Kiltit ja kunnolliset miehet ei kiinnosta. Miksi?
Joku niissä rentuissa viehättää.
Niiden kanssa eläminen on vain jännempää, kuin sen kiltin tissiposken kanssa, joka hiirenä hiipii huomaamatta.
Renttu uskaltaa sanoa asiat suoraan ja olla mies. Kukapa ei miestä haluaisi, jonka luona on turvallista kun taas kiltit miehet ei puoliaan osaa pitää.
Elämässä pitää olla vaihtelua, vaaroja, jännitystä ja seikkailua, eikä tylsää reittiä sohvalta jääkaapille.
Kommentit (80)
Hyvää keskustelua ja ennen kaikkea erittäin hyvä kysymys... Itsellänikin järki sanoi nykyistä poikaystävääni katsellessa, että "tää ois erittäin potentiaalinen poikaystävä. Tasapainottava, arvostava..." ja samaan aikaan olin onnellinen kun mies haluaa viettää aikaa kanssani. Nyt nämä asiat ärsyttävät - haluaisin kokea seikkailuja, kiivaana luonteena liekki sammuu välillä kun toinen on niin järkevä ja koitan mukautua tähän järkevyyteen, sillä mielestäni mies on kuitenkin usein oikeassa ja miettii asioita pidemmästi... :/ Mietin, että onko minua luotu sitten seurustelemaan ollenkaan tai onko kenties elämää vielä niin paljon näkemättä, että tasapainoisuus ärsyttää tässä vaiheessa... Elämä vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää keskustelua ja ennen kaikkea erittäin hyvä kysymys... Itsellänikin järki sanoi nykyistä poikaystävääni katsellessa, että "tää ois erittäin potentiaalinen poikaystävä. Tasapainottava, arvostava..." ja samaan aikaan olin onnellinen kun mies haluaa viettää aikaa kanssani. Nyt nämä asiat ärsyttävät - haluaisin kokea seikkailuja, kiivaana luonteena liekki sammuu välillä kun toinen on niin järkevä ja koitan mukautua tähän järkevyyteen, sillä mielestäni mies on kuitenkin usein oikeassa ja miettii asioita pidemmästi... :/ Mietin, että onko minua luotu sitten seurustelemaan ollenkaan tai onko kenties elämää vielä niin paljon näkemättä, että tasapainoisuus ärsyttää tässä vaiheessa... Elämä vaikea.
Suomessa on ilmeisesti asiat aivan liian hyvin, kun naisilla on aikaa miettiä turhanpäiväisyyksiä, kuten esimerkiksi sitä, että voisiko täydellinen kumppani olla jollain tavalla jännittävämpi. Uskokaa nyt, ei asioista voi noukkia vain hyviä juttuja, kuten rusinoita pullasta! Jos otat retkun, saat retkun. Varmasti saa kokea "seikkailuja" ja jännitystä, mutta se elämän turvallisuus ja hyvä elintaso jää haaveeksi.
Juicekin sanoi; "Panin elämän risaiseksi, sain risaisen elämän". Niin se vain menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoitsetuntoinen nainen ajattelee että ei edes kelpaisi kenellekkään hyvälle miehelle. Rentut ja epäkelvot miehet vaikuttavat houkuttelevammilta koska he eivät ole niin tuomitsevia kuin kivat, normaalit kunnolliset miehet.
Ei kaikki kunnolliset miehet ole mitään ahdasmielisiä tuomitsevia juntteja.
