Jos olisi valittavana tällainen parisuhde tai sinkkuus, niin ihan tosissasiko valitset parisuhteen, koska se on aina parempi kuin sinkkuus? Koeta nyt päättää. 

Eihän siitä paha mieli tullut, tai olisi tullut, jos siihen ois sitten jäänyt. Sitä ennen oli parempaa kuin sinkuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin minulle olisi rankkaa olla parisuhteessa. Olen tottunut olemaan yksin ja olisi varmaan rasittavaa jos toinen olisi kokoajan siinä vieressä. Tällä hetkellä on paras olla yksin ja saada oma elämä ensin kuntoon.

Vierailija
144/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kun on aina ollut itsestäänselvää, että parisuhde helpottaa elämää valtavasti. Kotitöihin menee vähemmän aikaa, asumiskulut pienenevät, seksiä ja läheisyyttä saa aina tarvittaessa, emotionaalista tukea on tarjolla, sairaana tai kiireisenä arki pyörii silti ja ennen kaikkea rinnalla on lahjakas ja pystyvä ihminen, jonka kanssa toteuttaa projekteja ja tavoitella yhteisiä unelmia, joiden saavuttaminen yksin olisi paljon vaikeampaa.

Onko teillä kokemusta vain huonoista suhteista?

No minulle parisuhteen tarkoitus ei ole pienentää asumiskuluja. Ja miten ne pienenisivätkään kun kummallakin on oma asunto? Kotitöidenkin tekemiselle jää vähemmän aikaa kun ollaan vuorotellen toistemme luona ja se on aina pois siitä omasta kotiajasta.

Yhteiset unelmat, hellyys ja seksi ovat toki ihania asioita. Ja jaan myös ajatuksesi lahjakkaasta ja pystyvästä ihmisestä. On siinä parisuhteessa kuitenkin omat haasteensa eikä se tee elämästä joka osa-alueella helpompaa. Ei tosin tarvitsekaan.

On kamalan vanhanaikaista kuvitella että parisuhde tarkoittaa automaattisesti yhteistä kotia. Tänä päivänä on aika paljon lisääntymään ehtineitä eronneita. Kaikki eivät (onneksi) hyökkää heti leikkimään uusioperhettä vaan seurustelevat omista "yksiköistään" käsin. Yhteinen aika ei ole itsestäänselvyys, mutta se on arvokasta. Toiselta saa tukea, mutta kummankin on osattava pärjätä myös omillaan.

Vierailija
145/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä tietenkään valitse mitä tahansa parisuhdetta, en ryhtyisi sammakonkaan kanssa parisuhteeseen. Silti minusta parisuhde on parempi kuin sinkkuus, koska kaikki miehet eivät ole sammakoita.

Vierailija
146/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jos se tekisi parisuhteesta huonompaa kuin sinkkuudesta, jäisin sitten sinkuksi, mutta ei, mä haluaisin uuden parisuhteen.

No niin, alat ymmärtää. Parisuhde voi olla huonompaa kuin sinkkuus eikä se automaattisesti tuo noita ihania "vapauksia". Sinkkuudessa sen sijaan on kyllä sellaisia vapauksia, jotka eivät ole riippuvaisia kenestäkään muusta kuin itsestäsi. 

Parisuhde on silti parempaa, koska sinkulta puuttuu kaikki se hyvä, mitä parisuhteessa on. En ole huom. huonoissa parisuhteissa.

Miten niin puuttuu? Minä ainakin sinkkuna saan seksiä, minulla on rakkaita ihmissuhteita, perhe, ystäviä ja jopa nukkumaseuraa halutessani (lapsetkin voivat olla rakkaita ja tulla viereen nukkumaan). Kerro vielä, mitä minulta puuttuu. 

Vierailija
147/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jos se tekisi parisuhteesta huonompaa kuin sinkkuudesta, jäisin sitten sinkuksi, mutta ei, mä haluaisin uuden parisuhteen.

No niin, alat ymmärtää. Parisuhde voi olla huonompaa kuin sinkkuus eikä se automaattisesti tuo noita ihania "vapauksia". Sinkkuudessa sen sijaan on kyllä sellaisia vapauksia, jotka eivät ole riippuvaisia kenestäkään muusta kuin itsestäsi. 

Parisuhde on silti parempaa, koska sinkulta puuttuu kaikki se hyvä, mitä parisuhteessa on. En ole huom. huonoissa parisuhteissa.

Miten niin puuttuu? Minä ainakin sinkkuna saan seksiä, minulla on rakkaita ihmissuhteita, perhe, ystäviä ja jopa nukkumaseuraa halutessani (lapsetkin voivat olla rakkaita ja tulla viereen nukkumaan). Kerro vielä, mitä minulta puuttuu. 

Henkinen tuki joka jatkuu, mä en katsos saa sitä perheeltä, enkä naisilta.

Vierailija
148/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi en halua seksiä kuin ihmisen, joka on rakastunut minuun kanssa. Sinkkuna: mahdotonta tai satuttaisin jotakuta.

Vierailija
149/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä et koskaan halua mitään erilaista kuin sun mies, sun pitäisi olla huolissasi. Jos sä väität että se haluaa aina vain mahdollistaa kaikkea mistä sä olet aina haaveillut, sä valehtelet joko meille tai itaellesi.

Eihän tässä ollut kysymys siitä, saako parisuhteessa kaiken, mitä haluaa. Sekä parisuhteessa että sinkkuna vastaan tulee paljon tilanteita, joissa ei saa haluamaansa. Kysymykseni koskee sitä, miksi joidenkin mielestä parisuhteessa saa vähemmän kuin sinkkuna – miksi parisuhteessa on joidenkuiden mielestä vaivalloisempaa kuin sen ulkopuolella. -ap

Tämän takia edelleen ihmettelen, miksi pitää puhua parisuhteen vapauksista, joita ei ole sinkuilla. Ihan yhtä lailla se sinkkukin voi saada läheisyyttä ja juttuseuraa halutessaan ja toisaalta parisuhteessa nämä eivät ole (tai ei ainakaan pitäisi olla) itsestäänselviä. Mutta sinä ilmiselvästi kerrot jostain kiiltokuvaunelmasta, jota sinä elät ja ilman muuta oletat, että muunlaista ei parisuhteeseen kuulukaan olla. 

Puhun käsittääkseni ihan normaalista parisuhteesta. Itse en ole koskaan sinkkuna saanut mennä nukkumaan rakastamani ihmisen viereen, ja seksin saaminenkin on ollut hyvin satunnaista (ja melkein aina epätyydyttävää). Kyllä parisuhteet antavat paljon sellaista, mihin sinkulla ei ole pääsyä. Eihän sitä muuten parisuhteisiin pyrittäisikään! -ap

Ja tämä toimii tasan niin kauan kuin parisuhde on sitä kiiltokuvaa. Sinulle on esimerkiksi ihan käsittämätön ajatus, että toinen haluaa seksiä ja toinen ei. Siinä vaiheessa sinulla ei todellakaan ole vapautta harrastaa seksiä kun huvittaa.

Seksi on minulle suhteellisen tärkeä asia suhteessa, joten jos toisella on selvästi alhaisempi liido kuin minula, ei suhteelle ole oikein edellytyksiä. Sellaista suhdetta en ole vielä kokenu, jossa seksiä olisi vähemmän kuin sinkkuna. :) -ap

Juuri tätä tarkoitin tuolla äskeisellä viestilläni. Sinulle tämä on ihan käsittämätön ajatus ja pidät itsestäänselvänä, että asia on noin kaikissa muissakin parisuhteissa. Tai ainakin pitäisi olla, koska muuten parisuhde ei ole mielestäsi oikeanlainen (eli se kiiltokuva). 

Eihän se tietenkään olekaan. Vai miksi sellainen parisuhde, jossa ei ole hyvä olla, olisi oikeanlainen? :D

Eikö oikeanlainen parisuhde ole sellainen, että mennään yhdessä vaikeiden aikojen läpi eikä sitä heitetä romukoppaan, jos molemmat kuitenkin vielä rakastavat toisiaan? Ei kai seksin vähyys rakkautta poista? Kyllä on heikoissa kantimissa joidenkin rakkaus, jos näin on. 

No tuossa onkin se oletus,,ettei enää rakasta. En mä ainakaan koe oikeanlaiseksi suhdetta, jossa en rakasta.

