Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies soittaa äidilleen joka päivä ja kyselee neuvoja. Onko normaalia?

Vierailija
20.09.2017 |

Miten muilla? Ovatko miehenne paljon tekemisissä äitiensä kanssa? Oma mieheni on ainut lapsi, joten olen yrittänyt selitää asiaa itselleni sillä. Mutta nyt jotenkin alkaa mannä kuppi nurin, kun mies kyselee äidiltään neuvoa JOKA asiasta. Viimeisin kerta oli, kun hän soitti äidilleen ja tiedusteli, onko turvallista matkustaa Turkkiin, jonne olemme suunnitelleet matkaa. Äidin neuvon mukaisesti emme ostaneet matkaa, koska äiti väitti, että "terroristit" hyökkäävät lomalohteeseemme. Jotenkin tuntuu, että öiti käyttää hyväkseen mieheni hyväuskoisuutta ja jonkinlaista arkuutta. Kun ostimme auton, miehen äiti oli valitse massa sitä ja mieheni turvautui häneen enemmän kuin minun makuuni. Lapsemme nimi on myös mieheni äidin valitsema. Mies oli asiasta hyvin päättäväinen, ja suuttui minulle, kun olin eri mieltä nimestä. Kaiken päätteeksi mieheni lähti viikoksi äi547tinsä hoiviin episodin jälkeen. Tässä vain räikeimmät tapaukset. Olemme kumpikin jo nelikymppisä, joten nyt mietin, onko muilla vastaavia kokemuksia. Muuten hän on huomaavainen ja hyvä mies, mutta tämä äitihössätys alkaa jo tulla korvista ulos.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse puhun joka päivä äitini kanssa enkä tosin kyllä väitäkään olevani normaali. Olen hyvin tietoinen siitä, että moni nainen pitää tätä turn-offina miehessä, mutta koska totuus nyt vaan on se, että äiti on läheinen, teen sen alusta asti selväksi - jos en kelpaa omana itsenäni, ovi on tuollapäin.

Ikä? Siviilisääty? Seurusteluhistoria? Terveyshistoria?

Vierailija
62/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun eri maassa äitini kanssa ja otan häneen yhteyttä melkein joka päivä. Kun lapseni syntyi, äiti lensi luoksemme auttamaan vauvan hoidossa puoleksi vuodeksi (maksimiaika turistiviisumilla). Ei mielestäni mitään ihmeellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun eri maassa äitini kanssa ja otan häneen yhteyttä melkein joka päivä. Kun lapseni syntyi, äiti lensi luoksemme auttamaan vauvan hoidossa puoleksi vuodeksi (maksimiaika turistiviisumilla). Ei mielestäni mitään ihmeellistä.

Jos myös puolisollesi oli ok, että vieras nainen häärii lapsen ympärillä niin sitten ihan hyvä, muuten melko ihmeellistä.

Vierailija
64/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Mulla myös anoppi oli vaimon korvike, jos meille tuli riitaa, niin eikun soitto äidille. Mies jopa halusi viettää lomatkin lapsujdenkodissaan. Riitaahan näistä asioista vaan tuli.

Ero tuli 12 vuoden jälkeen ja ex-anoppi sisustaa poikansa kotia, laittaa kukkia parvekkeelle ym.

Ei tuu tilanne muuttumaan, riippuu miten kauan jaksat olla kakkonen.

Vierailija
65/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mun ex-mies halusi viettää aina lomat ja juhlapyhät lapsuudenkodissaan tai vanhempiensa mökillä. Tämä johtui osittain hänen sairaalloisesta piheydestään, vanhempien luona kun oli ruoka ja ylöspito ilmaista. Muutaman viimeisen yhdessäolon aikana vietin lomat eri aikaan tyttären kanssa matkustellen. Mulla ei ollut siellä mitään tekemistä ja ex-appivanhemmat ihmisinä ei niin miellyttäviä.

Vierailija
66/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi jonka 45 v mies on mamis myös. Vanhempansa ovat terveitä, autoilevia ja matkailevia eläkeläisiä. Silti anoppi keksii aina jotain hyppyytettävää miehelleni, hae hänelle töiden jälkeen tarjouksesta jalkapalju tai pieni radio tai rulla tapettia. Samalla mies myös syö tietenkin mamman lihapadat ja istuu iltaa rupattelemassa. Häntä tarvittaisiin enemmän pienten lastensa luona kotona. Raportoi äidilleen aina kaiken, lomalla tekstailee joka käänteessä. Anoppi voisi laittaa stopin tuolle turhien asioiden pyytelylle ja tekstata vaikka että olet nyt oman perheesi kanssa matkalla, voit kertoa minulle kuulumiset sitten myöhemmin.

Vierailija
67/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos myös puolisollesi oli ok, että vieras nainen häärii lapsen ympärillä niin sitten ihan hyvä, muuten melko ihmeellistä.

Harva muuten mieltää lapsen mummon "vieraaksi naiseksi" mutta ok.

Vierailija
68/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies on tossu jos antaa äidin päättää, mutta miksi ap antaa periksi ?Eli miksi totella tossua miestä?Lapsen nini,matkakohde,auto yms.nuo asioita jotka päätetään itse. No jos anoppi maksaa niin saa sanoa mieliputeensä...

Vierailija
69/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse puhun joka päivä äitini kanssa enkä tosin kyllä väitäkään olevani normaali. Olen hyvin tietoinen siitä, että moni nainen pitää tätä turn-offina miehessä, mutta koska totuus nyt vaan on se, että äiti on läheinen, teen sen alusta asti selväksi - jos en kelpaa omana itsenäni, ovi on tuollapäin.

Ehkä en nyt ala terveystietojani ja muuta tänne vittuilupalstalle kirjoittelemaan. :D

Vierailija
70/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä en nyt ala terveystietojani ja muuta tänne vittuilupalstalle kirjoittelemaan. :D

Eli mielenterveysongelmaa on.

Vierailija
71/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miehen vanhemmat asuvat kahdensadan metrin päässä ja huomehtivat lapsesta joka päivä, koska täällä ei ole samanlaista päiväkotijärjestelmää kuin Suomessa. Miksi ihmeessä omien läheisten läheisyys ei olisi ok???

Vierailija
72/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suhteen alkuaikoina anoppi käski minun esittää ystävilleen miehen ex-vaimoa ettei kukaan saisi tietää että ovat eronneet. Katkaisin välit. Sairasta.

Vierailija
73/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mielenterveysongelmaa on.

Ei ole diagnosoituja mielenterveysongelmia.

Vierailija
74/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa ajatella, että olisi kauhean tuttu jos asuu eri maassakin.

Vierailija
75/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullunkurista että jotkut ihmiset tekevät yhteydenpidosta näinkin helvetin

suuren asian. Tässä näkee suomalaisten "asenteen" mitä tule ydinperhe ajattelun suhteen.

Kaikilla pitäisi olla vain omat pienet suljetut piirit ja siitä ei saa poiketa. Eli toisin sanoen lapsen pitää hyljätä vanhempansa (joidenkin mukaan) kasvaessaan aikuiseksi

ja yhteyttä ei saa pitää ja jos pitää niin sitä pitää tapahtua vain tyyliin kerran vuodessa.

Mitä pahaa siinä on jos oma jälkeläinen vaikka pitää vanhempiinsa yhteyttä ja kysyy neuvoja.  Joo, liika on liika mutta silti..... Ei se tee avuttomaksi tai nössöksi isän ja äidinhelmassa roikkuvaksi ihmiseksi automaattisesti vaikka pitäisikin vaikka päivittäin yhteyttä.

Vierailija
76/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin varmaan hyvä tutustua.

Vierailija
77/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lähipiirissä samanlainen äiti-poikapari. Äiti 70 vuotta ja poika 40 vuotta. Päivittäin ovat tekemisissä. Monet tutut selän takana ihmettelee tätä liian läheistä suhdetta. Pojalla on vaimo ja 7-vuotias tytär. Töitten jälkeen poika  menee aina vanhemmille syömään, ruokaa laitetaan kolmelle varta vasten, eli vanhemmille ja pojalle. Jouluna pojan perhe vierailee vanhemmilla kaikkina kolmena joulunpyhänä.

Tuntuu, että äiti haluaa tätä. Myös poika tulee aina iltaisin vanhemmille, jos vaimolla muuta menoa. Hän niin nauttii vanhempiensa seurasta.

Tällä pojalla ollut kolme pitempää naissuhdetta, kaikki jättäneet hänet. Nykyinenkin vaimo oli kerran jättämässä, mutta palasi takaisin.

Pojalla on yhdestä suhteesta 14-vuotias tyttö, joka asuu äidillään. Tämä tyttö vierailee enemmän isovanhemmilla kuin isänsä perheessä. Nämä vanhemmat ovat aina hoitaneet lähes päivittäin pojan molempia lapsia näiden ollessa pieniä.

Vierailija
78/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullunkurista että jotkut ihmiset tekevät yhteydenpidosta näinkin helvetin

suuren asian. Tässä näkee suomalaisten "asenteen" mitä tule ydinperhe ajattelun suhteen.

Kaikilla pitäisi olla vain omat pienet suljetut piirit ja siitä ei saa poiketa. Eli toisin sanoen lapsen pitää hyljätä vanhempansa (joidenkin mukaan) kasvaessaan aikuiseksi

ja yhteyttä ei saa pitää ja jos pitää niin sitä pitää tapahtua vain tyyliin kerran vuodessa.

Mitä pahaa siinä on jos oma jälkeläinen vaikka pitää vanhempiinsa yhteyttä ja kysyy neuvoja.  Joo, liika on liika mutta silti..... Ei se tee avuttomaksi tai nössöksi isän ja äidinhelmassa roikkuvaksi ihmiseksi automaattisesti vaikka pitäisikin vaikka päivittäin yhteyttä.

Lapsiperheen ydin on se parisuhde. Ja se parisuhde ei ole isän ja isoäidin parisuhde. Se että jyrätään oma nimisuosikki lapselle tai päätetään perheen lomakohde tai ollaan paremmin perillä perheen asioista luin perheen äiti EI ole tervettä

Vierailija
79/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin varmaan hyvä tutustua.

Niinkuin sanoin jos se puolisollekin sopii niin ok, muuten outoa.

Vierailija
80/115 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menee kyllä vähän överiksi, joten en ihmettele pinnan kiristymistä. Hyvät ja läheiset välit on tietysti kivat olla, mutta tuo nyt ei millään mittarilla kuulosta kohtuulliselta. Miehesihän on naimisissa äitinsä kanssa, eikä sinun. Kyllä mekin olemme miehen kanssa paljon tekemisissä vanhempiemme kanssa ja tarpeen mukaan kysytään ihan heidän näkemyksiäänkin asioihin, mutta kyllä me silti meidän elämää koskevat lopulliset päätökset tehdään keskenämme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi