Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista, että alakouluikäinen on lihava??

Vierailija
21.09.2017 |

Siis näitä näkee nykyään tosi paljon, 7-10 vuotiaita tyttöjä ja poikia, joilla vatsan seutu on iso. Mietin vaan, että miksei vanhemmat puutu siihen syömiseen silloin? Esim vähän vanhempana tottakai lapsilla alkaa olla omaa rahaa ja he ostelevat karkkeja ja sipsejä ja muuta sellaista, mutta nämä lapset ovat aktiivisimmillaan tässä iässä, kuinka paljon pullaa heille oikein siis syötetään? Tutullani on 3v tyttö joka on ikäisekseen HYVIN lihava (en siis mitenkään yritä ilkeillä, tyttö on oikeasti lihava). Instagramissa sitten näkyy lapsen sylissä karkkipusseja ja mehua ja sellaista... MIKSI 😭

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta. Lekkivätkö enää juoksuleikkejä pihalla? Laiskat vanhemmat. Ruokailulla voi säädellä lapsen lihavuutta. Terveellinen ruoka. Napostelu pois. Lapsi voi syödä 5 kertaa päivässä. Ruoan jälkeen voi syödä keksiä ja karkkia. Ruoalla kumminkin täytetään vatsa. Aamupala, lounas, päivällinen, välipala ja iltapala.

Vierailija
2/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta. Lekkivätkö enää juoksuleikkejä pihalla? Laiskat vanhemmat. Ruokailulla voi säädellä lapsen lihavuutta. Terveellinen ruoka. Napostelu pois. Lapsi voi syödä 5 kertaa päivässä. Ruoan jälkeen voi syödä keksiä ja karkkia. Ruoalla kumminkin täytetään vatsa. Aamupala, lounas, päivällinen, välipala ja iltapala.

No tää 3v lapsi on liikuntapäiväkodissa, eli siellä liikutaan paljon ja aamupala, lounas ja välipala tulee pk puolesta. Koska se ehtii lihoo???

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKAAN ei enää leiki ulkona. Ei lapsia missään. Alakoululaiset ovat pulleita köntyksiä.

Vierailija
4/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tää 3v lapsi on liikuntapäiväkodissa, eli siellä liikutaan paljon ja aamupala, lounas ja välipala tulee pk puolesta. Koska se ehtii lihoo???

Ap

Pahimpaan aikaan. Eli illalla syö.

Itse olisin myös huolissani lapsen sydämmestä ja verisuonista. Jos lapsena ei vielä oireile, aikuisena oireilee.

Vierailija
5/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheestä, jossa kaikki muut olivat hoikkia. Äiti noudatti erittäin terveellisiä ruokavaliosuosituksia jo kauan sitten - ja koko perhe liikkui.

Minä aloin lihoa, kun vanhempani erosivat.

Ihmiset reagoivat eri tavoin murheeseen. Minä syön ja todella, todella monet muut aikuiset juovat rankasti, käyttävät huumeita, tupakoivat tai harrastavat terveyttä riskeeraavia irtosuhteita. 

Olen pahoillani, että asia oli sinulle epäselvä. 

Vierailija
6/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, jos aloitus on vähän provosoiva ja jos se iski kellekään henkilökohtaisesti arkaan paikkaan, mutta toivon oikeasti keskustelua aiheesta. Esimerkiksi toisella tutullani on myös 3v lapsi, joka syö erittäin vähän. Tuttu on kertonut, että appiukko (joka on erittäin lihava) tuputtaa lapselle makeisia ja leivonnaisia "kunhan syö jotain" periaatteella, ja tuttu yrittää parhaansa mukaan selittää äijälle, että lapsi tottuu makeaan vaihtoehtoon ja lopettaa syömisen kokonaan. Eli siis ymmärrän, että joskus lapsen vanhemmista voi olla turhauttavaa, että lapsi ei syö ja sitten annetaan mitä tahansa, että lapsi söisi edes jotain.

Ap

Vierailija
7/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan terveyden kannalta hyvin huolestuttavaa, myös mielenterveyden.

Totta on, että nykyään ei oikeesti lapsen liiku kuin esim vielä 80-luvulla syntyneet. Me käytiin oikeesti vaan kotona nopeesti syönässä alakoululaisinakin ja äkkiä polee ja rocee takas iltaan asti. Nykyään on niin paljon teknologiaa niin pienellä iällä. Se kaikki on fyysisesti aktiivisista leikeistä pois.

Jotkus liikkuvat toki, mutta suurin osa paljon vähemmän kuin ennen.. välitunnitkin näprätään vaan puhelinta...

Vierailija
8/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perheestä, jossa kaikki muut olivat hoikkia. Äiti noudatti erittäin terveellisiä ruokavaliosuosituksia jo kauan sitten - ja koko perhe liikkui.

Ihmiset reagoivat eri tavoin murheeseen. Minä syön ja todella, todella monet muut aikuiset juovat rankasti, käyttävät huumeita, tupakoivat tai harrastavat terveyttä riskeeraavia irtosuhteita. 

Olipa sekava viesti. Joku käyttää huumeita niin siksi sinä olet lihava?

Vierailija
9/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhutaan laajemmasta ilmiöstä, ei sinun lapsuuden traumastasi.

Ja tässäkään ei ollut mitään henkilökohtaista, oikeesti.

Vierailija
10/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, ettet käsittänyt viestiäni.

Tarkoitin, että ihmisillä on erilaisia paheita. Minä syön.

Ymmärsitkö nyt paremmin, mitä tarkoitin?

Vierailija
11/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUKAAN ei enää leiki ulkona. Ei lapsia missään. Alakoululaiset ovat pulleita köntyksiä.

JOTKUT ainakin leikkivät. Meidän kerrostalon kersat juoksevat ja leikkivät ainakin pari tuntia tuossa pihamaalla lähes joka päivä eikä pullea ole kukaan heistä (noin 10 lasta).

Vierailija
12/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhutaan laajemmasta ilmiöstä, ei sinun lapsuuden traumastasi.

Ja tässäkään ei ollut mitään henkilökohtaista, oikeesti.

Aloituksesi ei haitannut minua mitenkään. Yritin selittää mahdollisimman selkeästi, että ihmisillä on erilaisia tapoja reagoida asioihin. 

Vierailija
13/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, ettet käsittänyt viestiäni.

Tarkoitin, että ihmisillä on erilaisia paheita. Minä syön.

Ymmärsitkö nyt paremmin, mitä tarkoitin?

Ja sinä olet alakouluikäinen lapsi? Aika hyvin kirjoitat kyllä.

Vierailija
14/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua kun mammat aina väittävät, että ulkoilevat lapsen kanssa vähintään neljä tuntia päivässä ja kuvat someen todisteeksi.. juuuuu huomaa 🙄

Vierailija
15/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kahdella lapsella se vaan on geeneissä. Kolmas nykyisen miehen kanssa yhteinen lapsi on hoikka kuten minäkin. Meillä kiinnitetään suurta huomiota terveelliseen ravintoon ja lapsilla on liikuntaharrastukset. Vanhimmat lapset ovat tulleet isänsä sukuun ja hänen nuoremmat lapsensakin uuden hoikan vaimon kanssa ovat pulleita. Ex-mies saa pidettyä itsensä kohtalaisessa kunnossa ja lihaksessa vain ankaralla likunnalla ja salitreenillä.

Vierailija
16/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luultavaa, että lihava lapsi napostelee makeita mm karkkeja ja keksejä jos niitä on käsillä. Tai ostaa viikkorahoillaan ja syö salaa. Kukaan ei liho, ei lapsi eikä aikuinen ilman liikasyömistä/ kaloreita. Syö enemmän kuin kuluttaa pätee aina.

Vierailija
17/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoin 10-12-vuotiaana ja 12-vuotiaana aloin kasvamaan painoa kiinni.

Vierailija
18/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kahdella lapsella se vaan on geeneissä. Kolmas nykyisen miehen kanssa yhteinen lapsi on hoikka kuten minäkin. Meillä kiinnitetään suurta huomiota terveelliseen ravintoon ja lapsilla on liikuntaharrastukset. Vanhimmat lapset ovat tulleet isänsä sukuun ja hänen nuoremmat lapsensakin uuden hoikan vaimon kanssa ovat pulleita. Ex-mies saa pidettyä itsensä kohtalaisessa kunnossa ja lihaksessa vain ankaralla likunnalla ja salitreenillä.

Roteva on eri kuin läski mahan kohdalta

Vierailija
19/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs takia sinä olet tyhmä?

Menikö tunteisiin? Kolahtiko noin kovaa mamman kohdalle?

Vierailija
20/119 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Itselläkin lapsi makasi vain sohvalla ja nysväsi kännykän kanssa. Laitoin taekwondoon, loppui se makaaminen. Nyt käy 2krt viikossa tunnin siellä sekä tunnin tanssimassa, ei ehdi enää makaamaan ja vetämään kaikkea paskaa naamaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi