Missä maassa haluaisit asua, jos muuttaisit pois Suomesta?
Itseä houkuttelisi Suomen jättäminen ja mietin vaihtoehtoja. Iso-Britannia tuntuisi tällä hetkellä kiinnostavalta, rakastan sitä aksenttia ja pubi-kulttuuria :) Toisaalta myös Yhdysvalloissa olisi mielenkiintoista asua jonkin aikaa, sinne vaan ei taida olla helppoa päästä muuttamaan.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Austaralia ja Uusi-seelanti. Ilmasto parempi, luonto aivan älytön, paljon eri harrastus mahdollisuuksia, turvallisia, länsimaalaisia vaikka maahan muuttajia on paljon myös muualta, siistejä, hyvä palkka taso ja ihmiset on todella mukavia. Miinuksena että on kallista mutta palkatkin paljon paremmat kuin Suomessa.
Millainen on "aivan älytön luonto"?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa maa, missä on parempi ilmasto kuin Suomessa ja myös historiaa. Eli EI Ruotsi, Norja, Islanti, USA, Kanada. Ihan kaikki muuta maat käy.
Eihän noista missään ole sen parempi ilmasto kuin Suomessa. No ehkä USAn eteläosissa, jos paremmalla ilmastolla tarkoitat lämpimpää.
Olen asunut muutamassa Euroopan maassa, joista Espanjaan aion pian takaisin. Portugalissa olen vain lomaillut, mutta sekin houkuttelee. Olen Eurooppa fani, vaikka ihania paikkoja on sen ulkopuolellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa maa, missä on parempi ilmasto kuin Suomessa ja myös historiaa. Eli EI Ruotsi, Norja, Islanti, USA, Kanada. Ihan kaikki muuta maat käy.
Eihän noista missään ole sen parempi ilmasto kuin Suomessa. No ehkä USAn eteläosissa, jos paremmalla ilmastolla tarkoitat lämpimpää.
Tuossahan lukee, että "EI Ruotsi..." jne. Tosin kaikissa noissa on kyllä parempi ilmasto kuin Suomessa (leudompaa, vähemmän lunta pois lukien pohjoisimmat alueet), samoin historiaa on enemmän kuin täällä.
Australiassa. Miellyttävä ilmasto, minulle tuttu kieli ja kulttuuri, toimiva yhteiskunta, turvallinen asua, upea luonto ja järkevä maahanmuuttopolitiikka.
Australian aboriginaalien tai Amerikan intiaanien parissa heidän asuinalueillaan olisi mielenkiintoista asua vähän aikaa.
Italia. Mutta ensin pitäis rikastua koska töihin en sinne halua. Siellä tehdään pitkää päivää ja usein siestan takia kahdessa osassa. Oon ihan liian laiska siihen. Mutta jos toimeentulosta ei olis huolta voisin jo alkaa pakkaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Kanada tai Valko-venäjä
Taidatkohan olla jääkiekkoihmisiä?
Karibian saarivaltiot, Etelä-Amerikan pohjoisosa, Tyynenmeren saaret ja keskisempi Afrikka (ei ihan etelä tai pohjoinen) kiinnostaisivat ehdottomasti eniten.
Japanissa asuin töiden takia 3 vuotta. Muuttaisin takaisin koska tahansa.
Ranskassa, Tanskassa, Australian Tasmaniassa tai Kanadan itäosassa asuisin ehkä mieluiten.
Ehkä Norja tai Kanada. Sveitsi, Saksa tai jopa Tsekki. Lunta saa olla ja pitääkin olla eli mieluiten ilmasto saisi kuitenkin vastata Suomea. En jaksaisi kovin kauaa helteitä. Eli kunnon vuoden ajat saa olla. Mieluiten asuisin Kanadassa jollain maatilalla jossa olisi paljon hevosia. Sukulaisia asuu siellä ja he pitävät lampaita.
Maalla ei ole väliä, kunhan radiossa ei vaan soiteta Antti Tuiskua ja Robinia...
Itävallassa. Se on vähemmän tunnettu paikka, ei ole tässäkään ketjussa tullut vielä vastaan. mahtavat maisemat ja ihana ilmasto, kesällä välimerellisen lämmintä mutta myös kaunis ja vähäluminen talvi. Ihmiset rennompia ja ystävällisempiä kuin muissa saksankielisissä maissa. Vauras ja turvallinen maa, lähes täystyöllisyys ja perinteet arvossaan.
Australia, etelä-itä -rannikko, eli Sydneyn alue. Ihan vaan ilmaston puolesta ja kielen.
Europassa Hollanti.
Ruotsi, Saksa, Itävalta, Sveitsi. Perusteluna se, ettei olisi kieliongelmia ja se, että olen asuna kahdessa em. maassa ennenkin. Tosin en kyllä aio lähteä kuin pakon edessä Suomesta, on tämä niin hyvä maa kaikesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Kanada tai Valko-venäjä
Valko-Venäjällä olen asunut kuusi vuotta. Oli muuten supersiisti kaupunkin tämä MInsk. Ei roskan roskaa missään. Tuntui vapaammalle maalle mm. alkoholin puolesta, kuin Suomi. Myös Suomea rennompi. Ihmiset ystävällisempiä.
No tämä hippiaspekti ja henkisyyspuoli on tiedossa, mutta Intia on järkyttävän saastainen, likainen ja väkivaltainen. Epätasa-arvo, typerä kastijärjestelmä, naisten oikeudet huonot, uskonto sanelee kaiken... Paljon pahaa siinä maassa, vaikka siellä olisi edellytykset vaikka mihin ainakin luonnon puolesta. No, kai tietyiltä alueilta on siivottu kaikki ikävä pois näkyvistä.