Niin, mistä tuli siis oletus, ettei enää rakasteta? Nyt puhuttiin seksin vähenemisestä. Onko seksi sinulle sama kuin rakkaus? 

Jos toinen ei halua minua en välttämättä rakastaisi häntä. Tai jos rakastaisin, mutta kaipaisin silti seksiä enemmän, kuin saada jakaa parisuhteessa elämäni tämän ihmisen kanssa, niin eroaisin.

Parisuhteessa en voisi olla jos ei ole rakkautta, en todellakaan pelkän seksin takia. Mutta ehken pelkän rakkaudenkaan, jos tarpeeni eivät täyty. Miksi silloin enää edes rakastaisin? En ole masokisti-hullu. Pidän huolta itsestäni, ja hyvinvointtini ei kuulu pahoinvointi suhteissa.

No niin. Eli tässä tapauksessa parisuhteessa oleminen olisi sen verran vaivalloista, että haluaisit mieluummin erota. Joko ymmärrät? 

No eihän ollut, jos siinä tuli paha mieli ja voit pahoin ja tarpeet eivät täyty ja siihen jääminen olisi masokistista. Juurihan tuossa niin sanottiin, että olisi kamalaa olla tuollaisessa parisuhteessa. Jos olisi valittavana tällainen parisuhde tai sinkkuus, niin ihan tosissasiko valitset parisuhteen, koska se on aina parempi kuin sinkkuus? Koeta nyt päättää. 

Eihän siitä paha mieli tullut, tai olisi tullut, jos siihen ois sitten jäänyt. Sitä ennen oli parempaa kuin sinkuilla.

Nyt en pysy enää perässä ollenkaan. Tuossa äsken sanottiin, että missään nimessä ei voisi jäädä tuollaiseen suhteeseen, koska se olisi kamalaa. Nyt sitten sanotaan, että ihan hyvin olisi voinut jäädä, kun eihän se ehkä niin kamalaa olisikaan. 

Vierailija
150/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en pysy enää perässä ollenkaan. Tuossa äsken sanottiin, että missään nimessä ei voisi jäädä tuollaiseen suhteeseen, koska se olisi kamalaa. Nyt sitten sanotaan, että ihan hyvin olisi voinut jäädä, kun eihän se ehkä niin kamalaa olisikaan. 

Ei, vaan pointti oli se, että jos mies yhtäkkiä lakkaisi antamasta seksiä, niin vieläkö olisit parisuhteessa? En olisi, jos se olisi se tärkein asia.

Vierailija
151/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi en halua seksiä kuin ihmisen, joka on rakastunut minuun kanssa. Sinkkuna: mahdotonta tai satuttaisin jotakuta.

No sehän on sitten sinun ongelmasi. Minä kysyin, mitä minulta puuttuu, en mitä sinulta puuttuisi. Tässä puhutaan yleisellä tasolla, ei pelkästään sinun parisuhteestasi tai seksihaluistasi 

Vierailija
152/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuessa saan sotkea tai siivota kämppäni juuri silloin ja sillä tavalla kuin haluan. Jos haluan siistiä, siivoan omat jälkeni, en joudu kenenkään muun aikuisen ihmisen sotkuja siivoilemaan. Jos taas joskus haluan jättää esim. kirjani pitkin olohuoneen lattioita viikoiksi voin senkin tehdä ilman että kukaan siitä minulle nalkuttaa. Ja siivoan sitten pois kun en niitä enää tarvitse. Voin syödä silloin kun haluan ja sellaista ruokaa kuin haluan ilman että tarvitsee toisen ruoille uhrata ajatustakaan. Jos ja kun mies oli vähän epäluotettavaa sorttia niin eipähän tarvitse näin sinkkuna välittää p*skan vertaa missä se mies juuri nyt luuraa. Fu*kbuddy tästä vain puuttuu, muuten on paljon parempi.

Vierailija
153/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän on sitten sinun ongelmasi. Minä kysyin, mitä minulta puuttuu, en mitä sinulta puuttuisi. Tässä puhutaan yleisellä tasolla, ei pelkästään sinun parisuhteestasi tai seksihaluistasi 

No monilta voi puuttua vaikkapa tämä sama, kuin minulta. Et sä ole maailman napa, katsos.

Vierailija
154/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä nyt tuntuu olevan kantavana ajauksena se, että koska minun parisuhteeni on hyvä, parisuhde on kaikkien kohdalla aina parempi kuin sinkkuus. :D Hulluja ovat ne, jotka ovat kokeneet huonoja parisuhteita. 

Vierailija
155/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuessa saan sotkea tai siivota kämppäni juuri silloin ja sillä tavalla kuin haluan. Jos haluan siistiä, siivoan omat jälkeni, en joudu kenenkään muun aikuisen ihmisen sotkuja siivoilemaan. Jos taas joskus haluan jättää esim. kirjani pitkin olohuoneen lattioita viikoiksi voin senkin tehdä ilman että kukaan siitä minulle nalkuttaa. Ja siivoan sitten pois kun en niitä enää tarvitse. Voin syödä silloin kun haluan ja sellaista ruokaa kuin haluan ilman että tarvitsee toisen ruoille uhrata ajatustakaan. Jos ja kun mies oli vähän epäluotettavaa sorttia niin eipähän tarvitse näin sinkkuna välittää p*skan vertaa missä se mies juuri nyt luuraa. Fu*kbuddy tästä vain puuttuu, muuten on paljon parempi.

Ei kumppanikaan siitä välttämättä nalkuta. Häntä voi myös uhata että ellei lopeta suhde loppuu. Saa valita.

Vierailija
156/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tässä nyt tuntuu olevan kantavana ajauksena se, että koska minun parisuhteeni on hyvä, parisuhde on kaikkien kohdalla aina parempi kuin sinkkuus. :D Hulluja ovat ne, jotka ovat kokeneet huonoja parisuhteita. 

Niinhän te olettekin. En ainakaan itse koskaan ois niin tyhmä.

Vierailija
157/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No monilta voi puuttua vaikkapa tämä sama, kuin minulta. Et sä ole maailman napa, katsos.

En olekaan enkä ole muuta väittänytkään. Minä puhun nyt siitä, miten ap pitää absoluuttisesti parisuhdetta parempana kuin sinkkuutta. Minä en ole sanonut, että sinkkuus on absoluuttisesti parempaa. Turha nyt laittaa sanoja minun suuhuni. 

Vierailija
158/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Taas päästiin siihen kiiltokuva-ajatustapaan. Ihmiset ovat täydellisiä, parisuhteet ovat täydellisiä. Paitsi tietysti sitten sattuu niin vietävästi, jos joku vaikka sairastuu eikä pystykään enää harrastamaan seksiä neljä kertaa viikossa. Sitä ei kestä edes täydellinen kumppani täydellisessä parisuhteessa. :D 

Vierailija
159/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olekaan enkä ole muuta väittänytkään. Minä puhun nyt siitä, miten ap pitää absoluuttisesti parisuhdetta parempana kuin sinkkuutta. Minä en ole sanonut, että sinkkuus on absoluuttisesti parempaa. Turha nyt laittaa sanoja minun suuhuni. 

Mutta jos pitää parisuhdetta absoluuttisesti parempana kuin sinkkuutta, niin kai sitä saa itse valita meneekö parisuhteeseen ja pysyykö siinä? Niin kyllä se silloin voi olla absoluuttisesti parempaa. Ei ole pakko mennä eikä pysyä paskoissa parisuhteissa. Se, ettei löydä oikeaa kumppania ei tarkoita, että sinkkuus olisi parempaa. Se on paskempaa. Mutta joskus se on pakko olla sinkkuna, vaikka se on todella puutteellista elämälle.

Vierailija
160/199 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Taas päästiin siihen kiiltokuva-ajatustapaan. Ihmiset ovat täydellisiä, parisuhteet ovat täydellisiä. Paitsi tietysti sitten sattuu niin vietävästi, jos joku vaikka sairastuu eikä pystykään enää harrastamaan seksiä neljä kertaa viikossa. Sitä ei kestä edes täydellinen kumppani täydellisessä parisuhteessa. :D 

Mä en tajua, mikä ongelma sulla on, jos se parisuhde oli siihen asti tyydyttävä ja parempaa, kuin sinkkuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan