Missä maassa haluaisit asua, jos muuttaisit pois Suomesta?
Itseä houkuttelisi Suomen jättäminen ja mietin vaihtoehtoja. Iso-Britannia tuntuisi tällä hetkellä kiinnostavalta, rakastan sitä aksenttia ja pubi-kulttuuria :) Toisaalta myös Yhdysvalloissa olisi mielenkiintoista asua jonkin aikaa, sinne vaan ei taida olla helppoa päästä muuttamaan.
Kommentit (97)
Bretagnessa Ranskassa. Koska Atlantti <3
Vierailija kirjoitti:
Onko Kanadaan muuttaminen byrokratian kannalta haastavaa? Vai onko ulkomaalaiset sinne tervetulleita?
Työpaikka pitäisi olla. Ovat aika nihkeitä ottamaan.
Espanja. Ei kyllä Aurinkorannikko eikä Torrevieja. Olen vuoden opiskellut Espanjassa ja rakastan espanjan kieltä.
Ranskan tai Britannian merentakaisilla alueilla, kaukainen haave, kaukana kaikesta.
Norja
Tanska
Sveitsi
Hollanti
Saksa
Jokin näistä.
Belgiaa olen ajatellut, omalla tavallaan mielenkiintoinen maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intia
Tämä oli varmaankin vitsi, mutta jos ei ollut, olisi kiva lukea perusteluja.
Olisi kivaa paskantaa kadulle.
Eikos Suomessakin voi tehda niin?
Espanja tai Portugali (myös saaret), ehkä Hollanti (ilmasto hiukan mietityttää)
Australia voisi olla hyvä (en tosin ole siellä käynyt)
Realistisesti ajatellen lyhyellä tähtäimellä muissa Pohjoismaissa, muuten kiinnostavat lähinnä Länsi- ja Etelä-Eurooppa ja varsinkin useat paljon kaukaisemmat maat...
Kanadaan tietty, luonto aivan upea eikä liian kuuma paikka maana.
Haluaisin asua jossain trooppisessa sademetsäilmaston maassa, luonnon takia lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Karibian saarivaltiot, Etelä-Amerikan pohjoisosa, Tyynenmeren saaret ja keskisempi Afrikka (ei ihan etelä tai pohjoinen) kiinnostaisivat ehdottomasti eniten.
Karibian saarivaltioilla on monet vaikeat ajat edessa, ei niista ole paljon mitaan jaljella.
Ahvenanmaan suomenkielisellä vastikkeella lienisi lähes täydellinen asuinpaikka? Missä se on?
Australia olisi sellainen unelmapaikka, mutta toisaalta ehkä liian kaukana. Englanti varmaan olisi sitten kakkosena mutta brexit tottakai mietityttää.
Mielellään joku maa missä puhutaan englantia pääosin, mutta USAssa en haluaisi asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karibian saarivaltiot, Etelä-Amerikan pohjoisosa, Tyynenmeren saaret ja keskisempi Afrikka (ei ihan etelä tai pohjoinen) kiinnostaisivat ehdottomasti eniten.
Karibian saarivaltioilla on monet vaikeat ajat edessa, ei niista ole paljon mitaan jaljella.
Vaikka en ajatellut eniten pahimmin kärsineitä saaria ei tämä vaikuta asiaan. Mielenkiinto ohjaa mukavuudenhalua enemmän tätä haavetta.
Santa Barbara on sellainen paikka kuin mitä Los Angeles on leffoissa.
Myös San Luis Obispo on mukavaa seutua.
Joku etelä-amerikan maa olisi myös hyvä. Saisin pillua niin paljon kuin sielu sietää ja suomalaisista naama-norsun-vituilla akoista ei olisi tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itseä houkuttelisi Suomen jättäminen ja mietin vaihtoehtoja. Iso-Britannia tuntuisi tällä hetkellä kiinnostavalta, rakastan sitä aksenttia ja pubi-kulttuuria :) Toisaalta myös Yhdysvalloissa olisi mielenkiintoista asua jonkin aikaa, sinne vaan ei taida olla helppoa päästä muuttamaan.
Olin viis vuotta Yhdysvalloissa, kolmessa eri kaupungissa. OIkeasti se on aika köyhä maa. Siis ihmiset ei tosiaankaan ole keskimäärin varakkaita. Onhan kaikissa kaupungeissa hyviä alueita, mutta suurimmalla osalla ihmisistä ei mene erityisen hyvin. Amerikkalaisen unelman pystyvät toteuttamaan aika harvat.
Minä haluaisin muuttaa pohjoiseen Espanjaan vaikka siellä sataakin aika paljon etelään verrattuna... vaikka onhan niitä kivan kuuloisia seutuja vaikka missä.
Australia ilmaston, länsimaille ominaisen yleisen toimivuuden ja ihmisten vuoksi. Menisin itärannikkoa pohjoisempaan.
Euroopan sisällä ehdottomasti Portugalin Madeira. Siellä myös miellyttävä ilmasto, kaunis luonto ja mukava tunnelma noin yleisellä tasolla.
Kolmantena Kroatia, samoja juttuja kuin edellä.
Varmaan Ranskassa. Olin siellä vuoden vaihdossa opiskeluaikoina ja ne länsirannikon kapungit on kyllä upeita kesäisin. Rakastan ranskalaista kulttuuria, kieltä, ruokaa ja kirjallisuutta
Pari kertaa olen käynyt itävallassa, Nussdorf am Attersee nimisessä pikkukylässä kaverin luona. Itävallan isoimman järven rannalla, Attersee -järvi. Uitiin siinä kesällä. Virta meinasi viedä. 180 m syvä järvi, jonka rannalla toisella puolen noin 300-500 metrisiä mäkiä järvenpinnasta mitaten. Oli komeat maisemat kyllä. Noin 250 km Wienistä, jossa sielläkin oltiin.