Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on muotia inhota Marimekon tuotteita?

Vierailija
10.07.2008 |

Eikö olisi vapauttavaa myöntää että ihan nätisti se tuikkukynttilän liekki siinä Kivi-lyhdyssä lepattaa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tytöllä on marivaatteita ja ne saa aina hirveesti kehuja. Ei raitaa eikä unikkoa vaan hiukan harvinaisempia. Mä en itseasiassa ymmärrä miksi niitä aina niin ylistetään, useimmat ostettu tosi edullisesti poistomyynneistä tai teehtaanmyymälöistä,

Vierailija
2/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sundsrtömiä ja pitää itseä muka jotenkin tyylikkäämpänä ja parempana kuin suomalaisia juntteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska av-raati on päättänyt, että se on so-last-season. Ja vielä parempi on sanoa, ettei ole koskaan sellaisesta tykännytkään, ettei vain menetä kasvojaan.

Marimekko on jo saavuttanut juntit ja white trash -perheetkin, emmehän halua leimautua sellaisiksi, hui sentään.

Vierailija
4/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai jaa, en tienny, kerrankin olen sitten jossain muodissa mukana. Mua vaan ärsyttää miten sitä on joka paikassa ja ikäänkuin olisi Suomen muotoilun ainoa tuote. Ja jo vuodesta -64!!!! Eikö täällä ole saatu 45 vuoteen mitään muuta aikaseksi???

Vierailija
5/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerranki mä olen muodikas. eilen viimeksi puhin siitä kuinka aina olen inhonnut marimekkoa. no ne pussukat on ihan käytännöllisiä, en tosin itse omista. mutta maksaa nyt itsensä kipeeks rumasta raitapaidasta. älytöntä. ja ne mariskoolit, voi herranen aika sentään. ihan törkeitä.

Vierailija
6/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuja on niin moneen junaan ja vieläpä jää asemallekin. Mitä näistä tappelemaan.

T. Mariskoolien ja kivi-tuikkujen kolmikymppinen keräilijä, joka niin mieluusti pukisi lapsensakin Marimekkoon, jos ne eivät olisi turhan tyyriitä

Vierailija
7/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en nyt sentään inhoa niitä, en vain omaan kotiini haluaisi semmoisia.

90-luvulla porukoilla oli samanlainen inhosuhde Alvar Aaltoon.

Vierailija
8/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai on. Etkö ole ennen käynyt av:lla, kun et tällaista tiedä?

White trash perheillä ei ole marimekkoa.

Vierailija
9/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aina inhonnut marimekkoa, eikä ole siihen hypetykseen lähtenyt mukaan, niin miksi silloin menee muodin mukaan. Inhoan sitä, kun miehen sukulaisilla on marimekkoa joka ikisessä paikassa. On seinätaulua, verhot, kaikki keittiötekstiilit, pyyhkeet, lakanat jne. Ja vaatteet tietysti.

Vierailija
10/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko on aaveeläisten mielestä sama asia kuin mariskoolit, raitapaidat ja unikkokuosi. Minulla on kotona paljon Marimekkoa mm. sisustustekstiileissä. Suurin osa näistä "Marimekko on törkeää" -kommentoijista ei tunnistaisi niitä Marimekoksi. Onko se niin vaikea käsittää, että muukin kuin unikkokuosi voisi olla Marimekkoa?

Vierailija
11/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aina inhonnut marimekkoa, eikä ole siihen hypetykseen lähtenyt mukaan, niin miksi silloin menee muodin mukaan. Inhoan sitä, kun miehen sukulaisilla on marimekkoa joka ikisessä paikassa. On seinätaulua, verhot, kaikki keittiötekstiilit, pyyhkeet, lakanat jne. Ja vaatteet tietysti.

Olisitko onnellisempi jos miehen sukulaiset olisivat hankkineet kaikki pyyhkeensä ja verhonsa Tarjoustalosta ja pienet suloiset kiinalaislapset olisivat niitä koneita pyöritelleet omin käsin?

Vierailija
12/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vaan on melko koomista, että kaikki pitää olla sitä samaa, mikään muu merkki ei ole hyvä.

Vierailija
13/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllästynyt Marimekkoon ihan kaikissa muodoissaan.. Sitä nimittäin on anopilla ja miehen siskolla niiiiin paljon, ja kaikkia kankaita sekaisin, että oikein silmiin sattuu. On Marimekolla pari ihan kivaakin kuosia niiden hirveiden joukossa, mut löydän kyllä paljon kivempia muilta merkeiltä.

Vierailija
14/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole varaa ostaa Marimekkoa!

Marimekolla on niin paljon kuoseja ja tuotteita design-vaatteista pussilakanoihin, että takuulla ei niitä kaikkia voi inhota!

Joten kyse on tietynlaisesta tuotemerkki-rasismista ja hyvä olisi kysyä itseltään, mistä se kumpuaa. Aivan samoin tietysti on, jos joku väittää rakastavansa Marimekkoa - siis kaikkia niiden tuotteita.

Marimekolla on merkkinä tietty maine ja imago. Veikkaan, että näitä inhojia harmittaa tuotteiden kalleus ja keskiluokkainen maine. Marimekkoa käyttää "Volvolla ajava, kolmekymmentä ja risat -ikäinen opettaja", noin karrikoiden. Joku haluaisi kuulua siihen sakkiin, toinen taas erikoisuudentavoitteluaan haluaa erottaa oman imagonsa siitä - viis siitä, millaisia Marimekon eri tuotteet oikeasti ovat.

Vierailija
15/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Marimekko on muutakin kuin tasaraitaa, unikkoa tai Mariskoolia. Käykää nettisivuilta kattomassa, että on heillä ihan tyylikästä bisnesvaatetta mm.

Vierailija
16/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän erikoisempi maku. Eikä mun tarvitse perustella miksi en halua samaa kuin kaikki muut!

Vierailija
17/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat turhan kalliita. Jos lahjaksi saan tai edullisesti niin ihan kiva.

Vierailija
18/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maripaitaiset isotissiset imetysfanaatikot on silti pelottavia.

Vierailija
19/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama tuoteryhmä.

Ritva Falla on esimerkiksi suunnitellut tosi kivoja vaatteita, samoin muu suomalainen ihan eturivin nuori suunnittelija, joita marimekko työllistää. Ja niitä vaatteita ei tietysti näy jossain rivimyymälöissä, mutta vaikka netistä voi tosiaan ihmetellä. Ja aika outoa on, jos niitä kaikkia kykenee inhoamaan.

Vierailija
20/38 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

marimekon inhoajat kuuluvat jompaan kumpaan kategoriaan:

a) köyhät ja kateelliset

tai

b) raasukat erikoisuudentavoittelijat ("olen erikoinen, koska kulutan erikoisia tuotteita ja harrastan erikoisia asioita")

Oikeesti: erikoisuudentavoittelu vasta nöösiä onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi