Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni pärjäisi vain tuhannella tavaralla?

Vierailija
19.09.2017 |

Tämä alkoi kiinnostaa luettuani aiheeseen liittyvän jutun iltalehdestä. Kerrostaloasuntoon tehtiin ammattijärjestelijän sisustama koti, joka sisältää vain tuhat tavaraa. Olisi kiinnostava tietää, kuinka moni täällä voisi kuvitella pärjäävän tuolla tavaramäärällä arjessa? Kuvittelisin kuitenkin että ihmiset, joilla on noin vähän tavaraa ovat aika harvassa?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sitä tottuu kaikkeen, mutta en mä taas tajua, että mitä järkeä tuollaisessa elämäntyylissä on. Arki kävisi aika ankeaksi, kun kokoajan puuttuisi kaikkea tarpeellista. Toiseksi mulla on paljon kirjoja ihan duunin takia, ja sen takia koska nyt yleensä tykkään lukea. Samoin on kiva olla musakirjasto jne.

Taas yksi aikakautemme muoti-ilmiöitä. Useinhan tuollaisia minimalistisia koteja näkee jossain sisutuslehdissä, mutta en käsitä, että niissä oli myös hauska asua... En tykkää steriilistä fiiliksestä. Musta on kiva laittaa seinille taidettakin esimerkiksi...

Vierailija
82/103 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, eli pärjään. Aina kun on alkanut naisen kanssa olemaan niin tavaraa alkaa ilmestymään. Naiset te ollette tämän maailman tuhoava voima. Siksi teidän vapaus on turmiollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin vaatekaapin sisällön kaksi viikkoa ja laskin huvikseni paljonko minulla on vaatteita. Sukista (yksi pari = yksi tavara) talvitakkeihin niin oli alle 150.

Kun lisää viellä että minulla on lakanasetteistä kahvikuppeihin tasan kaksi kaikkea (pärjäisin yhdellä mutta kun seurustelen ja poikaystävä jää joskus yöksi) niin epäilen että menee 100 rikki.

Dvd:t lahjoitin pari vuotta sitten pois, cd levyt myös. Kirjat luen kännykästä tai haen kirjastosta. Minulla on kännykkä, tietokone ja kuulokkeet. Meikkiä en käytä, korut ei kiinnosta, hiuksia en osaa laittas eli minulla on ainostaan pieni pino pampuloita. TV:tä en omista, huonekaluja on tasan 8 ja neliöitä 25.

Elämä on mukava kun uskaltaa avata kaappeja ilman että sisältö putoaa syliin ja siivoamiseen menee alle 10 minuuttia joka viikko.

Jos laskisin kulutus tavarat hernekeitto purkeista pakastemarjoihin niin pääsisin ehkä lähelle tota 1000.

Vierailija
84/103 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ääntä minikodeille täältäkään. Muutimme juuri 46 neliöstä 63 neliöön ja ai että, kun tuntuu hulppealta! Varsinaista tavaraa meillä on vähän, mutta halusin ympärilleni tilaa. Nyt on keittiö, jossa mahtuu neljä henkeä ruokapöydän ääreen mukavasti, ei tarvitse änkeytyä pieneen pöytään seinää vasten. Makkarissa mahtuu kävelemään, vaikka siellä on parisänky ja lastensänky. Voin kestittää vieraita, kun mahtuu enemmän kuin 3 ihmistä olkkariin.

Ihanaa! Pystyy hengittämään ja nauttimaan avarasta tilasta. Edellisessä kodissa tilankäyttl oli maksimoitu ja kaikki ratkaisut mietitty pienuutta ajatellen. Jos esim yksikin ylimääräinen kassi tai esine oli olohuoneessa, tuli todella sotkuinen fiilis ja "ettei mahdu elämään". Nyt ei häiritse yhtään, vaikka jokin asia olisi epäjärjestyksessä.

Vierailija
85/103 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikerroksisessa ja yli 200m2-asunnossa 1000 tavaraa olisi aika vähän.

Meillä on jo taulujakin yli 15 kpl ja mattoja saman verran. Laske siihen siivousvälineet, verhot, pyyhkeet..,,

Vierailija
86/103 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Arki kävisi aika ankeaksi, kun kokoajan puuttuisi kaikkea tarpeellista. Toiseksi mulla on paljon kirjoja ihan duunin takia, ja sen takia koska nyt yleensä tykkään lukea. Samoin on kiva olla musakirjasto jne.

Taas yksi aikakautemme muoti-ilmiöitä. Useinhan tuollaisia minimalistisia koteja näkee jossain sisutuslehdissä, mutta en käsitä, että niissä oli myös hauska asua... En tykkää steriilistä fiiliksestä. Musta on kiva laittaa seinille taidettakin esimerkiksi...

Tuhanteen tavaraan mahtuu tasan varmasti kaikki tarpeellinen. Kirjoja saa kirjastosta ja musiikki on nykyään verkossa. Elämän ja asumisen hauskuuden ei pitäisi kyllä tulla tavaran määrästä. 

Kerää roinaa ihan vapaasti jos haluat, mutta perustelusi olivat aika typeriä.

Vierailija
87/103 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Arki kävisi aika ankeaksi, kun kokoajan puuttuisi kaikkea tarpeellista. Toiseksi mulla on paljon kirjoja ihan duunin takia, ja sen takia koska nyt yleensä tykkään lukea. Samoin on kiva olla musakirjasto jne.

Tuhanteen tavaraan mahtuu tasan varmasti kaikki tarpeellinen. Kirjoja saa kirjastosta ja musiikki on nykyään verkossa. Elämän ja asumisen hauskuuden ei pitäisi kyllä tulla tavaran määrästä. 

Kerää roinaa ihan vapaasti jos haluat, mutta perustelusi olivat aika typeriä.

Mun kaikkia kirjoja ei saa kirjastosta. Kaukolainalla voi saada jostain mutta se maksaa aina 5e per laina. Ja kirjaa voi joutua odottamaan viikkoja. Mieluummin pidän teoksen omassa hyllyssä josta saan sen käteeni heti. Musiikin kuuntelussa on ihan oma fiilis kun läväytät vanhan LP-levyn eetteriin samalla muistellen milloin ja mistä levyn hankit.

Toisaalta vaatekaappini on niukka enkä omista meikkejä tai muuta kosmetiikkaa. Minimalistiksi en edes halua.

-ohis-

Vierailija
88/103 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua askarruttaa tuhannessa tavarassa se, mikä kaikki lasketaan erilliseksi tavaraksi. Esimerkiksi ovatko kaikki viisikymmentä nuppineulaani eri tavaroita? Ruuvipaketin jokainen ruuvi, tai ongenkoukut joita ostin kerralta useampia? 

Teen käsitöitä ja kalastan, ja noissa harrastuksissa on paljon juuri tuollaista pikkutilpehööriä. Toisaalta "pärjäisin" varmaan muillakin harrastuksilla.

Entä vanhat paperivalokuvat, kyllä niitäkin on useita satoja. Vai onko koko valokuvalaatikko yksi tavara?

Vierailija
89/103 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, ettei lukumäärä ollut sata? Tuhathan on todella monta, en ole varma omistanko nytkään tuhatta esinettä!

Oletko tosissasi? Ajattelepa vaikka kahden hengen perhettä.

Oletetaan että astioita on neljälle. Aterimista, lautasista ja mukeista tulee jo 20 kpl tavaroita. Mietipä mitä muuta keittiössä tarvitaan. Pikkuhousuja ja sukkapareja on helposti niin ikään se 20 kpl. Tällä logiikalla voit miettiä kuinka vähän on 100 kpl tavaroita...

Vierailija
90/103 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tosi mielenkiintoista. Aloin laskeskella mitä mun (mielestäni yksinkertaisesti sisustetussa) makuuhuoneessa on:

Sänky, petauspatja, kaksi peittoa, kaksi tyynyä ja niihin vuodevaatteet. Päiväpeitosta ja koristetyynyistä olen luopunut.

Seinähyllykkö, jonka päällä yksi taulu, yksi maljakko ja yksi kukka.

Kaksi isoa peiliä, kattolamppu.

Yöpöytä, valaisin sen päällä ja säilytyskori sen alahyllyllä.

Yöpöydän sisältönä pari ihovoidetta, liukkari, pari seksilelua, vessapaperirulla, villasukat (nyt alkaa kuulostamaan pervolta), herätyskello.

Lattialla pikkuinen matto ja huoneen nurkassa kahvakuula ja foamrolleri.

Näistä tulee pelkästään jo 32 esinettä ja huone on mielestäni erittäin pelkistetty ja vähiten tavaraa sisältävä. Muiden huoneiden esineiden määrää on oikeastaan hiton työlästä yrittää edes laskea.

Pitäs taas ruveta karsimaan! Inhoan sälää!

Vierailija
91/103 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kirjahyllyssä 600 kirjaa.

En ikinä pärjäis 400:lla.

Vierailija
92/103 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on kiva miettiä :) Ajattelen yksiötä jossa keittokomero ja suihkullinen wc ja asuisin yksin. 

-Hammasharja, hammastahna, oliivisaippua, deodorantti, kynsiharja, hiusharja, ponnari, pesusieni, huulirasva, perusrasva, kynsiviila, pinsetit, sheiveri, pieni pyyhe, iso pyyhe, hiustenkuivaaja, peili. Tamponit. Ehkä peiteaine hormoninäppylöille :D 

-Siistit housut, lököhousut, toppi, t-paita, pitkähihainen, neuletakki, kesäkengät, talvikengät, lenkkarit, ohut takki, lämmin takki, pipo, 

kaulahuivi, sormikkaat, villasukat, tavalliset sukat, leggingsit, alushousut, rintsikat. 

Tumma mekko, korkkarit, ihonväriset sukkikset, mustat sukkikset, siisti takki, pieni laukku. 

-Muki, lasi, leipälautanen, kulho, haarukka, veitsi, iso ja pieni lusikka. Kulho, uunivuoka, kattila, lävikkö, pannu, lasta, vispilä, kauha, veitsi, leikkuulauta. Kahvinkeitin, hella, jääkaappi ja mikro. Tiskiharja, tiskiaine. 

-Sänky, tyyny, peitto, lakana, tyynyliina, pussilakana. Pöytä ja tuoli. Läppäri. Matto ja verhot. 

-Kännykkä, avaimet, pankkikortti, kirjastokortti, henkkarit. Pieni ja iso reppu. Polkupyörä ja kypärä. 

-Kotiin myös joku missä säilyttää vaatteita, kaappi tai laatikosto, ehkä muutama henkari. Wc-harja, pari luuttua, moppi, imuri. 

Ehkä joku yleispesuaine? Jos ei pesutupaa niin pesukone ja kuivausteline. 

-Desinfiointiaine, pumpuli, laastari, särkylääke. 

Näillä uskoisin tulevani toimeen ihan mukavasti, nämäkään ei kaikki siis ole välttämättömiä. 

Jonkun kasvin haluaisin ja taulun seinälle että olisi viihtyisämpää. 

Vaatteista osa pari kertaa, jotkut vaikka neljä kertaa (sukat, alkkarit). 

Vierailija
93/103 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä, aina halutaan tarkoituksella ymmärtää väärin. 😁 tavaroita laskettaessa ei siis lasketa elintarvikkeita mukaan listaan (vaikka ne eivät mitään antimateriaa olekaan).

Shampoopullo on yksi tavara, tyyny on yksi tavara, tulitikkurasia on yksi tavara (vaikka siellä onkin 37 tulitikkua sisällä, mutta niiden laskemiseen elämä on liian lyhyt). Yksi monopolipeli on tavara, yksi palapeli ja yksi legorasia on yksi tavara. Sukkapari on yksi tavara, samoin yhdet housut.

Jokainen varmasti saa pitää kukkopillikokoelmansa, jos se on rakas. ❤️ Tavaran vähentäminen on kuitenkin tärkeä trendi, ja sen taustalla on kaupungistuminen, yhä kalliimmat kaupunkiasunnot ja nuoremman polven liikkuvainen elämä. Moni valitsee ennemmin ahtaasti asumisen kaupungin sykkeessä kuin tilavan asumisen kukkopillikokoelmineen Polvijärvellä. Silloin on ihanaa kun on vähän tavaraa. Jos joutuu kerran vuodessa muuttamaan pätkätöiden perässä, on ihanaa jos on vähän tavaraa JA ne on vielä helppo muuttaa.

Niihin 15 neliömetrin minikoteihin ei kenenkään ole pakko muuttaa, niitä halukkaita on varmasti hurja määrä muutenkin. Nuoriso ei halua enää asua solussa vaan haluaa oman kakkapytyn ja ulko-oven. Minikodeissa sen saa, ja vielä järjelliseen hintaan.

Vierailija
94/103 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä yksin tulisin toimeen tuhannella esineellä. Varmaan vähemmälläkin, 500 kenties riittäisi. Minulla on monta tuhatta kirjaa, mutta kyllä minä pärjäisin ilman niitä. 

Vierailija
95/103 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Konmari kirjan n 2 vuotta sitten.

Tuttavallani on kirpputori. Ottaa välillä myyntiin omalla sopimuksella tavaroita. Hoitaa kaiken ja tilittää 50%.

Myymättömät menee hyväntekeväisyyteen.

Aina myyntijakson jälkeen kirjoitan ylös esim myyty 560 kpl.

Viime vuonna vein autolastillisen joka toinen kk, eli 6 kertaa. Joka kerta oli myyty yli 500 tavaraa,mutta myymättömien määrää en tiedä.

Tänä vuonna olen vienyt 3 krt, nyt yht 1000 tavaraa on myyty.

Tällä hetkellä tasot ovat tyhjät, kellarikomerossa voi ottaa tanssiaskeleita.

Mutta joulukuussa on pöytä varattu.

Tavaran määrä on uskomaton.

Vierailija
96/103 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että aika moni täällä ei hahmota sitä tavaran määrää ihan oikein, jos kehuu ettei tavaraa ole ikinä ollutkaan noin paljon. Itse aloin miettiä mitä kaikkea laatikkoni oikeasti sisältävät ja tässä pientä listaa tavaroista jotka jää helposti laskematta: jatkojohdot, laturit, työkalut, sesonkituotteet, varakappaleet jne. Esimerkiksi ruuanlaitto vaatii yllättävän paljon tavaraa jos ei tahdo koko ajan olla tiskaamassa ja kokkaa kuitenkin päivittäin. esimerkiksi paistolastoja, kauhoja ym pitää olla enemmän kuin yksi, sitten pitää olla kattiloita, vuokia, pata, kulhoja, mitta astioita, foliota, pakastepusseja, erilaisia puukkoja, raastin, sauvasekoitin, siivilä ym ym. Meillä tehdään isoja annoksia ruokaa kerralla, pakastetaan paljon ja otetaan jämäruokia evääksi, jo pelkkiä pakasterasioita kertyy näihin iso laatikollinen.

Sinkkunaisenakin tarvitsin säännöllisesti työkaluja, aina ei jaksa olla lainaamassa vanhemmilta tai kavereilta.  Ihan perus juttuihinkin tarvitaan useampi ruuvimeisseli, rullamitta, vatupassi, porakone, vasara, pihdit jne. Toki voi delegoida hyllyjen kiinnitykset ja muut ulkopuoliselle, mutta itse tykkään että toimiva arki vaatii kymmeniä tarvitteita jotka tippuu helposti pois laskuista.

Sitten on sitä pikkusälää mikä hukkuu huomaamatta kaappeihin ja laatikoihin, silti niitä säännöllisesti tarvitsee johonkin. Tällaisia ovat vaikkapa teippi, jätesäkit, patterit, vaihtolamput, teippiharja, pinsetit, taskulamppu, laastarit, kuumemittari, sateenvarjo, ämpäri jne jne. Toki joku voi taas miettiä että hyvin pärjää ilmankin, mutta väitän silti että ne ihmiset ovat vähemmistössä.

Niin ja asumismuotohan määrää jo tarvittavan sälän määrän aika pitkälle. Karkeasti ottaen rivitalossa tarvitaan enemmän käyttötavaroita kuin kerrostalossa ja omakotitalossa sitäkin enemmän. Myös auton omistaminen tuottaa oman osansa välttämättömästä tavarasta, vaikka ne autossa säilyttäisikin.

Vierailija
97/103 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että aika moni täällä ei hahmota sitä tavaran määrää ihan oikein, jos kehuu ettei tavaraa ole ikinä ollutkaan noin paljon. Itse aloin miettiä mitä kaikkea laatikkoni oikeasti sisältävät ja tässä pientä listaa tavaroista jotka jää helposti laskematta: jatkojohdot, laturit, työkalut, sesonkituotteet, varakappaleet jne. Esimerkiksi ruuanlaitto vaatii yllättävän paljon tavaraa jos ei tahdo koko ajan olla tiskaamassa ja kokkaa kuitenkin päivittäin. esimerkiksi paistolastoja, kauhoja ym pitää olla enemmän kuin yksi, sitten pitää olla kattiloita, vuokia, pata, kulhoja, mitta astioita, foliota, pakastepusseja, erilaisia puukkoja, raastin, sauvasekoitin, siivilä ym ym. Meillä tehdään isoja annoksia ruokaa kerralla, pakastetaan paljon ja otetaan jämäruokia evääksi, jo pelkkiä pakasterasioita kertyy näihin iso laatikollinen.

Sinkkunaisenakin tarvitsin säännöllisesti työkaluja, aina ei jaksa olla lainaamassa vanhemmilta tai kavereilta.  Ihan perus juttuihinkin tarvitaan useampi ruuvimeisseli, rullamitta, vatupassi, porakone, vasara, pihdit jne. Toki voi delegoida hyllyjen kiinnitykset ja muut ulkopuoliselle, mutta itse tykkään että toimiva arki vaatii kymmeniä tarvitteita jotka tippuu helposti pois laskuista.

Sitten on sitä pikkusälää mikä hukkuu huomaamatta kaappeihin ja laatikoihin, silti niitä säännöllisesti tarvitsee johonkin. Tällaisia ovat vaikkapa teippi, jätesäkit, patterit, vaihtolamput, teippiharja, pinsetit, taskulamppu, laastarit, kuumemittari, sateenvarjo, ämpäri jne jne. Toki joku voi taas miettiä että hyvin pärjää ilmankin, mutta väitän silti että ne ihmiset ovat vähemmistössä.

Niin ja asumismuotohan määrää jo tarvittavan sälän määrän aika pitkälle. Karkeasti ottaen rivitalossa tarvitaan enemmän käyttötavaroita kuin kerrostalossa ja omakotitalossa sitäkin enemmän. Myös auton omistaminen tuottaa oman osansa välttämättömästä tavarasta, vaikka ne autossa säilyttäisikin.

Minä taas vähän epäilen, että sinä et hahmota sitä, että kaikki ihmiset eivät elä samalla tavalla kuin sinä.

Minusta taas on ihan normaalia, että "tahtoo koko ajan olla tiskaamassa". Käytön jälkeen astiat, kipot ja kapot laitetaan tiskikoneeseen, joka useimpina öinä hurauttaa kamat puhtaiksi. Toki jos jonain päivänä ei tule kuin muutama likaantunut astia, ne odottavat seuraavaan päivään. Minun mielestäni likaisten astioiden kerääminen ja seisottaminen on sekä ällöä että epähygieenistä, ja haluan astiani puhtaiksi mieluiten heti. Yhdelläkin kattilalla pääsee pitkälle, kun sen vaan pesee heti käytön jälkeen. :) 

Ei minulla ole yhtään jatkojohtoa, puukkoa, sauvasekoitinta, porakonetta, vatupassia, jätesäkkiä, autoa... Varmaan ne hankkisin, jos sellaisia kokisin tarvitsevani. Tavaraa vähentävät ovat keskimäärin niitä ikäluokkia, joissa harva maaseudun ulkopuolella asuva omistaa auton saati omakotitalon! Sinällään olet tietysti oikeassa, että omakotitalossa tarvitaan kottikärryt ja ruohonleikkuri ja kerrostalossa ei. LED-lamppujen paloaika on nykyään vähintään 30 000 tuntia eli jatkuvasti poltettuna kolme ja puoli vuotta, joten en pidä mielekkäänä säilyttää ainakaan kovin monta vaihtolamppua.

Pinsetit kuuluvat mielestäni meikkipussin vakiovarustukseen, samoin yksi sateenvarjo ja teippiharja eteisen kaapissa ja laatikko laastareita lääkekaapissa. Kuumemittarikin minulla on, mutta sehän on ihan turha kapistus - tiedän kyllä, olenko kipeä ja/tai kuumeinen ilman sitäkin. Taskulamppukin löytyy, mutta sitäkään ei tule koskaan käytettyä kun iphone on aina mukana ja sen taskulampputoiminto on todella kätevä. Sesonkituotteitakin minulla on jonkin verran, valkoinen tähti ja kyntteliköt ikkunoihin vuoden pimeimmälle ajalle, pääsiäispupu ja kurpitsan muotoinen kynttilälyhty. Usein myös riehaannun ja ostan jouluksi kukista sekä joulutähden että useamman hyasintin. :)

t. Se, jolla on 85 kaikuvaa neliötä ja taatusti alle 1000 tavaraa

Vierailija
98/103 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas vähän epäilen, että sinä et hahmota sitä, että kaikki ihmiset eivät elä samalla tavalla kuin sinä.

Minusta taas on ihan normaalia, että "tahtoo koko ajan olla tiskaamassa". Käytön jälkeen astiat, kipot ja kapot laitetaan tiskikoneeseen, joka useimpina öinä hurauttaa kamat puhtaiksi. Toki jos jonain päivänä ei tule kuin muutama likaantunut astia, ne odottavat seuraavaan päivään. Minun mielestäni likaisten astioiden kerääminen ja seisottaminen on sekä ällöä että epähygieenistä, ja haluan astiani puhtaiksi mieluiten heti. Yhdelläkin kattilalla pääsee pitkälle, kun sen vaan pesee heti käytön jälkeen. :) 

Ei minulla ole yhtään jatkojohtoa, puukkoa, sauvasekoitinta, porakonetta, vatupassia, jätesäkkiä, autoa... Varmaan ne hankkisin, jos sellaisia kokisin tarvitsevani. Tavaraa vähentävät ovat keskimäärin niitä ikäluokkia, joissa harva maaseudun ulkopuolella asuva omistaa auton saati omakotitalon! Sinällään olet tietysti oikeassa, että omakotitalossa tarvitaan kottikärryt ja ruohonleikkuri ja kerrostalossa ei. LED-lamppujen paloaika on nykyään vähintään 30 000 tuntia eli jatkuvasti poltettuna kolme ja puoli vuotta, joten en pidä mielekkäänä säilyttää ainakaan kovin monta vaihtolamppua.

Pinsetit kuuluvat mielestäni meikkipussin vakiovarustukseen, samoin yksi sateenvarjo ja teippiharja eteisen kaapissa ja laatikko laastareita lääkekaapissa. Kuumemittarikin minulla on, mutta sehän on ihan turha kapistus - tiedän kyllä, olenko kipeä ja/tai kuumeinen ilman sitäkin. Taskulamppukin löytyy, mutta sitäkään ei tule koskaan käytettyä kun iphone on aina mukana ja sen taskulampputoiminto on todella kätevä. Sesonkituotteitakin minulla on jonkin verran, valkoinen tähti ja kyntteliköt ikkunoihin vuoden pimeimmälle ajalle, pääsiäispupu ja kurpitsan muotoinen kynttilälyhty. Usein myös riehaannun ja ostan jouluksi kukista sekä joulutähden että useamman hyasintin. :)

t. Se, jolla on 85 kaikuvaa neliötä ja taatusti alle 1000 tavaraa

Tottakai tavaran määrä riippuu ihmisen elämäntavasta ja tarpeista jotka on kaikilla erilaiset. Veikkaisin että enemmistö ihmisistä kuitenkin tarvitsee arjessaan esimerkiksi niitä työkaluja edes muutamia. Useimmat myös harrastaa jotain mikä vaatii omat välineensä, oli se sitten leipominen, askartelu tai kuntoilu. Kuten selitin, meillä esimerkiksi yhdellä kattilalla pärjääminen olisi mahdotonta koska tehdään paljon ruokaa. Käytössä on siis samalla kertaa yleensä 2-3 kattilaa plus paistinpannu tai wok pannu. Harvassa lapsiperheessäkään yhdellä kattilalla onnistuttaisi ruokaa tekemään.

Tottakai ihminen pärjää alle tuhannella tavaralla ja osa pärjää varmasti ihan helpostikin vielä. Monilla toimiva arki vaatii kuitenkin enemmän. Silti olen itsekin sitä mieltä että jos mennään paljon ylitse 1000 tavaran niin jotain on ehkä liikaa? 

Vierailija
99/103 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen eksaktisti vastaaminen on vaikeata, kun ei ole tietoa kysytkö kuinka moni suomalainen pärjäisi 1000 tavaralla, vai onko kyse kaikista maailman ihmisistä?

Vierailija
100/103 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni.