Lähtisitkö vauvan (11kk) kanssa muskariin jos yöllä olisi tullut nuha?
Kommentit (11)
koska meidän muskariin tuli tänään tuollainen tapaus. Arvatkaa ottiko päähän???
Vierailija:
muskarista, vähiin jäis muskarikerrat... Riippuu tietysti lapsen kunnosta.
Jos nuha on juuri alkanut, niin silloin se juuri tarttuu. Jos sitä nuhaa on kestäny pidempään, esim. viikon, niin eihän se sitten enää tartu tai se on tosi epätodennäköistä. Tuollaiset itsekkäät mammat raivostuttaa! Minä, minä, minä, minä....
Koska kaikki äidithän ovat aivan riemuissaan, kun teidän ihana kultamussukka tulee levittämään taudin muihinkin. Jos kaikki tän tajuaisivat, eivät viitosen lapsetkaan olisi koko ajan kipeänä.
itsekästä.
Mä ainakin toivon, että meidän kerhoihin tullaan terveinä ja niin toimin itsekin eli en tuo sairasta lastani kerhoon.
ihan kunnolla ja sitä sitten niistelty ties millä apuvälineillä. Minua harmitti ihan älyttömästi ja toisaalta aloin miettimään, että olenko itse jotenkin yli-bakteerikammoinen, kun kukaan ei sanonut ko. äidille mitään. kai kaikki toivoivat että joku muu sanoisi.. kun ei tuollaisissa paikoissa mielellään lähde ihmisiä suututtamaan.
ap
Kyllähän se nyt kuuluu normaalilla älyllä varustetun ihmisen tajuta, ettei juuri sairastunutta tuoda kerhoon. Kyllä meilläkin lapsi jaksaa pelkässä nuhassa telmiä ihan niin kuin terveenä, mutta kyllä se nuhakin tarttuu. Raivostuttavaa käytöstä!
Ei ainakaan toistaiseksi meiän tytön nokka vuoda (kop kop), mutta tuo juttu jäi mua vaivamaan.
miten olisin sanonut sievästi, ketään suututtamatta sen enempää, että ei tuollainen käytös sovi. Ko. äiti kertoi nuhasta heti kerhon alettua, tuskin olimme edes saaneet ulkovaatteita pois päältä. olis ollu jotenkin tosi kiusallinen tilanne, tämä nainen olisi varmaan sitten tokaissut että selvä, me tästä sitten lähdetäänkin.. ja sinne olisi kadonnut orastava ystävyys (nimittäin tulemme muuten juttuun tosi hyvin). MITÄ olisi pitänyt tehdä? ehkä ensi kerralla osaisin toimia toisin.
Kyllä tuollaisessa tilanteessa voi sanoa ihan nätisti, että ei ole kiva, että tullaan kipeenä kerhoon. Tuollaisille ääliöille pitää sanoa, muuten ne tekee sen uudestaan. Tosin tiedän, että on ärsyttävää sanoa ja muut istuu hiljaa vienosti nyökytellen. Sitten jälkeenpäin ollaan niin iloisia, että joku avasi suunsa, mutta siinä tilanteessa ei saa ollenkaan tukea.
Äiti kertoi, miten pojalla oli yöllä alkanut nenä vuotaa. Pari päivää ja meilläkin vuoti nenä, perä perään kaikilla kolmella :( Teki mieli soittaa äidille kiitokset, mutten tietty häveliäänä suomalaisena tuppisuuna kehdannut...
Minusta vastuutonta.
Ei mulle tule mieleenkään vielä lapsia kerhoon taudin alkuvaiheessa. Eri juttu tietty sitten, kun sitä nenää on jo viikko niistetty.
muskarista, vähiin jäis muskarikerrat... Riippuu tietysti lapsen kunnosta.