Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KTM työttömyys

Vierailija
20.09.2017 |

Valmistuin KTM:ksi (pääaineena taloustiede) melkein vuosi sitten. Olen hakenut sen jälkeen lähes 200 työpaikkaa ja päässyt kahteen haastatteluun. Viimeksi tänään sain hylkäävän viestin 2000€/kk maksavasta oman alan pätkätyöstä, johon oli toistakymmentä hakijaa.

Tämäkö oli se paljon puhuttu "työvoimapula"?
V-tuttaa ja kunnolla.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kauppis ja oikis ei enää takaa työpaikkaa, tästähän on puhutta palstalla paljon aiemminkin. Kauppiksesta rahoitus-päaine takaa työpaikan parhaiten.

Vierailija
2/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko sä oikeesti mitään, siis käytännössä? Mitä sä teet paremmin kuin muut? Mitä sä voit tarjota yritykselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit mennä maa- ja metsätaloutta opiskelemaan, niillä on paljon parempi työllisyys.

Vierailija
4/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi vaan.

Vierailija
5/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisestä Sipilän taloustieteen huippyksikkö - uutisoinnista tuli varmaan monille käsitys, että kaikki taloustieteen opiskelijat lähes tulkoon revitään töihin, mutta itse kyllä ymmärrän tosi hyvin ap:n tilanteen.

Vierailija
6/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko hakenut erilaisiin trainee-ohjelmiin tai esim.pankkien Graduate-ohjelmiin?

Vierailija
7/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lisäksi joku taloushallinnon peruskurssi, opettele esim. kirjanpito, reskontrat, palkat ja hakeudu sitä kautta töihin. Käytännön työn tekemisen jälkeen on tuolla koulutuksella mahkut oikeasti edetä vaikka kuinka korkealle. 

Vierailija
8/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit verkostoitunut opiskeluaikoina!

Jos et saa oman alan töitä, niin hae siivoustöitä tai kaupan kassalle!

Vierailija
9/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä täytän ne osaamisvaatimukset, jotka hakemuksissa mainitaan. Ei niitä muuten voisi edes hakea.

Ongelmana on hakijoiden suuri määrä avoimiin työpaikkoihin verrattuna. Jopa 2000€/kk maksavat lyhyet pätkät keräävät toistakymmentä hakemusta. Olen myös tutustunut eri työnantajaorganisaatioihin ja huomannut, että suuret työnantajat ovat poistaneet mahdollisuuden tehdä avoimia hakemuksia, koska hakijoita on liikaa. Muut taas eivät huomoi avoimia hakemuksia, kun hakijoita tulee sisään ovista ja ikkunoista.

T: Aloittaja

Vierailija
10/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit syyttää vain itseäsi, kun et ymmärtänyt opiskella Tradenomiksi. Tai jopa YAMK-maisteriksi.

Silloin olisit jo töissä, kovalla liksalla.

Vierailija
11/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin mina, lähde ulkomaille. Ihan samalla lailla täytyy aluksi takamus ruvella kyllä jossain vähän vähemmän hienossa duunissa painaa, mutta ylenemismahdollisuudet ovat sentään olemassa. Lisäksi pienemmälläkin palkalla työnteko kannattaa pidemmällä tähtäimellä, ks. ed. Itsekin olen KTM, aina on ihmetyttänyt minkä ihmeen vuoksi kauppakorkeasta(kin) valmistuneet kuvittelee nostavansa jotain megapalkkaa automaattisesti. Toisaalta joo, ehkä joku rahis tmv. pääaine jossa erikoistuminen tapahtuu opinnoissa jo, auttaa tässä. Anyway omasta kokemukseta jostain on tingittävä jos mielii töitä saada, ja täytyy olla valmis myös tekemään radikaalejakin valintoja. Onnea työnhakuun!

Vierailija
12/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä täytän ne osaamisvaatimukset, jotka hakemuksissa mainitaan. Ei niitä muuten voisi edes hakea.

Ongelmana on hakijoiden suuri määrä avoimiin työpaikkoihin verrattuna. Jopa 2000€/kk maksavat lyhyet pätkät keräävät toistakymmentä hakemusta. Olen myös tutustunut eri työnantajaorganisaatioihin ja huomannut, että suuret työnantajat ovat poistaneet mahdollisuuden tehdä avoimia hakemuksia, koska hakijoita on liikaa. Muut taas eivät huomoi avoimia hakemuksia, kun hakijoita tulee sisään ovista ja ikkunoista.

Tsemppiä ap! Itse olen maisteri yhteiskunta-alalla, ja pariin hakemaani avoimeen työpaikkaan on äskettäin ollut yli 500 hakijaa. Ei se ole helppoa täälläkään.

Vierailija
13/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo, kauppis ja oikis ei enää takaa työpaikkaa, tästähän on puhutta palstalla paljon aiemminkin. Kauppiksesta rahoitus-päaine takaa työpaikan parhaiten."

Ei takaa. Työn saaminen on tuskan takana.

"Ootko hakenut erilaisiin trainee-ohjelmiin tai esim.pankkien Graduate-ohjelmiin?"