Niillä hyvillä ja kunnollisilla miehillä on yleensä todella kovat vaatimukset naisen suhteen. Esim. minun kaltaiselle nuorelle naiselle jolla on todella huono perhetausta, ne hyvät ja kunnolliset miehet ovat yhtä suuri riski kuin rentut. Vaikka minulla onkin elämä kunnossa, en käytä päihteitä, talousasiat ovat kunnossa, koulu on aina sujunut hyvin, harrastan paljon liikuntaa, pukeudun tyylikkäästi ja klassisesti, olen silti WT niiden kunnollisten miesten silmissä kun he kuulevat taustani. Minua on kaltoinkohdeltu lapsena, molemmat vanhempani ovat alkoholisteja, olen asunut sijaiskodissa, veljeni on vankilassa jne. Tiedän että kelpaisin aivan varmasti "kunnolliselle" miehelle sänkyyn mutta en mihinkään vakavaan suhteeseen syntyperäni takia. Ne kunnolliset normaalit ihmiset ovat aina olleet niitä jotka ovat tuominneet minut ankarimmin. Silloin kun asuin sijaiskodissa kavereideni vanhemmat katsoivat minua nenänvarttaan pitkin pitivät minua jonain nuorisorikollisena vaikka syy huostaanottoon olivat vanhempieni kyvyttömyys huolehtia minusta. Olin oikeasti ujo, hiljainen nörtti, en mikään huligaani. Samoin monet ihmiset ovat tuominneet minut siitä että vietän joulut yksin. He sanovat että minulla moraali ja arvot pielessä koska joulu on perhejuhla jne. Heille ei tietenkään tule mieleen että kaikilla ei ole perhettä jonka kanssa viettää joulua. En voi käsittää miten julmia ihmiset osaavat olla, varsinkin ne "hyvät" ja normaalit.
Ideaalitilanne olisi löytää joku kiltti kunnollinen mies joka ymmärtäisi minua ja jonka seurassa minun ei tarvitsisi hävetä itseäni. Tälläisiä miehiä on kuitenkin harvassa. Minun on vain parempi pysytellä kokonaan erossa miehistä.
Luulen, että sinullakin on hyvät mahdollisuudet löytää kunnon mies, kun kirjoitat jo treffi-ilmoitukseen että tulet rankoista taustoista, mutta tavoitteenasi olisi löytää rinnalle kunnollinen ja hyvä mies.
Onko se ihme että jos tykkää kusipäämäisestä ja huonosta seurasta on se seura huonoa myös suhteessa tai suhde huono ? Naisen logiikka 6/5
Keskustelu menee aika mustavalkoiseksi netissä ja helposti on ne ääripäät esillä. Itse olin kauniin ja koulutetun naisen kanssa naimisissa ja nyt ei tahdo löytyä 10 vuoden jälkeen urheilevalle 30 + miehelle vastaavaa - ei sitten millään - edes vähemmän koulutettua fiksua. Perusnaiset on nostanut omaa "markkina-arvoaan" somen kautta vuosia ja perusmiehellä sama ei onnistukaan. Kunnon miehet eivät ole hävinneet mihinkään. Naisille feminismi on tuonut valtavasti oikeuksia lisää mutta samaan aikaan niin harva nainen on oikeasti onnellinen ja syntyvys laskee kuin lehmän häntä. Sama yhteiskunnallinen rappio näkyy myös rapakon takana. Nainen on verrattavissa lapseen jollain tasolla.
Äidin vaistot kasvattavat kiltin ja epäseksuaalisen miehen. Tämän vuoksi ei kannata olla "äidin poika".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiinnostaisi.
Mutta jos joutuu päiväkaupalla todistamaan itsemurhauhkailua ja lattialla itkien kierimistä niin väkisin se on turn off ja suunnattoman ahdistava tilanne. Olen kokenut enkä halua toiste. Tämä huomautuksena ykköskommentoijalle.
Tappakoon itsensä, niin minun ahdistukseni loppuu.
Saatoin kyseisen miehen hoidon piiriin.
Ilmeisesti sain aidon kokemuksen kiltistä ja kunnollisesta miehestä ja voin käsi sydämellä todeta että mielummin olen yksin koko loppuelämäni.
Tässä näemme taas esimerkin naisten maailmankuulusta empatiasta ja ymmärryksestä. Kaikki kiltit ja kunnolliset voi suoraan rinnastaa mielisairaisiin. Lopettakaa siis yrittäminen olemalla oma itsenne, tuloksena on vain saavillinen paskaa niskaan.
Tämän on totta sillä varaumalla, että kaikki kiltit ja kunnolliset päiväkaupalla kieriskelevät lattialla itkien ja uhkailevat itsemurhalla. Mutta jos niin on, niin ainakin kunnollisuuden määritelmää voisi tarkistaa.
Mikä ihmeen päähänpinttymä joillain on renttumiesten suosiosta naisten keskuudessa. Minua ei ainakaan kiinnosta dokaileva ja tupakoiva kenties väkivaltainen naistenmies. En tiedä ketään muutakaan naista, jota tuollainen miestyyppi kiinnostaa.
Mulla ei ainakaan pöksyt kostu tasan yhtään mistään kilttimiehestä. Kavereina ovat kivoja ja hauskoja kyllä. Ehkä jos perheen joskus perustaa niin voi harkita (jos käyttäytyy hyvin ja on hyvässä työssä).
Itse luulen tämän johtuvan siitä, että naiset eivät itse "uskalla" pistää elämää läskiksi, riehua ja pitää älämölöä, rötöstellä, vastustaa auktoriteetteja jne. Siksi heitä kiehtoo tällaiset miehet.
Naisethan itse ovat enimmäkseen varsin vastuuntuntoisia, auktoriteettiuskovaisia yms.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan pöksyt kostu tasan yhtään mistään kilttimiehestä. Kavereina ovat kivoja ja hauskoja kyllä. Ehkä jos perheen joskus perustaa niin voi harkita (jos käyttäytyy hyvin ja on hyvässä työssä).
Tarkoitit kai, ettei sinulla ala jöpöttää. Eihän miehillä pöksyt kastu muutenkaan - tai no, ehkä touhutipasta.
Suurin osa suomalaismiehistä ei pahoinpitele naisia (eikä miehiäkään). Ei siis ole mitään poikkeuksellista kiltteyttä tai kunnollisuutta, että ei mätki naisia. On täysin normaalia olla mätkimättä. Kannattaa siis ennenkuin mainostaa itseään kiltiksi vähän miettiä, millä tavoin oikeasti on kiltimpi kuin normaali tavallinen mies. Ja onko se oikeasti jotenkin hyvä asia parisuhteen kannalta. Kilttinä kun voi pitää itseään, jos aina mukautuu toisen tahtoon, ei koskaan ilmaisen omia mielipiteitään (pahimmassa tapauksessa sellaisia ei edes ole) ja toiveitaan. Harva nainen haluaa mitään perässä vedettävää riippakiveä, joka on kuin isokokoinen lapsi, jolle vaimo on kaikesta päättävä äiti. Kiltteyttä ja kunnollisuutta ei ole sekään, että 23-vuotiaana haluaa ryhtyä elämään kuin kuuskymppinen.
Mitä tulee ulkonäköön, niin sekä miehillä että naisilla on omia mieltymyksiään. Yksi tykkää punatukkaisista, toinen bruneteista ja kolmas blondeista naisista. Yksi pitkäsäärisistä mallimittaisista, toinen keijukaismaisen pienistä. Jne jne. Aivan samoin on naisten kohdalla. Yhteen vetoaa kaljupäät, toiseen pitkätukkaiset hevarit, kolmas tykkää siisteistä pukumiehistä. Yhden mielestä ruma on toisen mielestä komea.
Jotta kiinnostuisi toisesta, toisessa pitää olla jotain kiinnostavaa. Ja jotta toinenkin kiinnostuisi, pitää itsessä olla jotain juuri häntä kiinnostavaa.
Minulla on juopporenttukiintiö täysi. Tykkään kilteistä ja kunnollisista miehistä mutta en ole löytänyt. Olen huomannut sellaisenkin ilmiön että joillakin kilteillä miehillä on prinsessa-draamaqueen vaimot. Niitä sitten yrittävät passata eikä mikään riitä. Jotkut kultit miehet ovat myös kauhean tosikkoja ja pihtareita kirjanpitäjiä. Nekään eivät naisia kiinnosta.
Omasta mielestään kunnollisella ja kiltillä saattaa olla sisällään vuosi(kymmeni)en patoutumat, kun eivät osaa ja uskalla olla yhtä rohkeita kuin ne suupaltit miehet. Osa saattaa lisäksi olla liikaa omassa äitissään kiinni, mikä myös on turn off monelle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen päähänpinttymä joillain on renttumiesten suosiosta naisten keskuudessa. Minua ei ainakaan kiinnosta dokaileva ja tupakoiva kenties väkivaltainen naistenmies. En tiedä ketään muutakaan naista, jota tuollainen miestyyppi kiinnostaa.
Miehet erehtyvät tässä kuviossa. Vastakkain eivät ole kunnollinen ja renttu, vaan pikemminkin puhelias ja hiljainen. Jos mies on puhelias, sosiaalinen ja hauska, hän tutustuu toisiin ihmisiin helpommin, myös naisiin. Jos mies on hiljainen ja epäsosiaalinen, ei kukaan pääse hänen luonteestaan selville, eikä siihen oikein voi ihastuakaan. Jostain syystä, nämä hiljaiset nurkkaruusut luulevat, että heidän kiltteytensä ja kunnollisuutensa on se, mikä karkottaa naiset ja toisten miesten renttuus on se, mikä vetää naisia puoleensa.
Kiltteys ja kunnollisuus eivät ominaisuuksina kerro ihmisestä oikein mitään. Yleensä kiinnostuksen herättää jokin innostava asia, työ, harrastus tai intohimon kohde. Leijasurffaaja on kiinnostavampi kuin pilkillä kävijä. Jos tällainen innostava tyyppi on vielä kaiken lisäksi kiltti ja kunnollinen, on hänellä kyllä ottajia. Mutta netti-ilmoituksen määreinä kiltteys ja kunnollisuus eivät oikein pure.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet erehtyvät tässä kuviossa. Vastakkain eivät ole kunnollinen ja renttu, vaan pikemminkin puhelias ja hiljainen. Jos mies on puhelias, sosiaalinen ja hauska, hän tutustuu toisiin ihmisiin helpommin, myös naisiin. Jos mies on hiljainen ja epäsosiaalinen, ei kukaan pääse hänen luonteestaan selville, eikä siihen oikein voi ihastuakaan. Jostain syystä, nämä hiljaiset nurkkaruusut luulevat, että heidän kiltteytensä ja kunnollisuutensa on se, mikä karkottaa naiset ja toisten miesten renttuus on se, mikä vetää naisia puoleensa.
Nimenomaan. Kiltteys ei ole se joka ne naiset karkottaa. Jos on kiltti mutta sosiaalinen ja itsevarma, niin naisia kyllä löytyy. Jos on elintavoiltaan renttu mutta epäsosiaalinen ja epävarma, niin naisia ei löydy.
Minua tuo ei niin kummastuta, koska ei miehiäkään kiinnosta pelkästään naisen kiltteys ja kunnollisuus, vaan myös ulkonäkö, joka on yhteydessä ikään.
Enemmän minua ihmetyttää se, miten naiset saavat mielihyvää sukupuolten välisen kanssakäymisen käsittelemisestä valtapelinä ja mahdollisuuksista tylyttää miestä.
Esimerkiksi nostin kerran tanskalaisen tv-sarjan, jossa kaksi pukumiestä istui sohvalla, jutteli ajankohtaisista asioista samalla kun alaston nainen seisoi vieressä. Miehet kehuivat kaikkia naismalleja, vaikka osa oli jo eläkeikäisiä. Sitten studioon tuotiin feministien valituksen myötä salskea alaston nuori mies ja keski-ikäiset naiset ilkkuivat tätä miestä.
Ja jos joku mies vaikka tällä palstalla sanoo jonkun seksuaalisen kommentin pientä piristystä hakien kuten "mitä tekisit penikselleni?" naisten vastauksista 60% on väkivaltaisia tai jopa suorastaan epäinhimillisen häijyjä, kun taas pahin miehen vastaus naiselle olisi "en mitään" tai "vanha kurppa ei sitten kiinnosta".
Uskon että tämän taustalla on se, että naisilla on luonnostaan huonompi itseluottamus ja jonkinlainen tunne omasta alemmuudesta, jolloin tavallinen syvällisiä ajattelematon perusmies nähdään jonkinlaisena viekkaana sovinistialistajana, ja sitä kompensoidaan sitten yrittämällä alentaa miehiä.
Vaikka naiset olisivat oikeassa epäillessään olevansa miehiä "huonompia" niin miehet eivät kuitenkaan aktiivisesti ajattele niin, mutta naiset pelaavat varman päälle tylyttäessään ja pelatessaan valtapelejä varmuuden vuoksi.