Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan eronnut pelkkien kotitöiden takia?

Vierailija
21.09.2017 |

Kuulostaa varmaan tyhjänpäiväiseltä syyltä erota, mutta mietin onko kukaan eronnut vain siksi, että toinen ei tee kotitöitä. Olen ollut pidempään suhteessa, jossa toinen ei tee juuri mitään kotitöitä, ja mitä pidempään se jatkuu, sitä enemmän se minua ärsyttää, ja mietin usein että pitäisikö jopa lähteä tästä suhteesta siksi.

Valitisin siis miehen, jolla oli siisti ja järjestyksessä oleva sinkkukoti, hän siivoili siellä usein ja oli aina puhtaissa vaatteissa jne, eli luulin että tämä mies tekee paljon kotitöitä (ja niin tekikin, sinkkuna). Ja teki vielä seurustelummekin ajan. Mutta kun muutimme yhteen neljä vuotta sitten, niin hiljalleen hän vähensi ja vähensi kotitöiden tekemistään. Ja nyt olemme siinä tilanteessa, että hän ei tee niitä käytännössä ikinä, tai hyvin harvoin vain. Kaikki jää minulle. Enkä vaadi mitään korkeaa siisteystasoa edes, meillä on itse asiassa sama käsitys siitä että mikä on sopiva siisteystaso. Eikä kahden ihmisen taloudessa edes ole valtavasti kotitöitä, vaan kyse on pienistä jokapäiväisistä asioista kuten siitä, että ruokalautanen pitäisi laittaa ruokapöydästä tiskikoneeseen ja kahvikuppi myös, tai siitä että kun on pessyt pyykkiä niin ne pyykit pitäisi ripustaa kuivumaankin joskus, tai siitä että kaupassa on pakko käydä jotta jääkaapissa olisi maitoa ja juustoa. Mies ei siis laita astioitaan koskaan tiskikoneeseen, ja jos pyykkikoneessa on hänen työvaatteet, niin hän ei vain ripusta niitä. Ne on märkinä koneessa seuraavana päivänäkin, jolloin pitäisi päästä pesemään jotain muuta pyykkiä. Jos pyydän käymään ruokakaupassa vuorollaan, niin ei käy koska ei kuulemma millään jaksa (tällöin on mieluummin nälässä jääkaappi tyhjänä).

Olen pyytänyt ja ottanut puheeksi monta kertaa, ja kysynyt myös että miksi ei tee. Kuulemma ei jaksa tehdä. On niin rankkaa töissä, että ei vaan jaksa. Sepä se kun minulla on yhtä rankkaa töissä, meillä molemmilla on pitkät työpäivät ja rankka työ, tosin hänellä kai joku työuupumus, minulla ei. Olen vaatinut häneltä ratkaisuja, ja hän ehdottaa että voi rahalla korvata osuutensa. En suostu siihen, koska en tarvitse niitä rahoja ja mieluummin minäkin maksaisin hänelle että hän tekee kaikki, kumpikaan meistä ei erityisemmin pidä kaupassa käynnistä tai tiskikoneen täyttämisestä. Hän ehdottaa että maksaa viikkosiivoojan, ja se sopii, mutta ei se auta niissä jokapäiväisissä pikkutöissä kuten hänen työvaatteiden ripustaminen ja lautasen laittaminen tiskikoneeseen (ja mihinkään monena päivänä käyvään siivoojaan ei ole rahaa). Hän ehdottaa, että tekee välillä isot kotityöt yksin, ja minä hoidan kaiken päivittäisen, mikä siis tarkoittaa että hän kasaa huonekalut tms. Mutta ei niitä hänen "isoja kotitöitä" ole kuin kerran kaksi vuodessa, ja ne on yleensä ihan mukavia töitä, minäkin voisi kasata pelkät huonekalut ja levätä muun arjen. Ja koska olen sanonut kotitöistä monta kertaa, niin en enää halua sanoa (en aio nalkuttaa niistä). Vaan mieluummin vain eroan.

Mikähän tähän neuvoksi? Tunnen olevani joku kotipiika.

Kommentit (346)

Vierailija
1/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rakastan siis miestäni, enkä todellakaan eroaisi hänestä muuten, hän on muuten erittäin hyvä mies. Ap.

Vierailija
2/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos molemmat mieluummin maksaa niin palkatkaa siivooja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani.

Varmasti monikin, vaikka syitä on ollut muitakin. En ymmärrä ihmisiä, jotka taantunut lapsiksi omassa kodissaan ja olettavat toisen tekevän kaikki kotityöt, jotka on pakko tehdä.

Vierailija
4/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... ero. Piikahan sää tossa oot ja jos äijä makaa prse homeessa paskoen niin ei kannata ku se ei ite tajua.

Vierailija
5/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksaisi elää tuollaisen miehen kanssa hetkeäkään. Ethän sä sen äiti ole. Voittehan te seurustella, mutta asua omissa osoitteissa? 

Vierailija
6/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paa pappa luiskaan.

Vierailija
7/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten kirjoitin niin kyllä palkataankin siivooja käymään kerran viikossa. Siivooja imuroi ja pyyhkii tasot ja sellaista. Mutta olemme tavallisia keskituloisia ihmisiä, meillä ei ole rahaa palkata siivoojaa käymään joka päivä laittamassa miehen kahvikupit, pöydällä lojuvat ruokalautaset, eteisen tasolle jääneet juomalasit tiskikoneeseen, ripustamaan niitä päivittäispyykkejä, laittamaan roskiin miehen karkkipapereita makuuhuoneesta jne. Eikä meillä riitä astioita siihen, että viikon ajan otetaan aina puhdas kuppi ja lautanen ja kerran viikossa siivooja sitten tiskaa ne koko viikon aikana tulleet tiskit, kattiloitakin pitäisi olla varmaan seitsemän sitä varten. Ap.

Vierailija
8/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksaisi elää tuollaisen miehen kanssa hetkeäkään. Ethän sä sen äiti ole. Voittehan te seurustella, mutta asua omissa osoitteissa? 

En halua vain seurustella, haluan suhteen jossa eletään yhteistä arkea. Ap.

Vierailija
9/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten kirjoitin niin kyllä palkataankin siivooja käymään kerran viikossa. Siivooja imuroi ja pyyhkii tasot ja sellaista. Mutta olemme tavallisia keskituloisia ihmisiä, meillä ei ole rahaa palkata siivoojaa käymään joka päivä laittamassa miehen kahvikupit, pöydällä lojuvat ruokalautaset, eteisen tasolle jääneet juomalasit tiskikoneeseen, ripustamaan niitä päivittäispyykkejä, laittamaan roskiin miehen karkkipapereita makuuhuoneesta jne. Eikä meillä riitä astioita siihen, että viikon ajan otetaan aina puhdas kuppi ja lautanen ja kerran viikossa siivooja sitten tiskaa ne koko viikon aikana tulleet tiskit, kattiloitakin pitäisi olla varmaan seitsemän sitä varten. Ap.

eli kyse ei ole siitä, että hukut kotitöihin. Olet vain vittuuntunut kun vässykkämies ei selviä töistään uupumatta. Ei suhteet pariin kahvikuppiin kaadu.

Vierailija
10/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja rakastan siis miestäni, enkä todellakaan eroaisi hänestä muuten, hän on muuten erittäin hyvä mies. Ap.

Erittäin hyvä mies, mitä nyt ei arvosta kumppaniaan tipan vertaa.

Mikä hänessä itse asiassa on erittäin hyvää? Lihakset? Assertiivinen olemus? Peritty varallisuus?

Vierailija
11/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua vain seurustella, haluan suhteen jossa eletään yhteistä arkea. Ap.

No jos et saa tuota miestä arkielämässä ruotuun, niin ei sitten auta kuin vaihtaa miestä. 

Vierailija
12/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuo vitutuksesi saa kasvaa vielä jonkin aikaa niin sulla ei ole mitään vaikeuksia lähteä tuosta suhteesta. 

Vierailija
13/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta se syy ei mielestäni ole pelkästään kotityöt, vaan asenne. Jos kumppani on oikeasti niin laiska, väsynyt, saamaton tai mitä muuta tahansa, eikä haluakaan tasata kotitöitä eikä tehdä juuri mitään kotinsa eteen, en kerta kaikkiaan halua sellaista ihmistä asuinkumppaniksi. Jos se on tosi ihana, ja rakastan sitä muuten, voidaan seurustella, mutta asutaan erillään. Se on ihan satavarmaa, etten ala kahden aikuisen ihmisen taloudessa tekemään kaikkia kotitöitä, ja katsomaan kun toinen makaa sohvalla.

Vierailija
14/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos jättäisit hänen tavaransa ja astiansa sinne minne hän jättää? Ja jos sun pitää pyykätä ja miehen vaatteet märkinä pyykkikoneessa, niin kädellä siirrät miehen vaatteet vain lattialle koneen eteen märkään kasaan. Ja etkä ripusta niitä! Kun kerran miehellä on siisteyskäsitys, muttei vain "jaksa" niin alkaa varmasti tekemään, kun sä vain kieltäydyt siivoomasta hänen jälkiään. Voit myös alkaa itse toimia samoin kuin hän, eli jätä likaiset astiat pöydälle ja märät vaatteet koneeseen, eiköhän ala huomata kuinka ärsyttävää on...

Vierailija
15/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole niinkään kyse niistä kotitöistä, vaan siitä, että mies ei arvosta sinua lainkaan, kun olettaa, että sinun elämäntehtäväsi on siivota hänen jälkiään. Laittaa aikuisen miehen astiat koneeseen ja karkkipaperit roskiin, voi jessus!

Vierailija
16/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos jättäisit hänen tavaransa ja astiansa sinne minne hän jättää? Ja jos sun pitää pyykätä ja miehen vaatteet märkinä pyykkikoneessa, niin kädellä siirrät miehen vaatteet vain lattialle koneen eteen märkään kasaan. Ja etkä ripusta niitä! Kun kerran miehellä on siisteyskäsitys, muttei vain "jaksa" niin alkaa varmasti tekemään, kun sä vain kieltäydyt siivoomasta hänen jälkiään. Voit myös alkaa itse toimia samoin kuin hän, eli jätä likaiset astiat pöydälle ja märät vaatteet koneeseen, eiköhän ala huomata kuinka ärsyttävää on...

Kuka haluaa itse elää sellaisessa läävässä, missä on toisen paskaisia ryysyjä ja likaisia astioita kämppä täynnä? Ja sitten se kerran kuussa ehkä vittuuntuneena niitä pesee? En minä ainakaan. Jos ei yhteistä säveltä siivoamiseen löydy, se on morjens omaan asuntoon.

Vierailija
17/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. - Taas sitä toistaiseksi siistinä ja kotitöitä tekevänä sinkkuna aloin pelkäämään, että jos tai kuten olen jonkun kerran haaveksinut, niin kun kohtaan tai löydän itselleni kumppanin, niin tarkoittaako se vääjämättä minun taantumistani. - Menetänkö kumppanin myötä kyvyn ottaa arkisista asioista omata osaltani vastuun,  kuten omalta osaltani tehdä osan kotitöistä.  Seuraavaksi varmaan myös kyvyn kommunikoida ja loppua en varmaan en edes uskalla ajatella, muutoin kuin, että tilannettani saataisi kuvata myös, että jos saisimme jälkikasvua, niin kumppanini saattaisi havaita minusta tulleen hoivausta ja huolenpitoa vaativan 4 kuukautisen tasoa oleva sillä erotuksella, että elopainoa on hivenen enempi.     

Vierailija
18/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli kyse ei ole siitä, että hukut kotitöihin. Olet vain vittuuntunut kun vässykkämies ei selviä töistään uupumatta. Ei suhteet pariin kahvikuppiin kaadu.

En huku kotitöihin, vaan olen raivoissani siitä, että minun pitäisi tehdä "kaikki" kun toinen ei tee "mitään". Miehen työuupumus ei minua haittaa, ja olen tietenkin valmis tekemään hetkellisesti enemmän, jos toisella on vaikka masennus, mutta silti oletan että sen ruokalautasensa voisi jaksaa sinne tiskikoneeseen laittaa vaikka olisi mikä tauti. Ap.

Vierailija
19/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä mies, mitä nyt ei arvosta kumppaniaan tipan vertaa.

Mikä hänessä itse asiassa on erittäin hyvää? Lihakset? Assertiivinen olemus? Peritty varallisuus?

En ole hänen kanssaan rahan takia, jos sitä tarkoitat. Ap.

Vierailija
20/346 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuitenkaan tykkää itse asua kodissa, jossa ruokapöydällä on toissapäiväiset likaiset lautaset, ja jossa omia vaatteita pestäkseen pitää ensin kaivaa pari päivää hautunut ummehtunut märkä mytty miehen työvaatteita koneesta pois johonkin kasaan lattialle. Ap.