Mikään ei ole niin ihanata kuin koko päivän loskaisessa mettäsä rämpiminen
Mie RAKASTAN luontoa! Ihanata sielä mettäsä ku on hiukan räntää mie niin naatin!
Kommentit (48)
Minä pidän siitä että on muitakin vaihtoehtoja kuin metsä. Viihdyn metsässä mutta myös avarilla meren rannoilla pitkillä kävelyillä. Pidän myös siitä että ei tarvitse tilata netistä vaatteita eikä kenkiä sovittamatta. Taidenäyttelyyn tai tapahtumiin pääsee kävellen eikä tarvitse odottaa maamiesseuran vuosittaista bussimatkaa suosikkimusikaaliin.
Ja oli se koti sitten kerrostalossa tai talossa maalla, ihan samanlailla siellä sisällä käyttäydytään. Kudotaan sukkia, luetaan kirjoja, tehdään kotitöitä, katsotaan telkkaria.
Pidän myös siitä että työmatka on 10 km, lasten harrastuksen voi valita satojen joukosta, huippulukiot vartin matkan päässä ja jos haluaa pistäytyä vaikka Virossa syömässä, matka kestää pari tuntia ja maksaa parikymppiä.
Minuakin kiinnostaa tietää missä päin on jo loskaa?
Ei sillä, itekkin rämmin metsässä koiran kanssa harva se päivä. Ehdoin tahdoin en kyllä kaatosateeseen mene, silloin yleensä lykkään lenkkiä vähän tuonnemmas ja tehdään vain vartin pissatus. Tokihan jos koko päivä sataa niin pakko sinne lenkille on lähteä mutta en minä siitä näin syyskeleillä enää nauti kun tulee pirun kylmäkin. Eri juttu kesän lämpimillä, silloin sateessa lenkkeily on ihan virkistävää.
Mutta luonnossa liikkuminen on kyllä jees! Ja olen asunut sekä 9 miljoonan asukkaan suurkaupungissa että alle parin tuhannen asukkaan kylässä, eli olen kyllä nähnyt molemmat puolet ja osaan ottaa parhaat puolet irti molemmista, silti leimaamatta itseäni ja muita maalaiseksi tai kaupunkilaiseksi niiden stereotypisissä merkityksissä.
En tykkää varsinaisesti umpimaaseudusta enkä kaupungin vilinästä. Tällainen etälähiö on minulle paras. Maaseutua piisaa ympärillä, on metsää ja peltoa ja karjaa ulkona laitumella näköpiirissä, mutta vartin matkan päässä kaupungin palvelut ja huvit. On omakotitalo ja iso piha puuhailuja varten. Ja hyvin vähän ulkomaalaisia. Rusinat pullasta.
Joo tämä on sitä mettäläisyyttä myönteisessä mielessä. Pohjoisessa voi olla loskaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän siitä että on muitakin vaihtoehtoja kuin metsä. Viihdyn metsässä mutta myös avarilla meren rannoilla pitkillä kävelyillä. Pidän myös siitä että ei tarvitse tilata netistä vaatteita eikä kenkiä sovittamatta. Taidenäyttelyyn tai tapahtumiin pääsee kävellen eikä tarvitse odottaa maamiesseuran vuosittaista bussimatkaa suosikkimusikaaliin.
Ja oli se koti sitten kerrostalossa tai talossa maalla, ihan samanlailla siellä sisällä käyttäydytään. Kudotaan sukkia, luetaan kirjoja, tehdään kotitöitä, katsotaan telkkaria.
Pidän myös siitä että työmatka on 10 km, lasten harrastuksen voi valita satojen joukosta, huippulukiot vartin matkan päässä ja jos haluaa pistäytyä vaikka Virossa syömässä, matka kestää pari tuntia ja maksaa parikymppiä.
Kaikki maaseutu ei ole kymmenien kilometrien päässä kaupungista.. Enkä tarkoita mitään lähiöitä/esikaupunkia vaan ihan rehellistä maaseutua maatiloineen. Esim 5-15km kaupungista on käytännössä ihan samat mahdollisuudet harrastaa/elää kuin kaupungissakin. Ja sitä paitsi, ennen taitoin vajaa 10km työmatkani kaupunkiin nopeammin kuin nyt (2km kaupungista, mutta "väärällä puolella") kun joudutaan ajamaan kaupungin läpi ruuhkassa ja liikennevaloissa. Jokainen elää missä tykkää, ei siinä ole mitään vikaa, mutta huvittavaa kuvitelmaa, että maalla asuminen = väistämättä lähimpään naapuriin 10km ja kauppaan ainakin viisi kertaa enemmän.
T. Ex-maalainen, toivottavasti tuleva myös
Tulisipa jo kunnon loskat! Mutta ei, kuivassa metsässä oli tänäänkin rämpiminen.
Vierailija kirjoitti:
Mie RAKASTAN luontoa! Ihanata sielä mettäsä ku on hiukan räntää mie niin naatin!
Mitä murretta ap kirjoittaa? Mie viittaa yhteen suuntaan, naattiminen toiseen, mettäsä kolmanteen. Missä rämpiminen tarkoittaa liikkumista, kävelemistä tai patikoimista (vrt Etelä-Karjalan viitsiä/ kehdata)?
Eikä loskaa tosiaan liene vielä missään päin Suomea. Vai tarkoittaako loska jossakin esim. tihkusadetta? ;)
Ja mitä luonnossa tai kaupungissa liikkumiseen tulee, niin säänmukainen pukeutuminen on aina sekä fiksua että tyylikästä. Väärät vaatteet väärässä tilanteessa on aina nolot.
Olen kaupunkilainen, ja metsä alkaa melkein takapihalta. Tien yli vaan ja sinne. Eikä ole mikään pikkuinen pläntti. 2 km päässä on merenranta.
Mukavaa, kun aivan vieressä on luontoa, kaikki palvelut ja julkinen liikenne. Maaseudun rauhaan ajaa autolla ehkä 20 minuuttia.
Omakotiasumisesta ja maaseudusta kaipaan ainoastaan hiljaisuutta ja mahdollisuutta harrastaa kotipihalla: voi vaikka nikkaroida, harrastaa puutarhanhoitoa jne, kun siihen on tilat ja mahdollisuudet.
Minuakin kiinnostaa ap:n murre. Mie viittaa joko pohjoiseen Rovaniemen alueelle tai Karjalaan, naattia Savoon. Mettässä kahdella ässällä olisi Hämettä mutta yhdellä ässällä, meneekö lähemmäs Satakuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa ap:n murre. Mie viittaa joko pohjoiseen Rovaniemen alueelle tai Karjalaan, naattia Savoon. Mettässä kahdella ässällä olisi Hämettä mutta yhdellä ässällä, meneekö lähemmäs Satakuntaa?
Mettäsä (tai metäsä) sanotaan myös Lounais-Hämeessä, esim Forssassa (eli Vorssasa :D)
Minä naatin auringonpaisteesta juuri nyt. Taitaa se loska olla omassa päässä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä paska roikkuu täällä edelleen?
Tämä on tarina Suomen luonnosta, johon kannattaa tutustua, naiset voivat tehdä eväät reissuun ja virkata ja neuloa vaateparren!
Sitten äänestämään persuja! Tai taivaallista Lauraa karjanpaistin voimalla.
Vierailija kirjoitti:
Loska tarkoittaa mm. kuraista, rapaista, märkää keliä.
Eikö siihen lumi kuitenkin kuulu jossain muodossa. En kutsuisi kuraista, märkää kesäkeliä loskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loska tarkoittaa mm. kuraista, rapaista, märkää keliä.
Eikö siihen lumi kuitenkin kuulu jossain muodossa. En kutsuisi kuraista, märkää kesäkeliä loskaksi.
Ei kuulu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä paska roikkuu täällä edelleen?
Tämä on tarina Suomen luonnosta
Ei ole. Tämä on hädin tuskin edes koherentti lause, tarinasta nyt puhumattakaan.
Kiitos. Joskus kuulee tätäkin puolta sentään.