Kyllä, hain pari kertaa opiskeluaikana, enkä päässyt. Seuraavan vuoden ohjemien haku alkaa loppuvuodesta.

"Olisit verkostoitunut opiskeluaikoina!"

Ei verkostoitumisen pidä olla edellytys työn saamiselle. Tilastotkin puhuivat varmasta työllistymisestä, kunhan hankkii tutkinnon.

"Eilisestä Sipilän taloustieteen huippyksikkö - uutisoinnista tuli varmaan monille käsitys, että kaikki taloustieteen opiskelijat lähes tulkoon revitään töihin, mutta itse kyllä ymmärrän tosi hyvin ap:n tilanteen."

Sinne huippuyksikköön ei maisterita palkata, vaan tohtoreita, heiltäkin vaaditaan muuta esim. tutkimusta/postdocia sen tutkinnon lisäksi.

T:Aloittaja.

Vierailija
14/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tämä on tässä Kataisen vuoksi ruumiiksi muuttuneessa Suomessa, jolle Sipilä suorittaa polttohautausta.  Tiedän tuskasi. Suosittelen kääntämään katseet kohti ulkomaita. Osaat varmasti englantia ja se on monissa kv-yrityksissä työkielenä ympäri maailman. KTM-asiantuntijatehtävistä maksetaan jopa 20 000-30 000 e/vuosi enemmän monissa Euroopan maissa kuin Suomessa. Turha jäädä Suomeen. 

Vierailija
15/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakorkeassa opiskelevilla taitaa suurimalla osalla olla sukulaissuhteita liike-elämään. Muistaakseni suurimmalla osalla ainakin 10 vuotta sitten kun itse opiskelin siellä vähintään toinen vanhempi oli ylempi toimihenkilö.

Vierailija
16/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännönläheinen Amk-koulutus työllistää nykyään paremmin ja antaa laajan pohjan vaativiin esimies- ja asiantuntijatehtäviin. Työnhaussa tärkeintä on olla hyvä tyyppi, joten kannattaisi laskea noita palkkavaatimuksiasi, etteivät sosiaalisesti lahjakkaat ja pätevämmät tradenomit vie töitäsi. Jos lähtisit suosiolla Amk-insinööriksi/tradenomiksi täydentämään taitojasi, niin voisit työllistyäkin.

Vierailija
17/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joo, kauppis ja oikis ei enää takaa työpaikkaa, tästähän on puhutta palstalla paljon aiemminkin. Kauppiksesta rahoitus-päaine takaa työpaikan parhaiten."

Ei takaa. Työn saaminen on tuskan takana.

"Ootko hakenut erilaisiin trainee-ohjelmiin tai esim.pankkien Graduate-ohjelmiin?"

Kyllä, hain pari kertaa opiskeluaikana, enkä päässyt. Seuraavan vuoden ohjemien haku alkaa loppuvuodesta.

"Olisit verkostoitunut opiskeluaikoina!"

Ei verkostoitumisen pidä olla edellytys työn saamiselle. Tilastotkin puhuivat varmasta työllistymisestä, kunhan hankkii tutkinnon.

"Eilisestä Sipilän taloustieteen huippyksikkö - uutisoinnista tuli varmaan monille käsitys, että kaikki taloustieteen opiskelijat lähes tulkoon revitään töihin, mutta itse kyllä ymmärrän tosi hyvin ap:n tilanteen."

Sinne huippuyksikköön ei maisterita palkata, vaan tohtoreita, heiltäkin vaaditaan muuta esim. tutkimusta/postdocia sen tutkinnon lisäksi.

T:Aloittaja.

No sitten opiskelet tohtoriksi ja tutkijanuralle, jos maisterin paperit ei työllistä...

Vierailija
18/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan parikymmentä :D olen hakenut harkkapaikkoja valmistuneena, ja hakijoita on ollut 300. Vähiten hakijoita oli viime viikolla hakemaani toimeen, 73 kpl vain. Sulla on vielä asiat hyvin. Ei vaan, en mä halua muiden vastaavassa tilanteessa olevien kustannuksella kettuilla. Vaikeeta on tämä työttömyys kyllä, kun työhaluja on mutta ei paikkoja.

Terv Ympäristötieteilijä

Vierailija
19/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko ollenkaan tuota aloittajan tekstiä? Lopeta tuo trollaaminen.

"Käytännönläheisten" tradenomien työttömyys on huippulukemissa.

Vierailija
20/79 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännönläheinen Amk-koulutus työllistää nykyään paremmin ja antaa laajan pohjan vaativiin esimies- ja asiantuntijatehtäviin. Työnhaussa tärkeintä on olla hyvä tyyppi, joten kannattaisi laskea noita palkkavaatimuksiasi, etteivät sosiaalisesti lahjakkaat ja pätevämmät tradenomit vie töitäsi. Jos lähtisit suosiolla Amk-insinööriksi/tradenomiksi täydentämään taitojasi, niin voisit työllistyäkin.

No eipä tuolla ap:lla tuntunut olevan mitkään huimat palkkavaatimukset kyllä eli siitä tämä homma nyt ei varmaan ollut kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän