Missä maassa haluaisit asua, jos muuttaisit pois Suomesta?
Itseä houkuttelisi Suomen jättäminen ja mietin vaihtoehtoja. Iso-Britannia tuntuisi tällä hetkellä kiinnostavalta, rakastan sitä aksenttia ja pubi-kulttuuria :) Toisaalta myös Yhdysvalloissa olisi mielenkiintoista asua jonkin aikaa, sinne vaan ei taida olla helppoa päästä muuttamaan.
Kommentit (97)
Rio de Janeiro tai Panama.
Noissa maissa ei ole EU-nimistä Saatanan synagoogaa, eikä kumpikaan noista ole totalitaristisia diktatuureja.
USA, Norja, Hollanti ja Tanska. Ehkä Sveitsi. Johonkin muutan melko varmasti Suomesta aika pian.
Vierailija kirjoitti:
USA, Norja, Hollanti ja Tanska. Ehkä Sveitsi. Johonkin muutan melko varmasti Suomesta aika pian.
Ai niin, Kanada myös.
Ehdottomasti Irlanti, upea maa, kivat ihmiset, hauskat murteet. toinen vaihtoehto olisi Etelä-Afrikka, aivan uskomaton luonto ja hyvä infrastruktuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä houkuttelisi Suomen jättäminen ja mietin vaihtoehtoja. Iso-Britannia tuntuisi tällä hetkellä kiinnostavalta, rakastan sitä aksenttia ja pubi-kulttuuria :) Toisaalta myös Yhdysvalloissa olisi mielenkiintoista asua jonkin aikaa, sinne vaan ei taida olla helppoa päästä muuttamaan.
Olin viis vuotta Yhdysvalloissa, kolmessa eri kaupungissa. OIkeasti se on aika köyhä maa. Siis ihmiset ei tosiaankaan ole keskimäärin varakkaita. Onhan kaikissa kaupungeissa hyviä alueita, mutta suurimmalla osalla ihmisistä ei mene erityisen hyvin. Amerikkalaisen unelman pystyvät toteuttamaan aika harvat.
Minä haluaisin muuttaa pohjoiseen Espanjaan vaikka siellä sataakin aika paljon etelään verrattuna... vaikka onhan niitä kivan kuuloisia seutuja vaikka missä.
Ihmeen paljon rahaa noilta jenkeiltä kuitenkin löytyy törsäämiseen. Päivittäin syödään ulkona tai take outia ja ajellaan isolla autolla. Rahan hallinta on sitten on mitä on ja suuret velat eivät pelota.
Aika huvittavaa kun jenkeissä valittavat sitten että 80k vuodessa tienaava on köyhä ja sillä on vaikeata pärjätä. Ihan työtoverin suusta kuultua kun olin siellä töissä. Itselleni tuo 80k kyllä antoi elämänlaadun josta en suomessa voisi unelmoida.
En lähtisi Suomesta. Olen ollut työkomennuksella ja asunut 20 vuoden aikana melkein jokapaikassa; Saksa Ranska Hollanti Itävalta Venäjä Kiina Japani Intia Indonesia USA Kanada ... lisäksi matkustellut kymmenissä maissa. Suomessa on asiat keskimäärin mallillaan ja mahdollisuudet tehdä melkein mitävaan. Ainoastaan töiden puolesta Suomessa on rajalliset mahdollisuudet. Siksi olen nytkin töissä täällä ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin viis vuotta Yhdysvalloissa, kolmessa eri kaupungissa. OIkeasti se on aika köyhä maa. Siis ihmiset ei tosiaankaan ole keskimäärin varakkaita. Onhan kaikissa kaupungeissa hyviä alueita, mutta suurimmalla osalla ihmisistä ei mene erityisen hyvin. Amerikkalaisen unelman pystyvät toteuttamaan aika harvat.
Minä haluaisin muuttaa pohjoiseen Espanjaan vaikka siellä sataakin aika paljon etelään verrattuna... vaikka onhan niitä kivan kuuloisia seutuja vaikka missä.
Ihmeen paljon rahaa noilta jenkeiltä kuitenkin löytyy törsäämiseen. Päivittäin syödään ulkona tai take outia ja ajellaan isolla autolla. Rahan hallinta on sitten on mitä on ja suuret velat eivät pelota.
Aika huvittavaa kun jenkeissä valittavat sitten että 80k vuodessa tienaava on köyhä ja sillä on vaikeata pärjätä. Ihan työtoverin suusta kuultua kun olin siellä töissä. Itselleni tuo 80k kyllä antoi elämänlaadun josta en suomessa voisi unelmoida.
Mediaaniansio Yhdysvalloissa on n. 30 000 vuodessa, eli ei tosiaankaan kovinkaan paljon. Tietysti paremmissa piireissä joku 80k vuodessa on vähän kun pitäisi maksaa lasten opiskelumaksut ja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Norja.
Hahaa...tämä on varmasti vitsi.
Euroopan sateisin maa jossa on yhtä kylmä kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi Suomesta. Olen ollut työkomennuksella ja asunut 20 vuoden aikana melkein jokapaikassa; Saksa Ranska Hollanti Itävalta Venäjä Kiina Japani Intia Indonesia USA Kanada ... lisäksi matkustellut kymmenissä maissa. Suomessa on asiat keskimäärin mallillaan ja mahdollisuudet tehdä melkein mitävaan. Ainoastaan töiden puolesta Suomessa on rajalliset mahdollisuudet. Siksi olen nytkin töissä täällä ulkomailla.
Olen samaa mieltä! Monessa maassa esim päivähoito ja työssäkäynti on mahdotonta tai ainakin hiton kallista. Sen lisäksi lapsia ei voi päästää yksin minnekään tai naapurit ainakin paheksuvat sitä.
Hyviä puolia mm. sää ja esimerkiksi lastenhoidon vaikeuden takia monissa paikoissa ollaan hyvin yhteisöllisiä eli joku naapurin mummo tms vahtii lapsia mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norja.
Hahaa...tämä on varmasti vitsi.
Euroopan sateisin maa jossa on yhtä kylmä kuin Suomessa.
Höpö höpö, Norjassa on parempi ilmasto kuin Suomessa. Lämpimämpää, vähemmän lunta. Ihmiset eivät ole yhtä mykkiä möllejä kuin Suomessa vaan avoimia ja perhekeskeisiä, mutta eivät kuitenkaan tunge liikaa iholle niin kuin etelän maissa. Maisemat uskomattoman kauniita: on vuonoja, vuoria ja merta, Suomessa taas korpimetsää ja peltoja. Ja huomattavasti rikkaampi maakin kuin Suomi. Kulttuuria ja luontoa arvostetaan eikä hävetä kaikkea mahdollista.
Ehkä Norja tai Tanska, pidän pohjoismaista asuinpaikkana.
Ehkä Liettuassa. Mukavia ihmisiä ja kaunis maa kesäisin.
Arabiemiraateissa. Hyvä maa, mukavia ihmisiä, upea ilmasto, paljon hyviä ravintoloita ja loistokas elämäntyyli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mediaaniansio Yhdysvalloissa on n. 30 000 vuodessa, eli ei tosiaankaan kovinkaan paljon. Tietysti paremmissa piireissä joku 80k vuodessa on vähän kun pitäisi maksaa lasten opiskelumaksut ja kaikki.
$53,719
The median household income in 2014 was $53,719, which means that half of American households make less than this amount, and half make more.Nov 24, 2016
Ruotsi tai Tanska